ΕΛΣΥΝ/ΤΜ.6/2033/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Υπηρεσιών σίτισης :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα διαπιστώνει πλήρη συμμόρφωση της αναθέτουσας αρχής προς τις παρατηρήσεις που οδήγησαν το Κλιμάκιο σε αρνητική κρίση, με αναμόρφωση του υποβληθέντος νέου σχεδίου σύμβασης σύμφωνα με αυτές και υπό την προϋπόθεση ότι θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο, πέραν της γενικής αναφοράς στην υποχρέωση της αναδόχου να τηρεί απαρεγκλίτως το πρόγραμμα σίτισης όπως αυτό διαμορφώθηκε στην 9207/21.6.2013 διακήρυξη του επαναληπτικού διαγωνισμού, και ειδική μνεία αναφορικά με τις ποσότητες κρέατος και γιαουρτιού που πρέπει η ανάδοχος να παρέχει εβδομαδιαίως καθώς και τη συχνότητα χορηγήσεώς τους ανά ημέρα στους φοιτητές.(...)Ανακαλεί την 22/2014 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΛΣΥΝ/ΤΜ.6/846/2017
Προμήθεια ανταλλακτικών:(...) Στην προκειμένη περίπτωση, από όλα τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν τα ακόλουθα: Με το από 11.4.2017 υπόμνημα υποβάλλονται, σε συμμόρφωση με τα αναφερόμενα στην προσβαλλομένη, οι παρατάσεις ισχύος των προσφορών και προσκομίζονται νέες εγγυητικές επιστολές για τις αναδόχους εταιρείες ….., …….Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα διαπιστώνει πλήρη συμμόρφωση της αναθέτουσας αρχής προς τις παρατηρήσεις που οδήγησαν στη διατύπωση με την προσβαλλομένη αρνητικής κρίσης.Ανακαλεί την 3/2017 πράξη της Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
ΕΣ/ΟΛΟΜ/26/2005
Εάν η σχετική σύμβαση συνεργασίας του Ε.Ι.Ν. με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην παροχή ημερήσιας σίτισης στους φοιτητές των Α.Ε.Ι., σύννομη και δεν προσκρούει στις σχετικές διατάξεις περί προμηθειών (Π.Δ.346/1998, Ν.2286/Ί995 και Ν.2362/1995}
ΕλΣυν/Ζ.Κλ/280/2008
Από τις ανωτέρω διατάξεις , κατά την ομόφωνη κρίση του Κλιμακίου, προκύπτει, ότι ο έλεγχος νομιμότητας που διενεργείται από το Ελεγκτικό Συνέδριο επεκτείνεται και στην περίπτωση συμβάσεων, που συνάπτονται ύστερα από επαναληπτικό διαγωνισμό ή απευθείας ανάθεση ανεξαρτήτως ποσού, όταν ο αρχικός διαγωνισμός, ο οποίος υπαγόταν λόγω ποσού του προϋπολογισμού του στον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, περιελάμβανε και το αντικείμενο του επαναληπτικού (διαγωνισμού) ή της απευθείας ανάθεσης . Τούτο διότι, σκοπός των προαναφερόμενων διατάξεων είναι η θεσμοθέτηση μίας αποτελεσματικής διαδικασίας για τον έλεγχο της νομιμότητας των συμβάσεων , ο οποίος θα ανατρεπόταν ή θα καθίστατο αλυσιτελής, ιδίως στην περίπτωση που βάσει ειδικών διατάξεων παρέχεται στη Διοίκηση η ευχέρεια να συνάπτει συμβάσεις με απευθείας ανάθεση σε περίπτωση κηρύξεως αγόνου μέρους μόνο του αντικειμένου του διαγωνισμού (αρχικού ή επαναληπτικού).
ΑΕΠΠ/23/2017
Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. Δ11/2017 Διακήρυξης δημόσιου ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών σίτισης στους φοιτητές του ΑΤΕΙΘ για τα ακαδημαϊκά έτη 2018-2021, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών μαζικής εστίασης σε εστιατόριο για φοιτητές, με συνολικό προϋπολογισμό 5.829.200,00€. Η προσφυγή επικαλείται παρανομία κριτηρίων ανάθεσης, αξιολόγησης τεχνικών προσφορών και περιεχομένων του φακέλου Τεχνικής Προσφοράς, θεωρώντας ότι περιορίζουν τεχνητά τον ανταγωνισμό και δυσχεραίνουν τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/453/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 6745/417/10.02.2020, η οποία αφορά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών και δικαιολογητικών συμμετοχής σε δημόσιο διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών σίτισης φοιτητών της Σπουδαστικής Εστίας. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών σίτισης για τους δικαιούχους φοιτητές για διάρκεια 12 μηνών, με προϋπολογισμό 495.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι αξιολογηθείσες προσφορές περιείχαν σφάλματα, όπως μη πλήρη τεκμηρίωση, παραβίαση όρων της διακήρυξης και αδικαιολόγητη υψηλότερη βαθμολόγηση ορισμένων ανταγωνιστών.
ΕΣ/Τμ.6/487/2017
Προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες σίτισης των κρατουμένων των καταστημάτων κράτησης του Νομού Αττικής.Επιδιώκεται η ανάκληση της 9/2017 Πράξης του ΣT΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Συνεπώς, αμφότερες οι συνεκδικασθείσες αιτήσεις ανάκλησης που ασκήθηκαν μετά την πάροδο της αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία άρχισε στις 8 Φεβρουαρίου, ημέρα Τετάρτη,-επομένη της κοινοποιήσεως της προσβαλλόμενης πράξης στην αρμόδια αρχή, η οποία δεν αμφισβητήθηκε από την τελευταία, ούτε, σε κάθε περίπτωση, αμφότεροι οι αιτούντες επικαλέστηκαν λόγους ανωτέρας βίας που εμπόδισαν αυτούς στην άσκηση των αιτήσεων ανάκλησης σε προγενέστερο χρόνο- και έληξε στις 22 Φεβρουαρίου, ημέρα Τετάρτη, είναι εκπρόθεσμες και πρέπει να απορριφθούν ως απαράδεκτες. (...)Συνακόλουθα, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, οι κρινόμενες αιτήσεις πρέπει να απορριφθούν ως απαράδεκτες.
ΑΕΠΠ/24/2017
Με την Προδικαστική Προσφυγή η αιτούσα επιδιώκει την ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αριθ. Δ11/2017 για δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό άνω των ορίων ανοικτής διαδικασίας, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών σίτισης στους φοιτητές του ΑΤΕΙΘ για τα ακαδημαϊκά έτη 2018-2021, με συνολικό προϋπολογισμό 5.829.200,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή επικαλείται παρανομία των όρων της Διακήρυξης, ιδίως ως προς τα κριτήρια ανάθεσης, τη βαθμολόγηση προσφορών και τα δικαιολογητικά συμμετοχής, θεωρώντας ότι περιορίζουν τεχνητά τον ανταγωνισμό και παραβιάζουν τις αρχές της διαφάνειας και της αναλογικότητας.
ΑΕΠΠ/1347/2020
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα κοινοπραξία επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού, ιδίως ως προς τους όρους που αφορούν τον αριθμό των δικαιούμενων φοιτητών (μέγιστο 7.500), τους όρους πληρωμής, τις παροχές σίτισης σε φοιτητές της Σχολής Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στις «…» χωρίς σαφή προτροπή αριθμού, την υποχρέωση απόκτησης πρόσθετου εξοπλισμού, τα κριτήρια ανάθεσης (ιδίως τις πρόσθετες παροχές) και τους όρους μείωσης του τιμήματος λόγω πανδημίας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκμετάλλευση του φοιτητικού μαγειρείου-εστιατορίου για σίτιση μέχρι 7.500 φοιτητών του «…», συνολικής προϋπολογισμένης δαπάνης 7.785.000€ (χωρίς ΦΠΑ) για δύο έτη με δυνατότητα παράτασης για ένo έτος.
ΕλΣυνΤμ.6/862/2018
Έργο- Συμπληρωματική σύμβαση:..ζητείται η ανάκληση της 135/2018 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου:Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις το Τμήμα κρίνει κατά πλειοψηφία ότι οι εργασίες κατεδάφισης παλαιών κτισμάτων σε εκτάσεις εκτός του οικοπέδου όπου κατασκευάζεται το Τέμενος, δεν είναι συμπληρωματικές της σύμβασης κατασκευής του Τεμένους, κατά την έννοια του άρθρου 57 του Κώδικα Δημοσίων Έργων, πρωτίστως διότι δεν παρουσιάζουν συνάφεια με το φυσικό αντικείμενο του έργου ούτε είναι αναγκαίες για την τεχνική τελειοποίησή του. Ειδικότερα, δεν εξυπηρετούν την κατασκευή του Τεμένους ούτε του περιβάλλοντος χώρου του αλλά τη διαμόρφωση των λοιπών οικοπέδων του σχετικού οικοδομικού τετραγώνου, επεκτείνοντας κατά τούτο ανεπίτρεπτα το φυσικό αντικείμενο της αρχικής σύμβασης. Εξάλλου, οι περιστάσεις που επικαλείται ως απρόβλεπτες η αναθέτουσα αρχή, και ειδικότερα οι μεταβολές που επέφεραν οι διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 4414/2016, δεν συνδέονται με το τεχνικό αντικείμενο της αρχικής σύμβασης ούτε οδήγησαν σε μεταρρύθμιση της μελέτης του κατασκευαζόμενου κτιρίου. Τέλος, δεν συνιστούν απρόβλεπτα περιστατικά, δεδομένου ότι ο νόμος με τον οποίο θεσπίστηκαν δημοσιεύτηκε πριν την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης, όπου άλλωστε μνημονεύονται ρητώς. Περαιτέρω, ενόψει των περιστατικών της υπόθεσης, πρέπει να απορριφθεί και ο ισχυρισμός για ανάκληση της προσβαλλόμενης Πράξης λόγω συγγνωστής πλάνης. (..)Κατόπιν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί...Δεν ανακαλεί την 135/2018 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ/1317/2018
ΝΣΚ/199/2020
Δυνατότητα λειτουργίας Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, με λιγότερους από δέκα (10) φοιτητές και λήψη της σχετικής απόφασης από τη Σύγκλητο.(...)Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι δυνατόν να συνεχίσει τη λειτουργία του με λιγότερους από δέκα (10) φοιτητές, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Λειτουργίας του. Για τη λήψη της σχετικής απόφασης αρμόδια είναι η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πειραιώς, κατόπιν εισήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος.