×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/1772/2023

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας '...' για την κατασκευή του έργου '...' με συνολική εκτιμώμενη αξία €489.500,00. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην απόρριψη της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς του αναδόχου, η οποία εμφάνιζε έκπτωση 41,20%, δηλαδή απόκλιση μεγαλύτερη των 10% από τον μέσο όρο των εκπτώσεων των υπολοίπων προσφορών. Η προσφεύγουσα αναφέρει ότι η αναθέτουσα Αρχή δεν αξιολόγησε επαρκώς τις εξηγήσεις του αναδόχου και δεν αιτιολόγησε επαρκώς την αποδοχή της προσφοράς, παραβιάζοντας τις διατάξεις του άρθρου 88 του ν.4412/2016.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/1749/2023

Με την προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ ΕΑΔΗΣΥ 1498/02.10.2023), η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση των αποφάσεων 612/11.09.2023 και 504/17.07.2023 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, οι οποίες απέρριψαν την οικονομική της προσφορά για τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών «Σχέδιο Δράσης Προσβασιμότητας (ΣΑΠ)». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανάδειξη αναδόχου για την εκπόνηση σχεδίου προσβασιμότητας με εκτιμώμενη αξία 100.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η χαρακτηρισμός της προσφοράς της (35% έκπτωση) ως «ασυνήθιστα χαμηλής» ήταν άδικος, ενώ επέκρινε την ασαφή αιτιολόγηση της απόρριψης και τη μη διαβεβαίωση της σύμβασης στην εταιρεία της, παρά τις αναλυτικές εξηγήσεις που παρέσχε.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/11/2025

Η Πράξη 11/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο για την προμήθεια 8.000 σωλήνων χαμηλής πίεσης 45mm, με συνολική συμβατική αξία 773.760,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για τις ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος. Το Κλιμάκιο εξέτασε την αποδοχή της προσφοράς του πρώτου προσωρινού αναδόχου, ο οποίος είχε κηρυχθεί έκπτωτος από προηγούμενη σύμβαση το 2020. Η αναθέτουσα αρχή αιτιολόγησε ότι η έκπτωση οφειλόταν σε ανωτέρα βία (προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω Covid-19) και λόγω επιτυχούς εκτέλεσης άλλων μεταγενέστερων συμβάσεων, έκρινε ότι δεν κλονίζεται η αξιοπιστία του οικονομικού φορέα. Το Κλιμάκιο έκρινε την αιτιολογία επαρκή. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο, υπό τον όρο της διόρθωσης των αναγραφόμενων ποσών εγγυητικών επιστολών στα ορθά 3.400,00 ευρώ, καθώς και άλλων διορθώσεων στα στοιχεία της διακήρυξης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/73/2025

Η Πράξη 73/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «Βελτίωση της 3ης επαρχιακής οδού στο τμήμα Χάνι Μπάγια-Αγγελόκαστρο» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η απόφαση εξετάζει τη διαδικασία επιλογής, η οποία είχε αμφισβητηθεί λόγω της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς της εταιρείας «…». Μετά από δικαστική αναπομπή και παροχή πρόσθετων εξηγήσεων από την ανάδοχο εταρεία σχετικά με συγκεκριμένα κοστολόγια (μισθολογικό κόστος τεχνίτη/οδηγού, αμοιβή τεχνικού ασφαλείας και κράτηση 6‰), η Επιτροπή Διαγωνισμού έκρινε αιτιολογημένα αποδεκτές τις εξηγήσεις, συμπεραίνοντας ότι η προσφορά δεν ήταν ζημιογόνα. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, οπότε δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, συμβατικού τιμήματος 1.993.547,25 ευρώ, με την επισήμανση της προσθήκης των νόμιμων κρατήσεων.


ΑΕΠΠ/349/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίθηκε ως άνευ ετέρου αποδεκτή και μη ασυνήθιστα χαμηλή, την οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντος για τη δημόσια σύμβαση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξωτερικών χώρων του πανεπιστημιακού campus, με εκτιμώμενη αξία 4.948.792,27 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην έννοια της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς, με ισχυρισμούς ότι η αναθέτουσα αρχή δεν αξιολόγησε σωστά την οικονομική βιωσιμότητα και τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές της σύμβασης.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/47/2024

Η Πράξη 47/2024 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Ανάπτυξη της υπαίθρου - αγροτική οδοποιία Δήμου Κασσάνδρας» (προϋπολογισμού 3.091.693,55 ευρώ). Το Κλιμάκιο κωλύει την υπογραφή της σύμβασης, καθώς η προσφορά του αναδόχου, με μέση έκπτωση 26,36%, τεκμαίρεται ως ασυνήθιστα χαμηλή. Αυτό συμβαίνει διότι η έκπτωση παρουσιάζει απόκλιση μεγαλύτερη των δέκα ποσοστιαίων μονάδων από τον μέσο όρο των παραδεκτών προσφορών (15,46%), σύμφωνα με το άρθρο 88 παρ. 5α του ν.4412/2016. Η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να καλέσει τον οικονομικό φορέα να παράσχει εξηγήσεις για τη βιωσιμότητα της προσφοράς του. Ο Δήμος Κασσάνδρας μπορεί να αποκαταστήσει τη νομιμότητα επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία από το σημείο της πλημμέλειας και ζητώντας τις απαιτούμενες διευκρινίσεις.


ΑΕΠΠ/327/2021

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση με την επωνυμία «***» ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση των αποφάσεων υπ’ αριθμ. 546/09.12.2020 και 514/09.12.2020 του αναθέτοντος φορέα, οι οποίες απέρριψαν την προσφορά της ως προσωρινής αναδόχου του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου «***» με προϋπολογισμό 421.552,32 € (χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι ο αναθέτων φορέας δεν αξιολόγησε σωστά την ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά της διαγωνιζόμενης «***», η οποία κρίθηκε ως μη επαρκώς αιτιολογημένη, και ζητά την ακύρωση των αποφάσεων και την ανάδειξή της ως αναδόχου.


ΑΕΠΠ/1399/2019

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 2456/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάθεση του έργου «Συντήρηση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης των οδικών αξόνων και των προσβάσεών τους». Ουσιαστικά, ο προσφεύγων θεωρεί ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τον νόμο, καθώς δεν αιτιολόγησε επαρκώς την αποδοχή των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, ιδίως αυτής του προσωρινού αναδόχου (παρεμβαίνοντος), η οποία χαρακτηρίστηκε ως μη βιώσιμη. Επιπλέον, επικρίνει τη διαδικασία έκδοσης της απόφασης ως μη συμμόρφωση με τους τύπους και τη νομιμότητα.


ΑΕΠΠ/58/2020

Ο προσφεύγων ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης που κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβάλλοντος και τον αναδείχνει προσωρινό ανάδοχο. Επιπλέον, αιτείται την απόρριψη των προσφορών των υπολοίπων οικονομικών φορέων και την ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια συστημάτων απεικόνισης τηλεοπτικών σημάτων, συγκεκριμένα νέων συστημάτων απεικόνισης πολλαπλών τηλεοπτικών σημάτων που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευκρίνεια και ποιότητα εικόνας, καθώς και νέες δυνατότητες όπως η απεικόνιση της στάθμης του ήχου και η προβολή ονομάτων των πηγών. Η προμήθεια θα γίνει σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που αναλύονται στο Παράρτημα Ι της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1199/2021

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 96/27.04.2021 της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποδέχθηκε εκ νέου την οικονομική προσφορά της εταιρείας «...», καθώς θεωρεί ότι το δηλωθέν διοικητικό κόστος (3,36€ μηνιαίως) είναι μη εύλογο, ανεπαρκές και παραβιάζει τους όρους της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης εγκαταστάσεων του Δήμου με προϋπολογισμό 197.904,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή δεν αιτιολόγησε επαρκώς την αποδοχή της προσφοράς και ότι παραβιάστηκαν οι διατάξεις του άρθρου 68 του Ν. 3863/2010 και του άρθρου 18 του Ν. 4412/2016, οι οποίες τίθενται επί ποινή αποκλεισμού.


ΕΑΔΗΣΥ/68/2025

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα που έκρινε αποδεκτές τις εξηγήσεις του παρεμβαίνοντος και τον ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο του διαγωνισμού για το έργο «...». Η προσφυγή εστιάζει σε αξιόποινες ελλείψεις αιτιολόγησης της προσφοράς του παρεμβαίνοντος, ειδικά στα θέματα κόστους μηχανημάτων, αμοιβών προσωπικού, δαπανών μελετών και γενικών εξόδων. Επιπλέον, αμφισβητείται η συμμόρφωση με τους όρους της διακήρυξης και το τεχνικό προφίλ του προσωρινού αναδόχου.