×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Αθ/51/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου φορολογικού έτους 2023, σχετικής με δαπάνες ανακαίνισης. Ο προσφεύγων είχε δηλώσει δαπάνες ύψους 18.700,00 € για λήψη υπηρεσιών ανακαίνισης βάσει του άρθρου 39Β του ΚΦΕ, οι οποίες αρχικά απορρίφθηκαν. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών διαπίστωσε ότι η αρχική απόδειξη δεν διαχώριζε σαφώς την αξία των υπηρεσιών από αυτή των υλικών, όπως απαιτεί η Α.1090/2021. Ωστόσο, έγιναν δεκτές ως επιλέξιμες δαπάνες οι υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εργασίες, συνολικής αξίας 3.100,00 €, καθώς για αυτές προσκομίστηκαν παραστατικά που αποδεικνύουν διακριτά την αξία των υπηρεσιών και την εξόφλησή τους ηλεκτρονικά. Ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας εντέλλεται να προβεί σε νέα εκκαθάριση φόρου βάσει του αναγνωρισμένου ποσού των 3.100,00 €.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Αθ/228/2025

Η απόφαση 228/07.02.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αποδέχεται μερικώς την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Χαλκίδας, φορολογικού έτους 2023. Ο προσφεύγων ζητούσε μείωση φόρου για δαπάνες εγκατάστασης δύο φωτοβολταϊκών συστημάτων, επικαλούμενος το άρθρο 39Β του ΚΦΕ. Η ΔΕΔ δέχθηκε τους ισχυρισμούς για τον πρώτο σταθμό, αναγνωρίζοντας επιλέξιμες δαπάνες υπηρεσιών ύψους 2.760,00€ για τον προσφεύγοντα, βασιζόμενη σε υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη και την εξόφληση μέσω ηλεκτρονικών μέσων. Αντίθετα, απέρριψε τους ισχυρισμούς για τον δεύτερο σταθμό (της συζύγου), καθώς το παραστατικό εκδόθηκε στο όνομα του προσφεύγοντα και η σύζυγος δεν αποδείχθηκε ότι χρησιμοποιεί το ακίνητο, επικυρώνοντας έτσι την απόφαση της ΔΟΥ ως προς αυτήν.


ΔΕΔ/Θεσ/124/2025

Η απόφαση 124/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και προστίμου για την περίοδο 01/07/2023–31/12/2023. Η φορολογική αρχή είχε κρίνει μερικώς εικονικά δύο τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, συνολικής αξίας ΦΠΑ €61.098,72, που έλαβε ο προσφεύγων για την ανέγερση τουριστικού καταλύματος. Η κρίση βασίστηκε σε αυτοψία της 26/01/2024, η οποία διαπίστωσε ότι οι εργασίες (όπως κουφώματα, δάπεδα, ηλεκτρολογικές/υδραυλικές εγκαταστάσεις) που τιμολογήθηκαν ως ολοκληρωμένες έως 31/12/2023 δεν είχαν πραγματοποιηθεί. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό του προσφεύγοντα περί πρόωρης τιμολόγησης και εσφαλμένης αυτοψίας, επιβεβαιώνοντας τον καταλογισμό ΦΠΑ €10.716,00 και πρόστιμο €5.358,00.


ΔΕΔ/Αθ/87/2025

Η απόφαση (Αρ. 87/21-01-2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή φυσικού προσώπου και επικυρώνει τις οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ, και επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2019 έως 2023. Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα παρείχε επαγγελματικά υπηρεσίες κομμωτικής, χωρίς να έχει προβεί σε έναρξη εργασιών και χωρίς έκδοση παραστατικών, αποκρύπτοντας εισόδημα. Τα πορίσματα βασίστηκαν σε 332 περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών, αναλυόμενες από οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες/βίντεο) από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου εκτιμήθηκε η αξία των υπηρεσιών από 80€ έως 1.000€ ανά περίπτωση. Επίσης, η διαφορά δηλούμενου εισοδήματος σε σχέση με τις δαπάνες διαβίωσης επιβεβαίωσε την ύπαρξη αδήλωτων εισοδημάτων.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/765/2024

ΜΕΙΚΤΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ.Εγκατάσταση Συστήματος Ελέγχου Διαρροών (τηλε-ελέγχου/τηλεχειρισμού):επιδιώκεται η ανάκληση της 101/2024 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Τούτων δοθέντων, το κύριο αντικείμενο, επί του οποίου διαρθρώνεται όλη η σύμβαση είναι η προμήθεια του νέου, σύγχρονου συστήματος τηλεμετρίας προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη διαχείριση των υποδομών ύδρευσης της ,,,,, προς τον σκοπό δε της εγκατάστασης των νέων μηχανημάτων διαμορφώνονται (με μικρής κλίμακας οικοδομικές εργασίες) οι χώροι τοποθέτησης αυτών και γίνονται οι αναγκαίες υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εργασίες για την προσαρμογή του εν λόγω εξοπλισμού στις υφιστάμενες υποδομές και παροχές ύδατος και ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εργασίες αυτές αποτελούν το μέσο για την εκπλήρωση του ως άνω σκοπού και έχουν δευτερεύοντα χαρακτήρα. Σε αυτό συνηγορεί (χωρίς να αποτελεί αποκλειστικό κριτήριο) και το γεγονός ότι η αξία των εργασιών και των αναγκαίων για την εκτέλεσή τους υλικών ανέρχεται συνολικά σε ποσοστό περίπου 70% του συνολικού προϋπολογισμού της σύμβασης. Άρα η σύμβαση αποτελεί μεικτή σύμβαση προμήθειας, υπηρεσιών και έργου με κύριο αντικείμενο αυτό της προμήθειας. Δοθέντων όλων των ανωτέρω, ο μοναδικός λόγος της κρινόμενης προσφυγής πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Δεν ανακαλεί την 101/2024 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1200/2024


ΔΕΔ/Θεσ/905/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ανώνυμης εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2020. Η προσβαλλόμενη πράξη επέβαλε συνολικό ποσό €254.907,59 (συμπεριλαμβανομένου φόρου €169.938,39 και προστίμου). Η προσφεύγουσα αμφισβήτησε την απόρριψη λογιστικών διαφορών ύψους περίπου €754.000, οι οποίες περιελάμβαναν δαπάνες για υπηρεσίες από αλλοδαπή εταιρεία, αμοιβές τρίτων, έξοδα επιδοτούμενων προγραμμάτων, μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές και φορολογικά πρόστιμα. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι οι δαπάνες δεν τεκμηριώθηκαν επαρκώς (π.χ. έλλειψη καρτέλας προμηθευτή, αναντιστοιχία ΑΦΜ, μη τραπεζική εξόφληση ή έλλειψη αποδεικτικών εγγράφων), διατηρώντας την καταλογιστική πράξη ως πλήρως αιτιολογημένη.


ΝΣΚ/62/2023

Εάν η προσθήκη ορισμένου χρηματικού ποσού σε όρο δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών μετά τον διενεργηθέντα κατ’ άρθρα 105 του ν.4412/2016 και 324-327 του ν. 4700/2020 προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της σύμβασης εγείρει ζητήματα νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών που απορρέουν από τη σύμβαση αυτή, ώστε να κωλύεται η εκκαθάριση και η εξόφλησή τους.(...)Η δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών δεν πάσχει ακυρότητα, κατ’ άρθρο 327 του ν. 4700/2020, λόγω της προσθήκης ορισμένου χρηματικού ποσού σε όρο αυτής, προς αποσαφήνισή του, μετά τον διενεργηθέντα κατ’ άρθρα 105 του ν. 4412/2016 και 324-327 του ν. 4700/2020 προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητάς της και, ως εκ τούτου, οι δαπάνες που απορρέουν από αυτή δεν είναι μη νόμιμες ή μη κανονικές, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 91 παρ.2 εδ. β΄ και γ΄ του ν. 4270/2014 και 75 παρ. 1 του ν.4446/2016, για τον ανωτέρω λόγο (ομόφωνα).


ΔΕΔ/Θεσ/267/2025

Η απόφαση 267/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής από μηχανικό ενεργειακών έργων κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για το 2019. Ο προσφεύγων αμφισβήτησε την προσαύξηση των ακαθάριστων εσόδων του κατά €15.633,16, ποσό που η ελεγκτική αρχή χαρακτήρισε ως προϊόν «τεχνητής διευθέτησης» (εργατικό-οικοδομικό κόστος έργου για συνδεδεμένη εταιρεία). Η ΔΕΔ έκρινε τον ισχυρισμό περί τεχνητής διευθέτησης νόμιμο και βάσιμο, απορρίπτοντας την προσαύξηση αυτή επειδή δεν στοιχειοθετείται. Ωστόσο, απέρριψε τους ισχυρισμούς του σχετικά με δαπάνες ύψους €428,62 (καθαρή αξία) που θεωρήθηκε ότι αφορούν προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες, καθώς και σχετικά με την έκπτωση ΦΠΑ για αγορές ηλεκτρονικών συσκευών (Άρθρο 39α). Κατόπιν της τροποποίησης από τη ΔΕΔ, η συνολική οφειλή του προσφεύγοντος μειώνεται σημαντικά.


ΔΕΔ/Αθ/106/2025

Η Απόφαση 106/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής επιχείρησης κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2019 και 2020. Η ΔΕΔ αποδέχθηκε εν μέρει τον 1ο λόγο, αναγνωρίζοντας ορισμένα τιμολόγια συνολικής καθαρής αξίας 4.253,00 ευρώ ως εκπιπτόμενες δαπάνες, ενώ απέρριψε άλλα λόγω ανεπαρκούς προσδιορισμού των παρασχεθεισών υπηρεσιών ή έκδοσής τους εκτός της εποχικής λειτουργίας της επιχείρησης. Ο 2ος λόγος, σχετικά με τις ενδοκοινοτικές αποκτήσεις υπηρεσιών ύψους 140.931,26 ευρώ, έγινε δεκτός, καθώς ο αναλογών ΦΠΑ εξουδετερώνεται ως λογιστική τακτοποίηση. Αντιθέτως, ο 3ος λόγος περί μη εξόφλησης μισθωμάτων του 2020 απορρίφθηκε λόγω έλλειψης αποδεικτικών. Η απόφαση οδήγησε στην τροποποίηση των πράξεων φόρου εισοδήματος 2019 και ΦΠΑ 2019, και στην επικύρωση των πράξεων για το 2020.


ΑΕΠΠ/565/2021

Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς αιτούνται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε τις προσφορές τους για τη σύμβαση «ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ». Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι η απόρριψη βασίστηκε εσφαλμένα στην μη συμπερίληψη της προκαταβολής φόρου εισοδήματος 8% στις προσφορές τους, παρότι η διακήρυξη δεν όριζε ρητά αυτή την υποχρέωση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για δημοτικά κτίρια με διάρκεια 12 μήνες και εκτιμώμενη αξία 108.870,96€. Η ΑΕΠΠ κρίνει ότι η παρακράτηση φόρου δεν αποτελούσε νόμιμη κράτηση υπέρ τρίτων και η απόφαση ακυρώνεται.


ΑΕΠΠ/1322/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού από 30-6-2021, με την οποία κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές του παρεμβαίνοντος και άλλου οικονομικού φορέα για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης. Η σύμβαση αφορά την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών καθαρισμού χώρων, εγκαταστάσεων και επιφανειών σε πέντε κρατικούς αερολιμένες, με συνολική εκτιμώμενη αξία 608.162,95 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν καθαρισμό κατά τη θερινή και χειμερινή περίοδο, με διαφοροποιημένα τιμήματα και παρακράτηση φόρου κατά νόμο. Ο προσφεύγων προσβάλλει τη διαδικασία έγκρισης των προσφορών και τον τρόπο υπολογισμού του φόρου.