×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1108/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης 1135/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηνών, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό 1/09.11.2018 για την ανάθεση της σύμβασης με αντικείμενο την «Προμήθεια υλικών – εξαρτημάτων για τη συντήρηση του υπάρχοντος Χριστουγεννιάτικου στολισμού». Ισχυρίστηκε ότι η προσφορά του οικονομικού φορέα για συγκεκριμένα είδη δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης, όπως την απαιτούμενη πιστοποίηση σύμφωνα με οδηγίες EMC και RoHS, καθώς και την πιστοποίηση ISO 9001 για το εργοστάσιο κατασκευής. Ζήτησε την ακύρωση της απόφασης για τα είδη 1, 2, 3, 4, 7 και 12, υποστηρίζοντας ότι η αποδοχή της προσφοράς έθετε σε μειονεκτική θέση τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ7(ΚΠΕ)398/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Α. Νόμιμη η δαπάνη που αφορά την εξόφληση ποσού από Δήμο σε ιδιωτική επιχείρηση για την προμήθεια χριστουγεννιάτικου ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, καθόσον για την προμήθεια των ανωτέρω ειδών χριστουγεννιάτικου ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (αξίας 27.000 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ), τηρήθηκε η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού (Π1/3305/3.11.2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β΄ 1789/2010).Β. Μη νόμιμη η δαπάνη που αφορά εξόφληση της ίδιας εταιρείας για την προμήθεια χριστουγεννιάτικου διάκοσμου, καθόσον η προμήθεια των ειδών αυτών ανατέθηκε απευθείας, παρά το γεγονός ότι η συνολική δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου σε υλικά χριστουγεννιάτικου στολισμού γενικά για το έτος 2014, υπερέβαινε το ποσό των 15.000 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ, πέραν του οποίου απαιτείται η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού (27319/18.7.2002 απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Ανάπτυξης, ΦΕΚ Β΄ 945/2002).


ΑΕΠΠ/46/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 22-12-2020 κοινοποιηθείσας Απόφασης με αρ. 2279/2020 Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθ’ ο μέρος ματαίωσε τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για το τμήμα 1 της «***», αθροιστικής εκτιμώμενης αξίας άνευ ΦΠΑ 564.500,00 ευρώ και επιμέρους αξίας άνευ ΦΠΑ 308.000,00 ευρώ του τμήματος 1 που αφορά η προσφυγή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια και τοποθέτηση χριστουγεννιάτικου στολισμού για το Πεδίο του Άρεως ενόψει των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, με εκδηλώσεις προγραμματισμένες από 14/12 έως 20/12/2020. Η ματαίωση αιτιολογήθηκε λόγω ανωτέρας βίας και ουσιώδους μεταβολής των παραμέτρων, καθιστώντας αδύνατη την έγκαιρη εκτέλεση της σύμβασης πριν από τις εορτές.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/315/2019

Προμήθεια χριστουγεννιάτικου δέντρου:..Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι, αθροιζόμενη, χωρίς ΦΠΑ, με την αμέσως ανωτέρω αναφερθείσα ομοειδή, υπερβαίνει το όριο των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση. Πλην όμως, ενόψει του ότι, σύμφωνα με το απαντητικό έγγραφο, τα αρμόδια δημοτικά όργανα πραγματοποίησαν έρευνα αγοράς, από την οποία προέκυψε ότι στα καταστήματα πώλησης χριστουγεννιάτικων ειδών και διακόσμου δεν πωλούνται χριστουγεννιάτικα δέντρα όπως το επίμαχο (ειδική βαριά κατασκευή ύψους δέκα μέτρων και πλάτους τεσσάρων μέτρων, για την τοποθέτηση της οποίας χρησιμοποιήθηκε ειδικό συνεργείο), χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων υπέλαβαν ότι τα επίμαχα είδη δεν είναι ομοειδή ούτε εντάσσονται σε παρεμφερείς κατηγορίες με τα λοιπά είδη χριστουγεννιάτικου στολισμού.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ...


ΑΕΠΠ/517/2019

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του Δήμου, η οποία έγκρινε το Πρακτικό Ι του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια λαμπτήρων και ηλεκτρολογικού υλικού (συγκεκριμένα είδη όπως λαμπτήρες LED, εκκινητές λαμπτήρων, καλώδια διαφόρων τύπων, πίνακες, φωτιστικά σώματα κ.λπ.) με προϋπολογισμό 147.578,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αποδοχή των προσφορών της παρεμβαίνουσας και άλλων εταιρειών, τις οποίες θεωρεί μη συμβατές λόγω πιθανών ελλείψεων στα δικαιολογητικά (πιστοποιητικά ROHS, ISO, τεχνικές περιγραφές), μη τήρησης των όρων της διακήρυξης και ασάφειας στα υποβληθέντα έγγραφα.


ΑΕΠΠ/1648/2020

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1135/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει ως αποδεκτή την προσφορά της ανθυποψήφιας εταιρείας «...» και την είχε αναδείξει προσωρινό ανάδοχο για την Ομάδα Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια σωλήνων και εξαρτημάτων τύπου PERROT για την αποκατάσταση των επιφανειακών δικτύων άρδευσης, καθώς και σωλήνων από σκληρό PVC-U 12,5 atm με τα εξαρτήματά τους, με εκτιμώμενη αξία 78.487,50 ευρώ (συν ΦΠΑ) για την Ομάδα Β. Ο προσφεύγων επικεντρώθηκε στον ισχυρισμό ότι η προσφορά της ανθυποψήφιας επέβαλε μικρότερο χρόνο ισχύος (5 μήνες) από τον απαιτούμενο (6 μήνες) σύμφωνα με τη διακήρυξη, παράβαση που οδηγεί σε υποχρεωτική απόρριψη. Επιπλέον, επέκρινε ελλείψεις στην εγγυητική επιστολή της.


ΑΕΠΠ/1802/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης που αφορά τα είδη με α/α 59, 60, 63, 64 και 68 του διαγωνισμού, καθώς θεωρεί ότι η προσφορά του οικονομικού φορέα «.....» δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές για τα πλαστικά σάκους συλλογής απορριμμάτων και ιατρικών αποβλήτων. Υποστηρίζει ότι ο ανταγωνιστής παρέσχε παραπλανητικές πληροφορίες για το εργοστάσιο παραγωγής και ότι τα προϊόντα δεν είναι κατασκευασμένα από 100% πρωτογενές πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας, όπως απαιτεί η διακήρυξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υλικών καθαρισμού, συμπεριλαμβανομένων ειδών όπως σακούλες για επικίνδυνα απόβλητα, με προϋπολογισμένη αξία 151.200€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/543/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή με αίτημα την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης υπ’ αριθμ. 173/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την αποδοχή της προσφοράς και ανάδειξη ως προσωρινή ανάδοχο της εταιρείας «………….» για την ΟΜΑΔΑ 5: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΥΛΙΚΑ στον ηλεκτρονικό ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό για τη «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΜΕ ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ)». Ο διαγωνισμός είχε προϋπολογισμό 250.701,17€ (χωρίς ΦΠΑ) και χωρίστηκε σε 6 ομάδες, με την Ομάδα 5 να έχει εκτιμώμενη αξία 59.999,08€ πλέον ΦΠΑ. Η προσφυγή βασίζεται σε παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως η έλλειψη υποχρεωτικής υπεύθυνης δήλωσης για χρόνο παράδοσης, ελλιπή τεχνικά φυλλάδια χωρίς σφράγιση, ανεπαρκής εγγύηση για ορισμένα είδη και έλλειψη απαιτούμενων πιστοποιητικών (RoHS, CE) για συγκεκριμένα προϊόντα.


ΑΕΠΠ/171/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που απορρίπτει την προσφορά του για τα είδη με αριθμούς 30, 31, 32, 33, 71 και 72, καθώς και την κατακύρωση της προμήθειας αυτών των ειδών σε αυτόν. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια αποστειρωτικού υλικού, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 57.100 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για τα συγκεκριμένα είδη, ως μέρος ενός ευρύτερου διαγωνισμού με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 148.590,56 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή επικαλείται παράβαση των διατάξεων σχετικά με την αξιολόγηση των προσφορών και την πιστοποίηση της ψηφιακής υπογραφής.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/305/2019

Συντήρηση και τοποθέτηση φωτεινών στοιχείων στολισμού σε Δήμο..:Με αυτά τα δεδομένα η σύναψη από τον ίδιο Δήμο της 30812/29.11.2018 σύμβασης παροχής υπηρεσιών συντήρησης, τοποθέτησης και φύλαξης των υπαρχόντων χριστουγεννιάτικων στοιχείων, προϋπολογισθείσας δαπάνης 24.587,96 ευρώ, και της 31603/6.12.2018 σύμβασης προμήθειας νέων στοιχείων για χριστουγεννιάτικο στολισμό, προϋπολογισθείσας δαπάνης 24.574,32, εξυπηρετούν την πραγματοποίηση του ενιαίου σκοπού του χριστουγεννιάτικου στολισμού του Δήμου, με χρήση ομοειδών κατά τη φύση και τη λειτουργικότητά τους διακο-σμητικών στοιχείων, συνδυαστικά δε συντρέχουν η ομοιότητα των μελετών που προηγήθηκαν των αναθέσεων, η ενότητα του γεωγραφικού χώρου στον οποίο αφορούν, η χρονική εγγύτητα των αναθέσεων και η σχεδόν ταυτιζόμενη διάρκεια της σύμβασης, τα οποία υποδηλώνουν τεχνητή κατάτμηση ενιαίας σύμβασης. Συνεπώς, δοθέντος ότι η συνολική προϋπολογισθείσα κατά το έτος 2018 αξία των δύο συμβάσεων υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου είναι νόμιμη η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, και εφόσον δεν προκύπτει ότι συνέτρεξαν λόγοι επείγοντες οφειλόμενοι σε απρόβλεπτες περιστάσεις, μη νομίμως κατατμήθηκε η προϋπολογιζόμενη αξία της σύμβασης και διενεργήθηκαν δύο απευθείας αναθέσεις αντί ενός συνοπτικού διαγωνισμού.Ωστόσο, πρέπει να αναγνωριστεί συνδρομή συγγνωστής πλάνης υπέρ των οργάνων του Δήμου ...., ενόψει αφενός του ότι οι κωδικοί του προϋπολογισμού που αφορούν στην ανάθεση υπηρεσιών και προμηθειών είναι διαφορετικοί και μπορεί να οδηγήσουν στην προσέγγιση που υιοθέτησε ο Δήμος ότι πρόκειται για διαφορετικές μεταξύ τους αναθέσεις υπηρεσιών και προμηθειών και, αφετέρου, του γεγονότος ότι η ελεγχόμενη διαδικασία απευθείας ανάθεσης διεξήχθη με κλήση τριών επιχειρήσεων να υποβάλουν προσφορές, η οποία επέτρεψε την ανάπτυξη στοιχειώδους ανταγωνισμού.Κατ’ ακολουθία η δαπάνη είναι μη νόμιμη, το ελεγχόμενο όμως χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΑΕΠΠ/566/2020

Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε κατά της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αναδείκνυε ως προσωρινή ανάδοχο τη συμμετέχουσα εταιρεία «…………………..» για τη σύμβαση «Προμήθεια κονιών (θραύσμα πωρόλιθου, λευκό τσιμέντο, αδρανή)» με προϋπολογισθείσα αξία 118.336,18€ άνευ ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα επιχειρηματολογεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας δεν συμμορφώνεται με τους ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, ειδικά ως προς την πιστοποίηση του «Λευκού τσιμέντου τύπου ……… ή Ισοδύναμο» σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΛΟΤ ΕΝ 197-1 και ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSO 9001, καθώς και ως προς τα είδη «Άμμος ποτάμιας προέλευσης» (0-2mm και 2-4mm) που δεν φέρουν την απαιτούμενη πιστοποίηση. Ζητείται η ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και η επιστροφή του παραβόλου.