ΝΣΚ/469/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ασφαλιστικές εταιρείες. Ασφαλιστική εκκαθάριση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις διατάξεις των άρθρων 10 και 12α του ν.δ.400/70 συνάγεται ότι μετά του Επικουρικού Κεφαλαίου, ο Υπουργός Ανάπτυξης υποχρεούται στην παροχή εγκρίσεως μεταβιβάσεως του δικαιώματος διοίκησης και διάθεσης των περιουσιακών στοιχείων, που έχουν τεθεί σε ασφαλιστική τοποθέτηση, σε ανώνυμες ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/467/2000
Ασφαλιστικές εταιρείες. Ασφαλιστική εκκαθάριση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 12α του ν.δ.400/1970 και 49 του κ.ν.2190/1920 συνάγεται, ότι η ασφαλιστική εκκαθάριση στην κατάσταση στην οποία τελεί ανώνυμη ασφαλιστική εταιρεία, διέπεται από τους ειδικότερους περί ιδιωτικής ασφαλίσεως κανόνες, τα δε όργανα εκκαθάρισης, που διορίζονται από το Δικαστήριο έχουν ρητή και σαφή εντολή, εκ του νόμου και το δικαστήριο, να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των ασφαλισμένων. Ως εκ τούτου η αδράνεια της Γ.Σ., να προβεί σε έγκριση των ετησίων καταστάσεων της εταιρείας δεν αναστέλλει την πρόοδο της ασφαλιστικής εκκαθάρισης.
ΝΣΚ/253/2003
Ασφαλιστική εκκαθάριση. Διαδικασία αποδέσμευσης περιουσιακών στοιχείων του κλάδου αυτοκινήτων ασφαλιστικής εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με τις διατάξεις των παρ.7 και 8 του άρθρου 10 του ΝΔ 400/1970 -όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα και ισχύει με το άρθρο 25 παρ.2 του Ν 2919/2001-, στην περίπτωση που ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση, το Επικουρικό Κεφάλαιο διοικεί και διαθέτει αυτοδικαίως όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν διατεθεί σε ασφαλιστική τοποθέτηση του κλάδου αυτοκινήτων, και ως εκ τούτου δεν είναι αναγκαία η έκδοση απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης για αποδέσμευση περιουσιακών στοιχείων του κλάδου αυτού, πλην, μόνο η έκδοση απλής διαπιστωτικής απόφασης, χάριν της ασφάλειας των συναλλαγών και της προστασίας των τρίτων.
ΝΣΚ/386/2001
Εταιρείες Ασφαλιστικές. Ιδρυση Συνεταιριστικής Τράπεζας. Συμμετοχή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις διατάξεις του άρθρου 2 του ΝΔ 400/1970 Περί Ιδιωτικής Επιχειρήσεως Ασφάλισης ενόψει και των διατάξεων του Ν 1667/1986 για τους Αστικούς Συνεταιρισμούς, προκύπτει, ότι δεν είναι δυνατή η ίδρυση Συνεταιριστικής Τράπεζας από Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρία, διότι, κατά νόμο, οι Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις οφείλουν να ασχολούνται, αποκλειστικά με ασφαλιστικές εργασίες, εκτός, εάν συμμετέχουν ή ιδρύουν Ανώνυμες Εταιρίες.
ΝΣΚ/153/2003
Ευθύνη εποπτών και εκκαθαριστών ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε ασφαλιστική εκκαθάριση, έναντι του Δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο επόπτης και ο εκκαθαριστής σύμφωνα με το άρθρο 12α παρ.12 του Ν. Δ/τος 400/1970, ως ισχύει, δεν υπέχουν οποιαδήποτε ευθύνη για χρέη της ασφαλιστικής επιχειρήσεως προς το Δημόσιο ή τους φορείς κοινωνικής ασφαλίσεως, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαιώσεώς των, δηλ. αδιαφόρως, αν τα χρέη γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν κατά το στάδιο λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας ή κατά το στάδιο της ασφαλιστικής εκκαθαρίσεως. Τα ανωτέρω πρόσωπα, όμως, δεν απαλλάσσονται από την κοινή ευθύνη των άρθρων 914, 919 Α.Κ.
ΝΣΚ/186/2000
Εταιρείες Ανώνυμες. Ρύθμιση χρεών κατ άρθρο 36 Ν.2648/1998. Προθεσμία υποβολής αίτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Καποτάς, Νομικός Σύμβουλος Οι από 11-1-2000 αιτήσεις των εταιρειών α) "ΕΡΜΗΣ ΣΚΑΙ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Α.Ε. (υπό εκκαθάριση), β) ΕΡΜΗΣ ΜΑΖΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Α.Ε. (υπό πτώχευση), γ) ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (υπό εκκαθάριση) και δ) ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΚΑΙ 100,4 Α.Ε." (υπό εκκαθάριση), δεν μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του άρθρου 36 Ν.2648/1998, γιατί έχουν υποβληθεί εκπροθέσμως.
ΝΣΚ/475/2001
Σεισμόπληκτοι. Δυνατότητα χορήγησης στεγαστικής συνδρομής σε σεισμοπλήκτους που είχαν ασφαλίσει τα πληγέντα κτίρια έναντι σεισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής σε σεισμόπληκτους του σεισμού της Αττικής (της 7-9-99), παρότι τα βλαβέντα κτίρια ήταν ασφαλισμένα σε ασφαλιστική εταιρεία έναντι σεισμού, εάν δεν έχουν λάβει την ασφαλιστική αποζημίωση, λόγω δικαστικής διένεξης με τις ασφαλιστικές τους εταιρείες. Το δικαίωμα του Κράτους, για την επιστροφή της Στεγαστικής Συνδρομής, καθό μέρος αυτή καλύπτεται από το ασφάλισμα, μετά τη λήξη της δικαστικής διένεξης, διασφαλίζεται με σύμβαση εκχωρήσεως.
ΝΣΚ/15/2009
Αρμόδια εποπτική αρχή για παροχή άδειας, σχετικά με εξάλειψη σημειώσεων από τα βιβλία μεταγραφών των αρμοδίων υποθηκοφυλακείων, για το ότι ακίνητα ασφαλιστικών επιχειρήσεων είναι δεσμευμένα σε ασφαλιστική τοποθέτηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η έγγραφη άδεια της διατάξεως του εδ.γ της παρ.3 του, κατά την αρχική του μορφή, άρθρου 7 του Ν.Δ/τος 400/1970, προκειμένου να εξαλειφθούν από τα βιβλία μεταγραφών των αρμοδίων υποθηκοφυλακείων οι έγγραφες σημειώσεις για την υπό κοινή εκκαθάριση τελούσα, ασφαλιστική εταιρεία «…....ΑΑΕ», περί του ότι συγκεκριμένα ακίνητά της έχουν διατεθεί σε ασφαλιστική τοποθέτηση, θα πρέπει να παρασχεθεί από το Ν.Π.Δ.Δ. της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, δια του διοικητικού συμβουλίου αυτής (βλ. άρθρα 3 παρ.1 εδ.β και 6 παρ.1 εδ.α του Ν 3229/2004).
ΝΣΚ/59/2002
Η κατάταξη των προνομίων του άρθρου 10 του ΝΔ 400/1970, κατά την ασφαλιστική εκκαθάριση ανωνύμου ασφαλιστικής εταιρείας, εν σχέσει με τα προνόμια του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά από την προνομιακή ικανοποίηση των απαιτήσεων κατά τα άρθρα 10 παρ.1 και 12α και 8 του ΝΔ 400/1970, μπορεί στο τυχόν απομένον υπόλοιπο να εφαρμοστούν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ. β) Το καταληκτικό χρονικό όριο των απαιτήσεων των εργαζομένων του άρθρου 10 του ΝΔ 400/70, ταυτίζεται με την κοινοποίηση σχετικής εγγράφου καταγγελίας εκ μέρους του εκκαθαριστή ή του επόπτη εκκαθάρισης, το δε χρονικό όριο, εντός του οποίου θα πρέπει να έχουν γεννηθεί οι ανωτέρω απαιτήσεις, εξικνείται μέχρι δύο (2) έτη πριν από τον χρόνο της αναγγελίας. Οι απαιτήσεις αποζημιώσεως των ως άνω εργαζομένων, λόγω καταγγελίας της σχέσης εργασίας τους, απολαύουν του προνομίου της διάταξης του άρθρου 10 παρ.1 του ΝΔ 400/1970, ανεξάρτητα από τον χρόνο που προέκυψαν. γ) Οι απαιτήσεις των δικηγόρων της παρ.3 του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ., που εφαρμόζεται αναλογικά στο τυχόν απομένον υπόλοιπο, μετά την προνομιακή ικανοποίηση των απαιτήσεων σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις του ΝΔ 400/70, προηγούνται άλλων απαιτήσεων με γενικό προνόμιο και των απαιτήσεων των εγχειρογράφων δανειστών. δ) Με την διάταξη της παρ.16 του άρθρου 6 του Ν 2479/1997 υπήχθησαν στην προνομιακή τάξη της παρ.3 του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ. οι απαιτήσεις από αμοιβές, έξοδα και αποζημιώσεις των δικηγόρων, είτε αμείβονται κατά υπόθεση είτε με πάγια περιοδική αμοιβή, ενώ για τους έμμισθους δικηγόρους υπήχθησαν και οι απαιτήσεις για αποζημίωση λόγω λύσης της σύμβασης έμμισθης εντολής.
ΝΣΚ/519/2011
Δυνατότητα της Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Ε.Ε. Αθηνών να συναινέσει στην εξάλειψη υποθηκών που έχει εγγράψει σε δύο ακίνητα της, υπό ασφαλιστική εκκαθάριση, ανώνυμης ασφαλιστικής εταιρείας.(...)Η Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Ε.Ε. Αθηνών δεν δύναται να συναινέσει στην εξάλειψη των υποθηκών που έχει εγγράψει σε ακίνητα ασφαλιστικής εταιρείας, της οποίας ανακλήθηκε οριστικά η άδεια σύστασης και λειτουργίας και τέθηκε σε ασφαλιστική εκκαθάριση, καθόσον, κατά το χρόνο εγγραφής των υποθηκών, δεν είχαν τηρηθεί οι προβλεπόμενες από το άρθρο 9 παρ.2 του ν.δ/τος 400/1970 διατυπώσεις δημοσιότητας και δη σημείωση στα οικεία βιβλία του Υποθηκοφυλακείου της υπουργικής απόφασης με την οποία δεσμεύτηκε το σύνολο της περιουσίας της ασφαλιστικής επιχείρησης και χαρακτηρίστηκε ασφαλιστική τοποθέτηση. (ομοφ.)(...)
ΝΣΚ/213/2001
Εταιρείες Ανώνυμες. Αποσπασμένοι υπάλληλοι. Ασφαλιστικές εισφορές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος Δεν οφείλονται ασφαλιστικές εισφορές επί του τμήματος των αποδοχών των αποσπασμένων στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων - Αθήνα 2004 και τον διακριτικό τίτλο Αθήνα 2004, που τυχόν υπερβαίνει τις αποδοχές που ελάμβαναν οι αποσπασμένοι από την υπηρεσία ή τον φορέα προέλευσής τους.