ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/368/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την προσφυγή αυτή, όπως οι λόγοι της αναπτύσσονται με το από 4.3.2024 παραδεκτώς κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ανάκληση της 1/2024 Πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Π.Ε. ..., με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, μεταξύ του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου κοινωφελούς χαρακτήρα, με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης ...» (εφεξής: Δ.Ε.Υ.Α.Κ.) και του οικονομικού φορέα, με την επωνυμία «…», με αντικείμενο την «Αποκατάσταση βλαβών Ε.Ε.Λ. και αντλιοστασίων λυμάτων Δ.Ε.Υ.Α.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 5 της παρούσας, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι προβαλλόμενοι, κατά τα ανωτέρω, ισχυρισμοί, σχετικά με την πρώτη ως άνω διαπιστωθείσα πλημμέλεια, πρέπει να γίνουν δεκτοί ως βάσιμοι. Τούτο, διότι, από τα στοιχεία του φακέλου, αιτιολογείται η αναγκαιότητα ανάθεσης της ελεγχόμενης σύμβασης με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Ειδικότερα, από τα 5888/13.9.2023 και 6271/27.9.2023 έγγραφα της προσφεύγουσας προς την Περιφέρεια Θεσσαλίας και την Ε.Δ.Ε.Υ.Α., αντίστοιχα, την τεκμηρίωση που περιλαμβάνεται στο υποβληθέν, πριν την έγκριση της οικείας χρηματοδότησης, Τ.Δ.Π., καθώς και την 145/2.11.2023 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της προσφεύγουσας, με την οποία εγκρίθηκε η 6079/21.9.2023 μελέτη και η προσφυγή στην ως άνω διαδικασία διαπραγμάτευσης, προκύπτει ότι η ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης κατέστη αναγκαία, λόγω της καταστροφής μεγάλου τμήματος του απαραίτητου, για την ομαλή λειτουργία της Ε.Ε.Λ. και των αντλητικών σταθμών λυμάτων της Δ.Ε.Υ.Α.Κ., ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, εξαιτίας των πλημμυρικών φαινομένων που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel».Λαμβάνοντας υπόψη τα ως άνω επικαλούμενα και προσκομιζόμενα, με την ένδικη προσφυγή, στοιχεία, το Δικαστήριο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την προσφεύγουσα, η τελευταία έχει τηρήσει την απαίτηση, κατ’ άρθρο 277 του ν. 4412/2016, τεκμηρίωσης του προϋπολογισμού της ελεγχόμενης σύμβασης, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η υποβολή άρτιων και συγκρίσιμων προσφορών από τους επιλεγέντες τρείς (3) οικονομικούς φορείς. Για τους λόγους αυτούς.Ανακαλεί την 1/2024 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/921/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης 121/2020 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε την απόρριψη της προσφοράς της στον διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης υπηρεσιών 'Λειτουργία και συντήρηση της Ε.Ε.Λ. ......'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας, συντήρησης, υγιεινολογικής παρακολούθησης και χρηματοοικονομικά βιώσιμης λειτουργίας της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) για ισοδύναμο πληθυσμό, με διάρκεια 12 μηνών και προϋπολογισμένη αξία 568.000€.
ΑΕΠΠ/129/2022
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα υπ' αριθμ. 256/2021, η οποία όρισε ανάδοχο τον δεύτερο προσφεύγοντα για τη σύμβαση 'ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ε.Ε.Λ… ΚΑΙ Ε.Ε.Λ.…' με αθροιστική εκτιμώμενη αξία 425.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η σύμβαση αφορά εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, ενώ οι προσφυγές ασκούνται λόγω σφαλμάτων στη διαδικασία κατακύρωσης και αξιολόγησης των προσφορών, με ιδιαίτερη έμφαση στα δικαιολογητικά συμμετοχής, τις τεχνικές προδιαγραφές και τη διαδικασία υποβολής δικαιολογητικών κατακύρωσης.
ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/242/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ/ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΜΕΙΚΤΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης με τίτλο «Αναβάθμιση ΕΕΛ …»(....)Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η θέσπιση των ανωτέρω παράνομων κριτηρίων τεχνικής ικανότητας του άρθρου 2.2.6 της Διακήρυξης και ανάθεσης της σύμβασης του άρθρου 2.3.1 συνιστούν ουσιώδεις πλημμέλειες, καθώς συνιστούν ευθεία παραβίαση των άρθρων 305 και 311 του ν. 4412/2016 και έχουν πλήξει την αντικειμενική ακεραιότητα της ελεγχόμενης διαδικασίας, δοθέντος ότι εν προκειμένω, σύμφωνα με τα παρατιθέμενα στις σκέψεις 18-20 της παρούσας πραγματικά γεγονότα οδήγησαν στον αποκλεισμό δύο τουλάχιστον ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων, οι οποίοι, όπως προκύπτει από την επισκόπηση των προσφορών τους διέθεταν μακροχρόνια εμπειρία στην προμήθεια και τη λειτουργία εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η σύναψη του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης με τίτλο «Αναβάθμιση Ε.Ε.Λ. …».
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1392/2022.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/446/2023
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ συστημάτων απολύμανσης:ζητείται η ανάκληση της 622/2022 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Στα έγγραφα της ελεγχόμενης σύμβασης δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία (λ.χ. τυχόν έρευνα αγοράς, λήψη μη δεσμευτικών προσφορών, προηγούμενες συμβάσεις) που έλαβε υπόψη του ο αναθέτων Φορέας για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του, με συγκεκριμένες αναφορές σε στοιχεία για τον προσδιορισμό της τιμής μονάδας έκαστου προμηθευόμενου είδους και των υποομάδων που το συνθέτουν. Εξάλλου, μολονότι ο αναθέτων Φορέας επικαλείται ότι ο προϋπολογισμός της διαμορφώθηκε βάσει των αποτελεσμάτων της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου, κανένα στοιχείο δεν προσκομίζεται σχετικά με την εν λόγω πιλοτική εφαρμογή, προς τεκμηρίωση του ισχυρισμού αυτού. Στη δε μνημονευθείσα «Έκθεση Ανάλυσης Κοστολογίου», που αποτελεί, κατ’ ουσίαν, το μοναδικό έγγραφο, με το οποίο ο αναθέτων Φορέας επιχειρεί να τεκμηριώσει τον προϋπολογισμό της ελεγχόμενης σύμβασης, αποτυπώνεται (υπό μορφή πίνακα) το συνολικό κόστος του εξοπλισμού ανά κατηγορία οχήματος και αναφέρεται το κόστος των επί μέρους υλικών/εξαρτημάτων που απαρτίζουν τα συστήματα απολύμανσης ανά κατηγορία οχήματος, χωρίς όμως να προσκομίζονται περαιτέρω στοιχεία για το πώς προέκυψε το κόστος κάθε επί μέρους υλικού (π.χ. με βάση τις τρέχουσες τιμές της αγοράς για κάθε εξάρτημα), ενώ αναφέρεται το κόστος των λοιπών ειδών και υπηρεσιών (κόστος τοποθέτησης εξοπλισμού, κόστος αγοράς απολυμαντικού υγρού κ.λπ.), χωρίς να γίνεται αναφορά στον τρόπο προσδιορισμού αυτού. Ενόψει των ανωτέρω, διαπιστώνεται ότι, όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, ότι ο αναθέτων Φορέας δεν έχει τηρήσει την απαίτηση, κατ’ άρθρο 277 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4412/2016, τεκμηρίωσης του προϋπολογισμού της ελεγχόμενης σύμβασης. Δεν ανακαλεί την 622/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και
ΕΣ/Ζ.ΚΛ/156/2017
Προμήθεια και ανανέωση αδειών χρήσης προϊόντων λογισμικού στο πλαίσιο της «Microsoft Enterprise Agreement» (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκ. II), η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης (διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση της προκήρυξης) δεν μπορεί να βρει έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 269 περ. γ΄ υποπερ. γγ΄, που αναφέρεται στην ύπαρξη λόγων προστασίας αποκλειστικών δικαιωμάτων για τους οποίους συγκεκριμένος μόνο οικονομικός φορέας μπορεί να εκτελέσει τη σύμβαση. Τούτο, διότι ναι μεν η εταιρεία …έχει παρακρατήσει το δικαίωμα κυριότητας επί των προϊόντων για τα οποία παρέχει, στο πλαίσιο των συμβάσεων τύπου Enterprise Agreement, τις άδειες χρήσης, οι οποίες αποτελούν και το κύριο αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης, και οι εν λόγω άδειες υπόκεινται πράγματι σε προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, πλην όμως η επιλογή για χρήση των προϊόντων της εταιρείας …με διατήρηση αποκλειστικών δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας από την ανάδοχο επί στοιχείων του τεχνικού φακέλου της σύμβασης, χωρίς να προβλέπεται η μεταβίβαση των δικαιωμάτων αυτών στην Ε.Υ.Δ.Α.Π. Α.Ε. μετά τη λήξη της σύμβασης ή η δυνατότητα της τελευταίας να επεμβαίνει στο δίκτυο, κάνοντας χρήση των στοιχείων του φακέλου χωρίς την άδεια της αναδόχου, οδηγεί κατ΄ ουσία σε προκαθορισμό της διαρκούς επιλογής της ανωτέρω εταιρείας ως αναδόχου και για τις μελλοντικές φάσεις επέκτασης, συντήρησης ή ανανέωσης του πληροφοριακού δικτύου της Ε.ΥΔ.Α.Π., με συνέπεια η εταιρεία …να εμφανίζεται ως μοναδική, έναντι οιουδήποτε άλλου δραστηριοποιούμενου στον ίδιο οικονομικό κλάδο, παρόχου/προμηθευτή των ζητούμενων υπηρεσιών/αγαθών, λόγω του τεχνητού περιορισμού των παραμέτρων της αρχικής σύμβασης. Στον ίδιο χώρο δε (προϊόντα και υπηρεσίες λογισμικού) δραστηριοποιούνται και άλλοι οικονομικοί φορείς, οι οποίοι παρέχουν ισοδύναμα ή παρόμοια αγαθά ή υπηρεσίες με αυτά της…, όπως η δημιουργία αυτόνομων συστημάτων λογισμικού. Περαιτέρω, η διαδικασία ανάθεσης της ελεγχόμενης σύμβασης δύναται να βρει έρεισμα στη διάταξη της περ. ε΄ του άρθρου 269 του ν. 4412/2016, που αναφέρεται στη δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να συνάπτει σύμβαση με το αρχικό ανάδοχο, είτε για τη μερική αντικατάσταση αγαθών ή εγκαταστάσεων είτε για την επέκτασή τους, δοθέντος ότι η πληροφοριακή υποδομή της Ε.Υ.ΔΑ.Π. Α.Ε. βασίζεται σε λογισμικά προϊόντα της εταιρείας…, η δε ενδεχόμενη αλλαγή, στην παρούσα φάση, των εν λόγω προϊόντων με προϊόντα άλλων κατασκευαστών θα υποχρέωνε την επιχείρηση σε ριζικό ανασχεδιασμό των πληροφοριακών δομών της, στην εκ νέου προμήθεια σωρείας προγραμμάτων και νέου εξοπλισμού, στην επανεκπαίδευση του προσωπικού της στα νέα λογισμικά και θα επέφερε μεγάλες τεχνικές δυσχέρειες, λόγω της μεταξύ τους ασυμβατότητας, στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία του πληροφοριακού της συστήματος.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/14/2023
Ζητείται η ανάκληση της 775/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή, μεταξύ της Α.Ε. και της …Α.Ε., του ελεγχθέντος σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης της υπηρεσίας με τίτλο «ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΕΡΓΩΝ (...)Εκτιμώντας τα πραγματικά περιστατικά που υποβλήθηκαν στην κρίση του και σύμφωνα με την παρατεθείσα στις σκέψεις 3 και 4 ερμηνεία των διατάξεων άρθρου 337 του ν. 4412/2016, το Δικαστήριο διαπιστώνει εξ αρχής ότι εσφαλμένως έκρινε η προσβαλλόμενη ότι η σύναψη της συμπληρωματικής σύμβασης έλαβε χώρα μετά τη λήξη της αρχικής σύμβασης και την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου αυτής, συνάγοντας συνακόλουθα το συμπέρασμα ότι δεν καταλείπεται πλέον κανένα περιθώριο τροποποίησης ή συμπλήρωσής της. Τούτο διότι από τα προαναφερθέντα ανωτέρω στις σκέψεις 8 και 9 στοιχεία προκύπτει ότι η εγκριτική της σύναψης της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης 1661(α)26.08.2022 απόφαση του Δ.Σ. της αναθέτουσας ήταν προγενέστερη της 15ης.1.2023 που ήταν η ημερομηνία λήξης της αρχικής σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου. (...)Κατ’ ακολουθία του συνόλου των ανωτέρω σκέψεων, η ελεγχόμενη προσφυγή πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 775/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με συνέπεια να μην κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου τροποποιητικής/συμπληρωματικής σύμβασης, αντίγραφο του οποίου, σε ηλεκτρονική μορφή, επισυναπτόμενο στην παρούσα, τηρείται στη Γραμματεία του Δικαστηρίου, και να επιστραφεί στην προσφεύγουσα το κατατεθέν από αυτήν παράβολο.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται την με ΑΒΔ 7705/10.11.2022 προσφυγή της …...Α.Ε..Ανακαλεί την προσβαλλόμενη με αυτή 775/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/183/2018
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:Με δεδομένα τα ανωτέρω, η ανωτέρω σύμβαση μεταξύ του Δήμου ..... και της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. αποτελεί προγραμματική σύμβαση, καθόσον στη Δ.Ε.Υ.Α.Κ. δεν ανατέθηκε μια συνηθισμένη παροχή υπηρεσίας, ώστε να υποκρύπτεται ανεπίτρεπτη επιχορήγηση προς αυτή, ανεξαρτήτως ότι δεν πρόκειται για Δ.Ε.Υ.Α. του Δήμου ....., αλλά η υλοποίηση ενός συγχρηματοδοτούμενου έργου, με οικονομικό αντικείμενο ποσού 6.527.322,65 ευρώ, στο πλαίσιο της οποίας η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. θα λειτουργήσει ως αναθέτουσα αρχή πραγματοποιώντας ό,τι είναι απαραίτητο τόσο για τη διενέργεια των διαγωνισμών, τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων, την επίβλεψη και παραλαβή όσο και έναντι της διαχειριστικής αρχής για τη χρηματοδότηση και τις πληρωμές του έργου. Συνεπώς, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΑΕΠΠ/490/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος η συγκεκριμένη κοινοπραξία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Επέκταση εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) Γιάννουλης» με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 1.640.000,00€ πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα επικαλείται σημαντικές παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως έλλειψη πίνακα συμμόρφωσης, υποδιαστασιολόγηση του ανοξικού όγκου, έλλειψη εφεδρειών και τεχνικές αποκλίσεις που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της επεξεργασίας. Ζητά τον αποκλεισμό της προσφοράς της κοινοπραξίας και την ακύρωση της σχετικής απόφασης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/446/2023
Προμήθεια «συσκευών διασφάλισης της συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα των λεωφορείων της ... Α.Ε.(...)Υπό το πρίσμα των ως άνω δεδομένων και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν (βλ. σκ. 8) πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Κατ’ εκτίμηση των εγγράφων που τη συνοδεύουν και των προβαλλόμενων με την κρινόμενη προσφυγή και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση ισχυρισμών, για την ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης με χρήση της εξαιρετικής διαδικασίας της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης ο αναθέτων Φορέας επικαλείται, κατ’ ουσίαν, ως κατεπείγουσα ανάγκη την αντιμετώπιση της μεταδοτικότητας του κορονοϊού κατά τις μετακινήσεις των επιβατών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ως απρόβλεπτο γεγονός την καλπάζουσα μορφή των μεταλλάξεων που επιβάλλει την άμεση εξασφάλιση της, δια των προμηθευόμενων συσκευών, νέας τεχνολογίας, η οποία συνιστά τη βέλτιστη λύση για την αντιμετώπιση της ως άνω κατεπείγουσας ανάγκης. Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι ο αναθέτων Φορέας δεν τεκμηρίωσε επαρκώς ότι υφίσταται κατεπείγουσα ανάγκη, οφειλόμενη σε γεγονότα απρόβλεπτα, που δικαιολογεί την εφαρμογή της διαδικασίας διαπραγμάτευσης του άρθρου 269 παρ. δ΄ του ν. 4412/2016 και, όπως καταδεικνύεται από τις περιστάσεις του συγκεκριμένου πραγματικού πλαισίου της υπόθεσης, ουδόλως κωλυόταν να τηρήσει τις προθεσμίες διαγωνιστικής διαδικασίας ή, τουλάχιστον, τις συντετμημένες προθεσμίες για την υποβολή προσφορών, που προβλέπονται από τον ν. 4412/2016. Λαμβανομένου υπόψη του συνόλου των ανωτέρω σκέψεων και καθόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος ανάκλησης, η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη.(της 622/2022 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.)
ΑΕΠΠ/371/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 239/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό Αξιολόγησης Προσφορών και αποδέχτηκε τις βαθμολογίες του διαγωνισμού. Ειδικότερα, αμφισβητεί τη νομιμότητα της αξιολόγησης-βαθμολόγησης της παρεμβαίνουσας εταιρείας, θεωρώντας ότι η δική της προσφορά είναι πληρέστερη τεχνικά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών για τη λειτουργία εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (Ε.Ε.Λ.), με εκτιμώμενη αξία 295.492 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), διάρκειας 24 μηνών χωρίς δικαίωμα προαίρεσης, σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού.