×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/545/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της διακήρυξης με την οποία ο Δήμος προκήρυξε ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την «Προμήθεια και τοποθέτηση προκαλλιεργημένου υβριδικού χλοοτάπητα» σε αθλητικό κέντρο, συνολικού προϋπολογισμού 331.240,00€. Ο προσφεύγων καταλογίζει στη διακήρυξη ότι περιέχει όρους που εμποδίζουν τη συμμετοχή του, όπως η απαίτηση για πιστοποιητικά ISO (9001:2015, 14001:2015, 45001:2018, 50001:2018, 37001:2016) για τους συμμετέχοντες και για τον παραγωγό του χλοοτάπητα, οι οποίοι θεωρούνται δυσανάλογοι και άσχετοι με το αντικείμενο. Επιπλέον, επικρίνει την ασάφεια στον όρο που αφορά την προετοιμασία του χλοοτάπητα και τον χαρακτηρισμό της σύμβασης ως προμήθειας αντί έργου, ζητώντας την ακύρωση της διακήρυξης ως σύνολο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1414/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ, η οποία αφορά προμήθεια υλικών όπως ελαστικά δάπεδα (ταρτάν), χλοοτάπητες, αμμοχάλικα, φωτιστικούς φωτισμούς, εστίες και περιφράξεις, με εκτιμώμενη αξία 257.965,50 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επιπλέον, προσβάλλει τους όρους της διακήρυξης που απαιτούν συγκεκριμένες πιστοποιήσεις (π.χ. ISO 50001, ISO 37001, ISO 26000) για τον προσφέροντα και τον παραγωγό, υποστηρίζοντας ότι είναι αδικαιολόγητοι, ασύνδετοι με το αντικείμενο της σύμβασης και περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό. Ισχυρίζεται επίσης ότι οι όροι δημιουργούν ασάφεια και αντιφάσεις ως προς τους τρόπους υποβολής προσφορών.


ΑΕΠΠ/1675/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης διακήρυξης, με την οποία προκηρύχθηκε δημόσιος ηλεκτρονικός διαγωνισμός άνω των ορίων για την προμήθεια υβριδικού συστήματος χλοοτάπητα στο Δημοτικό Γήπεδο. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την αποξήλωση του υπάρχοντος χλοοτάπητα, την εκτέλεση χωματουργικών εργασιών, την κατασκευή νέου αποστραγγιστικού δικτύου, καθώς και την προμήθεια και εγκατάσταση νέου υβριδικού χλοοτάπητα. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η διακήρυξη εσφαλμένα χαρακτηρίζει τη σύμβαση ως προμήθεια, ενώ πρόκειται για σύμβαση έργου, καθώς οι αναφερόμενες εργασίες (χωματουργικές, υδραυλικές, κατασκευαστικές) έχουν προεξέχοντα χαρακτήρα. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι δεν τηρήθηκε ο ουσιαστικός τύπος της διαδικασίας, καθώς δεν ελήφθη η γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής για τον χαρακτηρισμό της ως σύμβασης έργου.


ΑΕΠΠ/1018/2020

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτ. «…» για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο κατασκευής συνθετικού τάπητα στο στίβο του Δημοτικού Σταδίου «…», καθώς και κάθε άλλης εργασίας που κρίθηκε αναγκαία για την πλήρη και ορθή κατασκευή του. Επιπλέον, ζητεί την ακύρωση των καταχρηστικών όρων στα άρθρα 22Δ και 22Ε της διακήρυξης, οι οποίοι περιλαμβάνουν απαιτήσεις για πιστοποιητικά τεχνίτη εφαρμογής αθλητικών δαπέδων και πέντε πρόσθετα πιστοποιητικά (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ΕΛΟΤ 1801:2008/OHSAS 18001:2007, ISO 50001:2011, ISO 37001:2016). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί είναι καταχρηστικοί, αδικαιολόγητοι και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, καθώς δεν συνδέονται αναλογικά με το αντικείμενο της σύμβασης και δυσχεραίνουν ή αποκλείουν τη συμμετοχή της.


ΑΕΠΠ/1296/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διαδικασίας για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης συντήρησης υβριδικού χλοοτάπητα γηπέδου, με εκτιμώμενη αξία 201.509,25 ευρώ αναφέρει ως αιτιολογία την αντίθεση σε συγκεκριμένους όρους όπως την απαίτηση για ιδιόκτητο εξοπλισμό, την υποχρέωση συνεργασίας με μια συγκεκριμένη κατασκευάστρια εταιρεία και την απαίτηση πιστοποιημένου γεωπόνου. Τα κριτήρια αυτά θεωρούνται υπέρμετρα και αποκλειστικά. Η διαδικασία δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 20/05/2021.


ΑΕΠΠ/731/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου για την «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» με εκτιμώμενη αξία 590.725,81 ευρώ. Επισημαίνει ότι οι όροι της διακήρυξης δυσχεραίνουν ουσιωδώς τη συμμετοχή του, περιορίζουν τον ανταγωνισμό και επιβάλλουν αδικαιολόγητες προϋποθέσεις, όπως η υποβολή πιστοποιημένων δειγμάτων, η απαίτηση για συγκεκριμένους εργαστηριακούς ελέγχους και η ανάγκη για προϋπάρχουσες εγκαταστάσεις του τάπητα σε στάδια. Επιπλέον, επικρίνει τις απαιτήσεις για πιστοποιήσεις ενεργειακής διαχείρισης (ISO 50001) και την έλλειψη δυνατότητας χρήσης ισοδυνάμων προτύπων.


ΑΕΠΠ/1068/2021

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Δήμου που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια και τοποθέτηση υβριδικού χλοοτάπητα και υποδομών στο γήπεδο, λόγω μη συμμόρφωσης με την τεχνική προδιαγραφή για υβρίδιο Βερμούδας. Ισχυρίζεται ότι το προσφερόμενο είδος MAYA, αν και βελτιωμένη ποικιλία Βερμούδας, ικανοποιεί ισοδύναμα τις απαιτήσεις, και ότι η απόρριψη ήταν παρανομική, καθώς η προδιαγραφή δεν τίθετο ρητά ως υποχρεωτική με ποινή αποκλεισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε έργο συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 396.259,20 ευρώ.


ΑΕΠΠ/1053/2021

Με τις προδικαστικές προσφυγές, οι προσφεύγουσες ένωση οικονομικών φορέων «…» και η εταιρεία «…» ζητούν την ακύρωση της Διακήρυξης (με αρ. πρωτ. …) και της διευκρίνισής της (αρ. πρωτ. 6446/09.04.2021), που εκδόθηκαν στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο «…», προϋπολογισμού 280.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην ανακατασκευή του δημοτικού σταδίου με την εγκατάσταση σύγχρονου, ανθεκτικού και λειτουργικά αποτελεσματικού χλοοτάπητα (φυσικού και υβριδικού) και του απαραίτητου αρδευτικού δικτύου.


ΑΕΠΠ/1293/2020

Η προσφεύγουσα κοινοπραξία ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης 195/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και τοποθέτηση υβριδικού χλοοτάπητα και υποδομών στο γήπεδο του Δήμου, συνολικού εμβαδού 8.064 m², με προϋπολογιζόμενη αξία 396.259,20 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή στοχεύει στην επανεξέταση της απόρριψης της προσφοράς της κοινοπραξίας και στη διόρθωση της κατακύρωσης στην παρεμβαίνουσα, με βάση την υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής για παραβίαση όρων της διακήρυξης και αρχών δημοσίων συμβάσεων.


ΑΕΠΠ/584/2020

Η ατομική επιχείρηση προσφεύγει κατά της Διακήρυξης με αριθμό πρωτοκόλλου (απόφαση 499/20) για την «Προμήθεια-τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε ποδοσφαιρικά γήπεδα». Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή κατά τους προσβαλλόμενους όρους και παραλείψεις. Ειδικότερα, αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε πέντε συγκεκριμένα γήπεδα ποδοσφαίρου με προϋπολογισμό 898.794,16€. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης θέτουν αδικαιολόγητους περιορισμούς, παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας και του ανταγωνισμού, καθιστώντας αδύνατη τη συμμετοχή της. Επιπλέον, επικρίνει την ασάφεια των όρων σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα και τον αδικαιολόγητο περιορισμό των κατασκευαστών χλοοτάπητα σε συγκεκριμένες κατηγορίες.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/448/2023

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:ζητείται η ανάκληση της 53/2022 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ο.Τ.Α. Ι Περιφέρειας Αττικής(....) Επί του ζητήματος αυτού, το Δικαστήριο κρίνει ότι η επίδικη προγραμματική σύμβαση εγκαθιδρύει πράγματι συνεργασία μεταξύ δημοσίων φορέων, με σκοπό, διά της συνένωσης των μέσων που διαθέτει καθένας από αυτούς, την από κοινού εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος. Ο σκοπός αυτός συνίσταται, ειδικότερα, αφενός στην, μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης και λειτουργικότητας του Δ.Σ.Π. με την τοποθέτηση υβριδικού χλοοτάπητα, ο οποίος έχει, ως εκ της κατασκευής και του είδους του, διάρκεια ζωής πέραν της δεκαετίας (βλ. το προσκομιζόμενο από 29.12.2022 έγγραφο του Γεωπόνου Θεοφάνη Γεννάτου), ενίσχυση της αντοχής της αγωνιστικής επιφάνειας του γηπέδου αυτού και, κατ’ επέκταση, στην ενίσχυση της ασφάλειας των αθλουμένων, αφετέρου στην ανάπτυξη του ερασιτεχνικού αθλητισμού και στην εν γένει προαγωγή των αθλητικών δραστηριοτήτων των δημοτών του Δήμου Περιστερίου. Ο εν λόγω δημόσιος σκοπός δεν αναιρείται εκ του ότι η αποκλειστική χρήση του χλοοτάπητα του Δ.Σ.Π. έχει παραχωρηθεί στην Π.Α.Ε. « Ανακαλεί την 53/2022 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ο.Τ.Α. Ι Περιφέρειας Αττικής.