×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/461/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης του Δήμου για την προμήθεια μηχανημάτων, συνολικής αξίας 1.612.900,00 ευρώ. Ειδικότερα, προσβάλλει τον όρο που απαιτεί την υποβολή πιστοποιητικού ISO 39001 για το Τμήμα 3 (Σπαστήρας), υποστηρίζοντας ότι αυτό περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και ευνοεί συγκεκριμένους οικονομικούς φορείς. Επίσης, προβάλλει την έλλειψη αναφοράς σε ισοδύναμα πιστοποιητικά για τα ISO και OHSAS στις τεχνικές προδιαγραφές. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μηχανημάτων για τις ανάγκες του Δήμου, κατακερματισμένο σε επτά ομάδες, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/627/2021

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της συγκεκριμένης τεχνικής προδιαγραφής του Παραρτήματος της Διακήρυξης που αφορά τον χρόνο τομοσύνθεσης μαστού (≤5 δευτερόλεπτα), θεωρώντας ότι αυτή περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και αποκλείει τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ενός ψηφιακού μαστογράφου με πενταετή συντήρηση, με προϋπολογισμό 290.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η τεχνική προδιαγραφή είναι αυθαίρετη, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη τη γωνία τομοσύνθεσης, η οποία είναι αλληλένδετη με τον χρόνο και επηρεάζει την ακρίβεια της διάγνωσης. Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η προδιαγραφή ευνοεί συγκεκριμένους κατασκευαστές, περιορίζοντας τον υγιή ανταγωνισμό.


ΑΕΠΠ/46/2020

Ο πρώτος και ο δεύτερος προσφεύγων αίτουνται την ακύρωση της διακήρυξης ή τμημάτων αυτής, η οποία αφορά μια διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών διανομής λογαριασμών κατανάλωσης νερού, με εκτιμώμενη αξία 597.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, οι προσφεύγοντες εκθέτουν ότι ο όρος 2.2.7 της διακήρυξης, που αφορά τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 1801:2008/OHSAS 18001:2007 και ISO 27001:2013), είναι αδικαιολόγητος, μη αναφέρει δυνατότητα υποβολής ισοδυνάμων για τρία από τα τέσσερα πιστοποιητικά, επιβάλλει απαίτηση έκδοσης των πιστοποιητικών τουλάχιστον έξι μήνες πριν τον διαγωνισμό, και δεν προσδιορίζει το πεδίο εφαρμογής τους. Ο πρώτος προσφεύγων επίσης προσβάλλει τον όρο 2.2.8, που περιορίζει τη στήριξη σε ικανότητες τρίτων για την κάλυψη των απαιτήσεων του όρου 2.2.7.


ΑΕΠΠ/957/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης Δημόσιου Ανοικτού ηλεκτρονικού μειοδοτικού Διαγωνισμού με αριθμό 55/2018 για την «Προμήθεια και Εγκατάσταση Εξοπλισμού για την Επισκευή Αθλητικών Χώρων Δήμου Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης», η οποία εκτιμάται σε 208.500,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο όρος 2.2.6 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί έκθεση αποτελεσμάτων εργαστηριακών δοκιμών με ισοδύναμα υλικά πλήρωσης, είναι παράνομος, καθώς τα υλικά πλήρωσης πρέπει να είναι τα ίδια με αυτά που ελέγχθηκαν κατά το πρότυπο της FIFA, ώστε να ισχύει η πιστοποίηση ποιότητας. Επιπλέον, επικαλείται φωτογραφικό χαρακτήρα τεχνικών προδιαγραφών, που περιορίζει τον ανταγωνισμό και ευνοεί συγκεκριμένα προϊόντα.


ΑΕΠΠ/1414/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ, η οποία αφορά προμήθεια υλικών όπως ελαστικά δάπεδα (ταρτάν), χλοοτάπητες, αμμοχάλικα, φωτιστικούς φωτισμούς, εστίες και περιφράξεις, με εκτιμώμενη αξία 257.965,50 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επιπλέον, προσβάλλει τους όρους της διακήρυξης που απαιτούν συγκεκριμένες πιστοποιήσεις (π.χ. ISO 50001, ISO 37001, ISO 26000) για τον προσφέροντα και τον παραγωγό, υποστηρίζοντας ότι είναι αδικαιολόγητοι, ασύνδετοι με το αντικείμενο της σύμβασης και περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό. Ισχυρίζεται επίσης ότι οι όροι δημιουργούν ασάφεια και αντιφάσεις ως προς τους τρόπους υποβολής προσφορών.


ΑΕΠΠ/465/2019

Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια φυσικού αερίου, ιδίως των κριτηρίων επιλογής που αφορούν την απαίτηση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής διαχείρισης (EN ISO 14001:2015) και ασφάλειας (OHSAS 18001:2007), καθώς και της διαδικασίας ποιοτικού ελέγχου με μακροσκοπική εξέταση. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι αυτοί οι όροι είναι μη νόμιμοι, δεν συνδέονται αναλογικά με το αντικείμενο της σύμβασης και δυσχεραίνουν άδικα τη συμμετοχή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια φυσικού αερίου για τον Δήμο και τα νομικά του πρόσωπα για την περίοδο 2019-2021, με συνολικό προϋπολογισμό 678.450,00€ (χωρίς ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/790/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης διενέργειας διαγωνισμού για την προμήθεια γραφικής ύλης και μελανιών (toner), ιδίως ως προς τα τμήματα 2 έως 8. Επισημαίνει ότι οι τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούν αποκλειστικά γνήσια (original) αναλώσιμα των κατασκευαστών των μηχανημάτων περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό, αποκλείοντας συμβατά ή ανακατασκευασμένα (refilled) προϊόντα. Υποστηρίζει ότι αυτό παραβιάζει τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της ελευθερίας του ανταγωνισμού και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, καθώς τα ισοδύναμα προϊόντα είναι οικονομικότερα και εξίσου αποτελεσματικά.


ΑΕΠΠ/232/2019

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων από τον Δήμο, ειδικά του Τμήματος 4 που αφορά την προμήθεια ενός αστικού λεωφορείου. Επιμέρους, ζητείται η ακύρωση του όρου '4.2 Αμάξωμα', ο οποίος απαιτεί τουλάχιστον δύο θύρες επιβίβασης-αποβίβασης (μονόφυλλη μπροστά και δίφυλλη στο μέσον) με ηλεκτροπνευματικό σύστημα ανοίγματος προς τα μέσα από τη δεξιά πλευρά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο όρος αυτός περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει τις αρχές της ισότητας, καθώς αποκλείει υποψήφιους που δεν πληρούν αυτήν την τεχνική προδιαγραφή. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια οχημάτων όπως απορριμματοφόρα, γερανοφόρα, λεωφορεία χαμηλού δαπέδου και σάρωθρες καθαρισμού.


ΕΑΔΗΣΥ/229/2025

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης Ανοικτής Διαδικασίας για την ανάθεση της σύμβασης προμήθειας με τίτλο «…» (CPV …), η οποία αφορά την προμήθεια συγκεκριμένων μηχανημάτων ή εξοπλισμού. Κατηγορεί ότι οι όροι της διακήρυξής, ιδίως οι τεχνικές προδιαγραφές (όπως ο χρόνος διεκπεραίωσης λειτουργιών, τα χαρακτηριστικά της οθόνης αφής, και οι απαιτήσεις για πληροφορίες υλικών), ευνοούν συγκεκριμένους προμηθευτές και αποκλείουν άδικα την εταιρεία της. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί είναι αυθαίρετοι, υπερβολικοί και δεν εξυπηρετούν τη δημόσια ανάγκη, παραβιάζοντας τις αρχές του ανταγωνισμού και της αναλογικότητας.


ΑΕΠΠ/688/2018

Η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητάει την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου της διακήρυξης αριθ. 4329/15.06.2018, ο οποίος απαιτούσε από τους οικονομικούς φορείς να διαθέτουν ένα κατάστημα σε κάθε Καλλικρατικό δήμο για το 95% των δήμων. Αυτός ο όρος θεωρήθηκε ασύνδετος με το αντικείμενο της σύμβασης, το οποίο αφορούσε την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών για τη διακίνηση εγγράφων, κυρίως λογαριασμών ύδρευσης. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό, ευνοεί μόνο μια συγκεκριμένη εταιρεία και δεν επηρεάζει την ποιότητα των υπηρεσιών. Η απαίτηση κρίθηκε δυσανάλογη και περιοριστική για τον ανταγωνισμό, καθώς δεν ήταν απαραίτητη για την εκτέλεση της σύμβασης.


ΑΕΠΠ/948/2020

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης ηλεκτρονικού διαγωνισμού με αριθμό πρωτ. 13328/18-6-2020, που αφορά την προμήθεια και αντικατάσταση επτά (7) κλινών για τις ανάγκες της Μ.Ε.Θ., με εκτιμώμενη αξία 120.000,00 ευρώ (με ΦΠΑ). Ειδικότερα, προσβάλλει τους όρους της ΕΝΟΤΗΤΑΣ Β ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ IV, οι οποίοι απαιτούν η κλίνη να συνοδεύεται από ενσωματωμένο αερόστρωμα με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. ρύθμιση πίεσης ανάλογα με το βάρος, 20 αεροθαλάμους, λειτουργίες για πρόληψη κατακλίσεων, εγκαυμάτων, κ.ά.). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτός ο συνδυασμός απαιτήσεων περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό, καθώς ενώ οι προϊόντες του διαθέτουν τα χαρακτηριστικά, αυτά δεν είναι ενσωματωμένα στην κλίνη, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι τα αποσπώμενα στρώματα προσφέρουν πλεονεκτήματα.