×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/257/2022

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 257/2022 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για τη σύμβαση «Προμήθεια και τοποθέτηση οργάνων σε 12 παιδικές χαρές» του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.). Ο προϋπολογισμός της δαπάνης ανερχόταν σε 1.974.966,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), υπερβαίνοντας το όριο του 1.000.000 ευρώ για υποχρεωτικό έλεγχο. Η σύμβαση κρίθηκε ότι δεν υποδιαιρείται σε τμήματα λόγω της ανάγκης ισχυρού κεντρικού συντονισμού. Στον διαγωνισμό, δύο οικονομικοί φορείς αποκλείστηκαν, καθώς δεν προσκόμισαν εγγυητική επιστολή συμμετοχής. Τελικός οριστικός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία «... ΑΒΕΤΕ», με οικονομική προσφορά ύψους 1.856.468,04 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/94/2025

Η Πράξη 94/2025 του ΣΤ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση υπηρεσιών επιθεώρησης, ελέγχου και συντήρησης δώδεκα παιδικών χαρών από τον Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α., συμβατικής αξίας 56.400,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι το σχέδιο σύμβασης υποβλήθηκε απαραδέκτως για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας. Αυτό συνέβη διότι οι εν λόγω υπηρεσίες αποτελούν όρο που είχε ήδη περιληφθεί και κριθεί οριστικά στο κείμενο της αρχικής σύμβασης προμήθειας και τοποθέτησης οργάνων, η οποία είχε εγκριθεί με την Πράξη 257/2022. Επομένως, η υποβολή ανάγεται στην εκτέλεση συμβατικού όρου και όχι σε προσυμβατικό στάδιο.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/423/2024

Η Πράξη 423/2024 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την ανάθεση της προμήθειας «Προμήθεια και τοποθέτηση οργάνων σε 11 παιδικές χαρές του Δήμου Αθηναίων» από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.). Η συμβατική αξία της προμήθειας ανέρχεται σε 1.793.884,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Σκοπός της σύμβασης είναι η αναβάθμιση και συντήρηση των παιδικών χαρών ώστε να προσαρμοστούν στην ισχύουσα νομοθεσία ασφαλείας, ενώ η χρηματοδότηση προέρχεται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τη διαγωνιστική διαδικασία που βασίστηκε στον ν. 4412/2016 και διαπίστωσε ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις ή προσφυγές, έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/213/2025

Η Πράξη 213/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με τίτλο «Στοιχειώδης συντήρηση Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου αρμοδιότητας Υ.Τ.Ε.Μ.Ε.Θ.». Το έργο είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 2.419.354,84 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ανατέθηκε μέσω ανοικτού διαγωνισμού βάσει τιμής. Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «..ΑΒΕΤΕ», ο οποίος προσέφερε μέση έκπτωση 18,92%. Το Κλιμάκιο, ολοκληρώνοντας τον έλεγχο, διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/211/2024

Η απόφαση 211/2024 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τροποποίησης της σύμβασης 41/21.4.2023 μεταξύ ΟΑΣΑ και εταιρείας «… ΑΒΕΤΕ» για προμήθεια εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου σε επεκτάσεις Μετρό και Τραμ. Η τροποποίηση αυξάνει το αντικείμενο κατά 375.223,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ και παρατείνει χρονικά κατά 136 ημέρες. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρόκειται για «de minimis» τροποποίηση (άρθρο 337 παρ. 2 ν. 4412/2016), καθώς η αξία είναι κάτω από τα κατώτατα όρια (443.000 ευρώ) και το 10% της αρχικής σύμβασης (6.574.799,00 ευρώ), χωρίς να αλλάζει η φύση της. Επομένως, δεν απαιτείται νέα διαδικασία σύναψης και εξαιρείται από προσυμβατικό έλεγχο (άρθρο 324 παρ. 5 ν. 4700/2020). Η υποβολή κρίνεται απαραδέκτως.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/241/2025

Η Πράξη 241/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας για τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου του έργου «Οδικός Άξονας Πλάτανος-Σφηνάρι, 1ο Υποέργο: «Κατασκευή Δρόμου Πλάτανος-Σφηνάρι»», συνολικού προϋπολογισμού 14.112.903,23 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Αρχικοί προσωρινοί ανάδοχοι αποκλείστηκαν κατόπιν προσφυγών στην ΕΑΔΗΣΥ, οι οποίες επικυρώθηκαν από το Διοικητικό Εφετείο. Τελικά, επιλέχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος ο οικονομικός φορέας «Ε... Α.Ε.», με προσφερόμενη έκπτωση 27,87% και τίμημα 10.182.053,43 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με την «... Α.Ε.».


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/165/2025

Η Πράξη 165/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 2ης εκτελεστικής σύμβασης, που προέρχεται από τη συμφωνία-πλαίσιο 39/2023_ΕΚΑΠΥ_04/2021, για την προμήθεια διαφόρων φαρμάκων (δραστικών ουσιών) από τον ΕΟΠΥΥ. Η συνολική δαπάνη της σύμβασης ανέρχεται σε 6.269.785,27 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), υπερβαίνοντας το προβλεπόμενο όριο ελέγχου των 1.700.000 ευρώ. Αφού εξετάστηκαν τα στοιχεία της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης κατακύρωσης στους αναδόχους για την προμήθεια πέντε (5) διαφορετικών δραστικών ουσιών, το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Κατά συνέπεια, αποφασίζεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της 2ης εκτελεστικής σύμβασης μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και των οικονομικών φορέων, η οποία έχει διάρκεια έως τις 31.12.2025.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/272/2025

Η Πράξη 272/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης-παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α., σχετικά με το έργο «Παρεμβάσεις σε αθλητικούς χώρους του Δήμου Αθηναίων», συνολικού προϋπολογισμού 1.897.200,00 ευρώ. Η αρχική σύμβαση υπεγράφη στις 25.9.2020. Η παράταση κρίθηκε αναγκαία λόγω της εκκρεμότητας της έγκρισης του 2ου Α.Π.Ε. και της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης, καθώς και του απαιτούμενου χρόνου συντήρησης. Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης εισηγήθηκε την παράταση κατά 24 μήνες, έως τις 25.6.2027. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν διαπιστώνει νομικές πλημμέλειες, καθώς η παράταση είναι σύμφωνη με τους όρους της αρχικής σύμβασης, και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της τροποποίησης-παράτασης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/131/2024

Η Πράξη 131/2024 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας διαδικασίας ανάθεσης προμήθειας ειδών ατομικής προστασίας ετών 2021-2022 για τον Δήμο Πατρέων και τα νομικά του πρόσωπα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.000.785,60 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η προμήθεια διαιρείται σε 69 τμήματα με κριτήριο την τιμή. Συμμετείχαν 21 οικονομικοί φορείς, εκ των οποίων αποκλείστηκαν αρκετοί λόγω μη συμμόρφωσης με τεχνικές προδιαγραφές. Εγκρίθηκαν 42 σχέδια συμβάσεων συνολικής αξίας 824.462,59 ευρώ με διάφορες εταιρείες, ενώ απαγορεύεται η υπογραφή δύο λόγω μη παράτασης προσφορών. Επισημαίνεται υπερβάλλουσα προϋπολογιζόμενη δαπάνη, χωρίς όμως δυσμενείς συνέπειες.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/60/2023

Η Πράξη 060/2023 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας επιλογής αναδόχου από τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής και του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού» συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 2.539.869,87 ευρώ (με ΦΠΑ). Το αντικείμενο υποδιαιρέθηκε σε Ομάδα Α (χώροι πρασίνου) και Ομάδα Β (παιδικές χαρές). Ως οριστικός ανάδοχος, μετά από αξιολόγηση και αντιμετώπιση οψιγενών μεταβολών στη νομική της μορφή (από ΙΚΕ σε ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ), ανακηρύχθηκε η εταιρεία «... ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ». Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Ωστόσο, έθεσε την επισήμανση για τη διόρθωση του αναγραφόμενου ποσού της εγγύησης καλής εκτέλεσης στο σχέδιο σύμβασης, από το εσφαλμένο 81.115,23 ευρώ στο ορθό 81.931,29 ευρώ (το οποίο αντιστοιχεί στο 4% της εκτιμώμενης αξίας πλέον ΦΠΑ).


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/360/2024

Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με αριθμό 360/2024 αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση σταθερού σταθμού ραδιογωνιομέτρησης HF (ΣΣΡHF) από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 4.280.765 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο, που συνήλθε στις 18.10.2024, έκρινε απαράδεκτη την υποβολή του σχεδίου σύμβασης για προσυμβατικό έλεγχο, καθώς η προμήθεια εντάσσεται σε συγχρηματοδοτούμενη από πόρους ΕΕ δράση (ΟΠΣ 6016318) με δαπάνη κάτω των 5.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, υπερβαίνοντας το κατώτερο όριο ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020. Η απόφαση βασίζεται σε προηγούμενες νομολογίες και τονίζει ότι τέτοιες συμβάσεις ελέγχονται μόνο εάν υπερβαίνουν το ποσό αυτό, ενώ οι υπόλοιπες υπόκεινται σε άλλους ελέγχους του Ελεγκτικού Συνεδρίου.