ΑΕΠΠ/1782/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίθηκε αποδεκτή η κατακύρωση του ανταγωνιστή του (καθ’ ου) ως οριστικού ανάδοχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση έργων με εκτιμώμενη αξία 370.967,74 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), όπως δημοσιεύτηκε στο ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο καθ’ ου υποβίβαλε ανακριβή και απαράδεκτη υπεύθυνη δήλωση σχετικά με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων και δεν προσκόμισε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για έργα που εκτελούσε ως μέλος κοινοπραξιών, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/255/2025
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της υπ’ αρ. …/2024 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής, η οποία εγκρίθηκε το πρακτικό ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης στο πλαίσιο του δημοσίου, ανοικτού, ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «…». Ο διαγωνισμός αφορά προμήθεια με συνολικό προϋπολογισμό …€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%) και κωδικούς CPV: «…», «…», «…», με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει μεγαλύτερου ποσοστού έκπτωσης επί των διαμορφούμενων μέσων τιμών. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η προσφορά του οριστικού ανάδοχου (παρεμβαίνοντος) για το Τμήμα Γ («…») έπρεπε να απορριφθεί, καθώς το πιστοποιητικό EN ISO που προσκομίστηκε δεν αφορούσε το υποκατάστημα που θα εκτελούσε τη σύμβαση (στο …), αλλά μόνο το κεντρικό κατάστημα στην περιοχή των ….
ΑΕΠΠ/959/2019
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του αναθέτοντα φορέα (ΔΕΥΑ) για το μέρος που έκρινε αποδεκτή την τεχνική προσφορά του οικονομικού φορέα «.........................» στον διαγωνισμό για την προμήθεια υποβρύχιων αντλητικών συγκροτημάτων ύδρευσης (Τμήμα 1). Υποστηρίζει ότι οι προσφερόμενες αντλίες δεν πληρούν την απαιτούμενη τεχνική προδιαγραφή του ελάχιστου βαθμού απόδοσης 70%, όπως αναφέρεται στην διακήρυξη, επικαλούμενος επίσημα διαγράμματα του κατασκευαστή και υποστηρίζοντας ότι τα υποβληθέντα τεχνικά στοιχεία από τον ανταγωνιστή είναι ανακριβή.
ΑΕΠΠ/986/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της υπ’ αρ. 79/2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθ’ ο μέρος απεκλείσθη ο πρώτος προσφεύγων και κρίθηκε αποδεκτός ο δεύτερος προσφεύγων. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια εξοπλισμού φωτοβολταϊκών συστημάτων για τον Δήμο …», με εκτιμώμενη αξία 218.800 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Η διαδικασία αυτή αφορά τη διαπίστωση οφειλόντων, την αποδοχή ή απόρριψη προσφορών και τον ορισμό του τελικού ανάδοχου, με βάση τους όρους της διακήρυξης και τη διαδικασία της ΕΑΔΗΣΥ.
ΑΕΠΠ/683/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά του για την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.) αξίας 99.822,48 € με Φ.Π.Α. Κάλεσε τη δικαιοσύνη να ακυρώσει τόσο τον αποκλεισμό της δικής του προσφοράς, όσο και την αποδοχή της προσφοράς ενός άλλου διαγωνιζόμενου. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η αναθέτουσα αρχή απέκλεισε άδικα την προσφορά του για λόγους που αφορούσαν την έλλειψη πιστοποιητικών συμμόρφωσης, την ανακριβή περιγραφή του παραγωγού ορισμένων ειδών και την αντίθετη μεταχείριση σε σύγκριση με άλλους συμμετέχοντες. Παράλληλα, κατέθεσε ότι τα δείγματα των προϊόντων του δεν αξιολογήθηκαν όπως αυτά του ανταγωνιστή, γεγονός που θεώρησε ότι παραβίαζε τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας.
ΕΑΔΗΣΥ/1658/2022
Άρα, βάσει των ανωτέρω όλως αντικειμενικών δεδομένων που ήδη με σαφήνεια προκύπτουν εξ όσων ο ίδιος ο καθ’ ου δήλωσε με τις αιτιολογήσεις του και με την προσφορά του, η προσφορά του καθ’ ου προκύπτει ως προδήλως και σαφώς ζημιογόνος και αποδεικνύεται η ανεπάρκεια της να καλύψει με το προσφερόμενο τίμημα της ανάγκες εκτέλεσης του έργου, ως και το μετ’ αυτού συναρτώμενο εργατικό και ασφαλιστικό κόστος (δεδομένου, ότι είναι αντικειμενικά ζημιογόνος και άρα, δεν καλύπτει το σύνολο της δαπάνης εκτέλεσης). Κατ’ αποτέλεσμα των ανωτέρω, μη νομίμως κρίθηκαν δεκτές οι εξηγήσεις του καθ’ ου, ενώ η αναθέτουσα είχε δεσμία αρμοδιότητα, όπως απορρίψει αυτές, διότι δεν τεκμηριώνουν την επάρκεια του τιμήματος για την κάλυψη του κόστους εκτέλεσης και αντιθέτως εξ αυτών προκύπτει η σχετική ανεπάρκεια του τιμήματος. Αντιστοίχως και κατά συνέπεια, η αναθέτουσα όφειλε να απορρίψει και την προσφορά του καθ’ ου, ως αντικειμενικώς ζημιογόνο και ούτως, η προσφορά είναι απαράδεκτη και απορριπτέα κατά τον όρο 4.1 της διακήρυξης (που ορίζει, ότι «Αν οι εξηγήσεις δεν γίνουν αποδεκτές, η προσφορά απορρίπτεται, ωστόσο δεν καταπίπτει η εγγυητική επιστολή συμμετοχής.»). Παρέλκει δε προς τούτο, η εξέταση των λοιπών σωρευτικών κατά της προσφοράς του, ισχυρισμών της προσφυγής. 4. Επειδή, επομένως, πρέπει να γίνει δεκτή η Προδικαστική Προσφυγή. Να ακυρωθεί η προσβαλλομένη καθ’ ο μέρος κατ’ έγκριση των Αεξηγήσεων επί της οικονομικής προσφοράς του καθ’ ου, δέχθηκε την προσφορά του και τον όρισε προσωρινό ανάδοχο
ΝΣΚ/87/2006
Διαγωνισμοί για την ανάθεση δημοσίων έργων. Ανάκληση παράνομης Ενημερότητας Πτυχίου και πειθαρχικός έλεγχος υπεύθυνης εργοληπτικής επιχείρησης. Έννοια ανεκτελέστου μέρους εργασιών. Χρόνος σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι βεβαιώσεις Ενημερότητας Πτυχίου (Ε.Π.) οι οποίες εκδόθηκαν με ανακριβή και ελλιπή δικαιολογητικά έκδοσής τους είναι παράνομες και μπορούν να ανακληθούν. Για την ανάγκη ανάκλησης λαμβάνεται υπόψη και ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετεί η έκδοση των βεβαιώσεων Ε.Π. Βεβαίωση Περαίωσης έργου που εκδόθηκε από την Διευθύνουσα Υπηρεσία και αναφέρει πως ένα τμήμα του έργου δεν θα εκτελεσθεί και πως οι εργασίες του υπολοίπου ολοκληρώθηκαν, επιφέρει τα αποτελέσματά της και πλέον ο ανάδοχος δεν έχει υποχρέωση να περιλαμβάνει το έργο αυτό στις δηλώσεις του περί ανεκτελέστου μέρους έργων. Η Συμπληρωματική Σύμβαση συνάπτεται με την υπογραφή της και από την ημερομηνία αυτή υφίσταται ανεκτέλεστο έργο που πρέπει να περιλαμβάνεται στις ως άνω δηλώσεις. Η υποβολή ανακριβών δηλώσεων περί του ανεκτελέστου τμήματος των έργων αποτελεί λόγο κίνησης της πειθαρχικής διαδικασίας του ΠΔ 278/1999.
ΕΑΔΗΣΥ/1782/2023
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτές τις εξηγήσεις του παρεμβαίνοντος ως εμπιστευτικές, χωρίς να τις αποχαρακτηρίσει σύμφωνα με τον νόμο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση έργων ή υπηρεσιών, όπου η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να κοινοποιήσει στον προσφεύγοντα τις εξηγήσεις που δόθηκαν από τον ανταγωνιστή για μια ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι αυτό παραβιάζει το δικαίωμα της αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας και τη διαφάνεια της διαδικασίας, καθώς δεν μπορούσε να ελέγξει την νομιμότητα της αποδοχής της ανταγωνιστικής προσφοράς.
ΑΕΠΠ/675/2020
Ο προσφεύγων ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που εγκρίνει το Πρακτικό κατακύρωσης στον παρεμβαίνοντα, επικαλούμενος παραβάσεις των άρθρων 102, 103 και 104 του ν. 4412/2016 και των όρων της διακήρυξης. Ειδικότερα, ισχυρίζεται ότι ο παρεμβαίνων δεν προσκόμισε απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως ασφαλιστική ενημερότητα για το έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ» που εκτελούσε κατά τη υποβολή της προσφοράς και υπεύθυνη δήλωση με πίνακα υπό εκτέλεση έργων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό πάρκου προσκόπων» με προϋπολογισμό 588.525,77 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΝΣΚ/479/2003
Απαλλοτρίωση. Αυτοδίκαιη άρση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η απαλλοτρίωση δεν μπορεί να διατηρηθεί αν παρέλθει ο χρόνος για τη συντέλεσή της και αίρεται αυτοδικαίως, έστω και αν ο καθ’ ου δηλώνει ότι επιθυμεί τη διατήρησή της. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/591/2021
Με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκεται η ακύρωση της πράξης της αναθέτουσας αρχής με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του προσφεύγοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ - ΑΜΕΣΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΥΓΡΟΜΟΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΩΜΑ» με συνολική δαπάνη προϋπολογισμού 161.200€. Ο προσφεύγων απέτυχε να δηλώσει στο ΤΕΥΔ ότι το ανεκτέλεστο μέρος εργολαβιών δημοσίων έργων δεν υπερβαίνει τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια του άρθρου 20 παρ.4 Ν.3669/2008, γεγονός που οδήγησε στον αποκλεισμό του από τη διαδικασία.