ΑΕΠΠ/130/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων κοινοπραξία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, η οποία απέρριψε την προσφορά της για 21 τμήματα μεταφοράς μαθητών δημοσίων σχολικών μονάδων (Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης) στην Π.Ε. Φωκίδας για τρία σχολικά έτη (2017-2020). Η σύμβαση είχε προϋπολογισμό 2.926.018,79€ (συμπ. δικαιωμάτων προαίρεσης 20% και ΦΠΑ 24%). Ο αποκλεισμός του προσφεύγοντος έγινε λόγω μη συμμόρφωσης με τον όρο 2.4.3.1 της Διακήρυξης, που απαιτούσε ψηφιακή υπογραφή ΕΕΕΣ από όλα τα μέλη της κοινοπραξίας. Η προσφυγή αμφισβητεί την νομιμότητα του αποκλεισμού και την αποδοχή των προσφορών άλλων διαγωνιζομένων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/220/2017
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση ή μεταρρύθμιση της απόφασης με αριθμό 1962/16.10.2017 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, η οποία αποκλείει την εταιρεία του από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα δρομολόγια 8 και 12. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών δημόσιων σχολικών μονάδων Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας για τρία σχολικά έτη (2017–2018, 2018–2019, 2019–2020), με συνολικό προϋπολογισμό 2.926.018,79 €, συμπεριλαμβανομένων δικαιωμάτων προαίρεσης 20% και ΦΠΑ 24%.
ΑΕΠΠ/245/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα επιδιώκει τη μερική ακύρωση της απόφασης αριθμός 1962/16.10.2017 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, η οποία αποκλείει τον προσφεύγοντα από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα δρομολόγια 11 και 15. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών δημόσιων σχολικών μονάδων Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή της Π.Ε. Φωκίδας για τρία σχολικά έτη με συνολικό προϋπολογισμό 2.926.018,79 ευρώ. Οι προσφέροντες μπορούν να υποβάλουν προσφορές για ένα, περισσότερα ή όλα τα 45 τμήματα μεταφορών.
ΕΑΔΗΣΥ/611/2023
Με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκεται η ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «...» στα τμήματα Α και Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσία για την προβολή του «...» και ακρωνύμιο «...» με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 84.500€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων αμφισβητεί την αποδοχή της προσφοράς του ανταγωνιστή λόγω ελλείψεων στα δικαιολογητικά (μη επικυρωμένα πιστοποιητικά ISO και ΕΛΟΤ, έλλειψη αποδεικτικών εμπειρίας μελών της ομάδας και προβλήματα με τα υποβεβλημένα ΕΕΕΣ τρίτων συνεργατών που δεν φέρουν εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή).
ΝΣΚ/188/2007
Δικαιούχοι εντολών πληρωμής επί Κοινοπραξίας Ανωνύμων Εταιρειών προς εκτέλεση δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί Κοινοπραξίας Ανωνύμων Εταιρειών προς εκτέλεση δημοσίου έργου, για την οποία δεν έχουν τηρηθεί οι διατυπώσεις δημοσιότητος κατ’ άρθρο 42 του Εμπορικού Νόμου, δικαιούχοι των εντολών πληρωμής για την εκτέλεσή του είναι οι Ανώνυμες Εταιρείες οι οποίες συνέστησαν την Κοινοπραξία και στο ποσοστό το οποίο καθορίζεται από το συστατικό έγγραφο της Κοινοπραξίας.
ΑΕΠΠ/1082/2018
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αρ. …–2018 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία η κοινοπραξία «………» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο «Κατασκευή Οδικής Σύνδεσης της Περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά–Νότου». Το έργο αφορά την κατασκευή υπολειπόμενων εργασιών (αυτοκινητόδρομος Άκτιο–Αμβρακία, μήκους ~32,2 km) που δεν ολοκληρώθηκαν στα πλαίσια αρχικών συμβάσεων. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι τα μέλη της κοινοπραξίας εμπλέκονται σε αντιανταγωνιστικές πρακτικές (καρτέλ) σύμφωνα με απόφαση 642/2017 της Επιτροπής Ανταγωνισμού, γεγονός που συνιστά λόγο αποκλεισμού βάσει των άρθρων 73 παρ. γ, ζ, η, θ Ν. 4412/2016 και 22.Α.4 της διακήρυξης, καθώς και ψευδείς δηλώσεις στο ΕΕΕΣ.
ΑΕΠΠ/152/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθμ. 3428/27.11.2019 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την οικονομική της προσφορά για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών (άγονα & νέα δρομολόγια) Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης στον Π.Ε. ..., με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 415.748,78€. Η απόρριψη έγινε λόγω του ότι το ποσοστό έκπτωσης της προσφοράς της (30,5%) δεν ήταν ακέραιο, όπως απαιτούσε η διακήρυξη. Η προσφεύγουσα θεωρεί τον όρο αυτόν λανθασμένο και κατάχρηση αρχών (αναλογικότητας, χρηστής διοίκησης), διεκδικώντας την κατακύρωση του δρομολογίου σε αυτήν.
ΝΣΚ/195/2002
Δημόσια έργα. Διορισμός εκπροσώπου Κοινοπραξίας. Ελεγχος πληρεξουσίου από την Επιτροπή Διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Σε διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως δημοσίου έργου, η Επιτροπή Διαγωνισμού είναι υποχρεωμένη να ελέγξει, αν το συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο το οποίο υποβάλλεται από εκείνον που καταθέτει προσφορά Κοινοπραξίας και εμφανίζεται σαν κοινός εκπρόσωπος όλων των κοινοπρακτούντων, πληροί όλες τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις. 2. Η Επιτροπή Διαγωνισμού πρέπει να κάνει δεκτό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο με βάση το οποίο ορίζεται για το διαγωνισμό κοινός εκπρόσωπος Κοινοπραξίας, στο οποίο εμφανίζεται και δηλώνει ως εκπρόσωπος συμπράττουσας στη Κοινοπραξία αυτή εταιρίας, πρόσωπο που είχε ορισθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας σαν αντίκλητος για την επικοινωνία της Υπηρεσίας με την εταιρία και την Κοινοπραξία που συμπράττει, καθώς και για την κοινοποίηση σ αυτές εγγράφων.
ΑΕΠΠ/285/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθ. 1635/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής και να γίνει δεκτή η προσφορά της για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών των δημόσιων σχολικών μονάδων Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπαίδευσης χωρικής αρμοδιότητας Περιφερειακής Ενότητας για τρία σχολικά έτη (2020-2021, 2021-2022 & 2022-2023), συνολικού προϋπολογισμού για την κατηγορία Δ ύψους 2.846.003,73 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και Προαιρέσεων, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η προσφορά της απορρίφθηκε για τα τμήματα Δ198, Δ203, Δ223, Δ231 και Δ241. Οι παρεμβαίνοντες επιδιώκουν την απόρριψη της προσφυγής και τη διατήρηση της ισχύος της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΣτΕ/1042/2005
Ανάθεση του έργου «Σύνδεση της ευρίας παράκαμψης Πατρών με την πόλη της Πάτρας, με κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη» (...)Επειδή, εν προκειμένω, όπως έχει ήδη εκτεθεί, στην επίμαχη Α΄ φάση της διαδικασίας (προεπιλογή), αίτηση εκδηλώσεως ενδιαφέροντος δεν υποβλήθηκε από την αιτούσα εταιρεία ως μεμονωμένη εργοληπτική επιχείρηση, αλλά από την (υπό σύστασιν) κοινοπραξία της εταιρείας αυτής με την εταιρεία «.....», η εν λόγω δε κοινοπραξία προεπελέγη, με την ΚΒ/ΦΚ/ΠΤ16/ΠΡ1/91533/15.3.2003 απόφαση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., για να συμμετάσχει στην Β΄ φάση του διαγωνισμού. Κατά την γενομένη, όμως, επανάκριση βάσει του ν. 2940/2001, εκ των ανωτέρω κοινοπρακτουσών εταιρειών, η μεν πρώτη (ήτοι η αιτούσα) κατετάγη στην 7η τάξη του Μ.Ε.Ε.Π., η δε δεύτερη («....») στην 6η τάξη του Μ.Ε.Ε.Π., εν όψει δε τούτου η ως άνω υποψήφια κοινοπραξία δεν ενέπιπτε πλέον σε καμμία από τις περιπτώσεις κοινοπραξιών, οι οποίες μπορούν, σύμφωνα με το άρθρο 17.2 της διακηρύξεως, να συμμετέχουν στην εν λόγω Α΄ φάση της διαδικασίας και, ως εκ τούτου, να προεπιλεγούν για την Β΄ φάση του διαγωνισμού και, περαιτέρω, να αναδειχθούν σε ανάδοχο του έργου. Νομίμως, συνεπώς, η ανωτέρω κοινοπραξία, μετά την αρχική απόφαση περί προεπιλογής της, απεκλείσθη, με την ΚΒ/ΦΚ/ΠΤ16/ΠΡ1/98974/18-12-2003 απόφαση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., της περαιτέρω διαδικασίας. Δεν ήταν δε δυνατόν, μετά την ως άνω επανάκριση, να προχωρήσει στην Β΄ φάση του διαγωνισμού η αιτούσα εταιρεία ως μεμονωμένη εργοληπτική επιχείρηση, αφού, υπό το σύστημα του εν λόγω διαγωνισμού, δεν είναι δυνατόν, μετά την αξιολόγηση (και, μάλιστα, την προεπιλογή) της προσφοράς συγκεκριμένης συμμετεχούσης κοινοπραξίας, να μεταβληθεί η σύνθεση της κοινοπραξίας αυτής ούτε, βεβαίως, η νομική της μορφή (διά της υποκαταστάσεως μεμονωμένης εργοληπτικής επιχειρήσεως στην θέση της κοινοπραξίας αυτής) . ούτε είναι δυνατόν, εξ άλλου, προσφορά που υποβλήθηκε για λογαριασμό κοινοπραξίας να εξετασθεί για λογαριασμό μιας μόνον εκ των συμμετεχουσών στην κοινοπραξία αυτή εργοληπτικών επιχειρήσεων. Διά ταύτα Απορρίπτει την κρινομένη αίτηση
ΑΕΠΠ/526/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ολική ή μερική ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό 3/2018 της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΠΕ Μεσσηνίας), ειδικά για τα τμήματα που αφορούν δρομολόγια ΤΑΞΙ. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στη ΠΕ Μεσσηνίας για τα σχολικά έτη 2017-2018 (υπόλοιπο), 2018-2019 & 2019-2020, με συνολικό προϋπολογισμό 8.610.381,55€. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η διακήρυξη παραβιάζει τις διατάξεις του Ν. 4070/2012, καθώς δεν εισάγει περιορισμούς για την παροχή υπηρεσιών ΤΑΞΙ μόνο εντός της έδρας τους, όπως απαιτεί ο νόμος, γεγονός που νοθεύει τον ανταγωνισμό και προσβάλλει την αρχή της ισότητας.