ΝΣΚ/75/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προθεσμία ενέργειας της Διοίκησης κατά την επιβολή κυρώσεων της παρ.9 του άρθρου 7 του Ν 2323/1995. Φύση της ασκούμενης ένστασης κατά των αποφάσεων επιβολής των κυρώσεων, έκταση και προθεσμία του ασκούμενου ελέγχου επ’ αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η τριακονθήμερη προθεσμία από την βεβαίωση της παράβασης για την έκδοση απόφασης επιβολής των κυρώσεων κατ’ άρθρο 7 παρ.9 του Ν 2323/1995 στους παραβαίνοντες τις προϋποθέσεις και τους όρους λειτουργίας των λαϊκών αγορών είναι αποκλειστική, οι εκδιδόμενες δε σχετικές αποφάσεις μετά την πάροδο της ως άνω προθεσμίας πάσχουν ακυρότητα ως εκδοθείσες αναρμοδίως κατά χρόνο. β) Η προβλεπόμενη από την ως άνω διάταξη ένσταση κατά των αποφάσεων επιβολής των κυρώσεων, αποτελεί ειδική διοικητική προσφυγή νομιμότητας κατ’ άρθρο 25 παρ.2 του Κωδ.Διοικ.Διαδ., η οποία οδηγεί σε έλεγχο μόνο της νομιμότητας των προσβαλλόμενων πράξεων και όχι σε ουσιαστικό έλεγχο αυτών. γ) Η προθεσμία των 30 ημερών του άρθρου 25 παρ.2 του Κωδ.Διοικ.Διαδ. για την απόφανση από το αρμόδιο όργανο επί της προσφυγής νομιμότητας, μέσα στην οποία πρέπει να γίνεται και η γνωστοποίηση της σχετικής απόφασης στον ενδιαφερόμενο είναι αποκλειστική, και εάν αυτή παρέλθει άπρακτη, θεωρείται ότι έχει απορριφθεί σιωπηρώς η προσφυγή, το αρμόδιο δε όργανο (εν προκειμένω Γενικός Γραμματέας Εμπορίου) στερείται πλέον της κατά χρόνο αρμοδιότητας και της εξουσίας να επιληφθεί της υπόθεσης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/44/2005
Πανεπιστήμιο. Έλεγχος νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. Αποκλειστική προθεσμία τεσσάρων μηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να ασκήσει τον έλεγχο νομιμότητας στην πράξη εκλογής μέλους ΔΕΠ μέσα στην αποκλειστική προθεσμία των τεσσάρων μηνών. Υπέρβαση της προθεσμίας αυτής δεν επιτρέπεται. Μετά την λήξη της προθεσμίας αυτής ο Πρύτανης υποχρεούται σε δημοσίευση της εκλογής.
ΝΣΚ/457/2005
Αναβολή έκδοσης γνωμοδότησης συλλογικού οργάνου. Έκδοση απόφασης αποφασίζοντος οργάνου, εφ’ όσον το γνωμοδοτικό όργανο δεν παρέσχε εντός ευλόγου χρόνου θετική ή αρνητική γνώμη που του ζητήθηκε αρμοδίως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Μη σύννομη η περί αναβολής εκδόσεως της γνώμης, που ζητήθηκε, κατά νόμο, από γνωμοδοτικό όργανο, για την επιβολή κυρώσεων σε βάρος εκπτώτου προμηθευτή, χωρίς την συνδρομή οποιουδήποτε προβλεπόμενου από τις ισχύουσες διατάξεις λόγου αναστολής της εν γένει διαδικασίας. β) Το έχον την αποφασιστική αρμοδιότητα όργανο δύναται συννόμως να εκδώσει την περί επιβολής κυρώσεων αιτιολογημένη απόφαση σε βάρος εκπτώτου προμηθεύτριας εταιρείας, εφ’ όσον το γνωμοδοτικό όργανο, δεν παρέσχε κατά νόμο θετική ή αρνητική γνώμη που του ζητήθηκε αρμοδίως.
ΝΣΚ/431/2009
Κρατικές προμήθειες. Προϋποθέσεις προσφυγής στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης. Αποκλειστική ή ενδεικτική η τριετής προθεσμία, που προβλέπει η διάταξη του άρθρου 25 παρ. 4 του ΠΔ 60/2007.
ΝΣΚ/286/2006
Η «αποκλειστική» προθεσμία της παρ.1 του άρθρου 2 του ΠΔ 411/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προθεσμία του άρθρου 2 παρ.1 του ΠΔ 411/1984, ως προθεσμία για διοικητική ενέργεια στα πλαίσια της επιλογής Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των ΤΕΙ, έχει την έννοια της έντονης υπόδειξης προς τη διοίκηση για τη ταχύτερη περάτωση της εκκρεμούσης διαδικασίας. Οι δε σχετικές ενέργειες της Διοικήσεως λαμβανομένων υπόψη των συγκεκριμένων πραγματικών δεδομένων έγιναν εντός ευλόγου χρόνου.
ΔΕΔ/Θεσ/33/2025
Η απόφαση 33/09.01.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός ιατρού κατά της πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Δ' Θεσσαλονίκης για πλημμελή φορολογικό έτος 2018. Το πρόστιμο είχε επιβληθεί λόγω εκπρόθεσμης ηλεκτρονικής υποβολής τροποποιητικής κατάστασης φορολογικών στοιχείων εσόδων (Μ.Υ.Φ.) στις 04.06.2019, μετά την καταληκτική προθεσμία της 22.04.2019, συνιστώντας διαδικαστική παράβαση. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι δεν υπήρξε θετική ενέργεια της Διοίκησης ικανή να δημιουργήσει εύλογη πεποίθηση περί μη επιβολής κυρώσεων, επικυρώνοντας ορθώς την επιβολή του προστίμου. Η οριστική φορολογική υποχρέωση καθορίστηκε στο ποσό των 100,00€.
ΝΣΚ/116/2010
Πρόστιμο ρύπανσης υδάτων και παραβίασης της νομοθεσίας για τα ύδατα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την επιβολή του προστίμου των παρ.1-3 του άρθρου 13 του Ν 3199/2003 δεν απαιτείται η έκδοση οποιασδήποτε κανονιστικής πράξης, η δε εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.5 του ιδίου άρθρου αναφέρεται μόνο στη δυνατότητα να μεταβιβασθεί με υπουργική απόφαση στην τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού η αρμοδιότητα επιβολής του ως άνω προστίμου και των λοιπών κυρώσεων της παρ.4 και να καθορισθεί περαιτέρω η διαδικασία ελέγχου και επιβολής των κυρώσεων αυτών από τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΔΕΚ/C‑54/2018
«Προδικαστική παραπομπή – Δημόσιες συμβάσεις – Διαδικασίες προσφυγής – Οδηγία 89/665/ΕΟΚ – Άρθρα 1 και 2γ – Προσφυγές κατά των αποφάσεων περί αποδοχής της συμμετοχής των προσφερόντων ή περί αποκλεισμού τους – Προθεσμίες ασκήσεως προσφυγής – Αποκλειστική προθεσμία 30 ημερών – Εθνική νομοθεσία που αποκλείει τη δυνατότητα να προβληθεί έλλειψη νομιμότητας αποφάσεως περί αποδοχής της συμμετοχής προσφέροντος στο πλαίσιο προσφυγής κατά των μεταγενέστερων πράξεων – Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Άρθρο 47 – Δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας»(...)
ΝΣΚ/496/2002
ΑΕΙ. Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ. Αναστολή προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών υποψηφίου λόγω ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ και συγκεκριμένα στην αποκλειστική προθεσμία των δύο μηνών που πρέπει να υποβληθεί ο τίτλος σπουδών από τον υποψήφιο, σε περίπτωση συνδρομής γεγονότων ανωτέρας βίας κατά την διάρκεια που «τρέχει» η αποκλειστική προθεσμία των δύο μηνών, επέρχεται αναστολή της προθεσμίας που «τρέχει» σε βάρος του υποψηφίου και παράτασή της για όσο χρονικό διάστημα διήρκεσε το γεγονός της ανωτέρας βίας ώστε τελικά η υποβολή του τίτλου σπουδών να γίνει εμπρόθεσμα.
ΝΣΚ/338/2010
ΑΕΙ ΔΕΠ – Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη – Αναπομπή φακέλου – Προθεσμία αποκλειστική – Διακοπή προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την πάροδο της προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών για τον Πρύτανη, δεν δύναται αυτός να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας, αλλά υποχρεούται να εκδώσει και να δημοσιεύσει στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την πράξη διορισμού ή μονιμοποίησης και να κοινοποιήσει την πράξη αυτή στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την εκ μέρους του άσκηση του ελέγχου νομιμότητας μέσα στην αποκλειστική προθεσμία του ενός (1) έτους που ορίζει ο νόμος. Η τυχόν εκδιδόμενη πράξη του Πρύτανη, σχετική με τον έλεγχο νομιμότητας μετά την πάροδο της ανωτέρω αποκλειστικής προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών είναι παράνομη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση των σχετικών ορίων ασκήσεως της αρμοδιότητάς του. Το αυτό ισχύει και για απόφαση του ΥΠΕΠΘ εκδοθείσα μετά την πάροδο της κατά τα άνω ετήσιας προθεσμίας για την άσκηση του σχετικού ελέγχου νομιμότητας. Περαιτέρω, και με δεδομένο ότι κατ’ επιταγή των διατάξεων του άρθρου 2 της με αριθ. Φ.122.1/171/89650/Β2/2007 απόφασης της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στη διαδικασία ελέγχου νομιμότητας από τον Πρύτανη, ο τελευταίος συνεπικουρείται και από τη Νομική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η ως άνω 60νθήμερη προθεσμία διακόπτεται σε περίπτωση που ο Πρύτανης σωρευτικά: α) ζητήσει την παροχή γνωμοδότησης, β) η γνωμοδότηση αυτή αφορά νομικά ζητήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο έλεγχο και είναι αναγκαία για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας και γ) η εν λόγω γνωμοδότηση να ζητηθεί πριν από την εκπνοή της πιο πάνω 60νθήμερης προθεσμίας. Υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά, νόμιμα αναπέμφθηκε, με την υπ’ αριθμ.πρωτ. 3681/12-07-2010, πράξη του Πρύτανη, ο φάκελος στο Τμήμα Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής του αιτούντος κ. Ι.Χ. από το στάδιο της συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος.
ΝΣΚ/89/2005
Δυνατότητα επιβολής διοικητικών κυρώσεων κατά των νομίμων εκπροσώπων των Αναγνωρισμένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων), κατ άρθρο 45 του ΝΔ 187/1973.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ΝΔ 187/1973 (Κ.Δ.Ν.Δ.) δεν παρέχουν τη δυνατότητα επιβολής διοικητικών κυρώσεων κατά των εκπροσώπων των Α.Ο. και των επιθεωρητών τους.