×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1588/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση τριών διακηρύξεων συνοπτικών διαγωνισμών, οι οποίες αφορούν υπηρεσίες φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων σιδηροδρομικών γραμμών σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Τα αθροιστικά έξοδα χωρίς ΦΠΑ ανέρχονται σε 165.507,32 ευρώ (51.005,27 ευρώ, 59.740,20 ευρώ και 54.761,85 ευρώ αντίστοιχα) για διάρκεια 26 ημερών. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι πρόκειται για παρανόμη κατάτμηση ενιαίου οικονομικού και τεχνικού αντικειμένου, με στόχο την παρακάμφση των κανονισμών για δημόσιους διαγωνισμούς μεγαλύτερης κλίμακας (άνω των 60.000 ευρώ). Επιπλέον, με τη δεύτερη και τρίτη προσφυγή ζητείται η ακύρωση και των σχετικών αποφάσεων του αναθέτοντα για τη διεξαγωγή των επιμέρων διαδικασιών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1587/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση τριών διακηρύξεων συνοπτικών διαγωνισμών με αθροιστική αξία 165.507,32 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), οι οποίες αφορούν υπηρεσίες φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων σιδηροδρομικών γραμμών σε τρεις διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει φύλαξη για διάρκεια 26 ημερών, με επιμέρους αξίες 51.005,27 ευρώ, 59.740,20 ευρώ και 54.761,85 ευρώ αντίστοιχα. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι πρόκειται για παράνομη κατάτμηση ενιαίου αντικειμένου, με σκοπό την αποφυγή εφαρμογής του αυστηρότερου νομοθετικού πλαισίου που θα ίσχυε σε ενιαία διαδικασία άνω των 60.000 ευρώ.


ΑΕΠΠ/1586/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση τριών διακηρύξεων συνοπτικών διαγωνισμών συνολικής αξίας 165.507,32 ευρώ (χωρισμένων σε τρεις ξεχωριστές διαδικασίες 51.005,27€, 59.740,20€ και 54.761,85€), επικαλούμενος ότι πρόκειται για παράνομη κατάτμηση ενιαίου αντικειμένου (υπηρεσιών φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων) που έπρεπε να δημοπρατηθεί μέσω μίας ενιαίας διαδικασίας. Κατηγορεί τον αναθέτοντα ότι με τον κατατμημένο τρόπο ανάθεσης παρακάμπτει τους κανόνες για διαδικασίες άνω των 60.000€ και στερεί από τον προσφεύγοντα τα εγγυήματα διαφάνειας της ενιαίας διαδικασίας.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/31/2019

Εκτέλεση εργασιών διαμόρφωσης χώρων της μαιευτικής κλινικής :Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: Οι εργασίες που ανατέθηκαν με τους δύο ως άνω συνοπτικούς διαγωνισμούς, οι οποίοι διενεργήθηκαν με διαφορά μόλις λίγων ημερών (διακήρυξη 39/24.8.2017 με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών 12.9.2017 και υπογραφείσα σύμβαση 27.9.2017 και διακήρυξη 40/24.8.2017, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών 14.9.2017 και υπογραφείσα σύμβαση 27.9.2017) είναι όμοιες ή ομοειδείς και αφορούν στη διαμόρφωση των χώρων του Νοσοκομείου. Η προϋπολογιζόμενη δε δαπάνη των δύο ως άνω συνοπτικών διαγωνισμών, ανέρχεται στο ποσό των 86.000 ευρώ άνευ Φ.Π.Α. (44.000+42.000), ήτοι υπερβαίνει το ποσό των 60.000 ευρώ. Κατόπιν των ανωτέρω το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εργασίες για την πληρωμή των οποίων εκδόθηκε το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής  μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο με τη διαδικασία του συνοπτικού διαγωνισμού, αφού η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των δύο ως άνω συνοπτικών διαγωνισμών, που διενεργήθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα από το Νοσοκομείο για την ανάθεση ομοειδών εργασιών υπερβαίνει το όριο των 60.000 ευρώ, πέραν του οποίου επιβάλλεται η διενέργεια δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού. Ωστόσο, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη ότι για την ανάθεση των ως άνω εργασιών διενεργήθηκαν δύο συνοπτικοί διαγωνισμοί, στους οποίους έλαβε μέρος μεγάλος αριθμός οικονομικών φορέων και αναπτύχθηκε ανταγωνισμός, καθώς και το γεγονός ότι οι εργασίες που ανατέθηκαν με τους δύο συνοπτικούς διαγωνισμούς επιβαλλόταν να γίνουν μόνο στο χρονικό διάστημα, που οι λειτουργίες του χειρουργείου θα αναστέλλονταν κατόπιν έγκρισης της Διοίκησης της 1ης ΥΠΕ, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν, στην προκειμένη περίπτωση, συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.


ΑΕΠΠ/1248/2020

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την επωνυμία «.....» ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 1083/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ....., η οποία απέρριψε την προσφορά του για τα δρομολόγια ... και ... στο πλαίσιο του δυναμικού συστήματος αγορών για τη μεταφορά μαθητών Δημοσίων Σχολικών Μονάδων Α’ και Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης. Η σύμβαση αφορά τρία σχολικά έτη (2020-2021, 2021-2022, 2022-2023) με συνολική εκτιμώμενη αξία 2.916.723,15 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), εκ των οποίων τα συγκεκριμένα δρομολόγια ανέρχονται σε 115.300,50 ευρώ. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο αποκλεισμός του από τη διαδικασία, με την αιτιολογία της έλλειψης υπεύθυνων δηλώσεων οδηγών, ήταν άδικος.


ΔΕΔ/Αθ/23/2025

Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς, ύψους 75.140,15 ευρώ, που καταλογίστηκε βάσει της αντικειμενικής αξίας ενός αγροτεμαχίου (751.401,56 ευρώ). Ο προσφεύγων αμφισβητούσε τον χαρακτηρισμό της πράξης και ισχυρίστηκε ότι η αντικειμενική αξία υπερβαίνει την αγοραία, προσκομίζοντας εκθέσεις εκτιμητών. Η ΔΕΔ έκρινε ορθό τον προσδιορισμό του φόρου με βάση την αντικειμενική αξία, καθώς το ακίνητο υπάγεται στο αντικειμενικό σύστημα. Τέλος, σημείωσε ότι η αμφισβήτηση της αξίας ως μεγαλύτερης της αγοραίας, υπάγεται στην αρμοδιότητα του αρμόδιου Διοικητικού Πρωτοδικείου, επικυρώνοντας έτσι την προσβαλλόμενη πράξη.


ΑΕΠΠ/596/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ένωση οικονομικών φορέων ως ανάδοχο για τη σύμβαση με τίτλο «ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ MASTER PLAN ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ», συνολικής αξίας 1.207.427,55 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται δύο κύριους λόγους: πρώτον, ότι η διαδικασία παραβίασε την αρχή του υγιούς ανταγωνισμού λόγω μη νόμιμης αποδοχής της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, και δεύτερον, ότι τα μέλη της παρεμβαίνουσας ένωσης δεν πληρούσαν ατομικά ή αθροιστικά την απαίτηση για ίδια κεφάλαια 200.000 ευρώ, όπως όριζε η διακήρυξη. Η σύμβαση αφορά την παροχή τεχνικών και επιστημονικών υπηρεσιών για την επικαιροποίηση του αντιπλημμυρικού σχεδίου της Αττικής.


ΑΕΠΠ/1149/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τις σχολικές χρονιές 2021-2022, 2022-2023 με δικαίωμα προαίρεσης για το σχολικό έτος 2023-2024. Η σύμβαση έχει εκτιμώμενη αξία 224.335.075,50 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ειδικότερα, ο προσφεύγων προσβάλλει τον όρο 2.2.6.β της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί η απαιτούμενη εμπειρία να προκύπτει από μία (1) μόνο σύμβαση και όχι αθροιστικά από πολλαπλές συμβάσεις. Υποστηρίζει ότι αυτός ο όρος καθιστά δυσχερή ή αδύνατη τη συμμετοχή του.


ΕΑΔΗΣΥ/299/2022

Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της από 3-1-2022 κοινοποιηθείσας, από 29.12.2021 Απόφασης ΔΣ (31η Συνεδρίαση, Θέμα 35ο) της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος ως προς την πρώτη προσφυγή απεκλείσθη ο πρώτος προσφεύγων στα τμήματα 1 και 3 (επιμέρους εκτιμώμενης αξίας άνευ ΦΠΑ 356.584 και 6.148 ευρώ αντίστοιχα και αθροιστικά 362.732 ευρώ) και ως προς τη δεύτερη προσφυγή, απεκλείσθη ο δεύτερος προσφεύγων και κρίθηκε αποδεκτός ο παρεμβαίνων στο τμήμα 1 της διαδικασίας, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ & ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ, συνολικής εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 392.878,40 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 31-5-2021 ΚΑΙ δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μον. ΑΔΑΜ … την 3-6-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α … Η αναθετουσα υποβάλλει τις από 28-1-2021 Απόψεις της επί της προσφυγής και ο δεύτερος προσφεύγων το από 2-2-2022 Υπόμνημά του. 


ΕΑΔΗΣΥ/300/2022

Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της από 3-1-2022 κοινοποιηθείσας, από 29.12.2021 Απόφασης ΔΣ (31η Συνεδρίαση, Θέμα 35ο) της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος ως προς την πρώτη προσφυγή απεκλείσθη ο πρώτος προσφεύγων στα τμήματα 1 και 3 (επιμέρους εκτιμώμενης αξίας άνευ ΦΠΑ 356.584 και 6.148 ευρώ αντίστοιχα και αθροιστικά 362.732 ευρώ) και ως προς τη δεύτερη προσφυγή, απεκλείσθη ο δεύτερος προσφεύγων και κρίθηκε αποδεκτός ο παρεμβαίνων στο τμήμα 1 της διαδικασίας, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ & ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ, συνολικής εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 392.878,40 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 31-5-2021 ΚΑΙ δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μον. ΑΔΑΜ … την 3-6-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α … Η αναθετουσα υποβάλλει τις από 28-1-2021 Απόψεις της επί της προσφυγής και ο δεύτερος προσφεύγων το από 2-2-2022 Υπόμνημά του. 


ΑΕΠΠ/1610/2021

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση και τροποποίηση του όρου 2.2.5 της διακήρυξης που αφορά την απόδειξη ποιοτικής επιλογής, συγκεκριμένα την απαίτηση τριετούς τεχνικής και επαγγελματικής εμπειρίας της μονάδας επεξεργασίας ΕΑΑΜ (εκτεθειμένων ιατρικών αποβλήτων). Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση υπηρεσιών συλλογής, μεταφοράς και επεξεργασίας τέτοιων αποβλήτω για τις ανάγκες μιας κλινικής με εκτιμώμενη αξία 80.560 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) ετησίως. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο όρος αποκλείει άδικα νεοσύστατες επιχειρήσεις που διαθέτουν σχετική εμπειρία μέσω πρόσφατων συμβάσεων αλλά όχι τριετή λειτουργία, παραβιάζοντας την αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού. Περιλαμβάνει αποδεικτικά στοιχεία για πέντε μεγάλης κλίμακας συμβάσεις που εκτέλεσε η συνεργαζόμενη μονάδα επεξεργασίας το 2019-2020.