140470/2499/2016
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ενημέρωση σχετικά με το περιεχόμενο της κατ’αρθρ. 129 ΚΔΔ/μιας έκθεσης υπηρεσιακών απόψεων της διοίκησης προς τα διοικητικά δικαστήρια ουσίας (ΑΔΑ:7ΙΧ34653Π8-0Λ2 )
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/292/2014
Μεταβίβαση αρμοδιότητας Διοικητή Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Διοικητής του Ο.Γ.Α. δύναται να μεταβιβάσει, με απόφασή του, την αρμοδιότητα υπογραφής της έκθεσης απόψεων που αποστέλλεται, με τον οικείο φάκελο, στα διοικητικά δικαστήρια, στους Γενικούς Διευθυντές του Ο.Γ.Α. ή (και) τους Διευθυντές.
ΝΣΚ/108/2002
Προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος - Προθεσμία άσκησης προσφυγής του άρθρου 14 του ΠΔ 55/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.10 του ΠΔ 55/1998 με την οποία καθιερώνεται 15νθήμερη προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής εφόσον δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις της παρ.2 του άρθρου 285 ΚΔΔ δεν ισχύει από της 17-7-99, ως καταργημένη με νεώτερο νόμο και από της ανωτέρω ημερομηνίας ενάρξεως της ισχύος του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, ισχύει για όλες τις προσφυγές που ασκούνται στα διοικητικά δικαστήρια γενικώς, η προθεσμία των εξήκοντα ημερών του άρθρου 66 του ανωτέρω Κώδικα.
ΝΣΚ/146/2010
ΔΕΗ. Ελεγκτική και πειθαρχική αρμοδιότητα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) Α.Ε. υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 3613/2007, με τις οποίες παρέχεται στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης αρμοδιότητα ελέγχου, ένορκης διοικητικής εξέτασης (Ε.Δ.Ε.), πειθαρχικής δίωξης ή ένστασης κατά οποιασδήποτε απόφασης πειθαρχικών οργάνων, καθώς και προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια κατά όλων των τελεσίδικων αποφάσεων πειθαρχικών συμβουλίων και μονομελών ή πειθαρχικών οργάνων.
ΝΣΚ/359/2010
Περιστολή δημόσιων δαπανών – Ισχύς υπουργικών αποφάσεων μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ.129/2534/4-2-2010 ΚΥΑ, περί μείωσης κατά 30% των ανωτάτων επιτρεπόμενων ορίων κατανάλωσης καυσίμων των υπηρεσιακών αυτοκινήτων.Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ.129/2534/4-2-2010 κοινής απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Υπουργού Οικονομικών: 1. Εξακολουθούν να ισχύουν οι εξαιρέσεις από τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια κατανάλωσης καυσίμων των υπηρεσιακών αυτοκινήτων που θεσπίστηκαν με την υπ’ αριθμ.1450/550/3-3-1982 απόφαση του (τέως) Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, την υπ’ αριθμ. 1043/4523/31-5-1996 απόφαση του (τέως) Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και το άρθρο 26 του Ν 3320/2005. 2. Μειώνονται κατά 30% τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια κατανάλωσης καυσίμων των υπηρεσιακών αυτοκινήτων σε σχέση με εκείνα που θεσπίστηκαν με την υπ’ αριθμ.1450/550/3-3-1982 απόφαση του (τέως) Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, την υπ’ αριθμ.1043/4523/31-5-1996 απόφαση του (τέως) Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και την υπ’ αριθμ.1273/15994/30-7-2001 απόφαση των (τέως) Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών.(η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης βάσει του αριθ. Πρτ. Οικ. 1383/21611/19-09-2012 εγγράφου της Δ/νσης Κρατικών Αυτοκινήτων & Επικοινωνιών ΥΠ.Δ.Μ.Η.Δ.)
ΝΣΚ/344/2011
Χορήγηση αντιγράφου μη προσδιοριζομένης επακριβώς έκθεσης επιθεώρησης- ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης σε μη εμπλεκόμενο μέλος ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να ικανοποιήσει το αόριστο αίτημα του μέλους ΔΕΠ, για χορήγηση σ’ αυτόν μη προσδιοριζομένου σαφώς συγκεκριμένου διοικητικού εγγράφου ή εγγράφου για το οποίο δεν αναφέρει καν την ύπαρξη μιας συγκεκριμένης προσωπικής έννομης σχέσης του, που να τον συνδέει με το περιεχόμενο αυτού. Έχει όμως η Διοίκηση (το Τμήμα Οδοντιατρικής του ΕΚΠΑ) τη διακριτική ευχέρεια, εάν προσδιορίσει το αιτούμενο έγγραφο και διαπιστώσει εύλογο προς τούτο ενδιαφέρον του συγκεκριμένου μέλους ΔΕΠ, να χορηγήσει αντίγραφο αυτού, όπως είναι και η έκθεση επιθεώρησης- ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για κατατακτήριες εξετάσεις φοιτητών, σύμφωνα και με τις διατάξεις του Ν. 2472/1997.
ΔΕΔ/Θεσ/756/2025
Η απόφαση (Αρ. 756/05-05-2025) του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρίας με έδρα την Καβάλα. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00 ευρώ, το οποίο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης Παρακρατούμενου Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για τη φορολογική περίοδο Ιουλίου 2018. Η εταιρία ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε παραδρομή λόγω φόρτου εργασίας του λογιστικού γραφείου και ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο. Η Διεύθυνση επικύρωσε το πρόστιμο, κρίνοντας ότι η διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα να εφαρμόζει το νόμο (Ν. 4987/2022), ενώ ο ισχυρισμός περί αναλογικότητας υπερβαίνει την αρμοδιότητα της Διοίκησης και ανήκει στα Δικαστήρια.
ΝΣΚ/70/2017
Δεν συντρέχει υποχρέωση της διοίκησης για χορήγηση βεβαίωσης υπηρεσιακών μεταβολών υπαλλήλου, στον οποίο ανατέθηκαν καθήκοντα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, ύστερα από αίτηση άλλου υπαλλήλου, στον οποίο προηγουμένως είχαν ανατεθεί τα αντίστοιχα καθήκοντα.(..)Η διοίκηση δεν υποχρεούται στη χορήγηση του αιτούμενου εγγράφου, παρά μόνο, κατόπιν νέας αιτήσεως του ενδιαφερομένου υπαλλήλου υπό την επίκληση ευλόγου ενδιαφέροντος ή εννόμου συμφέροντος για τη χορήγηση συγκεκριμένων αντιγράφων δημοσίων εγγράφων από το προσωπικό Μητρώο του άλλου υπαλλήλου (όπως λ.χ. απόφαση διορισμού του κ.λ.π.). Επιπλέον, απαιτείται προηγούμενη ενημέρωση του υποκειμένου των προς χορήγηση δεδομένων και η εφαρμογή της αρχής της αναλογικότητας από τη διοίκηση.
ΔΕΔ/Θεσ/1275/2025
Η απόφαση 1275/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά των πράξεων επιβολής προστίμων από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Ζ΄ Θεσσαλονίκης. Τα πρόστιμα, ύψους 100,00€ έκαστο (συνολικά 200,00€), επιβλήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 53 του Ν. 5104/2024 λόγω εκπρόθεσμης υποβολής των μηνιαίων δηλώσεων απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, για τις φορολογικές περιόδους Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2024. Η προσφεύγουσα ζήτησε ακύρωση επικαλούμενη παραδρομή λόγω μη έγκαιρης ενημέρωσης για τον νέο νόμο και δυσαναλογία μεταξύ των τελών και των προστίμων. Η ΔΕΔ επικύρωσε τα πρόστιμα, κρίνοντας ότι η επιβολή τους αποτελεί δέσμια αρμοδιότητα της διοίκησης και ότι ο έλεγχος της αρχής της αναλογικότητας δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά της, αλλά στα Διοικητικά Δικαστήρια.
ΕΣ/ΤΜ.4/314/2018
Ελλειψη δικαιοδοσίας Ελεγκτικου Συνεδριου.ο εκκαλών, στρατιωτικός συνταξιούχος, ζητεί να ακυρωθεί η σιωπηρή απόρριψη της υπ΄αρ. πρωτ. (..υ του χορηγήθηκε από τον ..., λόγω της αποστρατείας του, επί τη βάσει των αποδοχών που ίσχυαν και αντιστοιχούσαν στο βαθμό του πριν από την μείωσή τους (από 1.8.2012), κατ΄εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4093/2012. ...Συνεπώς πρόκειται για παροχή, η οποία χορηγείται στα πλαίσια σχέσης κοινωνικής ασφάλισης, η διαφορά, από τη μη χορήγηση της οποίας, συνιστά διοικητική διαφορά ουσίας, μη υπαγόμενη στη δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά σε αυτήν των διοικητικών δικαστηρίων. (..) Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, το υπό κρίση ένδικο βοήθημα, ως εκ του περιεχομένου του και του αιτήματός του, δεν δημιουργεί συνταξιοδοτική διαφορά υπαγόμενη στη δικαιοδοσία του Δικαστηρίου τούτου, αλλά εισάγει για δικαστική κρίση διοικητική διαφορά ουσίας, αναφυόμενη από την αμφισβήτηση του ποσού της -χορηγηθείσας από τον ...του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας- παροχής του εφάπαξ βοηθήματος προς τον ασφαλισμένο-μέτοχο αυτού, για την εκδίκαση της οποίας έχουν δικαιοδοσία τα διοικητικά δικαστήρια. Κατ΄ ακολουθίαν τούτων, το παρόν Δικαστήριο στερείται δικαιοδοσίας για την εκδίκαση της ως άνω διαφοράς και εκ του λόγου αυτού, η υπόθεση πρέπει να παραμπεμφθεί κατ΄εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 12 παρ. 2 του Κ.Δ.Δ., στο αρμόδιο κατά τόπο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών (άρθρο 7 του Κ.Δ.Δ.).
ΝΣΚ/146/2018
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ήδη ΕΦΚΑ) – Χρόνος παραγραφής χρηματικών απαιτήσεων που αφορούν ασφαλιστικές εισφορές – Εκτέλεση δικαστικής απόφασης – Δυνατότητα νέου καταλογισμού των αξιώσεων.(...)1) Οι αξιώσεις του Ι.Κ.Α./Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. (στη θέση του οποίου υπεισήλθε από 1-1-2017 ο Ε.Φ.Κ.Α.) οι οποίες αναφέρονται στο ερώτημα δεν έχουν παραγραφεί, από δε την ημέρα της καθοιονδήποτε τρόπο τελεσιδικίας της αναφερόμενης στο ερώτημα πρωτόδικης απόφασης θα αρχίσει νέα (εικοσαετής) παραγραφή. 2) Πριν από κάθε ενέργεια ή μέτρο σε βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων της εταιρείας, η Διοίκηση οφείλει να τηρήσει την υποχρέωση προηγούμενης ακρόασης, στο πλαίσιο της οποίας η εταιρεία δικαιούται να λάβει γνώση των αποδεικτικών στοιχείων και να προβεί σε ανταπόδειξη, η τήρηση δε της υποχρέωσης και η λήψη υπόψη των απόψεων της εταιρείας πρέπει να προκύπτουν από την αιτιολογία των ατομικών διοικητικών πράξεων που θα εκδοθούν, τα δε διοικητικά μέτρα πρέπει να ληφθούν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος από την ακρόαση της εταιρείας. 3) Μετά την τήρηση τούτων, η Διοίκηση μπορεί να εκδόσει νέες πράξεις με το ίδιο περιεχόμενο, απαλλαγμένες όμως από την τυπική πλημμέλεια για την οποία ακυρώθηκαν οι αρχικές.