ΑΕΠΠ/1552/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που επικύρωσε τα Πρακτικά 1 και 2 της διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την απόκτηση ενός πλήρους συστήματος drones συνοδευόμενου από υποσυστήματα εικόνας, σταθμούς ελέγχου, εξοπλισμό πεδίου και εκπαίδευση προσωπικού. Στόχος είναι η βελτιωμένη εποπτεία και φύλαξη της περιοχής, ενίσχυση της προβολής του τουριστικού προορισμού και συμμετοχή σε αποστολές έρευνας και διάσωσης. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η αποδεκτή προσφορά του ανταγωνιστή δεν ικανοποιεί τις τεχνικές προδιαγραφές και τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
3299/2025
Καθορισμός των κριτηρίων και των προϋποθέσεων απονομής του Σήματος Προσβάσιμου Τουριστικού Προορισμού του άρθρου 52 του ν. 4875/2021 (Α’ 250) της μορφής και τύπου του Σήματος Προσβάσιμου Τουριστικού Προορισμού, διάρκεια ισχύος, καταβολή χρηματικού παραβόλου και κάθε άλλο σχετικό θέμα»
ΑΕΠΠ/329/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που απέρριψε την τεχνική του προσφορά στον διαγονισμό για την 'Αναβάθμιση Ελληνικού Συστήματος Δορυφορικού Εντοπισμού για αποστολές Έρευνας και Διάσωσης – Συμμετοχή στο σύστημα MEOSAR του διεθνούς Προγράμματος COSPAS-SARSAT (MEOSAR)'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ειδών για την παραπάνω αναβάθμιση με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 5.806.451,61€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, καθώς η τεχνική του προσφορά ήταν πλήρης και σύμφωνη με τους όρους της διακήρυξης, ενώ ταυτόχρονα αμφισβητεί τη συνέχιση της διαδικασίας με τον έτερο διαγωνιζόμενο.
ΑΕΠΠ/436/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που επικύρωνε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, καθώς κρίθηκε ως αποδεκτή η τεχνική προσφορά του έτερου διαγωνιζομένου στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για το έργο «Δικτύωση και Προβολή του Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε υπηρεσίες προώθησης και προβολής τουριστικού προορισμού, συμπεριλαμβανομένων δράσεων όπως γαστρονομικά φεστιβάλ, προβολή αρχαίων θεάτρων και πολιτιστικού τουρισμού, με συνολική εκτιμώμενη αξία 1.209.565,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1068/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια και τοποθέτηση υβριδικού χλοοτάπητα και υποδομών στο γήπεδο, λόγω μη συμμόρφωσης με την τεχνική προδιαγραφή για υβρίδιο Βερμούδας. Ισχυρίζεται ότι το προσφερόμενο είδος MAYA, αν και βελτιωμένη ποικιλία Βερμούδας, ικανοποιεί ισοδύναμα τις απαιτήσεις, και ότι η απόρριψη ήταν παρανομική, καθώς η προδιαγραφή δεν τίθετο ρητά ως υποχρεωτική με ποινή αποκλεισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε έργο συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 396.259,20 ευρώ.
ΑΕΠΠ/208/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του και εγκρίθηκαν οι προσφορές άλλων δύο διαγωνιζόμενων εταιριών. Το αντικείμενο της συμβασης αφορά την 'Αναβάθμιση Ελληνικού Συστήματος Δορυφορικού Εντοπισμού για αποστολές Έρευνας και Διάσωσης – Συμμετοχή στο Σύστημα MEOSAR του διεθνούς Προγράμματος COSPAS – SARSAT (MEOSAR)'. Η προσφυγή κατέθεσε πολλούς λόγους, μεταξύ των οποίων η μη νόμιμη αξιολόγηση των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής, η μη λήψη υπόψη στοιχείων του τρίτου οικονομικού φορέα, η μη νόμιμη υποβολή ελλιπούς ΕΕΕΣ και η μη νόμιμη αποδοχή προσφορών άλλων διαγωνιζόμενων. Το έργο έχει εκτιμώμενη αξία άνευ ΦΠΑ 5.806.451,61 ευρώ και προκήρυχθηκε μέσω ηλεκτρονικού, ανοικτού, διεθνούς διαγωνισμού.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/209/2017
Διοργάνωση της γιορτής της Πρωτομαγιάς.(..)Με δεδομένα αυτά, λαμβανομένων υπόψη του λόγου της εκδήλωσης (Πρωτομαγιά) και της διεξαγωγής της στην αρχή της τουριστικής περιόδου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι λειτουργική διότι συμβάλλει αφενός μεν στην επιτυχία της εκδήλωσης και αφετέρου στην αποτελεσματικότερη προβολή του Δήμου ως τουριστικού προορισμού...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.
ΑΕΠΠ/253/2021
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τη δημιουργία προσβάσιμου τουριστικού προορισμού σε παραλίες, ιδίως των όρων που αφορούν την τεχνική περιγραφή του συστήματος με αρθρωτούς σιδηροδρόμους-ράγες και το πακέτο τηλεμετρίας, καθώς θεωρεί ότι ευνοούν συγκεκριμένο προϊόν που καλύπτεται από ευρεσιτεχνία και περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση μη μόνιμων, συναρμολογούμενων διατάξεων για την αυτόνομη πρόσβαση ατόμων με ειδικές ανάγκες στη θάλασσα, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές και μέγιστο μήκος 22 μέτρων.
ΑΕΠΠ/958/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς του για την προμήθεια 7 ασθενοφόρων οχημάτων τύπου Β 4χ4 για τις ανάγκες της Περιφέρειας, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020. Η απόρριψη βασίστηκε στην μη συμμόρφωση ως προς την ύπαρξη εξουσιοδοτημένου συνεργείου γενικών επισκευών με αποθήκη ανταλλακτικών στην έδρα της Περιφέρειας, έναντι του οποίου ο προσφεύγων διαφωνεί, θεωρώντας ότι το κινητό συνεργείο του ικανοποιεί τις απαιτήσεις της διακήρυξης. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του έγινε αυθαίρετα και χωρίς νόμιμο έρεισμα, ζητώντας την αναγνώριση της τεχνικής του προσφοράς.
ΕΑΔΗΣΥ/1164/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της … πρώτον, να κατακυρώσει στον οικονομικό φορέα … τη σύμβαση, στην οποία κατέτεινε το από 18-4-2022 αίτημα για προσφορά του και δεύτερον, να μην λάβει υπόψη της βελτιωμένη προσφορά που υπέβαλε ο προσφεύγων στις 10.5.2022, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης σύμβασης για την προμήθεια συμβατικού σκάφους … (ενδεικτικά χωρητικότητας 150.000-174.000 cbm) προς χρήση ως πλωτή αποθήκη φυσικού αερίου, η πρόσκληση περί της οποίας, ως και το αίτημα για υποβολή προσφοράς, κοινοποιήθηκαν την 18-4-2022. Η … κοινοποίησε στον προσφεύγοντα την 5-7-2022 τις Απόψεις της, ο δε προσφεύγων υπέβαλε το από 11-7-2022 υπόμνημά του.
ΕλΣυν/Κλ.7/23/2014
Τουριστική προβολή (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι εφόσον η δημιουργία της διαδικτυακής πύλης στοχεύει στην υλοποίηση προγράμματος τουριστικής προβολής της περιοχής του Δήμου ..., αυτή επιβάλλεται να εναρμονίζεται προς τον τουριστικό σχεδιασμό της χώρας και για το σκοπό αυτό απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, η οποία, διατυπώθηκε τελικώς με το …../29.10.2013 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού, η οποία συνίσταται στην έγκριση της κατασκευής του εν λόγω διαδικτυακού τόπου, υπό την προϋπόθεση της προσθήκης του νέου λογοτύπου τουριστικής προβολής της Ελλάδος θεραπεύοντας κατά τον τρόπο αυτό τη πλημμέλεια της μη έγκαιρης υποβολής των τεχνικών προδιαγραφών του υπό κατασκευή ιστοτόπου από το Δήμο ... προς το υπουργείο Τουρισμού. Οι δε σχετικές επισημάνσεις του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού περί συντονισμού των σχετικών ενεργειών τουριστικής προβολής και της βελτίωσης της εικόνας της περιοχής του Δήμου ..., ως τουριστικού προορισμού, σύμφωνα προς τη σχετικώς εκδοθείσα εγκύκλιο του Υπουργείου, είναι δυνατόν να ληφθούν υπόψη κατά τη διαμόρφωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας, η οποία έπεται της κρίσιμης φάσης υλοποίησης των εργασιών διαμόρφωσης της πλατφόρμας προβολής των πληροφοριών. Συνεπώς, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2013, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκε.