ΕΑΔΗΣΥ/892/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 20/2023 στο μέτρο που σε αυτήν περιλαμβάνεται ο όρος 3 της Προσθήκης 1 στο Παράρτημα Ι με τίτλο «Τεχνικές Προδιαγραφές των προς Προμήθεια Υλικών», άλλως να τροποποιηθεί ο παραπάνω όρος προκειμένου να εξαλειφθεί η απαίτηση, κατά την οποία η ζητούμενη συσκευή θα πρέπει να διαθέτει «μήκος από 270cm έως 320cm» και να επαναδιατυπωθεί ο όρος ως εξής: «να διαθέτει μήκος από 230cm έως 320cm».
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/616/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση, άλλως τροποποίηση της α) με ΑΔΑΜ 2… 2023-02-01 διακήρυξης της Αναθέτουσας Αρχής, β) κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης, ειδικότερα, να ακυρωθεί ο όρος 1.3 και το Παράρτημα Ι αυτής, καθ’ ο μέρος με αυτούς δεν ορίζεται ο αριθμός των υπόγειων διαβάσεων οχημάτων που αντιστοιχούν σε κάθε έναν από τους οκτώ (8) διαφορετικούς τύπους σηράγγων.
ΕΑΔΗΣΥ/1190/2022
Με την προδικαστική ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη διακήρυξη άλλως ο γενικός όρος 17 του Μέρους Δ ΄ του Παραρτήματος ΙΙ της προσβαλλόμενης.
ΕΑΔΗΣΥ/735/2022
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί εν όλω η υπ’ αρ. πρωτ. ………… Διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής (εφεξής η «προσβαλλομένη»), άλλως να ακυρωθεί ο προσβαλλόμενος με την υπό κρίση προσφυγή όρος αυτής.
ΕΑΔΗΣΥ/1528/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η Διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. *****/29-08-2023, άλλως να ακυρωθεί ο πληττόμενος όρος του άρθρου 2.2.6.Α’ της Διακήρυξης σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα.
ΕΑΔΗΣΥ/1568/2023
Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η με αριθμό ../2023 … διακήρυξη ,άλλως να ακυρωθεί ο υπ’ αριθμ. 26 όρος των τεχνικών προδιαγραφών του «ΚΛΙΒΑΝΟΥ ΑΤΜΟΥ» και ο όρος 6 του «ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΥ» που αφορά την απαίτηση για συμβατότητα με το υπάρχον νέο πλυντήριο και κλίβανο του ΓΝ …, όπως επίσης και να ακυρωθούν, συμπληρωθούν και τροποποιηθούν και οι όροι τεχνικών προδιαγραφών 7,8,10,19,20,22 του «ΚΛΙΒΑΝΟΥ ΑΤΜΟΥ» και παρ. 3 «ΓΕΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ».
ΑΕΠΠ/902/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση του ειδικού όρου 6.1.1 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτούσε ο ανάδοχος να διαθέτει εγκαταστάσεις (πρατήριο, πρακτορείο, αντλία ή δεξαμενή) σε απόσταση έως 2 χιλιόμετρα από τα όρια της πόλης για την προμήθεια των προσφερόμενων ειδών. Υποστήριξε ότι ο όρος αυτός παραβίαζε τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, δημιουργούσε αδικαιολόγητες διακρίσεις και περιορίζε τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, χωρίς να εξυπηρετεί τον σκοπό της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, λιπαντικών και άλλων ειδών για τις ανάγκες του Δήμου και των σχολικών μονάδων, με προϋπολογισμό 567.185,30€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/1083/2021
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου, με αντικείμενο την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για την ενίσχυση της ΜΕΘ, ειδικότερα ως προς την τεχνική προδιαγραφή του είδους με α/α 20 (Συσκευή απολύμανσης μέσω υπεριώδους ακτινοβολίας). Επιδίωκε να ανακληθούν ή να μεταρρυθμιστούν οι προσβαλλόμενοι όροι και προδιαγραφές, ιδιαίτερα ως προς το όριο βάρους των 50 κιλών, το οποίο θεώρησε ότι περιορίζει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό και αποκλείει συστήματα υψηλών επιδόσεων που διαθέτει η εταιρεία του.
ΕΑΔΗΣΥ/587/2022
Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα αιτείται να γίνει δεκτή η προσφυγή της και να ακυρωθεί στην υπ΄ αριθμό … και με ΑΔΑΜ … Διακήρυξη (εφεξής η «προσβαλλόμενη» ή «προσβαλλόμενη διακήρυξη») του … συγκεκριμένα όρος που συμπεριλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙΙ-ΦΥΛΛΟ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ και συγκεκριμένα στο υποκεφάλαιο «Αποστείρωση του ...». Αναλυτικότερα, η προσφεύγουσα με την προσφυγή της διατείνεται πώς τόσο ο όρος που τίθεται «να κατατεθούν πρόσφατες συμβάσεις…που έχει συνάψει η μονάδα αποστείρωσης των ΕΑΑΜ, τόσο με δημόσιες υγειονομικές μονάδες και βεβαιώσεις καλής εκτέλεσης αυτών όσο και συμβάσεις με ιδιωτικές υγειονομικές μονάδες», όπως και οι όροι που προβλέπουν «να κατατεθούν συμβάσεις…που έχει συνάψει η μονάδα αποστείρωσης» καθώς και ο όρος που τίθεται οι συμβάσεις να αφορούν μονάδες νοσηλευτικών ιδρυμάτων δυναμικότητας τουλάχιστον ίδιων κλινών με το … πάσχουν ακυρότητας.
ΝΣΚ/213/2016
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων - Μη επιτρεπτή η προβλεπόμενη σε παράρτημα Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων τμηματική απόδοση πιστώσεων προγραμμάτων, επειδή αντίκειται σε υπερισχύοντα όρο της αρχικής σύμβασης.Δεν είναι επιτρεπτή η τμηματική απόδοση πιστώσεων σε προγράμματα που είναι ενταγμένα στην κατηγορία της παρ. 16 των σχετικών Κατευθυντήριων Οδηγιών (Κ.Ο.) του ΥΠΕΘΑ, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα «Α» της 3ης τροποποίησης της επίμαχης Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ), διότι υπερισχύει και έχει εφαρμογή, στην προκείμενη περίπτωση, ο όρος 9.2 της αρχικής ΣΑΩ, βάσει του οποίου τμηματική απόδοση πιστώσεων επιτρέπεται μόνο στα προγράμματα που εντάσσονται στις κατηγορίες των παραγράφων 12 και 13 των Κ.Ο. Ο όρος αυτός υπερισχύει κάθε μεταγενέστερου, που διατυπώνεται σε Παράρτημα, βάσει του άρθρου 29.4 της ΣΑΩ, που προβλέπει σαφώς ότι οι όροι του κύριου μέρους της σύμβασης υπερισχύουν των παραρτημάτων (πλειοψ.).
ΕλΣυν/Επταμ/3033/2011
Μελέτες.Αναθεώρηση της 2194/2011 πράξης του 6ου Τμήματος.Από το συνδυασμό των προμνησθεισών διατάξεων συνάγεται ότι ο έλεγχος καταλληλότητας των υποψηφίων διενεργείται από την αναθέτουσα αρχή, σύμφωνα με τα κριτήρια οικονομικής, χρηματοοικονομικής και τεχνικής ικανότητας. Όπως δε ρητώς αναφέρεται στην παρ. 2 του άρθρου 42 του ως άνω π.δ/τος, το ελάχιστο επίπεδο ικανοτήτων που απαιτείται για τη συγκεκριμένη σύμβαση πρέπει να είναι συνδεδεμένο και ανάλογο προς το αντικείμενό της. Υπό το πρίσμα αυτό, διάταξη διακήρυξης, με την οποία τίθεται ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής των υποψηφίων η προηγούμενη εκτέλεση παρόμοιων με την υπό ανάθεση σύμβαση υπηρεσιών και ορίζεται ελάχιστο ύψος αυτών, πρέπει να είναι συμβατή με την αρχή της αναλογικότητας, ήτοι η θέσπιση ενός τέτοιου περιορισμού να μη βαίνει πέραν αυτού που είναι αναγκαίο για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού, άλλως παρεμποδίζει δυσανάλογα το άνοιγμα των δημοσίων συμβάσεων στον ευρύτερο δυνατό ανταγωνισμό. Και τούτο, διότι η διασφάλιση της συμμετοχής του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού επιχειρήσεων στους δημόσιους διαγωνισμούς εντάσσεται στους επιδιωκόμενους από τους κοινοτικούς κανόνες σκοπούς (πρβλ. σχετ. Δ.Ε.Κ. αποφάσεις της 19.5.2009,C-538/07, Assitur και της 23.12.2009, C-305/08, CΟNISMΑ). (...)Πλην όμως, το παρόν Τμήμα κρίνει ότι ο όρος 20.3.1. της διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο ο υποψήφιος οικονομικός φορέας που επιθυμεί να υποβάλει προσφορά για περισσότερες της μιας συμβάσεις, από το σύνολο των 22 που δημοπρατούνται ταυτόχρονα, πρέπει να διαθέτει τη ζητούμενη εμπειρία από παρόμοιες μελέτες με βάση ποσοστό επί του συνολικού αθροίσματος των προεκτιμώμενων αμοιβών τους, ο οποίος κρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση του VI Τμήματος ότι είναι μη νόμιμος, καθόσον παρεμποδίζει τη συμμετοχή ικανού αριθμού υποψηφίων για την ανάπτυξη αποτελεσματικού ανταγωνισμού και αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας, δεν απέτρεψε κάποιον υποψήφιο να υποβάλει προσφορά για τη συγκεκριμένη σύμβαση, ούτε οδήγησε στον αποκλεισμό κάποιου υποψηφίου λόγω της υποβολής προσφοράς για περισσότερες από μία συμβάσεις.