ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΡΗΤΡΕΣ
Τύπος: Έγγραφα
Χαρτόσημο και ΦΠΑ στις αποζημιώσεις και στις ποινικές ρήτρες
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/208/2007
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης αμυντικού υλικού, η οποία ανατίθεται χωρίς διαγωνισμό, θα διέπεται από το νομικό καθεστώς που ίσχυε κατά το χρόνο που απεστάλη στην υποψήφια προμηθεύτρια πρόσκληση για την υποβολή προσφοράς. β) Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις κατευθυντήριες οδηγίες δεν μπορεί να συνομολογηθεί σε σύμβαση προμήθειας ότι θα κατισχύσει το Αγγλικό κείμενο έναντι του Ελληνικού σε περίπτωση διαφωνίας των κειμένων των. γ) Είναι δυνατόν να συνομολογηθεί όριο εκπροθέσμων ημερών πέραν των οποίων δεν θα επιβάλλονται ποινικές ρήτρες, μόνον εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ.2 του άρθρου 42 του ΠΔ 284/1989. Αν η σύμβαση διέπεται από το Ν 3433/2006 δεν μπορεί να τεθεί το κατά τα ως άνω αναφερόμενο όριο (Plafond). δ) Αν ο αγοραστής δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του δεν επιβάλλονται ποινικές ρήτρες, αλλά οφείλονται τόκοι υπερημερίας, εφόσον συντρέχουν οι κατά το νόμο προϋποθέσεις.
Π.Δ.176/2014
Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων άσκησης επαγγέλματος Λογοθεραπευτών.
Καταργηθηκε με το Π.Δ.49/2016 ΦΕΚ: 80/Α/05.05.2016
ΕΑΔΗΣΥ/661/2025
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης του διαγωνισμού (Α/Α ΕΣΗΔΗΣ: ...) για την ανάθεση υπηρεσιών (CPV ... και CPV ...). Επιπλέον, καταγγέλλει την παρανόμηση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της λόγω υποβολής ανακριβούς Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ), όπου δεν ανέφερε προηγούμενες ποινικές ρήτρες για πλημμελή εκτέλεση συμβάσεων. Αμφισβητεί τη νομιμότητα της επιβολής ρητρών Συμφωνιών Επιπέδου Υπηρεσιών (SLA) ως κριτηρίου αποκλεισμού και τη διαφοροποιημένη μεταχείριση των συμμετεχόντων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία 468.406 € (χωρίς ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης 208.560 €.
ΕλΣυν/Ε Κλ/36/2010
Μη νόμιμη η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης (άρθρο 25 Π.Δ/τος 59/2007) μετά από διαγωνισμό, στον οποίο δεν υποβλήθηκε καμία κατάλληλη προσφορά, αφού όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού που αφορούσαν στις ποινικές ρήτρες, στον τρόπο αναθεώρησης των τιμών και στην καταβολή του τιμήματος και κρίνονται ουσιώδεις, τροποποιήθηκαν κατά το στάδιο της διαπραγμάτευσης. Το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την 703/2010 απόφασή του ανακάλεσε την Πράξη αυτή και έκρινε ότι: α) οι τροποποιήσεις, που αφορούν σε μείωση του συμβατικού τιμήματος σε περίπτωση μη εκτέλεσης των δοκιμών τύπου, τον τρόπο πληρωμής και την αναθεώρηση τι¬μών, δεν είναι ουσιώδεις (παρατίθενται στοιχεία αναλυτικά), β) ως προς τις ποινικές ρήτρες η μείωση του προβλεπόμενου ανωτάτου ορίου ποινικών ρητρών για μη επίτευξη εγγυημένων μεγεθών από 15% σε 5% συνιστά ουσιώδη τροποποίηση όρου της αρχικής σύμβασης. Κρίθηκε δε, ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, εφόσον απαλειφθεί το εδάφιο περί υπολογισμού των ποινικών ρητρών για καθυστερήσεις με βάση την αξία του καθυστερούμενου τμήματος, δεδομένου ότι το έργο είναι συνολικό και το όριο του 5% για την επιβολή ποινικών ρητρών προσδιοριστεί στο 15%.
ΑΕΠΠ/1866/2021
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του διαγωνισμού, ειδικά στο σκέλος της αποδοχής των προσφορών των παρεμβαινόντων οικονομικών φορέων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε '......' (συγκεκριμένο έργο/υπηρεσία που δεν αναφέρεται ρητά στο απόσπασμα), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την Ομάδα Α΄ 841.200,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και συνολικό προϋπολογισμό 2.452.824,00 ευρώ (με ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός ήταν διεθνής ανοικτής ηλεκτρονικής μορφής με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα προσφορά, υποδιαιρεμένος σε δύο Ομάδες. Οι προσφέρουσες εταιρείες κρίθηκαν αποδεκτές τυπικά και τεχνικά, αλλά ο προσφεύγων υποστήριξε ότι οι παρεμβαίνοντες έπρεπε να αποκλεισθούν λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη δήλωση λόγων αποκλεισμού (π.χ. προηγούμενες ποινικές ρήτρες) και την υποχρεωτική υποβολή διακριτών δικαιολογητικών για κάθε Ομάδα.
ΝΣΚ/263/2016
Αν μπορεί να προβεί η Υπηρεσία, όσον αφορά την Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) 29/1998, στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες σε αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 33 του Ν. 2690/1999 ή αν τούτο κωλύεται, κατά το άρθρο 43 του Π.Δ. 284/1989. (...) Α. Δεν είναι επιτρεπτή, κατά το άρθρο 43 παρ. 4 του Π.Δ. 284/1989, η εκ μέρους της Διοίκησης ανάκληση της απόφασης περί επιβολής ποινικών ρητρών, σε βάρος προμηθευτή, για παράβαση των συμβατικών του υποχρεώσεων, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 44 του ίδιου Π.Δ (πλειοψ.). Β. Δεν δύναται η Υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη τα άρθρα 17, 18, 19 και 21 της Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων 29/1998 και το παράρτημα «Δ» της Σύμβασης αυτής, σε συνδυασμό με την παράγραφο 18 α (1) (ε) και (στ) των Κατευθυντηρίων Οδηγιών (Κ.Ο.) Μαΐου 1996, να προβεί στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες στον προμηθευτή, εφόσον θεωρεί τον οικείο φάκελο μη εγκαίρως υποβληθέντα ή/και συμπληρωθέντα, λόγω βραδύτητας ή αμέλειας του προμηθευτή, και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Π.Δ. 284/1989 (ομοφ.).
ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)/2/2014
Αναδρομικότητα (διοικητικής πράξης – σύμβασης): Μη νόμιμα Νοσοκομείο προσέδωσε στις συμβάσεις του με εκχωρήτρια εταιρεία, για τις υπηρεσίες συντήρησης των κλιβάνων αποστείρωσης, αναδρομική ισχύ για χρονικό διάστημα προγενέστερο του χρόνου ανακοίνωσης στην εταιρεία αυτή των οικείων αποφάσεων ανάθεσης.
C-360/1989
Περίληψη1. Το άρθρο 59 της Συνθήκης απαγορεύει όχι μόνον την πρόδηλη διάκριση λόγω ιθαγενείας, αλλά ακόμη οποιαδήποτε συγκεκαλυμμένη μορφή διακρίσεως η οποία, κατ' εφαρμογή άλλων κριτηρίων διακρίσεως, καταλήγει στην πραγματικότητα στο ίδιο αποτέλεσμα. 2. Η επιβολή αναθέσεως μέρους των έργων στις εταιρίες που έχουν την έδρα τους εντός της περιοχής όπου εκτελούνται τα έργα και η προτιμησιακή μεταχείριση προσωρινών ενώσεων επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχουν επιχειρήσεις που ασκούν την κύρια δραστηριότητά τους στην ίδια αυτή περιοχή, συνιστά παράβαση των υποχρεώσεων που υπέχουν τα κράτη μέλη από το άρθρο 59 της Συνθήκης, καθώς και από την οδηγία 71/305 περί συντονισμού των διαδικασιών για τη σύναψη συμβάσεων δημοσίων έργων.
ΠΟΛ.1122/2002
Κοινοποίηση ορισμένων διατάξεων του ν.2954/2001, οι οποίες αναφέρονται στη φορολογία εισοδήματος...1. Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις των άρθρων 1, 2, 11 και 22 του ν.2954/2001 «Φορολογικές ρυθμίσεις αμοιβαία κεφάλαια, συμπλήρωση της χρηματιστηριακής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 255 Α') οι οποίες αναφέρονται σε θέματα φορολογίας εισοδήματος.
ΕλΣυν/ΠΕΡΙΛ.ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΣ/2014
Περιλήψεις νομολογίας Ελεγκτικού Συνεδρίου Επί θεμάτων Προληπτικού Ελέγχου Των Κλιμακίων Προληπτικού Ελέγχου Δαπανώνστο I, IV και VII Τμήμα και Προσυμβατικού Ελέγχου των Ε΄, Ζ΄ και ΣΤ΄ Κλιμακίων του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Το παρόν βοήθημα έγινε με την επιμέλεια των παρακάτω δικαστικών υπαλλήλων:
Χρυσούλας Νικολοπούλου Επιτρόπου, Εβελίνας Στοΐκοβα, Προϊσταμένης Τμήματος, Δήμητρας Αποστόλου, υπαλλήλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Γραμματειακή υποστήριξη: Αγγελική Κουσκουλή