×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1013/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 209/2020 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, με σκοπό να απορριφθούν οι προσφορές των οικονομικών φορέων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό για τη σύμβαση με τίτλο '…………' και προϋπολογιζόμενη δαπάνη 800.000,00€ χωρίς ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργα κατηγορίας ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ, για τα οποία απαιτείται εγγραφή στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) και πληροί ορισμένες τεχνικές, οικονομικές και επαγγελματικές προϋποθέσεις, όπως ορίζονται στον νόμο 3669/2008 και στην διακήρυξη του διαγωνισμού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/955/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λευκάδας με αριθμό 294/12.09.2018, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης του έργου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΝΗΣΩΝ ΚΑΛΑΜΟΥ-ΚΑΣΤΟΥ ΜΕ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΓΩΓΟ». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό κάτω των ορίων για την εκτέλεση του έργου, με εκτιμώμενη αξία 354.838,71 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο αποκλεισμός του ήταν παράνομος, καθώς η εγγραφή του στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) θεωρείται επαρκής για τη συμμετοχή και ότι η απαίτηση για ενημερότητα πτυχίου δεν ισχύει για όλες τις κατηγορίες εργοληπτικών επιχειρήσεων. Επίσης, αιτείται η επιστροφή του παραβόλου ποσού 1.775,00 ευρώ.


ΝΣΚ/306/2011

Αθλητές – Εγγραφή ή μη στον ειδικό πίνακα του άρθρου 34 παρ. 3 του Ν 2725/1999, αθλητή που κατέκτησε θέση σε πανελλήνιο πρωτάθλημα γκολφ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται η εγγραφή στον ειδικό πίνακα της παρ. 3 του άρθρου 34 του Ν 2725/1999 αθλητή που κατέκτησε θέση σε πανελλήνιο πρωτάθλημα γκολφ, στο οποίο συμμετείχαν επτά (7) αντί για δεκαέξι (16) σωματεία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/324/2011

Αθλητές – Εγγραφή ή μη στον ειδικό πίνακα του άρθρου 34 παρ. 3 του Ν 2725/1999, αθλητή το σωματείο του οποίου διακρίθηκε σε πανελλήνιο πρωτάθλημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται η εγγραφή στον ειδικό πίνακα της παρ. 3 του άρθρου 34 του Ν 2725/1999 αθλητή επιτραπέζιας αντισφαίρισης, το σωματείο του οποίου κατέκτησε την Τρίτη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ομαδικών Αγωνισμάτων Α1 Εθνικής Κατηγορίας Ανδρών, δεδομένου ότι σ’ αυτό συμμετείχαν δέκα (10) αντί δεκαέξι (16) σωματεία και δεν υπήρχαν όρια πρόκρισης. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Κλ.7/21/2015

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.Ανάθεση:Νόμιμη η καταβολή ποσού σε εργοληπτική επιχείρηση, η οποία είναι εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.ΕΠ. στην κατηγορία των ηλεκτρομηχανολογικών και βιομηχανικών - ενεργειακών έργων για την εξόφληση δημοτικού έργου, καθόσον οι διατάξεις του ν. 3669/2008 που προβλέπουν την υποχρεωτική εγγραφή εργοληπτικών επιχειρήσεων σε τάξεις του Μ.Ε.ΕΠ. και εμποδίζουν την πρόσβαση επιχειρήσεων στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αντίκεινται στην προστατευόμενη από το Σύνταγμα οικονομική ελευθερία και στην αρχή της ισότητας, με την ειδικότερη μορφή της εξασφάλισης ίσων όρων ανταγωνισμού (άρθρο 59 του ν. 4278/2014, ΦΕΚ Α' 157/2014).(Όμοιες οι 62/2015 και 78/2015 πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)


ΑΕΠΠ/553/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης αρ. 263/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε τις προσφορές και ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «…………….». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ» με προϋπολογισμένη δαπάνη 137.096,78 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επικαλείται ελλείψεις στις υποβαλλόμενες προσφορές, ιδίως ως προς την έλλειψη υποχρεωτικών δηλώσεων στον Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) για τα κριτήρια επιλογής, όπως η εγγραφή στο Μ.Ε.Ε.Π. και η μη υπέρβαση ορίων ανεκτέλεστου υπολοίπου εργολαβικών συμβάσεων.


ΕλΣυν/Ε Κλιμ/386/2010

Ο όρος όμως αυτός της διακήρυξης, κατά το μέρος που ορίζει ότι στον ελεγχόμενο διαγωνισμό είχαν δικαίωμα να συμμετάσχουν μεμονωμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις, οι οποίες ανήκαν στην 7η τάξη, είναι μη νόμιμος, διότι αντίκειται στο άρθρο 102 παρ. 2 του ν. 3669/2008, η πλημμέλεια όμως αυτή δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της διαδικασίας του ελεγχόμενου διαγωνισμού, καθώς, όπως προκύπτει από τον επισυναπτόμενο στο πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού πίνακα 3, στο διαγωνισμό δεν συμμετείχαν εργοληπτικές επιχειρήσεις 7ης τάξης.


ΝΣΚ/217/2005

Συγχώνευση με απορρόφηση κατασκευαστικού κλάδου επιχείρησης. Εγγραφή της νέας επιχείρησης στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση συγχώνευσης (με απορρόφηση) εργοληπτικού κλάδου που αποσχίσθηκε από εταιρεία, με επιχείρηση μη εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.ΕΠ., η μη εκπλήρωση εκ μέρους του αποσχισθέντος κλάδου, των κατωτάτων νομίμων ορίων στελέχωσης, κεφαλαίου κλπ, που απαιτούνται για την κατάταξη και διατήρηση στις τάξεις και κατηγορίες του Μ.Ε.ΕΠ., δεν αποτελεί κώλυμα για τη συγχώνευση. Εφόσον οι ελλείψεις αυτές διαπιστωθούν πριν την μεταβίβαση του πτυχίου στην απορροφώσα εταιρεία (η οποία ολοκληρώνεται με την έγκριση της συγχώνευσης από την αρμόδια υπηρεσία), μπορεί να κινηθεί εναντίον της επιχείρησης εκ της οποίας προέρχεται ο κλάδος, η προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης του πτυχίου. β) Αν η διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης δεν κινηθεί πριν την απόσχιση του κλάδου, μπορεί να κινηθεί κατά την εγγραφή (αλλά και μετά απ’ αυτήν) της επιχείρησης που προέρχεται από τη συγχώνευση, στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεται υπόψη, για την εγγραφή ή την έκτακτη αναθεώρηση που διεξάγεται μετά απ’ αυτή, το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της νέας εταιρείας και όχι μόνο τα περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονται στον ισολογισμό του αποσχισθέντος και απορροφηθέντος κλάδου.


ΑΕΠΠ/977/2018

Ο προσφεύγων ασκεί Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απορρίπτει την προσφορά του στον ηλεκτρονικό, ανοικτό, δημόσιο διαγωνισμό για τη σύμβαση 'Βελτίωση Οδικού Τμήματος από Θέση… προς Θέση…'. Η προσφυγή βασίζεται στο ότι η απόρριψη επικαλέστηκε εσφαλμένα την απουσία Ενημερότητας Πτυχίου, ενώ ο προσφεύγων ήταν νόμιμα εγγεγραμμένος στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.), όπως απαιτούνταν από τη διακήρυξη. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η εγγραφή στο Μ.Ε.ΕΠ. ήταν επαρκής προϋπόθεση, καθώς η Ενημερότητα Πτυχίου δεν αφορά επιχειρήσεις της 2ης τάξης, όπως η δική του.


ΕλΣυν/Tμ.6/2060/2010

Κατά τα παγίως κριθέντα, (βλ. Ελ. Συν. Πράξεις VI Τμ. 19/2005, 31/2003,3130/2009), η διακήρυξη του διαγωνισμού με τα συμβατικά της τεύχη δεσμεύει, ως κανονιστική πράξη, τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό αλλά και το νομικό πρόσωπο που τον έχει προκηρύξει, το οποίο υποχρεούται από την έναρξη και μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας να εφαρμόζει όσα ορίζονται σ’ αυτή, στο πλαίσιο των αρχών της τυπικότητας της διαδικασίας, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ισότητας μεταξύ των διαγωνιζομένων, που διέπουν τους διαγωνισμούς για την κατάρτιση δημοσίων συμβάσεων. Από τα ανωτέρω παρέπεται ότι η θεραπεία τυχόν παραβάσεων διατάξεων αναγκαστικού δικαίου από όρους της διακήρυξης που διέπουν τις καλούμενες τάξεις, χωρεί νομίμως υπό τις τυπικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος, ήτοι μετά από ρητή τροποποίηση της διακήρυξης από την αναθέτουσα αρχή και νέα δημοσίευση αυτής, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν προσβολής του οικείου όρου της διακήρυξης από υποψήφιους εργολήπτες, όχι δε κατόπιν σιωπηρής συμφωνίας, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής, μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και των εργοληπτικών επιχειρήσεων ανώτερης τάξης από τις κληθείσες, οι οποίες συμμετείχαν ανεπιφύλακτα στον διαγωνισμό θέτοντας εν αμφιβόλω την ανάπτυξη πραγματικού ανταγωνισμού.


ΕλΣυν/Τμ7(ΚΠΕ)/148/2012

(...)κατά τα παγίως κριθέντα (βλ. Ελ.Συν. VI Τμ. Αποφ. 2060/2010, Πραξ. 19/2005, 31/2003, 3130/2009), η διακήρυξη του διαγωνισμού με τα συμβατικά της τεύχη δεσμεύει, ως κανονιστική πράξη, τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, αλλά και το νομικό πρόσωπο που τον έχει προκηρύξει, το οποίο υποχρεούται από την έναρξη και μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας να εφαρμόζει όσα ορίζονται σ’ αυτή, στο πλαίσιο των αρχών της τυπικότητας της διαδικασίας, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ισότητας μεταξύ των διαγωνιζομένων, που διέπουν τους διαγωνισμούς για την κατάρτιση δημοσίων συμβάσεων. Από τα ανωτέρω παρέπεται ότι θεραπεία τυχόν παραβάσεων διατάξεων αναγκαστικού δικαίου από όρους της διακήρυξης που διέπουν τις καλούμενες τάξεις χωρεί νομίμως, μόνο υπό τις τυπικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος, ήτοι μετά από ρητή τροποποίηση της διακήρυξης από την αναθέτουσα αρχή και νέα δημοσίευση αυτής, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν προσβολής του οικείου όρου της διακήρυξης από τους υποψήφιους εργολήπτες, όχι δε κατόπιν σιωπηρής συμφωνίας, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής, μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και των εργοληπτικών επιχειρήσεων ανώτερης τάξης από τις κληθείσες, οι οποίες συμμετείχαν ανεπιφύλακτα στον διαγωνισμό θέτοντας εν αμφιβόλω την ανάπτυξη πραγματικού ανταγωνισμού (βλ. Ελ.Συν. VI Τμ. Αποφ. 2060/2010, Ε΄ Κλιμ. πραξ. 167, 312/2012, 13/2011, 233/2010). Επομένως, σε περίπτωση που με τη διακήρυξη και κατ’ επέκταση με τη δημοσιευθείσα περίληψή της, καλούνται εργοληπτικές επιχειρήσεις συγκεκριμένης τάξης, παρότι, ενόψει του προϋπολογισμού του έργου έχουν, σύμφωνα με το άρθρο 102 παρ. 1 του ν. 3669/2008, δικαίωμα συμμετοχής εργοληπτικές επιχειρήσεις και άλλων -ανώτερων- τάξεων, δεν είναι νόμιμη η συμμετοχή αυτών στο διαγωνισμό, αφού για τη δυνατότητα αυτή δεν έχουν τηρηθεί οι διατυπώσεις δημοσιότητας, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι αρχές του ελεύθερου και ανόθευτου ανταγωνισμού και της ισότιμης πρόσβασης στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων (βλ. ad hoc Ελ.Συν. VII Τμ. πραξ. 287/2011).