×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΠΟΛ 1067/2006

Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3427/2005
«Τήρηση βιβλίου κοστολογίου οικοδομών από τον επιτηδευματία που ασχολείται με την κατασκευή και πώληση οικοδομών – Έκδοση στοιχείου Παράδοση κτισμάτων στον οικοπεδούχο».

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

1024754/187/0015/2006

«Τήρηση βιβλίου κοστολογίου οικοδομών από τον επιτηδευματία που ασχολείται με την κατασκευή και πώληση οικοδομών – Έκδοση ειδικού στοιχείου παράδοσης κτισμάτων στον οικοπεδούχο»ΠΟΛ 1039/2006


ΠΟΛ 1059/2006

« Παράταση του χρόνου ενημέρωσης του βιβλίου κοστολογίου οικοδομών που αναφέρεται στην περίπτωση Δ’ της παραγράφου 1 της Α.Υ.Ο.Ο. 1024754/187/ΠΟΛ.1039/9-3-2006 (ΦΕΚ 311 Β’ /15-3-2006) «Τήρηση βιβλίου κοστολογίου οικοδομών από τον επιτηδευματία που ασχολείται με την κατασκευή και πώληση οικοδομών – Έκδοση ειδικού στοιχείου παράδοσης κτισμάτων στον οικοπεδούχο ».

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/664/2023

Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι με το άρθρο 114 του ν. 5072/2023 - το οποίο είναι εφαρμοστέο στην προκειμένη περίπτωση, καθώς άρχισε να ισχύει στις 4.12.2023, κατά τον χρόνο που η υπόθεση εκκρεμούσε στο παρόν Κλιμάκιο χωρίς να έχει εκδοθεί οριστική πράξη ελέγχου (βλ. σκ. 4 της παρούσας) - αντικαταστάθηκε η παρ. 13 του άρθρου 5 του ν. 3986/2011 και εξαιρέθηκαν οι συναλλαγές της παρ. 11 του ίδιου άρθρου (πώληση μετοχών εισηγμένων σε ρυθμιζόμενη αγορά μέσω βιβλίου προσφορών) από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η εξαίρεση δε της συγκεκριμένης κατηγορίας συναλλαγών από τον προσυμβατικό έλεγχο, η οποία εναρμονίζεται με τη γενική εξαίρεση των συμβάσεων που αφορούν σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σχετικές με την πώληση χρηματοπιστωτικών μέσων (άρθρο 325 παρ. 1 περ. γ΄ του ν. 4700/2020), παρίσταται σύμφωνη με το άρθρο 98 παρ. 1 περ. β΄ του Συντάγματος, όπως έχει γίνει δεκτό με τα Πρακτικά της 20ης Γενικής Συνεδρίασης της 17ης Οκτωβρίου 2022 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (βλ. σκ. 5 της παρούσας). Κατά συνέπεια, το Κλιμάκιο απέχει από τον έλεγχο της προπαρασκευαστικής φάσης της διαδικασίας αξιοποίησης από το ...... του περιουσιακού στοιχείου «Project Newlight», που αφορά σε πώληση μετοχών εισηγμένων σε ρυθμιζόμενη αγορά μέσω βιβλίου προσφορών, καθώς έχει πλέον καταστεί αναρμόδιο για τον προσυμβατικό έλεγχο της συγκεκριμένης κατηγορίας συναλλαγών. 


ΔΕΔ/Θεσ/1336/2025

Η απόφαση 1336/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή εταιρείας κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 500,00€ για το φορολογικό έτος 2025. Η αρχική πράξη επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. διότι διαπιστώθηκε μη έκδοση τουλάχιστον ενός φορολογικού στοιχείου για πώληση άρτων συνολικής αξίας 8,40€ (7 άρτους x 1,20€) κατά την 16/12/2024, παραβιάζοντας τις διατάξεις του Ν.4308/2014. Το πρόστιμο ανήλθε στα 500,00€ λόγω υποτροπής. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι λόγω φόρτου εργασίας, οι αποδείξεις εκδόθηκαν εκ παραδρομής σε λανθασμένα τμήματα της ταμειακής μηχανής (ζαχαρώδη και αρτοποιήματα αντί άρτος), όλα με ΦΠΑ 13%. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, καθώς δεν υπήρχαν στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι οι επίμαχες αποδείξεις αφορούσαν πράγματι πώληση άρτου.


ΔΕΔ/Θεσ/1475/2025

Η απόφαση 1475/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας με αντικείμενο υπηρεσίες σχεδιασμού, υποστήριξης και ολοκλήρωσης συστήματος λογισμικού, κατά της πράξης επιβολής προστίμου (άρθρου 57 §6 του ν. 5104/2024). Η πράξη επιβλήθηκε λόγω μη έκδοσης απόδειξης λιανικής πώλησης (ή άλλου φορολογικού στοιχείου) για την πώληση ενός μαγνητακίου αξίας 2,00€ (1,61€ καθαρή αξία + 0,39€ ΦΠΑ). Το πρόστιμο ανήλθε σε 1.000,00€, καθώς η παράβαση κρίθηκε ότι έγινε καθ' υποτροπή (πρώτη). Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρξε νέα πώληση, αλλά ανταλλαγή προϊόντος για το οποίο είχε ήδη εκδοθεί απόδειξη, και η μη έκδοση νέας απόδειξης αποφεύχθηκε για να μη δημιουργηθεί ταμειακό έλλειμμα. Οι ελεγκτές απέρριψαν τους ισχυρισμούς, καθώς διαπίστωσαν την είσπραξη του αντιτίμου (2,00€) ενώπιόν τους και επειδή η εταιρεία δεν εξέδωσε πιστωτικό στοιχείο λιανικής πώλησης για την υποτιθέμενη επιστροφή/ανταλλαγή.


C-519/2014

Υπόθεση C-549/14: Απόφαση του Δικαστηρίου (όγδοο τμήμα) της 7ης Σεπτεμβρίου 2016 [αίτηση του Højesteret (Δανία) για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — Finn Frogne A/S κατά Rigspolitiet ved Center for Beredskabskommunikation (Προδικαστική παραπομπή — Δημόσιες συμβάσεις — Οδηγία 2004/18/ΕΚ — Άρθρο 2 — Αρχή της ίσης μεταχειρίσεως — Υποχρέωση διαφάνειας — Σύμβαση σχετική με την παράδοση σύνθετου συστήματος επικοινωνίας — Δυσχέρειες κατά την εκτέλεση — Διαφωνία των συμβαλλομένων μερών ως προς την ευθύνη — Εξωδικαστικός διακανονισμός — Περιορισμός του εύρους της συμβάσεως — Μετατροπή εκμισθώσεως υλικού σε πώληση — Ουσιώδης τροποποίηση συμβάσεως — Δικαιολόγηση ως εκ του αντικειμενικού σκοπού επιτεύξεως φιλικού διακανονισμού)


ΔΕΔ/Αθ/212/2025

Η απόφαση 212 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε ο προσφεύγων κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Πύργου, με συνολικό καταλογιζόμενο ποσό 23.719,63 ευρώ. Η κύρια διαφορά αφορούσε την επιβολή προστίμου 23.469,63 ευρώ (άρθρο 58Α ΚΦΔ) λόγω μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου για την πώληση αγροτικών προϊόντων (φράουλας) προς ομόρρυθμη εταιρεία στην οποία ο προσφεύγων συμμετείχε. Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι ο προσφεύγων, μέσω της ατομικής του επιχείρησης, καλλιέργησε και βαρύνθηκε με τις δαπάνες παραγωγής, αλλά παραχώρησε την ηρτημένη παραγωγή στην Ο.Ε. ως έτοιμα αποθέματα, χωρίς την έκδοση τιμολογίου. Ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος περί νόμιμης αγρομίσθωσης απορρίφθηκε, καθώς δεν τεκμηριώθηκε η μεταβίβαση των αγαθών με κατάλληλα παραστατικά. Επιπλέον, επικυρώθηκε πρόστιμο 250 ευρώ (άρθρο 54 ΚΦΔ) για τη μη ανταπόκριση σε αίτημα παροχής λογιστικών βιβλίων και στοιχείων.


ΑΕΠΠ/764/2020

Η προσφυγή ασκήθηκε για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που έκανε δεκτή την προσφορά της ένωσης εταιρειών «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ», καθώς θεωρήθηκε ότι η προσφορά της παρέβαλε ουσιώδεις όρους του διαγωνισμού, ιδίως ως προς την τήρηση περιβαλλοντικών όρων και τεχνικών προδιαγραφών. Ζητήθηκε επιπλέον η αναστολή της εκτέλεσης της προσβαλλόμενης πράξης μέχρι την έκδοση της οριστικής απόφασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την εκπόνηση μελέτης και την κατασκευή έργων επεξεργασίας λυμάτων, προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού, καθώς και τη δωδεκάμηνη δοκιμαστική λειτουργία τους.


Δ.Εφ.Π/118/2023

ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ - ΟΦΕΙΛΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΥ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ (...)  Επειδή, με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και ενόψει των προαναφερομένων διατάξεων και σκέψεων, το Δικαστήριο λαμβάνοντας (κατά πλειοψηφία) υπόψη ότι: α) σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην πέμπτη σκέψη, για την πληρωμή του συμβατικού ανταλλάγματος στον προμηθευτή δεν αρκεί η υλική παράδοση των προβλεπομένων ειδών, αλλά απαιτείται προς τούτο η σύνταξη του οικείου πρωτοκόλλου παραλαβής ή η τήρηση της διαδικασίας αυτοδίκαιης παραλαβής κατ’ άρθρο 28 παρ. 3 του π.δ/τος 118/2007, β) το πρωτόκολλο παραλαβής και η διαδικασία αυτοδίκαιης παραλαβής δεν αποτελούν απλώς αποδεικτικά στοιχεία της παράδοσης των ειδών, αλλά στάδια της διαδικασίας εκτέλεσης της σύμβασης προμήθειας, τα οποία σύμφωνα με την αρχή της τυπικότητας που διέπει το δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, δεν μπορούν να παραλειφθούν και γ) στην προκείμενη περίπτωση, μεταξύ των στοιχείων του φακέλου δεν περιλαμβάνεται πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής των αναφερομένων στο επίμαχο Τιμολόγιο – Δελτίο Αποστολής ειδών, ούτε προκύπτει η τήρηση της ως άνω διαδικασίας αυτοδίκαιης παραλαβής αυτών, κρίνει κατά πλειοψηφία, ότι δεν οφείλεται η αξία του συγκεκριμένου παραστατικού στοιχείου και συνεπώς η αγωγή αυτή είναι απορριπτέα στο σύνολό της ως αβάσιμη (ΣτΕ 1059/2021).


ΝΣΚ/263/2006

Επιτρεπτό ή μη χρησιμοποίησης ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια ή μη εγγραφή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων του αναπτυξιακού νόμου 3299/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια ή μη εγγραφή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων του Ν. 3299/2004. 2) Η προϋπόθεση έγκρισης του δανείου της περίπτωσης iv της παραγράφου 7 του άρθρου 5 του Ν. 3299/2004 αναφέρεται στα δάνεια που χορηγούνται από χρηματοδοτούσα τράπεζα ή χρηματοδοτικό οργανισμό. Όμως, επί ομολογιακών δανείων, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης υπαγωγής στις ενισχύσεις του νόμου αυτού, απαιτείται: α) Στην περίπτωση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια εγγραφή, πέραν της χορήγησης άδειας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την ανάθεση σε ανάδοχο της διάθεσης των ομολογιών στο κοινό να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής των υποψηφίων ομολογιούχων στο πρόγραμμα του δανείου με την, επί αποδείξει, παράδοση του σχετικού δελτίου εγγραφής στην εκδότρια ανώνυμη εταιρία. β) Στην περίπτωση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου με ιδιωτική τοποθέτηση, προηγούμενη έκδοση του ομολογιακού δανείου, ήτοι έκδοση απόφασης του αρμοδίου οργάνου της εκδότριας ανώνυμης εταιρίας για την έκδοση του δανείου και τους όρους αυτού, με τήρηση των τυχόν περαιτέρω απαιτουμένων διατυπώσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις περί ομολογιακών δανείων, και υπογραφή σχετικής σύμβασης μεταξύ εκδότριας εταιρίας και ομολογιούχων δανειστών ή άλλως κατά νόμο αποδοχή της απόφασης αυτής από τους ομολογιούχους δανειστές.