ΝΣΚ/449/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προϋποθέσεις εγγραφής μελών διοικήσεως αντασφαλιστικής ανωνύμου εταιρείας και υπαλλήλων της που απασχολούνται με την αντασφαλιστική διαμεσολάβηση, στο μητρώο μεσιτών αντασφαλίσεων του Ε.Β.Ε.Α., χωρίς να υποβληθούν σε εξετάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η από 14-2-2008 αίτηση (προσφυγή) της ανωτέρω μεσιτικής αντασφαλιστικής ανωνύμου εταιρείας και ο από 7-3-2008 πρόσθετος λόγος της, θα πρέπει να διαβιβασθούν από την Δ/νση Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων και Αναλογιστικής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, απ’ ευθείας προς το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, προκειμένου να τα εξετάσει ως απλή αίτηση θεραπείας και β) κατά την ανωτέρω εξέταση, όμως, η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης θα πρέπει να συνδράμει, από νομικής απόψεως, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σύμφωνα με τα αμέσως προαναφερθέντα, καθόσον όπως προκύπτει από τις προπαρατεθείσες διατάξεις, η ανωτέρω εποπτική Αρχή, από 1-1-2008, έχει την εποπτεία επί των διαμεσολαβητών στις ασφαλίσεις και παρακολουθεί την εφαρμογή της νομοθεσίας που τους διέπει.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
οικ.67203/23601/2018
Σύσταση και συγκρότηση Κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου των ΝΠΔΔ Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων.
ΝΣΚ/333/2005
Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α). Εκτέλεση έργου. Αποφαινόμενα όργανα.Κατά την εκτέλεση έργων του Ε.Β.Ε.Α. Προϊσταμένη (Εποπτεύουσα) Αρχή του έργου είναι η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών και Διευθύνουσα (Επιβλέπουσα) Υπηρεσία είναι οι προσλαμβανόμενοι μηχανικοί υπ’ αυτού, με τις ειδικότερες προϋποθέσεις των άρθρων 1 παρ.4 και 4 του Β. Δ/τος 30.6/6.7.1954 και η Διοίκησή του.
ΝΣΚ/342/2014
Προϋποθέσεις για την έγκριση απλοποιημένης διαδικασίας εφοδιασμού πλοίων, αεροσκαφών κ.λπ. που χορηγείται στις αναγνωρισμένες εφοδιαστικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθ. Τ.1940/41/2003 απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την διάταξη του άρθρου 2 παρ.1 της υπ’ αριθ. Τ.1940/41/2003 απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, ως εγγραφή μιας εφοδιαστικής επιχείρησης, στον οικείο επαγγελματικό φορέα, προκειμένου να θεωρηθεί αναγνωρισμένη και να τύχει από την Τελωνειακή αρχή της Έγκρισης Απλοποιημένης Διαδικασίας Εφοδιασμού Πλοίων, νοείται μόνο η εγγραφή στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, και δεν αρκεί και δεν απαιτείται και η εγγραφή στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εφοδιαστών Πλοίων - Εξαγωγέων. (ομοφ.)
Τ 392/8/Β0019/2003
Περί εξουσιοδότησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α) ως: -Εκδοτικού Οργανισμού, κατ' εφαρμογή της από 26 Ιουνίου 1990 Διεθνούς Τελωνειακής Σύμβασης "περί προσωρινής εισαγωγής" (Ν. 2401/96) και -Εγγυοδοτικού Οργανισμού, κατ' εφαρμογή της από 26 Ιουνίου 1990 Διεθνούς Τελωνειακής Σύμβασης "περί προσωρινής εισαγωγής" (Ν. 2401/96) καθώς και της από 6 Δεκεμβρίου 1961 Διεθνούς Τελωνειακής Σύμβασης "επί του Δελτίου Α.Τ.Α δια την προσωρινήν εισδοχήν εμπορευμάτων" (Ν.132/75) και των Λοιπών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων ως: -Εκδοτικών Οργανισμών, κατ' εφαρμογή της από 26 Ιουνίου 1990 Διεθνούς Τελωνειακής Σύμβασης "περί προσωρινής εισαγωγής" (Ν.2401/96).
ΕλΣυν/Τμ.6/1722/2009
Από τον συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων προκύπτει ότι Προϊσταμένη Αρχή, δηλαδή το όργανο στο οποίο ανήκει η αρμοδιότητα εγκρίσεως της διακηρύξεως για τη διενέργεια ορισμένου διαγωνισμού (βλ. άρθρο 4 παρ. 1 του π.δ/τος 609/1985) και η αρμοδιότητα εγκρίσεως ή μη του αποτελέσματος του διαγωνισμού (βλ. άρθρο 2 του ν. 3263/2004, πρβλ. ΣτΕ 1031/2004), στην περίπτωση δημοπράτησης έργων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.), οι οργανωτικές διατάξεις του οποίου δεν προβλέπουν αποφαινόμενα όργανα ειδικώς για την εκτέλεση έργων (βλ. π.δ/γμα 265/2002 και 2823/15.3.2006 απόφαση, ΦΕΚ Β΄ 309), είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (και δη των Αθηνών στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας θα εκτελεστεί το ελεγχόμενο έργο). Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις παρατεθείσες στη σκέψη ΙΙ της παρούσας διατάξεις που αποτελούν το ισχύον κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της διακήρυξης του ελεγχόμενου έργου νομοθετικό καθεστώς το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η Διοικητική Επιτροπή του Ε.Β.Ε.Α. δεν είχε την σχετική αρμοδιότητα να υποκαταστήσει την αρμόδια κατά νόμο και οριζόμενη ρητά στο άρθρο 1 της οικείας διακήρυξης Προϊσταμένη Αρχή (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Αθηνών) και περαιτέρω να προβεί αυτοτελώς στην διαδικασία του άρθρου 4 παρ. 2γ του ν. 1418/1984, καθισταμένης ούτως πλημμελούς της σχετικής διαδικασίας, όπως ορθά έκρινε και το Ε΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την προσβαλλόμενη Πράξη του. Όσα δε αντίθετα υποστηρίζονται με την κρινόμενη αίτηση είναι αβάσιμα και απορριπτέα. Ειδικότερα, το αιτούν προβάλλει ότι με το άρθρο 180 του ν.3669/2008 καταργήθηκε σιωπηρά η διάταξη του άρθρου 27 παρ. 4 του ν.1418/1984. Ο ισχυρισμός, όμως, αυτός είναι αβάσιμος καθόσον το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει κάθε διαγωνιστική διαδικασία καθορίζεται από το χρονικό σημείο δημοσίευσης της οικείας διακήρυξης, οπότε και παγιώνεται το νομοθετικό καθεστώς της διαδικασίας ανάθεσης και επομένως, σε κάθε περίπτωση, η προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου 180 του ν.3669/2008 δεν καταλαμβάνει την κρινόμενη υπόθεση, αφού η ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου αυτού (18.6.2008) έπεται της ημερομηνίας δημοσίευσης της περίληψης της οικείας διακήρυξης. Τέλος, το αιτούν προβάλλει ότι ενήργησε κατά συγγνωστή πλάνη, καθόσον λόγω του δυσερμηνεύτου των οικείων διατάξεων δικαιολογημένα υπέλαβε ότι αρμόδιο όργανο για την έγκριση της διακήρυξης και του αποτελέσματος του διαγωνισμού ήταν η Διοικητική Επιτροπή του. Όμως, τέτοια πλάνη των οργάνων του αιτούντος δεν δικαιολογείται στην προκειμένη περίπτωση, καθόσον πέραν του ότι είχε προηγηθεί η 333/2005 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. επί σχετικού ερωτήματος του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία Προϊσταμένη Αρχή του συγκεκριμένου έργου είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Αθηνών, με το άρθρο 1 της οικείας διακήρυξης ορίζεται ρητά ως Προϊσταμένη Αρχή η ως άνω Διεύθυνση.
ΝΣΚ/228/2004
Ανάκληση άδειας σύστασης Ανωνύμου Εταιρίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατ’ άρθρο 48 ΚΝ 2190/1920, η ανάκληση της διοικητικής άδειας σύστασης Ανωνύμου Εταιρίας χωρεί από την Διοίκηση, όταν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας, έχει καταστεί μικρότερη του ενός δεκάτου (1/10) του μετοχικού κεφαλαίου, μετά από εκτίμηση της πραγματικής αξίας των παγίων στοιχείων του ενεργητικού της εταιρίας. Η ανάκληση αυτής για να είναι έγκυρη πρέπει να δημοσιευτεί, στο οικείο ΦΕΚ συντόμως, πάντως, όχι πέραν του ευλόγου χρόνου, άλλως η δημοσίευση αυτή καθίσταται ανεπίκαιρη.
ΝΣΚ/64/2014
Ευθύνη διευθύνοντος συμβούλου ανωνύμου εταιρείας σε καταβολή πολλαπλών τελών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 115 του Ν. 2238/1994, 50 του Ν. 4174/2013, 26, 29 (παρ.1-4, 6) και 153 (παρ.3 περ.α’) του Ν. 2960/2001, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, πρόσθετη αλληλέγγυος ευθύνη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου Μ.Λ. της οφειλέτιδας ανωνύμου εταιρείας «Α.Γ.Κ. ΑΕ», για την εξόφληση των καταλογισθέντων εις βάρος της, πολλαπλών τελών από την διαπραχθείσα λαθρεμπορία, η δε αρμόδια φορολογική αρχή δεν δύναται να αρνηθεί την χορήγηση σε αυτόν αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 4174/2013, με μόνη επίκληση συνδρομής της ανωτέρω αιτίας, και β) με βάση τις διατάξεις των άρθρων 25 του Ν. 1882/1990 και 20 του Ν. 2523/1997, συντρέχει εν προκειμένω ποινική ευθύνη του ιδίου, ως άνω, διευθύνοντος συμβούλου της ανωτέρω οφειλέτιδας εταιρείας και μπορεί να ασκηθεί κατ’ αυτού ποινική δίωξη, μετά από αίτηση του προϊσταμένου της οικείας Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείου, προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας της εταιρείας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/458/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Χορήγηση αντιγράφου εκθέσεως και λοιπών στοιχείων ελέγχου οινοποιητικής επιχειρήσεως. Επαγγελματικό απόρρητο των συλλεγομένων κατά τον έλεγχο πληροφοριών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η Υπηρεσία υποχρεούται μεν κατ άρθρο 5 παρ.1 ν.2690/99, να χορηγήσει αντίγραφο του εγγράφου της εκθέσεως του διενεργηθέντος σε οινοποιητική επιχείρηση ελέγχου στα πλαίσια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 4045/89, όχι όμως και αντίγραφα των εγγράφων, εφ ων στηριχθείσα εξεδόθη η εν λόγω έκθεση, διότι καλύπτονται από το θεσπιζόμενο στην ειδική διάταξη του άρθρου 8 του ανωτέρω Κανονισμού επαγγελματικό απόρρητο, και το δικαίωμα γνώσης αυτών εμπίπτει στην εξαίρεση της παρ.3 του άρθρου 5 ν.2690/99.
ΝΣΚ/214/2017
Αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα γεωτεχνικών υπαλλήλων, στην περίπτωση που αυτοί δεν ήταν εγγεγραμμένοι στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.). H παρασχεθείσα εργασία από γεωτεχνικούς υπαλλήλους στον ιδιωτικό τομέα, πριν από το έτος 2000, μπορεί να υπολογισθεί, νομίμως, βάσει του άρθρου 6 του π.δ. 69/2016, και να προσμετρηθεί στο χρόνο υπηρεσίας των υπαλλήλων, στην περίπτωση που αυτοί δεν ήταν εγγεγραμμένοι ως μέλη στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.), τηρουμένων των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων (ομόφ.).Κατάσταση : Αποδεκτή
ΝΣΚ/351/2008
Τιμή άσκησης δικαιωμάτων προαίρεσης επί μετοχών ανωνύμου εταιρείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η τιμή, η οποία ορίζεται στην απόφαση της Γ.Σ. των μετόχων της ανωνύμου εταιρείας για την άσκηση των δικαιωμάτων προαίρεσης από τους εργαζόμενους ή τα μέλη του Δ.Σ. της εταιρείας πρέπει να είναι ορισμένη ή τουλάχιστον οριστή, δηλαδή είτε ευθύς εξ αρχής καθορισμένη σε απόλυτο αριθμητικό ποσό είτε προσδιορισμένη επακριβώς με τρόπο που οδηγεί σε συγκεκριμένο ποσό, όπως π.χ. συγκεκριμένο ποσοστό % επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής μιας ορισμένης χρονικής περιόδου, επί εισηγμένων ΑΕ. Το αυτό πρέπει να ισχύει και για την απόφαση που λαμβάνει το Δ.Σ. κατ’ άρθρο 13 παρ.14 του Ν 2190/1920.