Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/349/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίθηκε ως άνευ ετέρου αποδεκτή και μη ασυνήθιστα χαμηλή, την οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντος για τη δημόσια σύμβαση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του πανεπιστημιακού campus, με εκτιμώμενη αξία 4.948.792,27 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην έννοια της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς, με ισχυρισμούς ότι η αναθέτουσα αρχή δεν αξιολόγησε σωστά την οικονομική βιωσιμότητα και τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές της σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/327/2021

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση με την επωνυμία «***» ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση των αποφάσεων υπ’ αριθμ. 546/09.12.2020 και 514/09.12.2020 του αναθέτοντος φορέα, οι οποίες απέρριψαν την προσφορά της ως προσωρινής αναδόχου του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου «***» με προϋπολογισμό 421.552,32 € (χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι ο αναθέτων φορέας δεν αξιολόγησε σωστά την ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά της διαγωνιζόμενης «***», η οποία κρίθηκε ως μη επαρκώς αιτιολογημένη, και ζητά την ακύρωση των αποφάσεων και την ανάδειξή της ως αναδόχου.


ΕΑΔΗΣΥ/1772/2023

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας '...' για την κατασκευή του έργου '...' με συνολική εκτιμώμενη αξία €489.500,00. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην απόρριψη της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς του αναδόχου, η οποία εμφάνιζε έκπτωση 41,20%, δηλαδή απόκλιση μεγαλύτερη των 10% από τον μέσο όρο των εκπτώσεων των υπολοίπων προσφορών. Η προσφεύγουσα αναφέρει ότι η αναθέτουσα Αρχή δεν αξιολόγησε επαρκώς τις εξηγήσεις του αναδόχου και δεν αιτιολόγησε επαρκώς την αποδοχή της προσφοράς, παραβιάζοντας τις διατάξεις του άρθρου 88 του ν.4412/2016.


ΑΕΠΠ/577/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της Απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη στον δημόσιο διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών ασφάλειας (φύλαξης) των κτιρίων στέγασης των Υπηρεσιών της φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης για διάφορα τμήματα των κτιρίων, με συνολικό προϋπολογισμό 1.545.220,02€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ως προσωρινού μειοδότη βασίστηκε σε ασυνήθιστα χαμηλή και αδικαιολόγητη οικονομική προσφορά, ιδίως ως προς το διοικητικό κόστος και το κόστος αναλωσίμων, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της σύμβασης και παραβιάζει τις αρχές του ανταγωνισμού.


ΕΑΔΗΣΥ/1687/2023

Η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. …/2023 απόφαση της αναθέτουσας Αρχής, η οποία αφορά την επιλογή αναδόχου για την κατασκευή του έργου «…», και να της επιστραφεί το παράβολο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή ενός έργου για το οποίο η προσφεύγουσα υποβίβασε ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά με απόκλιση άνω των 10 μονάδων από τον μέσο όρο των υποβληθεισών προσφορών. Η αιτιολόγηση που παρείχε η προσφεύγουσα για την χαμηλή προσφορά της κρίθηκε ανεπαρκής, καθώς δεν τεκμηρίωσε επαρκώς τους λόγους της χαμηλής τιμής, όπως τα οικονομικά χαρακτηριστικά της μεθόδου κατασκευής, τις επιλεγείσες τεχνικές λύσεις ή το κόστος του έργου.


ΑΕΠΠ/235/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται: α) την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την οικονομική της προσφορά ως μη κανονική για 22 συγκεκριμένα τμήματα της διαδικασίας, β) την εξέταση των οικονομικών της προσφορών από την ΑΕΠΠ για τα ανωτέρω τμήματα και την αποδοχή τους, και γ) την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου για 14 από αυτά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια της αναθέτουσας αρχής για τα έτη 2019 και 2020, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 275.615 ευρώ. Η διαδικασία περιλαμβάνει 53 τμήματα, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον χαρακτηρισμό της προσφοράς ως 'ασυνήθιστα χαμηλής' λόγω μικρού εργολαβικού κέρδους.


ΑΕΠΠ/1494/2020

Η προσφεύγουσα ένωση εταιριών ασκεί Προδικαστική Προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αφορά τη δημόσια σύμβαση για την 'Καταπολέμηση κουνουπιών' στον Δήμο Χ, συνολικού προϋπολογισμού 189.720€ (συμπ. ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει υπηρεσίες δημιουργίας εποπτικών χαρτών, εγκατάστασης δικτύου παρακολούθησης, προγραμματισμού εφαρμογών προνυμφοκτονίας και έκτακτων εμβασμάτων, με απαίτηση ειδικού προσωπικού (1 επιστήμονα συντονιστή, 4 επιστήμονες και 8 τεχνικούς) και 60 εφαρμογές εντός 36 μηνών. Η προσφυγή επικεντρώνεται σε δύο ζητήματα: α) μη νόμιμη τεχνική προσφορά λόγω παραβίασης της παρ. 2.4.3.2 της Διακήρυξης και β) ασυνήθιστα χαμηλή οικονομική προσφορά (57,61% έκπτωση) που υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους.


Υπόθεση Τ-570/13

Απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου (έκτο τμήμα) της 28ης Ιανουαρίου 2016.
Agriconsulting Europe SA κατά Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών — Διαδικασία διαγωνισμού — Υλικοτεχνική υποστήριξη για τη δημιουργία και διαχείριση μηχανισμού δικτύου με σκοπό την υλοποίηση της ευρωπαϊκής συμπράξεως καινοτομίας για τη “γεωργική παραγωγικότητα και βιωσιμότητα” — Απόρριψη προσφοράς διαγωνιζομένου — Ανάθεση της συμβάσεως σε άλλο διαγωνιζόμενο — Ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά — Εξωσυμβατική ευθύνη.
Υπόθεση T-570/13.


ΑΕΠΠ/1715/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ. αρ. πρωτ. 783164/14.10.20, η οποία ανέθετε την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των Πάρκων και Αλσών αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής για 6 μήνες στην παρεμβαίνουσα εταιρεία («...»). Ειδικότερα, ζητεί ο αποκλεισμός της προσφοράς της παρεμβαίνουσας ως ασυνήθιστα χαμηλής, ισχυριζόμενη ότι η προσφορά δεν καλύπτει το ελάχιστο νόμιμο εργατικό κόστος, ενώ η διευκρίνιση για το διοικητικό κόστος και τα αναλώσιμα (400€ μηνιαίως και 1.000€ μηνιαίως αντίστοιχα) είναι ελλιπής και ανορθόδοξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά φύλαξη 6 πάρκων/δασών με 24ωρη κάλυψη, απαιτούμενα 25,2 άτομα και 3 οχήματα, με προϋπολογισμό 325.872€ (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην καταγγελία μη ικανοποιητικής αιτιολόγησης της χαμηλής προσφοράς και παραβιάσεων του ν. 4412/2016.


ΑΕΠΠ/1053/2022

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής, η οποία εγκρίνει το πρακτικό αξιολόγησης του διαγωνισμού και απορρίπτει την προσφορά του ως ασυνήθιστα χαμηλή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για Κέντρα Υγείας σε διάφορες περιοχές (με συγκεκριμένα ποσά για κάθε τμήμα/περιοχή). Ο προσφεύγων επιχειρηματολογεί ότι η αναθέτουσα αρχή αξιολόγησε εσφαλμένα το διοικητικό κόστος της προσφοράς του, παρέχοντας ανεπαρκή και αόριστη αιτιολογία, χωρίς να εξετάσει τα συγκεκριμένα στοιχεία που υπέβαλε για τη δυνατότητα εκτέλεσης της σύμβασης.


ΕλΣυν/Τμ.6/2997/2015

Ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά.Αίτηση ανάκλησης της 13/2015 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγηθείσες νομικές σκέψεις, η Αναθέτουσα Αρχή δεν όφειλε να ζητήσει διευκρινίσεις από τη μειοδότρια εταιρεία ως προς την αιτιολόγηση της προσφοράς της ως υπερβολικά χαμηλής, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση και την υπέρ αυτής παρέμβαση. Και τούτο, διότι ουδεμία ένσταση ή προσφυγή με συγκεκριμένους σχετικούς ισχυρισμούς κατατέθηκε, ώστε να δημιουργούνται εύλογες υπόνοιες περί υπερβολικά χαμηλής προσφοράς, και, κατά συνέπεια, ουδεμία υποχρέωση περαιτέρω αιτιολόγησης της κατακυρωτικής κρίσης της Αναθέτουσας Αρχής γεννάται εξ αυτού του λόγου.