×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/146/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Λατομεία – Χορήγηση άδειας εκμετάλλευσης σε δημόσια έκταση διεκδικούμενη από ιδιώτες – Προθεσμία άσκησης δικαιώματος παράτασης της άδειας – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α. Η δικαστική διένεξη μεταξύ ιδιωτών σχετικά με την κυριότητα δημόσιας χορτολιβαδικής – βραχώδους έκτασης χωρίς οποιαδήποτε εμπλοκή του Δημοσίου στη σχετική δίκη δεν συνιστά εμπόδιο για την αρμόδια Υπηρεσία να χορηγήσει άδεια λατομικής εκμετάλλευσης της έκτασης αυτής. (ομοφ.) Β. Η μη τήρηση της προθεσμίας του άρθρου 7 παρ. 6 του ν. 669/1977 για την υποβολή αίτησης παράτασης άδειας εκμετάλλευσης λατομείου επιφέρει έκπτωση του ενδιαφερομένου από το δικαίωμα παράτασης. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/459/2002

Λατομεία. Αποχώρηση εταίρου από εταιρεία στην οποία έχει εισφέρει το μισθωτικό του δικαίωμα εκμετάλλευσης λατομείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση αποχώρησης από εταιρεία εταίρου, ο οποίος έχει εισφέρει σε αυτήν τα μισθωτικά του δικαιώματα εκμετάλλευσης λατομείου, αναλαμβάνονται από αυτόν τα δικαιώματά του αυτά και συνεχίζεται επ ονόματί του η αρχική μίσθωση μόνον όταν αυτό προβλέπεται από το εταιρικό δίκαιο και τις συμβατές με αυτό τυχόν συμφωνίες των εταίρων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/449/2001

Λατομεία. Αρχαιολογικοί χώροι. Επαναπροσδιορισμός των ορίων λατομικής περιοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Ο Νομάρχης Μεσσηνίας οφείλει να τροποποιήσει την απόφαση καθορισμού της λατομικής περιοχής στην θέση Παλιοτσουκαλαίϊκα της περιοχής Τσουκαλαίϊκων Ν. Μεσσηνίας και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της λατομικής περιοχής, ούτως ώστε αυτά να απέχουν δύο (2) τουλάχιστον χιλιόμετρα από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Μετά την κατά τα άνω τροποποίηση και επαναπροσδιορισμό των ορίων της λατομικής περιοχής ο Νομάρχης οφείλει να ανακαλέσει τις άδειες εκμεταλλεύσεως ή να καταγγείλει τις συμβάσεις μισθώσεως λατομείων αδρανών υλικών που τυχόν λειτουργούν στο τμήμα της λατομικής περιοχής που θα καταργηθεί με την απόφαση τροποποιήσεως και επαναπροσδιορισμού των ορίων, διότι θα έχουν απωλέσει το νόμιμο έρεισμά τους. β) Πριν από την έκδοση της απόφασης τροποποίησης της αποφάσεως καθορισμού της λατομικής περιοχής και επαναπροσδιορισμού των ορίων της περιοχής αυτής, δεν απαιτείται να συσταθεί και γνωμοδοτήσει σχετικώς, η προβλεπόμενη, από τις διατάξεις των άρθρων 1 επ. του ΒΔ της 27/30-3-1919 Περί συστάσεως ειδικής επιτροπής προς γνωμοδότησιν περί της εκδόσεως ή μη απαγορευτικής διαταγής της λατομίας δι αρχαιολογικούς λόγους, επιτροπή, δεδομένου ότι το ως άνω ΒΔ καταργήθηκε με το άρθρο 54 παρ.1 περ.α και στ του Ν 669/1977.


ΝΣΚ/158/2020

Έλεγχος των προϋποθέσεων που αποδεικνύουν την ύπαρξη του δικαιώματος εκμετάλλευσης λατομείου αργίλου σε ιδιωτική έκταση.(...)Τα προσκομισθέντα κατά το στάδιο έγκρισης της τεχνικής μελέτης από την εκμεταλλεύτρια εταιρεία (μισθώτρια) έγγραφα για την απόδειξη της κυριότητας της εκμισθώτριας Ιεράς Μονής Α.Γ.Ε. επί της εδαφικής έκτασης, εντός της οποίας βρίσκονται τα λατομικά ορυκτά και στα οποία δεν συμπεριλαμβάνεται τίτλος ιδιοκτησίας, αλλά το προγενέστερο μισθωτήριο συμβόλαιο για την ίδια έκταση μεταξύ των ιδίων συμβαλλομένων και η σχετική άδεια εκμετάλλευσης, τοπογραφικό διάγραμμα, αποφάσεις του Ηγουμενοσυμβουλίου και του Οργανισμού Διοίκησης Μοναστηριακής Περιουσίας, καθώς και πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ, δεν πληρούν την απαιτούμενη από τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 44 του V. 4512/2018 τεκμηρίωση για την ύπαρξη του δικαιώματος εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου λατομείου στο πρόσωπο της εκμισθώτριας υπό την ιδιότητά της ως ιδιοκτήτριας της εδαφικής αυτής έκτασης (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/227/2015

Καθορισμός περιοχής ως λατομικής και αποχαρακτηρισμός αυτής, λόγω μη ενεργοποίησής της εντός της εκ του νόμου προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παράλειψη του αρμόδιου Περιφερειάρχη να εκδόσει την απόφαση αποχαρακτηρισμού ως λατομικής της περιοχής, η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί εντός της –εκ του νόμου– οριζόμενης προθεσμίας, δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη νόμιμη παράταση ισχύος της απόφασης καθορισμού της περιοχής ως λατομικής ούτε παρέχει τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος της με ρητή διοικητική πράξη. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/131/2017

Εγγυητικές επιστολές «για διασφάλιση καταβολής τυχόν οφειλομένων μισθωμάτων», οι οποίες κατατίθενται για λατομεία που λειτουργούν σε εκτάσεις αμφισβητούμενης ιδιοκτησίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τα αμφισβητούμενης ιδιοκτησίας λατομεία που, κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 41 παρ. 9 ν. 4409/2016, λειτουργούν βάσει προσωρινής άδειας εκμετάλλευσης, χωρίς μίσθωση, απαιτείται η κατάθεση εγγυητικής επιστολής, για τη διασφάλιση καταβολής τυχόν οφειλομένων μισθωμάτων. Το ύψος της επιστολής, καθώς και οτιδήποτε σχετίζεται με την έκδοση αυτής, θα οριστεί επί τη βάσει των ανωτέρω διατάξεων, ανεξαρτήτως οιασδήποτε προηγούμενης γενικής ή τοπικής διοικητικής πρακτικής.


ΝΣΚ/381/2005

Δυνατότητα ανάληψης από τον μισθωτή δικαιώματος εκμεταλλεύσεως λατομείου μαρμάρων του δικαιώματος αυτού, όταν αποχωρεί από την εταιρεία, στην οποία έχει εισφέρει το εν λόγω δικαίωμα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση αποχώρησης από εταιρεία εταίρου, ο οποίος έχει εισφέρει σ’ αυτήν το μισθωτικό του δικαίωμα εκμετάλλευσης λατομείου μαρμάρων, αναλαμβάνεται από αυτόν το εν λόγω δικαίωμα και συνεχίζεται επ’ ονόματί του η αρχική μίσθωση, μόνο όταν αυτό προβλέπεται από το εταιρικό δίκαιο και τις συμβατές με αυτό τυχόν εταιρικές συμφωνίες (σχετική και η Ολ.ΝΣΚ 459/2002). (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1310/2020

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια μαρμάρου αξίας 194.167,74 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στην υποβολή συμβολαίου μίσθωσης λατομείου αντί άδειας εκμετάλλευσης, η οποία όμως δεν απαιτούνταν ρητά από τη διακήρυξη. Η ΑΕΠΠ κρίνει νόμιμη την προσφυγή, ακυρώνοντας τη ματαίωση της διαδικασίας λόγω παράνομης εισαγωγής εκ των υστέρων απαιτήσεων.


ΝΣΚ/175/2015

Δημόσια λατομεία – Καθορισμός ως υπόχρεου για αποζημίωση υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 του ν. 1428/1984 και 5 του ν. 5895/1933, λόγω μη νόμιμης εξόρυξης αδρανών υλικών από εκμεταλλεύτρια εταιρεία – Διαγραφή ή μη από την αρμόδια υπηρεσία των βεβαιωμένων μισθωμάτων, δεδομένου του χρόνου που έχει παρέλθει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η, κατά τα άρθρα 16 παρ.1 του ν. 1428/1984 και 5 του ν. 5895/1933, υποχρέωση αποζημίωσης του Δημοσίου, λόγω διενέργειας παράνομης εκμετάλλευσης λατομείου αδρανών υλικών, βαρύνει την εταιρεία που πραγματοποίησε την παράνομη πράξη και, εν προκειμένω, την εταιρεία «ΛΑΤΟΜΙΚΗ Α.Ε.» για πράξεις που τελέσθηκαν μέχρι 28.2.2007 και την εταιρεία «ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΔΑΜΑΣΤΑΣ Α.Ε.» για πράξεις που τελέσθηκαν από 1.3.2007 και εντεύθεν. 2) Οι παράνομα εξορυχθείσες και πωληθείσες ποσότητες αδρανών υλικών ναι μεν δεν προσμετρώνται κατά τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων, πλην όμως η αρμόδια Υπηρεσία δεν δικαιούται ούτε υποχρεούται να προβεί στη διαγραφή των, αντιστοιχούντων σε αυτές, βεβαιωμένων μισθωμάτων και την απόδοσή τους στην μισθώτρια εταιρεία «ΛΑΤΟΜΙΚΗ Α.Ε.», ως αχρεώστητα καταβληθέντων, ή το συμψηφισμό τους με την οφειλόμενη προς το Δημόσιο αποζημίωση του άρθρου 5 του ν. 5895/1933, για την αυθαίρετη χρήση της έκτασης από την οποία οι εξορυχθείσες και πωληθείσες ποσότητες αδρανών υλικών προέρχονται, διότι δικαιούχος του πλειστηριάσματος των παράνομα παραχθέντων λατομικών προϊόντων, υποχρεωτικά εκποιητέων με πλειοδοτική δημοπρασία, είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου και, ήδη, η Περιφέρεια Κρήτης, στην οποία είναι αποδοτέα τα κατά τα ανωτέρω βεβαιωθέντα μισθώματα, που αποτελούν ποσοστό του τιμήματος της πώλησης των παράνομα εξορυχθέντων αδρανών υλικών. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/86/2017

Χορήγηση άδειας εγκατάστασης σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. - Έγγραφα που λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να αποδείξει η αιτούσα εταιρεία ότι έχει το δικαίωμα νόμιμης χρήσης του ακινήτου επί του οποίου θα γίνει η σχετική εγκατάσταση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εταιρεία έχει τη νόμιμη χρήση της έκτασης επί της οποίας έχει ζητήσει άδεια εγκατάστασης σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α., χωρίς όμως να μπορεί να διασφαλισθεί απόλυτα ότι θα έχει τη νόμιμη χρήση αυτής καθόλο το χρονικό διάστημα που θα καλύπτει την άδεια εγκατάστασης και την άδεια λειτουργίας. Ως προς τούτο εναπόκειται στη Διοίκηση να σταθμίσει στα στοιχεία της συγκεκριμένης επένδυσης και να εκτιμήσει αν η εταιρεία θα ενεργήσει με τρόπο που θα διασφαλιστεί η νόμιμη χρήση της εν λόγω έκτασης καθόλο το ως άνω χρονικό διάστημα, τηρώντας τα όσα συναποδέχθηκε με τους ιδιοκτήτες της ως άνω έκτασης (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.6/404/2017

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:..ζητείται η ανάκληση της 458/2016 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Ενόψει των προεκτεθέντων συντρέχουν, κατά την πλειοψηφούσα κρίση του Τμήματος, οι προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, δοθέντος ότι το πρόσθετο μεταφορικό έργο προέκυψε από την αιφνίδια αλλαγή των συνθηκών μετά την δημοπρασία του ελεγχόμενου έργου, σε σχέση με εκείνες που υπήρχαν κατά το χρόνο σύνταξης των τευχών δημοπράτησης του (διακοπή λειτουργίας του λατομείου «….», που λειτουργούσε στην περιοχή της ….  … και αναγκαστική λήψη των λατομικών προϊόντων από το λατομείο «…..», της λατομικής περιοχής ... του Δήμου … και από τα μεταλλεία … της εταιρείας «….»,τα οποία βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση από την αρχικώς εκτιμηθείσα) οι οποίες συνιστούν απρόβλεπτες περιστάσεις και τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης με την υφιστάμενο ανάδοχο. Και τούτο διότι,….Σε κάθε περίπτωση, δεν θα μπορούσε η ανάδοχος εταιρεία, όπως εσφαλμένα δέχθηκε το Κλιμάκιο, να διαμορφώσει την οικονομική της προσφορά λαμβάνοντας υπόψη και το ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να αναζητήσει άλλη πηγή προμήθειας των υλικών αυτών στην ευρύτερη περιοχή, διότι αυτό θα καθιστούσε την προσφορά της, είτε λιγότερο ανταγωνιστική έναντι των λοιπών, είτε θα μπορούσε να κριθεί απαράδεκτη ως υπερβαίνουσα τις οικείες τιμές της Υπηρεσίας. Η παύση δε λειτουργίας του πλησιέστερου λατομείου της περιοχής και η διαφοροποίηση των αποστάσεων μεταφοράς και των συνθηκών διακίνησης που είχαν ληφθεί υπόψη κατά την σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης για την εισκόμιση αδρανών υλικών οδοστρωσίας και ασφαλτικών, συνιστά απρόβλεπτη περίσταση, αφού μετέβαλε ουσιωδώς το αντικείμενο της σύμβασης. Ο απρόβλεπτος αυτός πολλαπλασιασμός του συμβατικού κόστους, ο οποίος οδήγησε σε κατάδηλη ανατροπή της σχέσης μεταξύ παροχής και αντιπαροχής δεν μπορεί να βαρύνει μονομερώς τον ανάδοχο και να απαλλάξει την αναθέτουσα αρχή από την υποχρέωση καταβολής των αναγκαίων για την κατασκευή του έργου δαπανών. Σε κάθε περίπτωση, οι ως άνω μεταφορικές υπηρεσίες δεν μπορούν από τεχνική και οικονομική άποψη να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για την αναθέτουσα αρχή, καθόσον είναι αναγκαίες και προαπαιτούμενες για την ολοκλήρωση του συμβατικού αντικειμένου του έργου. Επομένως παρέχεται, εν προκειμένω, νόμιμο έρεισμα για τη σύναψη συμπληρωματικής συμβάσεως για τη μεταφορά των αναγκαίων αδρανών υλικών από τα πλησιέστερα προς το έργο νομίμως λειτουργούντα λατομεία και την καταβολή πρόσθετης αποζημίωσης στην ανάδοχο, με την σύνταξη ΑΠΕ κατά τις ισχύουσες διατάξεις.(...)Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, πρέπει να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η 458/2016 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.