×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/212/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δωρεά προς Δημόσιο ποσού που επιδικάστηκε με δικαστική απόφαση. Διαδικασία αποδοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιδικασθείσα με αμετάκλητη δικαστική απόφαση χρηματική απαίτηση μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο δωρεάς προς το Ελληνικό Δημόσιο. Αποδοχή ή αποποίηση από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Δ/νσης Εθνικών Κληροδοτημάτων, ως προς το συμφέρον ή επαχθές αυτής. Είσπραξη κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/223/2009

Δεκτή καταψηφιστική αγωγή για οικογενειακή παροχή. Δικαστική απόφαση αμετάκλητη. Το διατακτικό άνευ μνείας έντοκης καταβολής. Υποχρέωση ή μη του Δημοσίου για την καταβολή των τόκων, παρελθούσης απράκτου της προθεσμίας διορθώσεως της αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν έχει υποχρέωση το Δημόσιο να καταβάλει εντόκως επιδικασθείσα εις βάρος του χρηματική απαίτηση, εφ’ όσον δεν προκύπτει εκ του διατακτικού της οικείας αποφάσεως ότι η επιδίκαση της παροχής αυτής γίνεται εντόκως, έστω και αν στην απόφαση περιέχεται πλήρης δικανικός συλλογισμός, με δύναμη δεδικασμένου, ως προς το έντοκο της καταβολής. Παρά ταύτα, το Δημόσιο στην περίπτωση αυτή ενδείκνυται να καταβάλει οικειοθελώς και τους τόκους της επιδικασθείσας εις βάρος του χρηματικής απαιτήσεως, καθόσον δεν έχει οικονομικό συμφέρον να αναμείνει την έκδοση καταψηφιστικής αγωγής ως προς τους οφειλόμενους τόκους.


ΝΣΚ/120/2015

Συμψηφισμός ή μη, κατ' άρθρο 83 ΚΕΔΕ, αναδρομικών αποδοχών, που επιδικάσθηκαν με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, με τυχόν οφειλές των δικαιούχων προς το Δημόσιο. α) Δεν επιτρέπεται ο συμψηφισμός των αναδρομικών αποδοχών, που επιδικάσθηκαν με την υπ’ αριθμ. 1001/2011 τελεσίδικη απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών, με οφειλές των δικαιούχων προς το Δημόσιο, καθόσον θεωρούνται μισθός, και στο μέτρο που δεν υπερβαίνουν το όριο που προβλέπεται στο άρθρο 31 του ΚΕΔΕ (πλειοψ.) και β) Η αναδρομική καταβολή αποδοχών πρέπει να αναχθεί σε ποσό μηνιαίας καταβολής, το δε μη συμψηφιστέο ποσό θα προκύψει από την πρόσθεση των επιδικασθεισών μηνιαίων αποδοχών με τις ληφθείσες αποδοχές του χρόνου στον οποίο αυτές αφορούν (ομοφ.).


ΝΣΚ/505/2006

Αυτεπάγγελτος ή μη συμψηφισμός εκ μέρους του Δημοσίου απαίτησης οφειλέτη του έναντι ληξιπροθέσμων χρεών αυτού προς το Δημόσιο, όταν η εν λόγω απαίτηση αφορά αποζημίωση για την αποκατάσταση υλικών ζημιών οχήματος του ως άνω οφειλέτη. Η αναγνωρισθείσα σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 976/1979 χρηματική απαίτηση σε βάρος του Δημοσίου για την αποκατάσταση των υλικών ζημιών που προκλήθηκαν σε όχημα οφειλέτη του, δεν εμπίπτει στις περιοριστικά αναφερόμενες στο άρθρο 31 του ΚΕΔΕ ακατάσχετες απαιτήσεις, ούτε στις διατηρηθείσες δυνάμει του άρθρου 52 του ΕισΝΚΠολΔ διατάξεις των ειδικών νόμων που προβλέπουν ακατάσχετα. Επομένως, είναι δυνατόν να χωρήσει αυτεπάγγελτος συμψηφισμός της απαίτησης αυτής από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του ως άνω οφειλέτη προς την ίδια Δ.Ο.Υ., κατ’ άρθρο 83 παρ.3 του ΚΕΔΕ.


ΝΣΚ/308/2014

Δωρεά Π. Ραπτάρχη προς το Ελληνικό Δημόσιο – Διερεύνηση δυνατότητας μελλοντικής έκδοσης και διάθεσης του Διαρκούς Κώδικα Νομοθεσίας, μόνο σε ηλεκτρονική μορφή κατ’ αποκλεισμό της έντυπης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο, ως δωρεοδόχος της δωρεάς του Παντελή Ραπτάρχη που έχει ως αντικείμενο την επιχείρηση έκδοσης του Διαρκούς Κώδικα Νομοθεσίας, έχει δυνατότητα να μεταβάλει τον τρόπο εκμετάλλευσης του εν λόγω έργου με σκοπό τον περιορισμό της έκδοσης και διάθεσής του μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, κατ’ αποκλεισμό της έντυπης, υπό την προϋπόθεση ότι θα προηγηθεί δικαστική απόφαση του αρμόδιου εφετείου, που να βεβαιώνει ότι η σκοπούμενη μεταβολή ικανοποιεί πληρέστερα τη θέληση του δωρητή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/159/2000

Δωρεά. Κοινωφελείς σκοποί. Αποδοχή. Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιος για την αποδοχή της δωρεάς ύψους 20.000.000 δρχ. από το "Ιδρυμα Νιάρχου" με σκοπό την αγορά εξοπλισμού δανειστικής βιβλιοθήκης η οποία θα εγκατασταθεί στο κτίριο της Ελληνικής Πρεσβείας Λιουμπλιάνας και εκπαιδευτικού υλικού για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, είναι ο Υπουργός Οικονομικών (Δ/νση Εθνικών Κληροδοτημάτων) με τήρηση της διαδικασίας που περιγράφεται στις διατάξεις του ΑΝ 2039/1939. Για την έναρξη της διαδικασίας αυτής απαιτείται σχετικό έγγραφο του δωρητού, η έλλειψη όμως τούτου δεν επηρεάζει την εγκυρότητα της δωρεάς, εφ όσον παραδοθούν τα χρήματα στο Ελληνικό Δημόσιο (ΝΣΚ 444/91, 753/93).


ΝΣΚ/355/2003

Αποζημίωση υπέρ αναπήρου πολέμου, δικαιούχου αδείας λειτουργίας περιπτέρου. Υπόχρεο προς καταβολή το Ελλ. Δημόσιο (Περιφερειακή Διοίκηση).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επιδικασθείσα αμετακλήτως αποζημίωση υπέρ ιδιώτου και σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου λόγω μη έγκαιρης εκτέλεσης απόφασης του Νομάρχη Αθηνών με την οποία παραχωρείται άδεια εκμετάλλευσης περιπτέρου σε ανάπηρο πολέμου θα καταβληθεί στο δικαιούχο από το Ελλ. Δημόσιο και ειδικώτερα από την Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής, εφόσον η σχετική αρμοδιότητα, υπαγομένη ανέκαθεν στο ΥΠΕΘΑ παρέμεινε στην κρατική διοίκηση, μη μεταβιβασθείσα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ασκείται δε πλέον από το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.


ΝΣΚ/407/2012

Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής της Αεροπορικής Εταιρείας, απορρέουσας από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, με ισόποση οφειλή του Δημοσίου (ΥΠΑ) προς την ίδια εταιρεία, από επιδότηση άγονων γραμμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής αεροπορικής εταιρείας προς το Δημόσιο, που απορρέει από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.), με απαίτησή της από επιδότηση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε άγονες αεροπορικές γραμμές, που αφορά διανυθέν και όχι μελλοντικό τρίμηνο, έχει εκκαθαριστεί με την έκδοση της σχετικής εισήγησης και έχει εκδοθεί και η σχετική εντολή Γ.Λ.Κ. δεν μπορεί να αποκλειστεί, εφόσον συντρέχουν οι κατ’ άρθρο 83 ΚΕΔΕ προϋποθέσεις. Αρμόδια αρχή για να αποφανθεί επί αιτήματος συμψηφισμού είναι αποκλειστικά η οικεία Δ.Ο.Υ. και όχι η ΥΠΑ. Επί του συγκεκριμένου αιτήματος συμψηφισμού που προκάλεσε το ερώτημα, η απάντηση είναι αρνητική, καθόσον η υπό κρίση αίτηση συμψηφισμού της Αεροπορικής Εταιρείας με την επωνυμία, OLYMPIC AIR (Ο.Α.) υποβλήθηκε αφενός αόριστα, δηλαδή χωρίς να εξειδικεύεται η προτεινόμενη προς συμψηφισμό ανταπαίτηση αυτής, αφετέρου δε, απευθύνεται και προς την ΥΠΑ, που είναι αναρμόδια αρχή και όχι, όπως έπρεπε, στην οικεία Δ.Ο.Υ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/332/2016

Αρμόδιο όργανο για την αποδοχή δωρεών, κληρονομιών, κληροδοσιών υπέρ του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.)(...)Ο Υπουργός Οικονομικών είναι αρμόδιος για την αποδοχή ή αποποίηση περιουσιών, δηλαδή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών, που καταλείπονται υπέρ των Ταμείων Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.) και Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.), στα οποία αποδίδεται το προϊόν της εκκαθάρισης κατά το άρθρο 32 του ν. 4182/2013. Η αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών για την αποδοχή ή αποποίηση δωρεών με ή χωρίς όρο προς το Δημόσιο υφίσταται σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από την αξία των δωρούμενων και από το εάν η παράδοση στο Δημόσιο των κινητών πραγμάτων που δωρίζονται σε αυτό με ιδιωτικό έγγραφο ή και χωρίς αυτό, καθιστά τη σύσταση της δωρεάς ισχυρή, κατά το άρθρο 498 ΑΚ.


ΝΣΚ/163/2017

Αναστολή καταδιωκτικών μέτρων λόγω υποβολής αίτησης υπαγωγής των προς το Δημόσιο χρεών στο ν. 3869/2010 και χορήγησης προσωρινής διαταγής στο πλαίσιο των διατάξεων του ίδιου νόμου.(..)Η γνωμοδότηση πραγματεύεται τα εξής ζητήματα υπό το πρίσμα των διατάξεων του ν. 3869/2010 και του ν.δ. 356/1974 (ΚΕΔΕ): α) Γενικά, περί αναστολής των καταδιωκτικών μέτρων σε βάρος οφειλέτη του Δημοσίου λόγω υποβολής αίτησης υπαγωγής των προς το Δημόσιο χρεών του στο ν. 3869/2010 και χορήγησης προσωρινής διαταγής στο πλαίσιο των διατάξεων του ίδιου νόμου, β) Ειδικότερα, περί αναστολής, λόγω υποβολής αίτησης και χορήγησης προσωρινής διαταγής, των κατασχέσεων που επιβλήθηκαν από το Δημόσιο εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων ως τρίτων, με βάση και το συγκεκριμένο περιεχόμενο της προσωρινής διαταγής, το χρόνο επιβολής των κατασχέσεων και την ύπαρξη ή μη μελλοντικών κατασχεθεισών απαιτήσεων και απαιτήσεων που εμπίπτουν στο ακατάσχετο του άρθρου 31 παρ. 2 του ΚΕΔΕ. γ) Τις περιπτώσεις μη νόμιμης λήψεως καταδιωκτικών μέτρων και, συνακόλουθα, τη συνδρομή λόγου άρσεως αυτών


ΝΣΚ/248/2014

Ένοπλες Δυνάμεις - Συμβάσεις - Δημόσια Έργα - Τρόπος συμμόρφωσης της Διοίκησης προς δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τα δοθέντα πραγματικά περιστατικά η Διοίκηση (Διευθύνουσα Υπηρεσία) πρέπει να αναμορφώσει το 2ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. του έργου και στη συνέχεια, να συντάξει νέο Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.) πολλαπλασιάζοντας τις εκτελεσθείσες εργασίες επί τις αναμορφωμένες τιμές του ως άνω Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. Η ανάδοχος θα καλύψει την χρηματική ζημία της από την εσφαλμένη σύνταξη του 2ου Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε., πρώτα από τα απρόβλεπτα του έργου και μετά για το υπόλοιπο αυτής, θα υποβάλει λογαριασμό προς πιστοποίηση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ