×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.4/585/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με τα δεδομένα αυτά και όσα ήδη εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, ο εκκαλών, μόνιμος υπάλληλος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών, ο οποίος διορίσθηκε και σε δεύτερη μόνιμη οργανική θέση εκπαιδευτικού στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Βοιωτίας, αποδέχθηκε δε δια της ορκωμοσίας του στις 5.9.2005 το διορισμό αυτόν, θεωρείται, σύμφωνα με τη ρητή διάταξη του άρθρου 35 παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα ως αυτοδικαίως παραιτηθείς από την πρώτη του θέση στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» ήδη από 5.9.2005. Περαιτέρω, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 5 του ν. 1256/1982 οφείλει να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε από την παράνομη κατοχή της προαναφερόμενης θέσης στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» κατά το χρονικό διάστημα από 5.9.2005 έως 31.5.2012, νομίμως καταλογίζονται δε αυτές σε βάρος του με την ήδη προσβαλλόμενη πράξη. Ειδικότερα, αβασίμως προβάλλει ο εκκαλών ότι η προσβαλλόμενη πράξη είναι παράνομη και ακυρωτέα διότι εκδόθηκε κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, χωρίς προηγούμενη ακρόασή του. Αντιθέτως, ο εκκαλών ούτε προβάλλει ούτε αποδεικνύει ότι πριν το διορισμό του ως εκπαιδευτικού υπέβαλε την απαιτούμενη από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 του ν. 1256/1982 υπεύθυνη δήλωση περί κατοχής από αυτόν θέσης στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Επίσης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, ο εκκαλών ουδέποτε είχε ενημερώσει τις αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού των δύο κατεχομένων από αυτόν θέσεων για το πραγματικό αυτό γεγονός, το οποίο εν τέλει διαπιστώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την παραίτησή του από τη θέση αυτή. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/106/2017

Καταβολή εξόδων παράστασης (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η εκλογή του φερόμενου ως δικαιούχου στη θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α. δεν συνιστά δεύτερη θέση που εμπίπτει στην απαγόρευση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 1256/1982, όπως ισχύει, καθόσον ο ανωτέρω που κατείχε ήδη θέση διευθύνοντος συμβούλου σε δημοτική ανώνυμη εταιρεία, ήτοι θέση που δεν καταλήφθηκε με διορισμό ή πρόσληψη, ορίσθηκε μέλος του Δ.Σ. του εν λόγω δημοτικού ν.π.δ.δ. και, στη συνέχεια, εξελέγη Πρόεδρος αυτού από το Δημοτικό Συμβούλιο ......., χωρίς διορισμό ή πρόσληψη και χωρίς να συνδέεται με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου με το εν λόγω νομικό πρόσωπο, η οποία να φέρει τυπικά και ποιοτικά τα χαρακτηριστικά της σχέσης υπαλληλίας, ήτοι της άσκησης καθηκόντων με σχέση εξάρτησης. Συνεπώς, ο σχετικός λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι απορριπτέος ως αβάσιμος


ΝΣΚ/113/2006

Στις νομοτυπικές μορφές συμβάσεων που κωλύουν σύμφωνα με το άρθρο 1 και 6 παρ.6 του Ν 1256/1982 τον διορισμό, πρόσληψη ή απασχόληση στο Δημόσιο και τα κρατικά νομικά πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου του άρθρου 9 του Ν 1232/1982 δεν περιλαμβάνεται και η μίσθωση ανεξαρτήτων υπηρεσιών. Επομένως, εφ’ όσον το υπό κρίσιν συμφωνητικό του Σ.Σ. με την εταιρεία «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.» χαρακτηρίζεται νομικά ως μίσθωση ανεξαρτήτων υπηρεσιών, η ύπαρξη ενεργού τοιαύτης μίσθωσης δεν κωλύει την πρόσληψη, διορισμό ή απασχόληση στο Γραφείο της Γενικής Γραμματέως Επικοινωνίας, μη εφαρμοζομένων στην περίπτωση αυτή των διατάξεων του Ν 1256/1982.


ΝΣΚ/383/2011

Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου του Δημοσίου, λόγω διορισμού σε δεύτερη θέση του δημόσιου τομέα – Διαφοροποίηση της έννοιας του δημόσιου τομέα στο Ν 1256/1982.Ο δημοσιογράφος Ι.Π. νομίμως κατείχε προσωποπαγή θέση Συμβούλου Επικοινωνίας Α΄ στις Γενικές Γραμματείες Επικοινωνίας και Ενημέρωσης εισπράττοντας αποδοχές μέχρι την 1-12-2010, οπότε παραιτήθηκε αυτοδίκαια κατ’ άρθρο 35 του Ν. 3528/2007, με την ανάληψη υπηρεσίας με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου στη Δημοτική Εταιρεία Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ δεν τυγχάνουν εφαρμογής στην περίπτωσή του, οι διατάξεις του Ν. 1256/1982. (ομοφ.)


ΝΣΚ/75/2013

α) Νομιμότητα ή μη διορισμού επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ σε θέση υπαλλήλου του Δημοσίου (το έτος 1981), β) νομιμότητα ή μη κατοχής δεύτερης θέσης από πανεπιστημιακό στο Δημόσιο μετά το ν.1256/1982, γ) προϋποθέσεις καταβολής ασφαλιστικής αποζημίωσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας (ΥΠΑ) σε ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, δ) περί του καταλογισμού αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών σε μη νομίμως κατέχοντα δεύτερη θέση στο Δημόσιο (βάση και ύψος), ε) αρμόδιο όργανο καταλογισμού (Υπηρεσία ή Ελεγκτικό Συνέδριο), στ) χρόνος παραγραφής της εν στενή εννοία βεβαίωσης, μετά τον καταλογισμό αχρεωστήτως καταβληθέντων αμοιβών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι αντίθετος προς το Σύνταγμα ο διορισμός επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ και σε θέση υπαλλήλου της ΥΠΑ, β) Μη νόμιμη η κατοχή της δεύτερης θέσης από τον ίδιο, μετά το ν. 1256/1982, λόγω μη λήψης σχετικής άδειας από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, γ) Ο ίδιος, δεν δικαιούται οποιωνδήποτε απολαβών και για οποιαδήποτε αιτία από τη θέση του στην ΥΠΑ, δ) Βάση για τον καταλογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων σ’ αυτόν αμοιβών αποτελούν οι εισπραχθείσες από τη δεύτερη θέση (στην ΥΠΑ), ε) Αρμόδιοι για τον καταλογισμό ο αρμόδιος Υπουργός και το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ενδείκνυται στην προκείμενη περίπτωση να τον αναλάβει, στ) Δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του Δημοσίου για εν στενή εννοία βεβαίωση, κατ’ άρθρο 86 του ν. 2362/1995, των αχρεωστήτως καταβληθέντων αμοιβών στον ανωτέρω. (ομοφ.)


ΝΣΚ/232/2010

Δυνατότητα διορισμού πολύτεκνου αστυνομικού ως εκπαιδευτικού στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις του άρθρου 1 παρ.3 εδαφ.5 και 6 του Ν 1256/1982 έχουν έδαφος εφαρμογής, τόσο επί του αστυνομικού προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. όσο και επί των ιδιαιτέρων κατηγοριών των συνοριακών φυλάκων και ειδικών φρουρών, κατισχύουσες ως ειδικότερες της διάταξης του άρθρου 5 εδαφ.α’ του ΠΔ 538/1989. Για τον διορισμό του πολυτέκνου αστυνομικού σε άλλη θέση του δημόσιου τομέα, απαιτείται η έκδοση της προβλεπομένης από την διάταξη του εδαφ.β’ του παραπάνω άρθρου αδείας του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, για την έκδοση της οποίας πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψη η προστατευτική και ευεργετική αντίληψη της νομοθεσίας προς τις πολύτεκνες οικογένειες, έτσι ώστε να περιορίζεται η τυχόν άρνηση της Διοίκησης σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις προς προστασία δημοσίου συμφέροντος. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/353/2010

Μεταφορά και μετάταξη υπαλλήλων από φορείς του δημόσιου τομέα του Ν. 1256/1982 στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους - Νομιμότητα - Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αναφερόμενοι στο ερώτημα υπάλληλοι, που υπηρετούσαν σε Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα του Ν 1256/1982, είχαν δικαίωμα μεταφοράς στο Γ.Λ.Κ. βάσει των διατάξεων του άρθρου 16 παρ.5 (α) του Ν 3614/2007 για τη στελέχωση των θέσεων των διευθύνσεων της παρ.1 του ιδίου άρθρου και νόμου. (πλειοψ.) Η μετάταξη υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε κενή οργανική θέση μόνιμου προσωπικού του Γ.Λ.Κ. δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή. (ομοφ.)


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/579/2025

Η απόφαση αφορά την έφεση κατά της καταλογιστικής πράξης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» (Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»), με την οποία είχε καταλογιστεί στον εκκαλούντα ποσό 81.813,69 ευρώ, ως αχρεωστήτως καταβληθέντων αποδοχών, λόγω της αναδρομικής ανάκλησης του διορισμού του. Η ανάκληση είχε βασιστεί στην εκ των υστέρων διαπίστωση ότι ο τίτλος σπουδών του εκκαλούντος δεν αποτελούσε διδακτορικό δίπλωμα, όπως απαιτείτο για τη θέση Ερευνητή Α’ βαθμίδας. Το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχθηκε την έφεση, δεσμευόμενο από την προηγηθείσα ακυρωτική απόφαση 1346/2024 του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Το ΣτΕ είχε κρίνει ότι ο εκκαλών, ως Ιταλός πολίτης, πληρούσε τα τυπικά προσόντα του ερευνητή Α' βαθμίδας βάσει της προκήρυξης και της προϋπηρεσίας του, καθιστώντας έτσι την πράξη ανάκλησης παράνομη. Ως εκ τούτου, η καταλογιστική πράξη απώλεσε το νόμιμο έρεισμά της και ακυρώθηκε.


ΝΣΚ/183/2018

Υπαγωγή ή μη της εταιρίας με την επωνυμία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στον δημόσιο τομέα του ν. 1256/1982.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία « Εγνατία Οδός Ανώνυμη Εταιρία», επιχείρηση κοινής ωφέλειας, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, υπάγεται στις διατάξεις που διέπουν τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, καθόσον με το άρθρο 19 του ν. 3429/2005, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3899/2010, καταργήθηκε η εξαίρεση υπαγωγής της σ’ αυτόν. (ομόφ.)


ΝΣΚ/528/2006

Το ασυμβίβαστο που καθιερώνεται στην παρ. 4 του άρθρου 38 του Ν 1397/1983 αίρεται, καθόσον αφορά τους πολυτέκνους, από τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982. Οι πολύτεκνοι, επομένως, δύνανται να διορίζονται σε θέση ειδικευομένου ιατρού και να διατηρούν παραλλήλως και δεύτερη θέση στο δημόσιο τομέα, χωρίς όμως να απαλλάσσονται της υποχρεώσεως να εκπληρώνουν πλήρως τα καθήκοντα και των δύο θέσεων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/221/2018

Δυνατότητα ή μη διορισμού ιατρού, ο οποίος διορίστηκε σε θέση Διοικητή Νοσοκομείου ως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης σε αντίστοιχη οργανική θέση της κατηγορίας ειδικών θέσεων του ν. 3528/2007, και σε δεύτερη θέση ιατρού κλάδου Ε.Σ.Υ., δεδομένων των διατάξεων του ν. 1256/1982 – Εάν οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ.3 του ν. 3329/2005, όπως ισχύει, εφαρμόζονται στην περίπτωση αυτή.Ο διορισθείς σε θέση Διοικητή Νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. δεν μπορεί να διορισθεί, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Διοικητής, και σε οργανική θέση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ., παρά μόνον εάν παραιτηθεί προηγουμένως από τη θέση του Διοικητή του Νοσοκομείου. Οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ.3 του ν. 3329/2005 δεν έχουν εφαρμογή στην εν λόγω περίπτωση. (πλειοψ.)