ΕλΣυν/Κλ.7/326/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Eπισκευή σαρώθρων του Δήμου(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο λόγος της διαφωνούσας Επιτρόπου ότι μη νομίμως απερρίφθη η προσφορά του ..... διότι δεν ήταν σύμφωνη με το άρθρο 3 της διακήρυξης του ήδη διενεργηθέντος διαγωνισμού που κηρύχθηκε άγονος, ερείδεται επί εσφαλμένης προϋπόθεσης και τούτο διότι ο Δήμος, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 του ΕΚΠΟΤΑ προσέφυγε στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού για λόγους κατεπείγοντος. Ως εκ τούτου, δεν ίσχυαν οι όροι της διακήρυξης του πρόχειρου διαγωνισμού, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος και νομίμως η αναθέτουσα Αρχή δεν αξιολόγησε τις προσφορές των ενδιαφερομένων με βάση τον τρόπο συμπλήρωσης του τιμολογίου προσφοράς και του προϋπολογισμού, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της ως άνω διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.ΤΜ.7(ΚΠΕ)/326/2016
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο λόγος της διαφωνούσας Επιτρόπου ότι μη νομίμως απερρίφθη η προσφορά του …..διότι δεν ήταν σύμφωνη με το άρθρο 3 της διακήρυξης του ήδη διενεργηθέντος διαγωνισμού που κηρύχθηκε άγονος, ερείδεται επί εσφαλμένης προϋπόθεσης και τούτο διότι ο Δήμος, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 του ΕΚΠΟΤΑ προσέφυγε στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού για λόγους κατεπείγοντος. Ως εκ τούτου, δεν ίσχυαν οι όροι της διακήρυξης του πρόχειρου διαγωνισμού, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος και νομίμως η αναθέτουσα Αρχή δεν αξιολόγησε τις προσφορές των ενδιαφερομένων με βάση τον τρόπο συμπλήρωσης του τιμολογίου προσφοράς και του προϋπολογισμού, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της ως άνω διακήρυξης. Εξάλλου, η αιτιολογία για τον αποκλεισμό του ως άνω υποψηφίου, όπως προκύπτει και από την 1865/9.12.2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, δεν στηρίζεται στο ότι η προσφορά του δεν ήταν σύμφωνη με τα οριζόμενα στη διακήρυξη, όπως επικαλείται η διαφωνούσα Επίτροπος, αλλά στο ότι αυτή είχε συνταχθεί λανθασμένα, με αποτέλεσμα να βρίσκεται εκτός συμβατικού προϋπολογισμού. Το λάθος δε αυτής συνίστατο στο ότι, ενώ στο πεδίο όπου στο ενδεικτικό τιμολόγιο τίθεται ως τιμή μονάδας τα 35 ευρώ ανά ώρα, και ως εκ τούτου η προσφερόμενη τιμή θα έπρεπε να είναι ίση ή μικρότερη αυτής, στη συγκεκριμένη προσφορά αναγράφονται τιμές πολλαπλάσιες αυτού του ποσού (π.χ. 2.400, 1.200 ευρώ ανά ώρα κ.α.), καθιστώντας την προσφορά μη συμφέρουσα.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/20/2010
Προμήθεια υγρών καυσίμων από νοσοκομείο. Διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση διακήρυξης κατ' εφαρμογή των άρθρων 25 του π.δ/τος 60/2007 και 2 παρ.13 Ι του ν.2286/1995. Νόμιμη η προσφυγή στην ανωτέρω διαδικασία μετά από διαγωνισμό, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος διότι δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά.
ΕΑΔΗΣΥ/1712/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, στην οποία σωρεύει και αίτημα αναστολής της προόδου της διαγωνιστικής διαδικασίας, η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση της αναθέτουσας αρχής με αριθμό ***/******/13.9.2023, με την οποία εγκρίθηκαν τα Πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας και Αξιολόγησης του Διαγωνισμού με αριθμούς ***/20.7.2023 και ***/6.9.2023, επικυρώθηκε ο αποκλεισμός της και κηρύχθηκε ο διαγωνισμός άγονος.
ΕΑΔΗΣΥ/228/2024
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. …/2023 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Αναθέτοντος Φορέα, κατά το μέρος αυτής, με το οποίο κρίθηκε απορριπτέα η προσφορά της και κηρύχθηκε ο διαγωνισμός άγονος για την παροχή υπηρεσιών με τίτλο:
ΑΕΠΠ/79/2020
Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου με αριθμό 55/5-11-2019, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους για το Τμήμα 2 του διαγωνισμού ανάθεσης υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (πρώην Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Λαμίας και Σπερχιάδας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας (καθαρισμός αμφιθεάτρων, αιθουσών, κοινοχρήστων χώρων, υαλοπινάκων κ.λπ.) για χρονικό διάστημα 6,5 μηνών και με προϋπολογισμό 214.179,27€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Επίσης, ζητούν μέτρα προσωρινής προστασίας για μη επαναναπροκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς όλες οι προσφορές για το Τμήμα 2 είχαν απορριφθεί και ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.
Ελσυν/Τμ7/357/2009
Προμήθεια μηχανήματος έργου φορτωτή εκσκαφέα Μη νομίμως η Δημαρχιακή Επιτροπή, δεν κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην αναδειχθείσα ως ανάδοχο εταιρεία, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 103 παρ. 2 του ΔΚΚ, 20 παρ. 5 και 21 του ΕΚΠΟΤΑ.
ΕΑΔΗΣΥ/245/2023
Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η με αριθμ. 32/2334/05-12-2022 (ΑΔΑ: …) απόφαση της οικονομικής επιτροπής της αναθέτουσας αρχής που αφορά στην έγκριση του πρακτικού …ου/28-11-2022 (αποσφράγιση και έλεγχος δικαιολογητικών κατακύρωσης) της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού, σύμφωνα με την οποία ο διαγωνισμός για το τμήμα 4 κηρύχθηκε άγονος καθώς όλες οι υποβληθείσες προσφορές απερρίφθησαν, στην οποία (απόφαση) έχει ενσωματωθεί η με αριθμ. 29/2066/26-10-2022 απόφαση της οικονομικής επιτροπής της αναθέτουσας αρχής.
ΑΕΠΠ/683/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία κηρύχθηκε άγονος ο διαγωνισμός για την 'Παροχή συνοδευτικών μέτρων 2018-2019 της Κοινωνικής Σύμπραξης' και αποφασίστηκε η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε αποκεντρωμένες προμήθειες τροφίμων, βασικής υλικής συνδρομής, διοικητικές δαπάνες και παροχή συνοδευτικών μέτρων, με εκτιμώμενη αξία 126.194,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι δεν ενημερώθηκε εγκαίρως για την πρόσκληση υποβολής δικαιολογητικών κατακύρωσης και ότι η ματαίωση του διαγωνισμού ήταν παράνομη.
ΕΑΔΗΣΥ/1512/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ’ αριθ. πρωτ. …/02‐09‐2022 απόφαση της αναθέτουσας αρχής, η οποία ελήφθη κατά την 15η συνεδρίαση, θέμα 3ο περί εγκρίσεως του υπ’ αριθ. …/13/31‐08‐2022 πρακτικού της ... αξιολόγησης προσφορών κατά το μέρος που απορρίφθηκε η προσφορά της και κηρύχθηκε άγονος ο επίμαχος διαγωνισμός και να της επιστραφεί το καταβληθέν παράβολο.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/445/2023
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑΣ.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκέψεις 4-7), το Δικαστήριο κρίνει ότι η αναθέτουσα Αρχή νομίμως έκανε αποδεκτή την προσφορά που υπέβαλε η εταιρεία «Α.Ε.», καθόσον ο εν λόγω οικονομικός φορέας δια της συμμετοχής του στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης αποδέχθηκε πλήρως του όρους και τις προδιαγραφές της διακήρυξης του προηγηθέντος ανοικτού διαγωνισμού βάσει της οποίας διενεργήθηκε και η ελεγχόμενη διαπραγμάτευση (βλ. και σχετική πρόβλεψη στο άρθρο 26.3. της διακήρυξης) και κατέθεσε παραδεκτή και κατάλληλη προσφορά αίροντας τη επιφύλαξη που είχε διατυπώσει προηγουμένως. Περαιτέρω, αβάσιμος παρίσταται και ο δεύτερος διακωλυτικός της υπογραφής της ελεγχόμενης σύμβασης λόγος. Τούτο, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη 5, στη συγκεκριμένη περίπτωση η διαδικασία την οποία ο Δήμος ... ακολούθησε μετά από δύο άγονες ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες, για τις οποίες τηρήθηκαν όλες οι διατυπώσεις δημοσιότητας, είναι προσήκουσα και σύμφωνη με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτουν οι διατάξεις των άρθρων 32 παρ. 2 α΄ και 120 παρ. 2 του ν. 4412/2016, όπως βάσιμα υποστηρίζει ο προσφεύγων, δοθέντος ότι εξάντλησε όλα τα νόμιμα περιθώρια εξεύρεσης κατάλληλου αναδόχου της σύμβασης διενεργώντας δύο ανοικτούς διαγωνισμούς χωρίς, όμως, αποτέλεσμα, αφού ο μεν πρώτος κηρύχθηκε άγονος ελλείψει συμμετοχών, ο δε δεύτερος ματαιώθηκε λόγω υποβολής μίας μοναδικής μη κατάλληλης προσφοράς.Κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 4/2023 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου