×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/10/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 10/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο για την τετραετή προμήθεια 4.000 σωλήνων χαμηλής πίεσης 65mm (Υποείδος Γ' του Τμήματος 1) για το Πυροσβεστικό Σώμα. Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για το σύνολο του διαγωνισμού ανέρχεται σε 5.494.100,00€ πλέον Φ.Π.Α. Βασικό σημείο του ελέγχου ήταν η αξιολόγηση της αξιοπιστίας του πρώτου προσωρινού αναδόχου, ο οποίος είχε δηλώσει έκπτωση από προηγούμενη σύμβαση (2355/2020) λόγω αδυναμίας παράδοσης στον συμβατικό χρόνο, εξαιτίας των προβλημάτων και καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και αυξήσεων τιμών λόγω της πανδημίας Covid-19. Η αναθέτουσα αρχή αιτιολόγησε ότι αυτή ήταν μια μεμονωμένη περίπτωση και δεν κλονίζει την αξιοπιστία του αναδόχου, λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχή εκτέλεση άλλων συμβάσεων. Το Κλιμάκιο έκρινε την αιτιολογία επαρκή. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας, υπό τον όρο διόρθωσης των ποσών των εγγυητικών επιστολών στο προοίμιο της σύμβασης στο ορθό ποσό των 1.900,00 ευρώ και για τις δύο εταιρείες, καθώς επίσης και άλλων διορθώσεων στα στοιχεία της διακήρυξης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/686/2020

Με την προδικαστική προσφυγή ζητούνται η ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης για το υποείδος Β' της δημοπρατούμενης σύμβασης, η οποία αφορά την προμήθεια εξοπλισμού Υπηρεσιών Τροχαίας. Το υποείδος Β' αφορά ασύρματους πομποδέκτες αυτοκινήτων (203 τεμάχια με προϋπολογισμό €114,595.53). Οι προσφεύγουσες επιχειρούν να καταργήσουν την ανάδειξη της προσωρινής αναδόχου, ισχυριζόμενες πλημμέλειες στις τεχνικές και οικονομικές προσφορές όπως λαθεμένη συμπλήρωση εγγράφων, μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές, έλλειψη στοιχείων για ανταλλακτικά και ελλιπών διευκρινίσεων για τον τρόπο πληρωμής.


ΝΣΚ/44/2019

Νομιμότητα ανάθεσης της διενέργειας διαγωνισμού από την υπηρεσία NSPA του ΝΑΤΟ, για την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη των εναέριων μέσων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.).(...)Είναι νόμιμη η ανάθεση της διενέργειας διαγωνισμού, για την ανάδειξη αναδόχου για την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη των εναέριων μέσων του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., στην υπηρεσία του NSPA (Nato Support and Procurement Organization), κατόπιν σχετικής έγκρισης από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ομόφ.).


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/11/2025

Η Πράξη 11/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο για την προμήθεια 8.000 σωλήνων χαμηλής πίεσης 45mm, με συνολική συμβατική αξία 773.760,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για τις ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος. Το Κλιμάκιο εξέτασε την αποδοχή της προσφοράς του πρώτου προσωρινού αναδόχου, ο οποίος είχε κηρυχθεί έκπτωτος από προηγούμενη σύμβαση το 2020. Η αναθέτουσα αρχή αιτιολόγησε ότι η έκπτωση οφειλόταν σε ανωτέρα βία (προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω Covid-19) και λόγω επιτυχούς εκτέλεσης άλλων μεταγενέστερων συμβάσεων, έκρινε ότι δεν κλονίζεται η αξιοπιστία του οικονομικού φορέα. Το Κλιμάκιο έκρινε την αιτιολογία επαρκή. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο, υπό τον όρο της διόρθωσης των αναγραφόμενων ποσών εγγυητικών επιστολών στα ορθά 3.400,00 ευρώ, καθώς και άλλων διορθώσεων στα στοιχεία της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1025/2018

Η προσφευγούσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απορρίπτει τον φάκελο δικαιολογητικών και τεχνικής προσφοράς της, ζητώντας τη δεκτότητα του δικού της φακέλου, την αποδοχή της οικονομικής προσφοράς της και την ανάδειξή της ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια 4.000 τεμαχίων επενδυτών τύπου Fleece για την κάλυψη αναγκών ένδυσης στελεχών διαφόρων βαθμών.


ΑΕΠΠ/650/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά: 1) την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής (υπ' αριθ. Φ.600163/29/412535/Σ.711/06.04.2019) και την απόρριψη των οικονομικών προσφορών των άλλων εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, καθώς θεωρεί ότι δεν περιλάμβαναν την υποχρεωτική παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8%, και 2) την κατακύρωση του διαγωνισμού στην ίδια ως μοναδική νόμιμη μειοδότρια. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του 424ΓΣΝΕ και των συνακόλουθων κτιρίων (Παιδικός Σταθμός, ΟΦΘ, ΦΦΘ) για τετραετή περίοδο, με προϋπολογισμένο κόστος 2.084.000,00€ χωρίς ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/685/2020

Η πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που αφορά την ανάδειξη της εταιρείας «……………..» ως προσωρινής αναδόχος για το υποείδος Β΄ της σύμβασης, το οποίο αφορά την προμήθεια ασύρματων πομποδεκτών αυτοκινήτων (203 τεμάχια). Οι ενστάσεις αφορούν πλημμελή στα δικαιολογητικά συμμετοχής, τη τεχνική και οικονομική προσφορά της αναδόχου, όπως ελλιπή Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ), μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές για τον πομποδέκτη, κρυπτογράφηση σε λάθος συχνότητα καθώς και δωδέκατο λόγο προσφυγής ότι η αναθέτουσα αρχή έκανε λάθος να δεχτεί την προσφορά της προσωρινής αναδόχου μετά από αιτήματα υποβολής διευκρινίσεων από την αναθέτουσα αρχή.


ΑΕΠΠ/650/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του Προϊσταμένου του Κλάδου με ημερομηνία 15.04.2020, η οποία απέρριπτε την προσφορά της και αποδέχονταν την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρίας για το υποείδος Δ' της δημοπρατούμενης σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια εξοπλισμού υπηρεσιών τροχαίας με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 1.321.851,51 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), και συγκεκριμένα για το υποείδος Δ' που αφορούσε φορητά ραντάρ, με προϋπολογιζόμενη αξία 149.596,74 ευρώ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα πιστοποιητικά που προσέφερε συμμορφούνταν με τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι η απόφαση στερείται εμπεριστατωμένης αιτιολογίας, παραβιάζοντας την αρχή της ισότητας.


ΝΣΚ/12/2006

Πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση απολυθέντος ιδιωτικού εκπαιδευτικού, χωρίς τετραετή προϋπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εκπαιδευτικού που απελύθη από την ιδιωτική γενική εκπαίδευση, έστω και αν δεν είχε διανύσει σε αυτή την τετραετή προϋπηρεσία, που προβλέπεται στο άρθρο 62 παρ.1 του Ν 1566/85, εφόσον έχουν διοριστεί στη δημόσια εκπαίδευση, από την οικεία επετηρίδα διοριστέων, οι σύγχρονοί του κατά τη λήψη του πτυχίου που αποτελεί προσόν διορισμού. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/148/2025

Η Πράξη 148/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τριών νέων σχεδίων συμφωνιών-πλαίσιο για την τετραετή προμήθεια υγρών καυσίμων στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης και στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου του Δήμου, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 4.684.400,00 ευρώ. Ενώ η αρχική ανάθεση είχε ελεγχθεί θετικά (Πράξη 114/2025) με ανάδοχο την εταιρεία «... Ο.Ε.», πριν την υπογραφή των συμφωνιών έλαβε χώρα συγχώνευση δι' απορροφήσεως, με την εταιρεία «...» να απορροφά την αρχική ανάδοχο. Τα νέα σχέδια συμφωνιών υποβλήθηκαν με αντισυμβαλλόμενη την απορροφήσασα εταιρεία. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, εφόσον η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου είχε ήδη θετική κρίση και η μεταβολή αφορά μόνο το πρόσωπο του αναδόχου λόγω καθολικής διαδοχής (άρθρο 18 του ν. 4601/2019), δεν κωλύεται η υπογραφή των τριών νέων σχεδίων συμφωνιών.


ΑΕΠΠ/599/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό πρωτοκόλλου 8032/3/7λστ’ /20-4-2020 της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που αυτή αποδέχθηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας, και επιπλέον ζητά την απόδοση του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια «μεταφορικών μέσων και εξοπλισμού», και ειδικότερα το υποείδος Ε' με τίτλο «Ασύρματοι πομποδέκτες αυτοκινήτων», συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 28.790,01 €. Η προσφεύγουσα, ως δεύτερη σε κατάταξη, επιδιώκει την απόρριψη της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου με σκοπό την ανάληψη της σύμβασης από αυτή.