ΑΕΠΠ/843/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ 544/2021 και 565/2021) οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου που έκανε αποδεκτές τις οικονομικές προσφορές των ανταγωνιστών τους στον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών καθαριότητας κτηρίων και χώρων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (συνολικής αξίας 2.129.032,26 €). Ειδικότερα, η πρώτη προσφεύγουσα (ΓΑΚ 544/2021) επικαλείται παράβαση όρων διακήρυξης λόγω μη συμπερίληψης παρακράτησης φόρου 8% στις προσφορές, ενώ η δεύτερη (ΓΑΚ 565/2021) αμφισβητεί την νομιμότητα των προσφορών λόγω μη εύλογων ποσών εργολαβικού κέρδους, διοικητικού κόστους και ασφαλιστικών εισφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για δύο τμήματα (1ο: 1.086.012,49 €, 2ο: 1.043.019,77 €) με κριτήριο ανάθεσης την χαμηλότερη τιμή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/844/2021
Η πρώτη προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή με ΓΑΚ 544/2021 αιτείται την ακύρωση της απόφασης στο μέρος που έγιναν αποδεκτές οι οικονομικές προσφορές συγκεκριμένων εταιρειών για τα τμήματα 1 και 2 του διαγωνισμού, καθώς και την κατακύρωση του τμήματος 1 στην ένωση εταιριών «...-...» και του τμήματος 2 στην εταιρία «...». Η δεύτερη προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή με ΓΑΚ 565/2021 αιτείται την ακύρωση της απόφασης στο μέρος που κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές της ένωσης εταιριών «...-...» για τα τμήματα 1 και 2 και της εταιρίας «...» για το τμήμα 2, με αποτέλεσμα η πρώτη να αναδειχθεί προσωρινή ανάδοχος για το Τμήμα 1 και η δεύτερη για το Τμήμα 2. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας κτηρίων και χώρων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, συνολικής αξίας 2.129.032,26 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή. Ο διαγωνισμός χώριζε σε δύο τμήματα, με το 1ο τμήμα να έχει αξία 1.086.012,49 ευρώ και το 2ο τμήμα 1.043.019,77 ευρώ.
ΑΕΠΠ/757/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της προσβαλλόμενης απόφασης με την οποία αποφασίστηκε η αποδοχή των προσφορών των εταιρειών «…» και «…» στον διαγωνισμό καθαριότητας του ιδρύματος, με αντικείμενο την καθαριότητα των χώρων του σε διάφορες πόλεις (Α, Β, Ε) για τα έτη 2021-2023. Επισημαίνει ότι οι προσφορές είναι μη νόμιμες λόγω μη εύλογου κόστους αναλωσίμων (7.670€ για 3 έτη) και εργολαβικού κέρδους (185,71€ και 44,58€ για 3 έτη), τα οποία δεν επαρκούν για την εκτέλεση της σύμβασης, παραβιάζοντας τη διακήρυξη και τη νομοθεσία.
ΑΕΠΠ/723/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου που ενέκρινε τις προσφορές τριών οικονομικών φορέων για την ανάδειξη αναδόχου στην παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Πανεπιστημίου για τα έτη 2020, 2021 και 2022, με συνολικό προϋπολογισμό 2.584.752,32€. Επιπλέον, προβάλλει λόγους απόρριψης για άλλες απορριφθείσες προσφορές, ισχυριζόμενη για εσφαλμένες εκτιμήσεις ασφαλιστικών εισφορών και μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές.
ΑΕΠΠ/537/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της Πράξης 09/15.05.2019 του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΤΕΙ Κρήτης, η οποία αφορά τον διεθνή ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΤΕΙ Κρήτης στο Ηράκλειο και στα περιφερειακά Τμήματα του (Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιο Νικόλαο, Σητεία). Το συνολικό προϋπολογιζόμενο κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε €567.950 (συν ΦΠΑ 24%) για το διάστημα 01/09/2018-31/08/2020, με δυνατότητα παράτασης έως 31/08/2021 (συνολική αξία με παράταση €852.700). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην απόρριψη της προσφοράς της προσφεύγουσας για τα Τμήματα 1-2-3-5-6, ισχυριζόμενη ότι οι οικονομικές προσφορές των ανταγωνιστών παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία και τους όρους της Διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1456/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που ορίζει προσωρινούς αναδόχους για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στις κτιριακές εγκαταστάσεις της εταιρίας, ειδικότερα για το Τμήμα 1 «Κτίριο Κεντρικής Διοίκησης (ΚΔ) & Συγκρότημα Εργοστασίου». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας για διάστημα 24 μηνών (εξαιρείται ο Αύγουστος) με προϋπολογισμένη δαπάνη 293.314,56€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επικαλείται παραβάσεις στην εργατική νομοθεσία, λανθασμένους υπολογισμούς ωρών απασχόλησης και δώρων, καθώς και ασυνήθιστα χαμηλά κόστη αναλωσίμων και εργολαβικού κέρδους.
ΑΕΠΠ/490/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποδέχθηκε τις οικονομικές προσφορές των ανταγωνιστών της στον διαγωνισμό για υπηρεσίες καθαριότητας, μυοκτονίας/απεντόμωσης και υγιεινής κτιριακών εγκαταστάσεων. Ισχυρίζεται ότι οι προσφορές αυτές δεν συνυπολόγισαν την υποχρεωτική παρακράτηση φόρου 8%, όπως ορίζει η διακήρυξη, γεγονός που οδηγεί σε ζημιογόνες προσφορές για το δημόσιο. Η σύμβαση αφορά υπηρεσίες διάρκειας 24 μηνών με προϋπολογισμό 296.049,01€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΕλΣυν.Τμ.4/25/2014
Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας:Με τα δεδομένα αυτά και όσα ήδη εκτέθηκαν στη σκέψη που προηγήθηκε, το Τμήμα, μετά την επανεξέταση της υπόθεσης, στην ίδια άγεται κρίση, στην οποία ήχθη και το Κλιμάκιο με την ήδη προσβαλλόμενη πράξη του, στις ορθές σκέψεις και λεπτομερείς αιτιολογίες της οποίας παραπέμπει προς αποφυγή περιττών επαναλήψεων. Αβάσιμα δε το αιτούν προβάλλει ότι η άνω παράλειψή του δεν αντίκειται στο νόμο αφού ο προσδιορισμός του διοικητικού κόστους, του κόστους αναλωσίμων και του εργολαβικού κέρδους ανάγεται στον τρόπο άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εταιρειών παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, οι οποίες, ως εκ τούτου, μπορούν, κατά την ελεύθερη και ανέλεγκτη από την εκάστοτε αναθέτουσα αρχή κρίση τους, να διαμορφώνουν τα άνω στοιχεία. Και τούτο διότι, κατά την ρητά εκπεφρασμένη με τις διατάξεις του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 βούληση του νομοθέτη, οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθαριότητας στην προσφορά τους πρέπει να υπολογίζουν εύλογο - και κατά συνεκδοχή ελέγξιμο από τις αναθέτουσες αρχές, με βάση τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις παρεχόμενες από τις προσφέρουσες εταιρείες εξηγήσεις .. ποσοστό διοικητικού κόστους, αναλωσίμων και εργολαβικού κέρδους. Δοθέντος άλλωστε ότι τα άνω προσφερθέντα από τη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία ποσά ήταν σχεδόν μηδενικά, δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί εν προκειμένω η συνδρομή συγγνωστής πλάνης, την οποία, ως εκ τούτου, αβάσιμα προβάλλει το αιτούν.
ΑΕΠΠ/1038/2022
Ο α' προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που ενέκρινε τις προσφορές των οικονομικών φορέων '...' και '...' στον διαγωνισμό για υπηρεσίες καθαρισμού με συνολικό προϋπολογισμό 113.061,60 € (χωρίς ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός αφορούσε την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας για κτίρια, όπου καθορίστηκε ως κριτήριο η πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Οι προσφυγές ασκήθηκαν λόγω μη συμπερίληψης της υποχρεωτικής παρακράτησης φόρου εισοδήματος 8% στις προσφορές των διαγωνιζόμενων, κάτι που θεωρήθηκε ουσιώδης παράβαση των όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/710/2021
Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 133/2-2-2021, η οποία κρίνει ως σύμφονες με τη Διακήρυξη και αποδεκτές τις οικονομικές προσφορές των οικονομικών φορέων για τα Τμήματα 2 (Καρδίτσα) και 3 (Λαμία). Ζητά επίσης την απόρριψη των οικονομικών προσφορών και τον αποκλεισμό των εν λόγω οικονομικών φορέων από τη διαγωνιστική διαδικασία, κατηγορώντας τους για διάφορες παρατυπίες στον υπολογισμό των εργατικών και άλλων δαπανών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του φορέα για τα έτη 2020, 2021 και 2022, με συνολικό προϋπολογισμό 2.084.477,68€ πλέον ΦΠΑ 24%.
ΑΕΠΠ/79/2020
Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου με αριθμό 55/5-11-2019, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους για το Τμήμα 2 του διαγωνισμού ανάθεσης υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (πρώην Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Λαμίας και Σπερχιάδας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας (καθαρισμός αμφιθεάτρων, αιθουσών, κοινοχρήστων χώρων, υαλοπινάκων κ.λπ.) για χρονικό διάστημα 6,5 μηνών και με προϋπολογισμό 214.179,27€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Επίσης, ζητούν μέτρα προσωρινής προστασίας για μη επαναναπροκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς όλες οι προσφορές για το Τμήμα 2 είχαν απορριφθεί και ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.