ΕΣ/Τ6/702/2010
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Δημόσια έργα.Μελέτη-Κατασκευή,συμβάσεις παραχώρησης.1)Σύμφωνα, όμως, με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη δεν υπάρχει πρότυπο τεύχος διακηρύξεως για το σύστημα μελέτη-κατασκευή και, συνεπώς, η μη τήρηση του προτύπου τεύχους τύπου Α για την υπό κρίση διακήρυξη, δεν αποτελεί πλημμέλεια, η οποία να κωλύει την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης κατά τα βασίμως προβαλλόμενα προς τούτο από τους αιτούντες. 2)Εκ τούτων έπεται ότι σε περίπτωση κατά την οποία δημόσιο έργο προγραμματίζεται και εκτελείται από Δήμο, η αρμοδιότητα ως προς τούτο της Δημαρχιακής Επιτροπής ανάγεται στην κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη της οικείας διακήρυξης, τη διεξαγωγή της προκηρυχθείσας δημοπρασίας και την κατακύρωση του αποτελέσματος αυτής, μετά την οποία και εξαντλείται η καθιδρυθείσα αρμοδιότητά της, το δε Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου, υπέρ του οποίου λειτουργεί κατά νόμο το τεκμήριο αρμοδιότητας (αρ. 93 και 103 παρ. 4 και 5 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων), αποτελεί την προϊσταμένη αρχή του έργου, έχοντας εντεύθεν κατά την εννοιολογική σημασία αυτής την εποπτεία κατασκευής τούτου και την αρμοδιότητα να αποφασίζει για κάθε μεταβολή των όρων της εργολαβικής σύμβασης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/402/2010
Δημόσια έργα – Κατασκευή νέου στρατιωτικού νοσοκομείου Θεσσαλονίκης – Έγκριση συμπληρωματικής συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά τους όρους της από 23/10/2001 εργολαβικής συμβάσεως ο εργοδότης δικαιούται και ο ανάδοχος υποχρεούται να αποδεχθεί την προμήθεια νέου τύπου γραμμικού επιταχυντή, εφ’ όσον κατά την αιτιολογημένη τεχνική κρίση της υπηρεσίας, αυτός διαθέτει ουσιώδεις πρόσθετες δυνατότητες και τα συμβαλλόμενα μέρη καταλήξουν σε συμφωνία ως προς το ύψος της επιβάρυνσης.
ΝΣΚ/205/2003
Δαπάνη για την μετατόπιση δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) κατά την κατασκευή δημόσιων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δαπάνη και ευθύνη για τη μετατόπιση των δικτύων των Ο.Κ.Ω., η οποία καθίσταται αναγκαία λόγω κατασκευής δημόσιων έργων στην Περιφέρεια Μείζονος Πρωτευούσης από το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, βαρύνει τους ιδιοκτήτες των δικτύων Ο.Κ.Ω. και αν, συνεπεία αρνήσεώς τους να το πράξουν, η μετατόπιση γίνει από το Δημόσιο, η σχετική δαπάνη καταλογίζεται σε βάρος των Ο.Κ.Ω. και δεν συνυπολογίζεται για τον προσδιορισμό του επιτρεπόμενου ανώτατου ορίου αύξησης του αρχικού συνολικού ποσού κάθε εργολαβικής σύμβασης που προβλέπεται από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 1418/84.
ΝΣΚ/438/2011
Έννοια του επαγγελματία αγρότη κατά τις διατάξεις του Π.Δ. 890/1981 και Ν. 3874/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μεταξύ των όρων «γεωργός κατά κύρια απασχόληση», κατά το Π.Δ. 890/1981 και «επαγγελματίας αγρότης», κατά τον Ν. 3874/2010, δεν υπάρχει μεν εννοιολογική διάκριση, πλην όμως από 6-9-2010 για τον προσδιορισμό της εννοίας του «επαγγελματία αγρότη» θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, αθροιστικά, οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει ο Ν. 3874/2010, αποκλειστικώς και μόνον στο πεδίο του εθνικού μας δικαίου. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜ.6/68/2008
Βελτίωση και κατασκευή τεχνικών έργων δασικού αντιπυρικού δικτύου...ζητείται από το Τμήμα τούτο να ανακληθεί η 136/2008 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Τμήμα αποφαίνεται ότι η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, καθώς και το οικείο σχέδιο σύμβασης για την εκτέλεση του ως άνω έργου, το οποίο αποτελεί ανεξάρτητο τμήμα (υποέργο) με αυτοτελή προϋπολογισμό, δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τα ορθώς κριθέντα με την προσβαλλόμενη Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου, ως εκ τούτου, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/32/2020
Αξιοποίηση και υδροδότηση πάρκου...Με τα ανωτέρω δεδομένα η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθώς η εκτέλεση του προαναφερόμενου έργου δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δήμου .... και, συνεπώς, μη νομίμως η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του. Ειδικότερα, η αρμοδιότητα μελέτης και κατασκευής του δικτύου ύδρευσης ανήκει στην αρμοδιότητα της Δ.Ε.Υ.Α. .., η οποία αποτελεί ίδιο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου. Περαιτέρω, δεδομένου ότι ο αγωγός μεταφοράς ύδατος έγινε επί της επαρχιακής Οδού ... και επί τμήματος αγροτικής οδού και μόνο ένα μικρό ποσοστό του έργου κατασκευάστηκε στον προαύλιο χώρο του ναού, το έργο εκτελέστηκε κατά μείζον ποσοστό σε κοινόχρηστο χώρο και συνεπώς η δαπάνη εκτέλεσής του έπρεπε να βαρύνει την Δ.Ε.Υ.Α. ….
ΝΣΚ/109/2010
Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η συνάφεια τόσο της διδακτορικής διατριβής όσο και του ερευνητικού και εν γένει επιστημονικού έργου κάθε κρινόμενου υποψηφίου με το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυχθείσας θέσης είναι αναγκαίος όρος για την εκλογή σε θέση ΔΕΠ. Η παραβίαση της διάταξης αυτής αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου νομιμότητας του Πρύτανη.
ΝΣΚ/377/2007
Διάλυση εργολαβικής συμβάσεως με υπαιτιότητα του κυρίου του έργου – Ματαίωση διάλυσης εργολαβικής συμβάσεως – Αποζημίωση αναδόχου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η απαίτηση αναδόχου δημοσίου έργου να συμπεριληφθεί στο ποσό της αποζημίωσής του, στην περίπτωση ματαίωσης της διάλυσης της σχετικής σύμβασης κατ’ άρθρο 9 παρ.4 του Ν 1418/1984, και το επιπλέον κόστος, το οποίο θα προκύψει κατά την αγορά ηλεκτρικών καλωδίων λόγω της απρόβλεπτα μεγάλης αύξησης της τιμής τους, το οποίο δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί από τις προβλεπόμενες αναθεωρήσεις στα αντίστοιχα άρθρα που περιλαμβάνονται στην συμβατική μελέτη του έργου. Η αποζημίωση του αναδόχου σε περίπτωση διάλυσης της εργολαβικής σύμβασης προβλέπεται ειδικώς στις διατάξεις των άρθρων 9 παρ.3 του Ν 1418/1984 (σε συνδυασμό με το άρθρο 700 Α.Κ. εδ.β’ και 50 του ΠΔ 609/1985.
ΝΣΚ/237/2003
Κατασκευή εξωτερικών διακλαδώσεων για την αποχέτευση των όμβριων υδάτων των ακινήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατασκευή των εξωτερικών διακλαδώσεων των ακινήτων για την αποχέτευση των όμβριων υδάτων και μετά την ισχύ του Ν 2744/1999, εξακολουθεί να υπάγεται στην αρμοδιότητα της ΕΥΔΑΠ.
ΝΣΚ/311/2007
Αρμοδιότητα του Νομάρχη προς έκδοση αποφάσεως περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την ακύρωση από το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσεων της Διοικήσεως προς εκτέλεση έργου λόγω ελλείψεως αποφάσεως περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων και με βάση την κατάταξη του εκτελουμένου έργου, ύστερα από την έκδοση της ως άνω ακυρωτικής αποφάσεως, στην τέταρτη υποκατηγορία της δευτέρας κατηγορίας έργων, αρμοδιότητα για την έκδοση της αποφάσεως περί εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων έχει ο οικείος Νομάρχης.
ΝΣΚ/203/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση όρων Σύμβασης Προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ’ όσον η τροποποίηση όρων Σύμβασης Προμήθειας, αφορά στις περιπτώσεις της παρ.1 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989 και η αρμόδια Υπηρεσία, κατά την ανέλεγκτη κρίση της, βεβαιώνει ότι δεν προκαλείται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ