ΑΕΠΠ/1627/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. «...», η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές των εταιρειών «...», «...», «...» και «...» για τη δημόσια σύμβαση πλαισίου διετούς διάρκειας σχετικής με τον εφοδιασμό τροφίμων ή παρόμοιων αγαθών (αναφέρονται ελέγχοι υγιεινής, βαρέων μετάλλων κλπ.). Η σύμβαση είχε εκτιμώμενη αξία 420.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και προκηρύχθηκε τον Ιούλιο 2020. Η προσφυγή επικεντρώνεται σε θέματα μη συμμόρφωσης των αποδεκτών προσφορών με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη συμπλήρωση εντύπων συμμόρφωσης και τη χρονική σύμφωνη υποβολή δικαιολογητικών (ΕΕΕΣ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/394/2013
Κλινική εμπειρία ψυχολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει επί ερωτήματος για ερμηνεία όρου «Ανακοίνωσης» για τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου. (πλειοψ). Η «κλινική εμπειρία» ψυχολόγου μπορεί να αποκτηθεί και εκτός θεραπευτηρίου, μετά την απασχόλησή του με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση καθηκόντων ή έργων παρόμοιων με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης, μετά τη λήψη της άδειας άσκησης επαγγέλματος του ψυχολόγου. (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/627/2020
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης για τη σύμβαση «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» με εκτιμώμενη αξία 600.000,00 ευρώ, τόσο για το τμήμα 1 (ανακατασκευή-εκσυγχρονισμός ταρτάν) όσο και για το τμήμα 2 (ανακατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου 5Χ5). Επικαλείται παράνομους και δυσανάλογους όρους, όπως απαίτηση για συγκεκριμένα πιστοποιητικά, δείγματα και προηγούμενη εγκατάσταση παρόμοιων έργων, οι οποίοι δυσχεραίνουν ουσιωδώς τη συμμετοχή του. Επιπλέον, θεωρεί ότι οι τεχνικές προδιαγραφές για υλικά και εργασίες είναι υπέρμετρες, αόριστες και περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό.
ΑΕΠΠ/950/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης που τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια, εγκατάσταση και δοκιμαστική λειτουργία τριών συστημάτων: (α) συστήματος υγρής χρωματογραφίας υψηλής απόδοσης/φασματομετρίας μαζών υψηλής διακριτικής ικανότητας, (β) συστήματος επεξεργασίας δειγμάτων με εκχύλιση στερεάς φάσης (Solid Phase Extraction - SPE), και (γ) συστήματος προσδιορισμού μετάλλων, μεταλλοειδών και αλκαλίων (φασματόμετρο μάζας με επαγωγικώς συζευγμένο πλάσμα - ICP-MS). Το συνολικό ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 535.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων θεωρεί τον αποκλεισμό του άδικο, καθώς υποστήριξε ότι είχε λάβει επανορθωτικά μέτρα για να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του μετά από μια προηγούμενη έκπτωση από άλλη σύμβαση.
ΑΕΠΠ/893/2019
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της πράξης της Οικονομικής Επιτροπής (αριθ. 485/24-6-2019) που ενέκρινε την προσφορά του άλλου διαγωνιζόμενου και τον ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο για τη σύμβαση έργου με εκτιμώμενη αξία 1.911.025,35 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο αφορά κατασκευή και εγκατάσταση συστημάτων συντριβανιού, υδάτινων στοιχείων και ηλεκτρονικών μονάδων DMX για καλλιτεχνικές χορογραφίες. Επισημαίνει ότι ο ανάδοχος δεν πλήρωσε κριτήρια οικονομικής, τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, όπως ζητούνταν στη διακήρυξη, ενώ απουσίαζαν κρίσιμα δικαιολογητικά (π.χ. έγγραφα ετήσιου κύκλου εργασιών, βίντεο παρόμοιων έργων, εγγυήσεις κατασκευαστών).
ΑΕΠΠ/1367/2019
Οι προσφεύγουσες αίτουν την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα με την οποία απορρίφθηκαν οι προσφορές τους για τη σύμβαση «Παροχή υπηρεσιών φύλαξης και διαχείρισης πλήθους στις εγκαταστάσεις της …». Η σύμβαση αφορούσε παροχή υπηρεσιών ασφαλείας για 3 έτη (2020-2022) σε διαφορετικές εγκαταστάσεις (Τμήματα ΣΤ, Θ, Ι), με συνολικό προϋπολογισμό €1.125.806,45 (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφορές απορρίφθηκαν λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης, όπως εκπρόθεσμη υποβολή δικαιολογητικών (2η προσφεύγουσα) και μη επαρκής αιτιολόγηση προσφερόμενων τιμών (1η προσφεύγουσα). Η παρεμβαίνουσα αιτεί τη διατήρηση της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΑΕΠΠ/691/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιτίθεται στην αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα, η οποία αφορά τη δημόσια σύμβαση για υπηρεσίες με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 400.000 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης σχετίζεται με την υλοποίηση εργασιών που προκηρύχθηκαν με διακήρυξη τον Ιούλιο του 2020. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η εν λόγω αποδοχή παραβιάζει τους όρους της διακήρυξης, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη χρηματοοικονομική και τεχνική ικανότητα του παρεμβαίνοντος, καθώς και τη διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών. Επιπλέον, επικρίνει την παραβίαση της διαδικασίας αποσφράγισης και αξιολόγησης του Φακέλου Α, τονίζοντας ότι δεν κοινοποιήθηκαν σημαντικά νομικά έγγραφα που επηρέασαν την απόφαση. Η συνολική αίτηση στοχεύει στην ακύρωση της εν λόγω απόφασης και στην επανεξέταση της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/760/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου *********, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές των οικονομικών φορέων «*********», «*********» και «*********» για τη σύμβαση «Προμήθεια ανταλλακτικών, ελαστικών και επισκευαστικές εργασίες οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων και μηχανημάτων έργων για τα έτη 2020-2021». Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι προσφορές των συμμετεχόντων δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη συμπλήρωση του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (Ε.Ε.Ε.Σ.), την υποβολή μη επικυρωμένων πιστοποιητικών ποιότητας ISO 9001:2015, τη χειρόγραφη συμπλήρωση φύλλων συμμόρφωσης και την ελλιπή τεκμηρίωση. Η σύμβαση είχε προϋπολογισθείση αξία 998.855,63 € (συμπ. ΦΠΑ) και υποδιαιρείται σε 9 τμήματα.
ΕΑΔΗΣΥ/1908/2023
Η προσφεύγουσα Ένωση οικονομικών φορέων ζητεί την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης της σύμβασης για τη μελέτη «…» στον ανταγωνιστή της, καθώς ο τελευταίος δεν προσκόμισε βεβαίωση φορολογικής ενημερότητας που να καλύπτει την ημερομηνία υποβολής της προσφοράς (24.07.2023). Επιπλέον, ζητεί να κληθεί ο αναδόχος να προσκομίσει το ελλείπον δικαιολογητικό και, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, να απορριφθεί η προσφορά του και να κατακυρωθεί η σύμβαση σε αυτήν, καθώς και η επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Η σύμβαση αφορά εκπόνηση μελέτης συνολικής εκτιμώμενης αξίας €84.009,70 (χωρίς ΦΠΑ).
ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)202/2013
Kαταβολή ποσού 22.040,00 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «......», σε εξόφληση μέρους της 1ης παράτασης της σύμβαση παροχής υπηρεσιών που είχε συναφθεί μεταξύ αυτής και του ως άνω Δήμου(...)Σύμφωνα με το άρ. 25 παρ. 4 εδ. β΄ του π.δ.60/2007 (ΦΕΚ Α΄64) οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να συνάπτουν δημόσιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών προσφεύγοντας σε διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης, μεταξύ άλλων, όταν οι συμβάσεις αυτές έχουν ως αντικείμενο νέες υπηρεσίες που συνιστούν επανάληψη παρόμοιων που ανατέθηκαν στον αρχικό ανάδοχο από την ίδια αναθέτουσα αρχή, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές είναι σύμφωνες με μία βασική μελέτη που αποτέλεσε αντικείμενο αρχικής σύμβασης συναφθείσας κατόπιν ανοικτής ή κλειστής διαδικασίας. Η δυνατότητα αυτή πρέπει να επισημαίνεται ήδη κατά την αρχική προκήρυξη, ενώ επιτρέπεται μόνο για μία τριετία μετά τη σύναψη της αρχικής σύμβασης, το δε συνολικό ποσό για τις αρχικές και τις νέες υπηρεσίες λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου κατά τον αρχικό διαγωνισμό. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι στην προκειμένη περίπτωση πρέπει σωρευτικά να συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις: α) οι αρχικές και οι νέες υπηρεσίες να είναι τεχνικά όμοιες και σύμφωνες με μία βασική μελέτη, ήτοι να εξυπηρετούν ένα ευρύτερο λειτουργικό και τεχνικό σχεδιασμό, ο οποίος έχει προηγηθεί και κατά τον οποίο έχουν προσδιοριστεί, τόσο οι βέλτιστες τεχνικά λύσεις, όσο και το είδος και τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά των εντασσόμενων σε αυτόν υπηρεσιών, β) η δυνατότητα προσφυγής στη διαδικασία αυτή να προβλέπεται ήδη στην αρχική προκήρυξη, προϋπόθεση η οποία υπό το φως των αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού, της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, επιβάλλει τον ακριβή καθορισμό ήδη στην αρχική προκήρυξη όχι μόνο των αρχικών αλλά και των νέων παρόμοιων δυνάμενων να ανατεθούν υπηρεσιών (τεχνική περιγραφή, προϋπολογισμός), καθόσον η εν λόγω πρόβλεψη αποτυπώνει το διαπλαστικό δικαίωμα προαίρεσης της αναθέτουσας αρχής να συνάψει με μονομερή δήλωση προς την ήδη ανάδοχο νέα σύμβαση, η δε παράθεση στην αρχική διακήρυξη των καθοριστικών μεγεθών των νέων παρόμοιων νέων υπηρεσιών που δύνανται να επαναληφθούν, επιτρέπει στους συμμετέχοντες εργολήπτες να διαμορφώσουν τις οικονομοτεχνικές τους προσφορές συνεκτιμώντας και το ενδεχόμενο ενεργοποίησης της ως άνω δυνατότητας, γ) η προσφυγή στην ανωτέρω διαδικασία επιτρέπεται μόνο για μία τριετία μετά τη σύναψη της αρχικής σύμβασης (βλ. απόφ. VI Τμ. 3365/2011, 287, 1980/2012).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/191/2019
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ:..Με δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες, δοθέντος ότι το αντικείμενο της από 13.7.2018 σύμβασης περιλαμβάνει οικοδομικές εργασίες και, ιδίως, εργασίες στεγανοποίησης της σκεπής και του δώματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου της ..., ενώ η δεύτερη από 5.12.2018 σύμβαση αφορά σε τοποθέτηση μεταλλικών κατασκευών σε διάφορα κτήρια στο Δήμο, κυρίως δε, στη Δ.Ε. ... και στη Δ.Ε. .... Ως εκ τούτου, οι αποφάσεις περί απευθείας ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών δεν συνεπάγονται την πραγματοποίηση όμοιων ή παρόμοιων δαπανών, υπερβαινουσών συνολικά το προβλεπόμενο για τη νόμιμη εκτέλεσή τους όριο των 20.000 ευρώ. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 59 και 58, οικονομικού έτους 2019, χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες, συνεπώς, αυτά πρέπει να θεωρηθούν.