ΑΕΠΠ/831/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (αριθμός 253/2020, 10/6/2020), η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές του πρώτου μειοδότη και του πρώτου προσφεύγοντος σε διαδικασία δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργο επισκευής και αποκατάστασης κτηριακών μνημείων με εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) 413.000,00 ευρώ. Αναδεικνύονται παραβάσεις στους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς την τεκμηρίωση της προηγούμενης εμπειρίας των μειοδοτών σε έργα μνημείων, καθώς και ελλείψεις στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ). Η επιτροπή δέχεται εν μέρει τις προσφυγές, ακυρώνει την προσβαλλόμενη απόφαση και αναπέμπει την υπόθεση για διευκρίνιση του νομικού καθεστώτος του κτιρίου που αφορά το έργο του πρώτου προσφεύγοντος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/832/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 253/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ήταν σχετική με τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για έργο επισκευής και αποκατάστασης κτηριακών μνημείων εκτιμώμενης αξίας 413.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η πρώτη προσφυγή ασκείται κατά της αποδοχής της προσφοράς του πρώτου μειοδότη, ενώ η δεύτερη προσφυγή ασκείται κατά της αποδοχής τόσο της προσφοράς του πρώτου μειοδότη όσο και του πρώτου προσφεύγοντος. Οι προσφεύγοντες επικαλούνται ότι δεν πληρούνται τα κριτήρια επιλογής, ιδίως η απαίτηση για τεκμηριωμένη εμπειρία σε έργα επισκευής μνημείων, καθώς και ότι δεν υπήρξε σωστή τεκμηρίωση και διευκρίνιση των απαιτήσεων από την αναθέτουσα αρχή.
ΔΕΔ/Αθ/418/2025
Η απόφαση αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής και την ακύρωση οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμου, φορολογικών ετών 2019 και 2020, που εκδόθηκαν από το ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.. Ο έλεγχος είχε εφαρμόσει έμμεσες τεχνικές (ανάλυση ρευστότητας) βρίσκοντας αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ακυρώνει τις πράξεις και αναπέμπει την υπόθεση στη φορολογική αρχή, κρίνοντας ως βάσιμο τον ισχυρισμό του προσφεύγοντος ότι η έκθεση ελέγχου στερείται σαφούς και επαρκούς αιτιολογίας (άρθρο 76 του ν. 5104/2024). Συγκεκριμένα, η απόρριψη της σύμβασης δανείου 300.000€ σε μετρητά από τον πεθερό του προσφεύγοντος βασίστηκε σε πλημμελή υπολογισμό του διαθέσιμου κεφαλαίου του δανειστή, καθώς ο έλεγχος έλαβε υπόψη κινήσεις των ελεγχόμενων ετών αντί του προγενέστερου έτους (31/12/2017).
ΑΕΠΠ/1037/2018
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την προδικαστική προσφυγή του αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και απέρριψε την προσφορά του. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το έργο «Επισκευές - συντηρήσεις κοινόχρηστων χώρων» (CPV 45431000-7) με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 382.258,06 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν άδικη, καθώς η προσθήκη που έκανε στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) δεν συνιστά ουσιώδη τροποποίηση και δεν θα έπρεπε να οδηγήσει σε αποκλεισμό του. Επίσης, ισχυρίζεται ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού είχε την υποχρέωση να τον καλέσει για διευκρίνιση πριν απορρίψει την προσφορά του σύμφωνα με το άρθρο 102 του Ν. 4412/2016.
ΝΣΚ/36/2001
ΥΠΠΟ. Ανάθεση σε ιδιώτες τεχνικούς της επίβλεψης έργων επί μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Και μετά την εξαίρεση των συμβάσεων έργων, που συνάπτει το ΥΠΠΟ στο πλαίσιο της εκτέλεσης αρχαιολογικών έργων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 81 του Ν 1958/1991 με αυτεπιστασία, από τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 6 παρ.3 του Ν 2833/2000, είναι απαραίτητη για κάθε περίπτωση ανάθεσης της επίβλεψης έργων επί μνημείων σε ιδιώτες τεχνικούς, η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου Συμβουλίου Μνημείων του ΥΠΠΟ (Κεντρικού Αρχαιολογικού ή Νεωτέρων Μνημείων, αναλόγως των μνημείων στα οποία εκτελούνται τα έργα), η οποία πρέπει να είναι ρητή και να αφορά συγκεκριμένο έργο. Η συνολική έγκριση του προγράμματος έργων του ΥΠΠΟ από το αρμόδιο Συμβούλιο Μνημείων, που γίνεται άπαξ στην αρχή κάθε έτους, δεν συνιστά την απαιτούμενη από τον νόμο προηγούμενη σύμφωνη γνώμη για την ανάθεση της επίβλεψης των έργων επί μνημείων σε ιδιώτες τεχνικούς, εκτός εάν στην απόφαση του αρμοδίου Συμβουλίου Μνημείων για την έγκριση του προγράμματος έργων του ΥΠΠΟ περιέχεται και ρητή σύμφωνη γνώμη για την ανάθεση της επίβλεψης συγκεκριμένου έργου επί μνημείου σε ιδιώτες τεχνικούς.
ΑΕΠΠ/1197/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αρ. ... καθ’ ο μέρος όσον αφορά την πρώτη προσφυγή κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντος και του πρώτου παρεμβαίνοντος, και όσον αφορά τη δεύτερη προσφυγή, κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του πρώτου προσφεύγοντος και του πρώτου παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια αιματολογικών τεστ με συνοδό εξοπλισμό, αθροιστικής εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 212.425,00 ευρώ. Οι προσφεύγοντες προσβάλλουν την απόφαση λόγω παραβιάσεων στους όρους της διακήρυξης, ιδίως σε σχέση με την υποβολή λίστας εγκατεστημένων αναλυτών σε δημόσια ελληνικά νοσοκομεία, τα πιστοποιητικά CE, και άλλες τυπικές απαιτήσεις.
ΑΕΠΠ/61/2019
Οι προσφεύγουσες (εταιρείες καθαριότητας) ζητούν την ακύρωσή αποφάσεων του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας που απέρριψαν τις προσφορές τους στον διαγωνισμό για την 'Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των εγκαταστάσεων του ΤΕΙ' (συνολικό προϋπολογισμό 344.114€). Η πρώτη και δεύτερη προσφεύγουσα θεωρούν άδικο τον αποκλεισμό τους λόγω προστίμων του ΣΕΠΕ που δεν γνώριζαν κατά την υποβολή προσφορών, ενώ η τρίτη προσφεύγουσα καταγγέλλει εσφαλμένη υποβαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της στα τμήματα Κατερίνης και Κιλκίς. Η ΑΕΠΠ δέχεται τις προσφυγές, ακυρώνει τις απορριπτικές αποφάσεις και αναπέμπει για νέα αξιολόγηση.
ΕΑΔΗΣΥ/461/2023
Με τη δεύτερη προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης κατά το σκέλος που για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού κρίνεται αποδεκτή η προσφορά του πρώτου προσφεύγοντος και αξιολογήθηκε η τεχνική του προσφορά με βαθμό 103,20, ενώ η προσφορά του δεύτερου προσφεύγοντος έλαβε βαθμό 115,60.
ΑΕΠΠ/21/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντος φορέα με αρ. 180/2020, η οποία αφορά την ανάθεση δημοσίας σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση νέων μονάδων αφαλάτωσης θαλασσινού νερού δυναμικότητας 2.000 m³/day, προς υδροδότηση συγκεκριμένης περιοχής, εκτιμώμενης αξίας 1.500.000 €. Κρίσιμα σημεία της προσφυγής είναι ο αποκλεισμός του δεύτερου προσφεύγοντος, η αποδοχή του πρώτου προσφεύγοντος και του πρώτου παρεμβαίνοντος, καθώς και η βαθμολόγηση των προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει συστήματα αφαλάτωσης με αντίστροφη ώσμωση, ανάκτηση ενέργειας, αυτοματισμούς και συναφή εξοπλισμό.
ΕΑΔΗΣΥ/1223/2023
Με την προδικαστική προσφυγή του, ο δεύτερος προσφεύγων αιτείται ,καθ’ ερμηνεία του δικογράφου, την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης κατά το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του πρώτου προσφεύγοντος.
ΕΑΔΗΣΥ/413/2024
Με την προδικαστική προσφυγή του, ο δεύτερος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης κατά το σκέλος που κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές του πρώτου προσφεύγοντος και του οικονομικού φορέα «…».