ΝΣΚ/43/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έλεγχος μετρήσεων τηλεθέασης και ακροαματικότητας στα πλαίσια του άρθρου 4 του Ν 3592/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες και οι εταιρείες που συνιστώνται στα πλαίσια του άρθρου 4 του Ν 3592/2007 και οι οποίες διενεργούν έλεγχο των μετρήσεων τηλεθέασης και ακροαματικότητας, δεν απαιτείται να είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν 2328/1995.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/144/2008
Έλεγχος μετρήσεων τηλεθέασης και ακροαματικότητας στα πλαίσια του άρθρου 4 του Ν 3592/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Όταν ανατίθεται η διενέργεια μετρήσεων τηλεθέασης, ακροαματικότητας και αναγνωσιμότητας από τις αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του άρθρου 4 παρ.5 περ.ii) του Ν 3592/2007, δεν απαιτείται η εγγραφή της αναδόχου εταιρείας στο μητρώο του άρθρου 11 του Ν 2328/1995.
43302/2024
«Οδηγίες - Διευκρινίσεις σχετικά με τις Αστικές μη Κερδοσκοπικές εταιρείες του άρθρου 784 Α.Κ. και συγκεκριμένα: α) την υποχρέωσή τους να εναρμονίσουν το καταστατικό τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4072/2012 (Α’ 86), β) το αρμόδιο Μητρώο εγγραφής τους προκειμένου να αποκτήσουν νομική προσωπικότητα, και γ) τη δυνατότητα ηλεκτρονικής σύστασης Αστικής Εταιρείας του άρθρου 784 Α.Κ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της e- ΥΜΣ (https://eyms.businessportal.gr/)». ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ - ΑΔΑ:ΨΕ9Ξ46ΝΛΣΞ-ΠΣΣ
ΝΣΚ/315/2008
Τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί. Σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας με το απασχολούμενο προσωπικό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εταιρείες τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών, οι οποίοι θεωρούνται ως νομίμως λειτουργούντες, κατ’ άρθρο 17 του Ν 2644/1998 και άρθρο 53 του Ν 2778/1999, δεν οφείλουν να τηρούν την προβλεπόμενη από την παρ.7 του άρθρου 11 του Ν 3592/2007 υποχρέωση περί συνάψεως συλλογικών συμβάσεων με το απασχολούμενο στους σταθμούς προσωπικό.
ΕλΣυν/Τμ.6/3367/2011
Ανάκληση της 34/2011 Πράξεως του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Νομού…., με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμβάσεως υλοποιήσεως διετούς προγράμματος δράσεως μεταξύ του Δήμου…. και της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας με την επωνυμίαΜε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι ο ισχυρισμός αυτός είναι βάσιμος καθόσον οι αστικές κερδοσκοπικές εταιρείες μπορεί να παρατείνουν τη λειτουργία τους εφόσον διαχειρίζονται ευρωπαϊκά προγράμματα, πλην όμως αλυσιτελώς προβάλλεται εν προκειμένω καθόσον δεν προβλέπεται χρηματοδότηση αστικής εταιρείας μέσω καταρτίσεως διετούς προγραμμάτος, αλλά οφείλεται κατ’ έτος σε αυτήν, η εισφορά του Δήμου, η οποία, σύμφωνα με τη συστατική πράξη της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Κοινωνικής Φροντίδας και Ανάπτυξης Δήμου…., αποσκοπεί στην κάλυψη των λειτουργικών της εξόδων
ΝΣΚ/144/2003
Επιχειρήσεις ερευνών ραδιοτηλεοπτικής αγοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν έρευνες ραδιοτηλεοπτικής αγοράς για λογαριασμό φορέων του δημόσιου τομέα οφείλουν να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 παρ.1 α’ έως ε’ του Ν 2328/1995. Δικαιούνται να εγγραφούν στο μητρώο επιχειρήσεων ερευνών αγοράς και εταιρείες που δεν είναι μέλη του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς ή άλλης αντιπροσωπευτικής οργάνωσης.
ΝΣΚ/78/2000
Εταιρείες αστικές. Οικονομική ενίσχυση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η νομική μορφή της εταιρείας "Βίλλα Ορίζοντες" (αστική μη κερδοσκοπική), οι σκοποί που επιδιώκει, κατά το καταστατικό της, καθιστούν δυνατή την εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ. οικονομική ενίσχυσή της, κατ άρθρο 22 παρ.2 π.δ.941/1977.
ΝΣΚ/173/2009
Απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος των τόκων που αποκομίζουν από 1-1-2007 τα αμοιβαία κεφάλαια, οι εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου και οι εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία από έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι τόκοι από εθνικά δάνεια με έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου που εκδίδονται από 1-1-2007 και μετά, οι οποίοι αποκτώνται καθ’ οιονδήποτε τρόπο από τα αμοιβαία κεφάλαια, τις εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου και τις εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία, απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος, μη εφαρμοζομένων των διατάξεων της παρ.8 του άρθρου 12 του Ν 2238/1994, είναι δε αδιάφορο αν τα έντοκα αυτά γραμμάτια αποκτήθηκαν κατά την έκδοσή τους ή μεταγενέστερα.
ΝΣΚ/139/2013
Εφαρμογή των περί ισοκατανομής διατάξεων της παρ.4 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 και επί των δημοσιεύσεων των κατ’ άρθρο 14 του ν. 998/1979 εκδιδομένων πράξεων του δασάρχη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι δημοσιεύσεις περί της συντάξεως των, κατά το άρθρο 14 του ν. 998/1979, εκδιδομένων πράξεων του δασάρχη, ανεξαρτήτως αν σε αυτές προβαίνει το δασαρχείο ή ο ενδιαφερόμενος ιδιώτης, δεν υπάγονται στις περί ισοκατανομής των δημοσιεύσεων του Δημοσίου Τομέα ρυθμίσεις των διατάξεων της παρ.4 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995. (ομοφ.) ΡΥΘΜΙΣΤΗΚΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΜ Ν. 4208/2013Α16.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/703/2020
Συντήρηση - αποκατάσταση τεχνικών και λοιπών έργων ρεμάτων και ποταμών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει, ως προς τη νομιμότητα της ελεγχόμενης διαδικασίας, τα ακόλουθα: Ο περιλαμβανόμενος στο άρθρο 21 όρος της διακήρυξης, που ορίζει ότι δικαίωμα συμμετοχής στον ελεγχόμενο διαγωνισμό έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ή ενώσεις αυτών, που δραστηριοποιούνται σε έργα κατηγορίας ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ τάξης 2ης σε Κ/ξια ή 3ης τάξης και άνω του Μ.Ε.ΕΠ., παρίσταται, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν στη σκέψη ΙΙΙ, αντίθετος προς τη διάταξη του άρθρου 76 του ν.4412/2016, περιορίζοντας ανεπίτρεπτα τον κύκλο των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, εφόσον σε αυτόν δύνανται να συμμετέχουν μόνον εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στην 3η τάξη και άνω του Μ.Ε.ΕΠ. ή, εάν συμμετέχουν με τη μορφή κοινοπραξίας, εταιρείες εγγεγραμμένες στη 2η τάξη του Μ.Ε.ΕΠ.. Συνεπεία δε του όρου αυτού, ο οποίος έρχεται σε αντίθεση και προς τις υποσημειώσεις Ixxi και Ixxxiv της διακήρυξης (οι οποίες αποτελούν διατάξεις του επικαιροποιημένου προτύπου τευχών της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων), αποκλείστηκε μη νομίμως η πρώτη μειοδότρια εταιρεία με μόνη την αιτιολογία ότι δεν ήταν εγγεγραμμένη στην 3η τάξη του Μ.Ε.ΕΠ., χωρίς να εξεταστεί, περαιτέρω, αν πληροί, είτε ατομικώς είτε μέσω της δάνειας εμπειρίας, τις προϋποθέσεις οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας που τίθενται από τη διακήρυξη (πρβλ Ε.Σ. VI Τμ. 17/2019).
ΑΕΠΠ/101/2019
Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της (ΓΑΚ/Α.Ε.Π.Π. 5/3.1.2019) ζητά την ακύρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και την ακύρωση ή τροποποίηση των όρων των άρθρων 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7 και 2.2.9 παρ. Β4 της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών «συντήρησης, λειτουργίας, παρακολούθησης και αποκατάστασης εγκαταστάσεων Βιολογικού Καθαρισμού (ΒΙΟ.ΚΑ.) με έμφαση στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό». Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι προσβαλλόμενοι όροι περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό, αποκλείοντας εταιρείες εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ), απαιτούν αδικαιολόγητες συνεργασίες με κατασκευαστές εξοπλισμού και εισάγουν υπερβολικές τεχνικές προϋποθέσεις (π.χ. πιστοποιήσεις ISO 50001:2011), χωρίς αναγκαιότητα για την εκτέλεση της υπηρεσίας.