×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/82/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 82/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την Ομάδα ΣΤ΄ (λιπαντικά) της προμήθειας καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου Πέλλας (2024-2026). Η προϋπολογισθείσα δαπάνη της Ομάδας ΣΤ΄ ανερχόταν σε 189.839 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία υποβλήθηκε σε επανέλεγχο, καθώς προηγούμενη απόφαση ανάθεσης είχε ακυρωθεί από το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης. Σε συμμόρφωση προς την δικαστική απόφαση, η Δημοτική Επιτροπή κήρυξε νέο προσωρινό ανάδοχο για την Ομάδα ΣΤ΄ τον οικονομικό φορέα με προσφορά 182.998 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία και επομένως δεν κωλύεται η υπογραφή των δύο σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του αναδόχου, του Δήμου Πέλλας και της ΔΕΥΑ Πέλλας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/219/2025

Η Πράξη 219/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της διαγωνιστικής διαδικασίας του Δήμου Κοζάνης για την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών, συνολικού προϋπολογισμού €1.999.907,60 πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης για την Ομάδα Α (υγρά καύσιμα, €1.813.600,00 πλέον ΦΠΑ), καθώς δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Ωστόσο, ανέβαλε την οριστική κρίση για την Ομάδα Β (λιπαντικά, €186.307,60 πλέον ΦΠΑ). Ζητήθηκε από τον Δήμο η προσκόμιση διευκρινίσεων για τη σημαντική αύξηση της προϋπολογιζόμενης δαπάνης των λιπαντικών σε σχέση με την προηγούμενη διετία, καθώς και η διόρθωση της κατακυρωτικής απόφασης και των σχεδίων συμβάσεων ώστε να αναγράφονται τα ποσά που προκύπτουν μετά την εφαρμογή των προσφερθεισών εκπτώσεων.


ΑΕΠΠ/767/2020

Η προσφεύγουσα διά της προδικαστικής προσφυγής επιδιώκει την ακύρωση της πράξης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ως προσωρινού αναδόχου για την Ομάδα Ζ «Λιπαντικά Δήμου ********». Το αντικείμενο της σύμβανσης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών του Δήμου ******** και των νομικών του προσώπων για δύο έτη, με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 1.475.010,00 € πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας για τη συγκεκριμένη Ομάδα Ζ δεν πληροί την απαιτούμενη τεχνική προδιαγραφή API GL-4/GL-5 MT-1 για το λιπαντικό «Βαλβολίνη SAE 80W-90», όπως προβλέπεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/728/2018

Η αιτούσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης 147/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Πέλλας, η οποία αποδέχτηκε την προσφορά της μοναδικής ανταγωνίστριάς της, μιας ατομικής επιχείρησης, και την ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο για την Ομάδα 6 (Λιπαντικά) του δημόσιου διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου Πέλλας και των νομικών του προσώπων για τα έτη 2019-2020, με μερικό προϋπολογισμό 100.252,60 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η αιτούσα υποστηρίζει ότι η προσφορά της ανταγωνίστριας περιείχε τεχνικές ασυνέπειες και παράβασης των όρων της Διακήρυξης, όπως εσφαλμένα τεχνικά φυλλάδια και μη συμβατά προϊόντα, και επομένως έπρεπε να είχε απορριφθεί εξ αρχής.


ΑΕΠΠ/1105/2018

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που κήρυξε προσωρινό ανάδοχο τον συμμετέχοντα οικονομικό φορέα '……..' στον διαγωνισμό για την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια καυσίμων (βενζίνης, πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, υγραερίου) και λιπαντικών (για βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες, υδραυλικά συστήματα κλπ.) για τις ανάγκες υπηρεσιών του Δήμου και σχολικών μονάδων, με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 483.715,53€ (χωρίς ΦΠΑ). Η σύμβαση υποδιαιρείται σε τρεις ομάδες: Ομάδα 1 (καύσιμα, αξίας 459.973€), Ομάδα 2 (υγραέριο, αξίας 14.706€) και Ομάδα 3 (λιπαντικά, αξίας 9.036,53€). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο αναδειχθείς ανάδοχος δεν διέθετε άδεια λειτουργίας πρατηρίου κατά την υποβολή της προσφοράς του.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/104/2025

Η Πράξη 104/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 18.3.2025 για να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την Ομάδα 5 (λιπαντικά) της προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών Δήμου Τανάγρας, συνολικού προϋπολογισμού 1.791.837,31 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. για όλες τις Ομάδες. Αντικείμενο του ελέγχου ήταν αποκλειστικά η Ομάδα 5, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή. Μετά την απόρριψη της προσφοράς του οικονομικού φορέα «Κλώνης Δημήτριος» λόγω μη υποβολής εγγυητικής επιστολής, ο οικονομικός φορέας «Κούρτη Ευγενία» αναδείχθηκε προσωρινός και τελικός ανάδοχος με προσφορά 168.122,14 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, το οποίο περιλαμβάνει και ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής.


ΑΕΠΠ/1448/2020

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Δυτικής Σάμου, η οποία ενέκρινε την προσφορά της εταιρείας «...» ως προσωρινό μειοδότη για την Ομάδα «Λιπαντικά» του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για προμήθεια λιπαντικών (CPV: «...»), με προϋπολογισμό 202.349,50 € συν ΦΠΑ 17% και διάρκεια 12 μήνες. Η προσφυγή βασίζεται σε παραβάσεις τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης, ιδίως για προϊόντα όπως λιπαντικά κινητήρων, υδραυλικά υγρά και γράσα, τα οποία δεν πληρούσαν απαιτήσεις τύπου DIN, ISO, ACEA κλπ.


ΑΕΠΠ/974/2018

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 249/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νάουσας, που αφορά τον υπ’ αριθμ. 13054/2018 ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την πολυετή προμήθεια καυσίμων θέρμανσης κτιρίων, κίνησης, λιπαντικών και βελτιωτικών πρόσθετων για τα αυτοκίνητα του Δήμου και των νομικών του προσώπων (συνολικού προϋπολογισμού 1.281.474,39€ πλέον ΦΠΑ). Ειδικότερα, επιδιώκει την ακύρωση ως προς τα Τμήμα 1 Ομάδα 3 (Λιπαντικά - προϋπολ. 27.057,80€) και Τμήμα 2 Ομάδα 4 (Λιπαντικά - προϋπολ. 478,20€), ισχυριζόμενη ότι οι αποδεκτές προσφορές των ανταγωνιστών δεν πληρούν τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης (π.χ. έλλειψη εγκρίσεων Γενικού Χημείου, αποκλίσεις API/ACEA προτύπων σε MT-1, GL-4, CF-4/CF/SF και TBN ρυθμίσεις).


ΑΕΠΠ/1380/2020

Η προσφεύγουσα επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής σχετικά με την ανάδειξη αναδόχου για την «Προμήθεια υγρών καυσίμων και λιπαντικών» για την Ομάδα Ζ «Λιπαντικά Δήμου Θερμαϊκού», καθώς κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας «******». Επιπλέον, ζητά να γίνει η κατακύρωση στην ίδια ως την προσφέρουσα που υπέβαλε την επόμενη πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, σύμφωνα με τα κριτήρια της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για οχήματα και μηχανήματα, καθώς και πετρελαίου θέρμανσης για διάστημα δύο ετών.


ΕΑΔΗΣΥ/811/2022

Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή, η πρώτη προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθούν οι υπ’ αρ. 71/2022 και 99/2022 αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (εφεξής η «πρώτη προσβαλλομένη» και «δεύτερη προσβαλλομένη», αντίστοιχα), και να αποκλειστεί η εταιρία «….» από τις περαιτέρω διαδικασίες του επίμαχου διαγωνισμού για τις Ομάδες 2- Λιπαντικά Δήμου …, 4- Λιπαντικά Κέντρου Νεότητας και Κινητής Μονάδας και 7- Λιπαντικά Ν.Π. Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Παιδείας και η δεύτερη προσφεύγουσα για την Ομάδα 2- Λιπαντικά Δήμου … της επίμαχης Διακήρυξης


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/197/2025

Η Πράξη 197/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την τριετή προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για τον Δήμο Ηλιούπολης, συνολικού προϋπολογισμού 2.893.909,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Ο διαγωνισμός υποδιαιρέθηκε σε ομάδες (Α: Πετρέλαιο, Β: Βενζίνη, Γ: Λιπαντικά), με την Ομάδα Β να ματαιώνεται. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε πλημμέλεια στον όρο τεχνικής ικανότητας, ο οποίος απαιτούσε εμπειρία αποκλειστικά από συμβάσεις με φορείς του Δημοσίου, κρίνοντας ότι εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση. Ωστόσο, η πλημμέλεια αυτή κρίθηκε μη ουσιώδης, καθώς δεν επηρέασε τον ανταγωνισμό. Αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων για τις Ομάδες Α και Γ, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής στο σχέδιο σύμβασης των λιπαντικών (άρθρο 5.Α), με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας COICOP5.