×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/215/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 215/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας τεσσάρων σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια υλικών δακοκτονίας από την Περιφέρεια Κρήτης, συνολικού προϋπολογισμού €3.286.784,30. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή των συμβάσεων. Η κυριότερη πλημμέλεια είναι η έλλειψη αρμοδιότητας της Περιφέρειας να διενεργήσει την προμήθεια, καθώς αυτή ανήκει αποκλειστικά στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σύμφωνα με τον ν. 3852/2010. Επιπλέον, διαπιστώθηκε μη νόμιμη χρήση πόρων (ΚΑΠ), καθώς η πίστωση για την προμήθεια υλικών έπρεπε να μεταφερθεί στο Υπουργείο. Τέλος, έλειπε η τεκμηρίωση των προκηρυχθεισών ποσοτήτων (σε σχέση με τον αριθμό στρεμμάτων) και της προϋπολογισθείσας δαπάνης (π.χ., η τιμή μονάδος για την ελκυστική ουσία ήταν σημαντικά υψηλότερη από αυτήν του κεντρικού διαγωνισμού του Υπουργείου), παραβιάζοντας τον ν. 4412/2016.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/120/2017

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια δακοκτόνων υλικών (εντομοκτόνων και ελκυστικών ουσιών) για το πρόγραμμα δακοκτονίας έτους 2017 για τις ανάγκες της Δ/νσης Προστασίας Φυτικής Παραγωγής» από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων(....)Κατόπιν τούτων, και αφού διαπίστωσε ότι η τελική δαπάνη μετά την αιτούμενη αύξηση της ποσότητας του δακοκτόνου υλικού spinosad (από 143.000 λίτρα σε 157.014 λίτρα με τελική δαπάνη 1.107.137,12 ευρώ, με Φ.Π.Α. 13%) εξακολουθεί να είναι μικρότερη της αρχικώς προϋπολογισθείσας δαπάνης, εισηγήθηκε αφενός την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια του σκευάσματος του παραρτήματος Β «Dimethoate» με την ίδια αρχικώς προϋπολογισθείσα δαπάνη (327.438,12 ευρώ με Φ.Π.Α.) και αφετέρου την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού (με την ανωτέρω αύξηση της ποσότητας του σκευάσματος spinosad(....)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων (4) υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια δακοκτόνων υλικών (εντομοκτόνων και ελκυστικών ουσιών) για το πρόγραμμα δακοκτονίας έτους 2017 για τις ανάγκες της Δ/νσης Προστασίας Φυτικής Παραγωγής».


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/145/2025

Η Πράξη 145/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και τεσσάρων σχεδίων συμβάσεων για τα Είδη Β, Γ, Δ, Ε και ΣΤ της προμήθειας «Προμήθεια υλικών στο πλαίσιο του Σχεδίου ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ», συνολικού προϋπολογισμού 4.189.880 ευρώ. Η διαδικασία προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την κάλυψη αναγκών του Λιμενικού Σώματος. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε την τεκμηρίωση, τις διαδικασίες διαβούλευσης και τα πρακτικά του διαγωνισμού, έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Συνεπώς, αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων με τους οριστικούς αναδόχους για όλα τα ελεγχόμενα Είδη, πολλά εκ των οποίων κατακυρώθηκαν με προσαυξημένη ποσότητα.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/223/2017

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου (υλικών καθαριότητας), για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των νομικών προσώπων αυτού.(...)Με τα δεδομένα αυτά, από τον έλεγχο των υποβληθέντων στο Κλιμάκιο στοιχείων δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάθεσης των ελεγχόμενων συμβάσεων προμήθειας και, ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των οικείων σχεδίων.Δια ταύτα Δεν κωλύεται η υπογραφή των δώδεκα (12) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου (υλικών καθαριότητας), για τις ανάγκες του Δήμου Αθηναίων και των νομικών προσώπων αυτού, για το χρονικό διάστημα έως τις 31.12.2017.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1221/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 6/2022 Πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα … (...), με την οποία έγινε δεκτό ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για προσυμβατικό έλεγχο επτά (7) σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην ανάθεση, από τον προσφεύγοντα Δήμο … [...], της «Προμήθεια[ς] οικοδομικών υλικών»(....)Επομένως, αφού δεν αποδεικνύεται ότι σκοπός της ως άνω προμήθειας είναι η εκτέλεση συγκεκριμένων έργων με αυτεπιστασία, ο διαπιστωθείς με την προσβαλλόμενη Πράξη μοναδικός διακωλυτικός της υπογραφής των ελεγχόμενων συμβάσεων λόγος, συνιστάμενος στο ότι για τη νόμιμη σύναψη των συμβάσεων αυτών έπρεπε να ακολουθηθεί η διαδικασία της αυτεπιστασίας του άρθρου 177 του ν. 4412/2016, ερείδεται, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη προσφυγή, επί εσφαλμένης πραγματικής προϋπόθεσης.Ανακαλεί την 6/2022 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα …. Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των επτά (7) σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην «Προμήθεια οικοδομικών υλικών» από τον Δήμο …


ΔΙΔΚ/Φ.38/1/οικ.19885/2018

Σύσταση - συγκρότηση πενταμελούς γνωμοδοτικού οργάνου στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αντικείμενο τη διενέργεια διαγωνισμών ή απευθείας ανάθεσης για την προμήθεια υλικών και εκτέλεσης εργασιών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.


ΕΔ/ΚΛ ΣΤ/118/2025

Η Πράξη 118/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Οχημάτων Επιτήρησης Αγροδασικών Περιοχών για τη Δασική Υπηρεσία» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η προμήθεια, συνολικού προϋπολογισμού 6.048.387,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., χωρίστηκε σε τρία (3) Τμήματα. Κάθε Τμήμα αφορούσε την προμήθεια 50 οχημάτων τύπου PICK UP (4x4) και η ανάθεση έγινε με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει μόνον τιμής. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία (Τμήματα 1, 2 και 3) και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με τον οριστικό ανάδοχο, την εταιρεία «...».


ΑΕΠΠ/1151/2021

Ο προσφεύγων αιτήθηκε την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου, η οποία απέρριψε την προσφορά του και μάταιωσε τον διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου της σύμβασης «Προμήθεια υλικών καθαριότητας και ειδικών εργαστηριακών υλικών για τις ανάγκες του Πανεπιστημίου». Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, καθώς είχε υποβάλει πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας που κάλυπτε το χρόνο υποβολής της προσφοράς του. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια υλικών καθαριότητας και ειδικών εργαστηριακών υλικών για το Πανεπιστήμιο, με συνολικό προυπολογισμό χωρίς ΦΠΑ 42.337,76 €.


ΑΕΠΠ/1255/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθ. 136/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στη διαδικασία για την «Προμήθεια Υλικών Ύδρευσης 2018». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια υλικών ύδρευσης με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 99.992,13€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της, με την αιτιολογία ανεπαρκών επανορθωτικών μέτρων για προηγούμενες πλημμελήσεις σε συμβάσεις, ήταν άδικη, καθώς οι σχετικές καταγγελίες συμβάσεων είχαν ανακληθεί. Παράλληλα, ζητείται η αναστολή της διαδικασίας μέχρι την έκδοση απόφασης, αίτημα που είχε προηγουμένως απορριφθεί.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)18/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από  Υπουργείο για την προμήθεια υλικών υφαλοχρωματισμού πλοίου κατόπιν επαναληπτικού διαγωνισμού διότι επιτεύχθηκε χαμηλότερη απόλυτη συνολική τιμή σε σχέση με αυτή του αρχικού ματαιωθέντα διαγωνισμού, σε ποσότητες μάλιστα προσαυξημένες κατά 30%, σε σχέση με τις ζητούμενες στον αρχικό διαγωνισμό. (π.δ. 118/2007 Α΄ 150  άρθρο 21).


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/51/2025

Η Πράξη 51/2025 αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια του Τμήματος 14 «Οχήματα Κλειστού Τύπου VAN Μεταφοράς Υλικών» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με διενεργούσα αρχή το ΤΑΙΠΕΔ/Ε.Ε.ΣΥ.Π. Το Τμήμα 14, συνολικής συμβατικής αξίας 611.072 ευρώ προ ΦΠΑ, αφορά την προμήθεια 14 οχημάτων. Το ΣΤ' Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, επισήμανε την ανάγκη να συμπληρωθεί ο αριθμός της διακήρυξης στο προοίμιο και να απαλειφθεί αναφορά σε χρηματοδότηση άλλων Τμημάτων από το άρθρο 2.