×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/327/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έκδοση συμπληρωματικών φύλλων ή πράξεων μετά τον χρόνο παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Όταν δεν έχουν εκδοθεί αρχικά φύλλα ελέγχου ή πράξεις εντός του χρόνου παραγραφής, δεν μπορούν να εκδοθούν και κοινοποιηθούν νομίμως και συμπληρωματικά φύλλα ή πράξεις άρθρων 68 παρ.2 Ν 2238/1994 και 49 παρ.3 Ν 2859/2000.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/39/2005

Φορολογία εισοδήματος. Έκδοση φύλλων ελέγχου. Παραγραφή. Δωροδοκία υπαλλήλου. Επανέλεγχος. Κίνητρα ειλικρίνειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι ανυπόστατο το φύλλο ελέγχου φορολογίας εισοδήματος που δεν φέρει υπογραφή του προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. και δεν έχει καταχωρηθεί στο βιβλίο μεταγραφών της υπηρεσίας αυτής. β) Ο αρμόδιος επιθεωρητής μπορεί να διατάξει οποτεδήποτε επανέλεγχο. Με βάση τα πορίσματα του επανέλεγχου θα εκδοθούν τα φύλλα ελέγχου δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουν ακόμη εκδοθεί τέτοια φύλλα. Για την παροχή των κινήτρων ειλικρίνειας αρκεί να διαπιστώσει η φορολογική αρχή ότι τελέσθηκε η δωροδοκία, χωρίς να απαιτείται ποινική ή πειθαρχική καταδίκη. γ) Η παραγραφή για την έκδοση φύλλων ελέγχου φορολογίας εισοδήματος είναι δεκαετής για τα οικονομικά έτη 1993, 1994 και 1995 και πενταετής για τα οικονομικά έτη 1996 και εντεύθεν. Ο χρόνος της παραγραφής είναι αντίστοιχα δεκαπέντε έτη και δέκα έτη όταν η μη ενάσκηση του δικαιώματος του Δημοσίου οφείλεται σε κοινή παράνομη συμπεριφορά του φορολογούμενου και του αρμόδιου φορολογικού οργάνου.


ΝΣΚ/37/2013

Δικαίωμα διενέργειας ελέγχου και πιθανής έκδοσης συμπληρωματικών φύλλων, μετά από έκδοση οριστικών φύλλων ελέγχου στα πλαίσια αιτήματος αμοιβαίου διακανονισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έκδοση οριστικών φύλλων ελέγχου μετά από πράξη διοικητικής επίλυσης της διαφοράς, έχει τα αποτελέσματα αμετάκλητης δικαστικής απόφασης. Η αρμόδια φορολογική αρχή, μετά την έκδοση των εν λόγω οριστικών φύλλων ελέγχου, δεν δύναται να διενεργήσει νέο έλεγχο και να εκδώσει, κατ’ άρθρο 68 του Κ.Φ.Ε., συμπληρωματικά φύλλα ελέγχου, στα πλαίσια αιτήματος αμοιβαίου διακανονισμού, που υποβάλλεται σε εφαρμογή της σύμβασης «Για την εξάλειψη της διπλής φορολογίας σε περίπτωση διορθώσεως των κερδών συνδεδεμένων επιχειρήσεων» (90/436/ΕΟΚ), που κυρώθηκε με τον ν. 2216/1994. (ομοφ.)


ΝΣΚ/217/2003

Χρόνος παραγραφής δικαιώματος έκδοσης και κοινοποίησης αρχικών και συμπληρωματικών φύλλων ελέγχου εισοδήματος, ΦΠΑ και λοιπών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εκ των διατάξεων των άρθρων 17 παρ.1 Ν 1828/89 και 52 παρ.2 Ν 1642/86 συνάγεται ότι, η παραγραφή ορίζεται δεκαπενταετής (15ετής) στις περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις (και 16ετής ως προς το εισόδημα, αν τα συμπληρωματικά στοιχεία περιέλθουν το τελευταίο έτος της παραγραφής στον αρμόδιο Οικονομικό Έφορο).


ΝΣΚ/89/2018

Δυνατότητα έκδοσης πράξεων προσδιορισμού φόρου εντός δεκαετίας, δυνάμει συμπληρωματικών στοιχείων, που περιέρχονται σε γνώση της φορολογικής διοίκησης εντός πενταετίας, μετά την έκδοση της αρχικής πράξης προσδιορισμού φόρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για υποθέσεις χρήσεων μέχρι τις 31-12-2013 συντρέχει νόμιμος λόγος για ετήσια παρέκταση της πενταετούς προθεσμίας παραγραφής προς επιβολή φόρων, προστίμων κλπ., κατ’ εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου 84 του ν. 2238/1994, εφόσον περιέλθουν σε γνώση της Διοίκησης συμπληρωματικά στοιχεία κατά το τελευταίο έτος της αρχικής (πενταετούς) παραγραφής. (ομόφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/799/2025

Η απόφαση 799/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της υπό εκκαθάριση ετερόρρυθμης εταιρίας «............» και επικυρώνει έξι πράξεις προσδιορισμού φόρου και επιβολής προστίμων για τις διαχειριστικές περιόδους 2012 και 2013. Οι πράξεις αφορούσαν τη λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 245.545,00 ΕΥΡΩ για το 2012 και 740.322,00 ΕΥΡΩ για το 2013, με αποτέλεσμα την καταλόγιση φόρων εισοδήματος, Φ.Π.Α. και προστίμων συνολικού ύψους 1.033.243,99 ΕΥΡΩ. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό περί παραγραφής, κρίνοντας ότι τα πληροφοριακά δελτία του 2023 αποτελούσαν συμπληρωματικά στοιχεία που δικαιολογούσαν την επέκταση της παραγραφής στη δεκαετία λόγω φοροδιαφυγής (άρθρο 66 ν. 4174/2013). Επίσης, επικυρώθηκε η κρίση για την εικονικότητα των συναλλαγών, δεδομένου ότι οι εκδότριες εταιρείες κρίθηκαν συναλλακτικώς ανύπαρκτες.


ΝΣΚ/355/2013

Επιτρεπτό ή μη εξωλογιστικού προσδιορισμού σε υποθέσεις αγοραπωλησίας ακινήτων (άρθρο 28 του ν. 2238/1994).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε υποθέσεις αγοραπωλησίας ακινήτων, για τις οποίες, κατά την κρίση της φορολογικής αρχής, προκύπτει εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις του άρθρου 28 του ν. 2238/1994, δεν δύνανται να εφαρμοστούν οι διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 2238/1994 περί εξωλογιστικού προσδιορισμού, δεδομένου ότι ο τρόπος προσδιορισμού του εισοδήματος στις περιπτώσεις αυτές ρυθμίζεται ειδικά και εξαντλητικά στις διατάξεις του άρθρου 28 παρ.3 του ν. 2238/1994. Με δεδομένο ότι στις προαναφερθείσες υποθέσεις δεν τίθεται θέμα εφαρμογής εξωλογιστικού προσδιορισμού (άρθρο 32 του ν. 2238/1994), ούτε πρόκειται για εισόδημα τεχνικών επιχειρήσεων (άρθρο 34 του ν. 2238/1994), ούτε για εισόδημα ελευθερίων επαγγελμάτων (άρθρο 49 του ν. 2238/1994), δεν μπορεί να γίνει λόγος περί εφαρμογής της παρ.10 του άρθρου 70 του ν. 2238/1994. (ομοφ.)


ΑΕΔ/9/2009

Η διάταξη του άρθρου 48 παρ. 3 του Ν.Δ/τος 496/1974 περί διετούς παραγραφής των μισθολογικών κ.λ.π. αξιώσεων υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου δεν αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος - Η έννοια των διατάξεων των άρθρων 49 και 51 περ. β του αυτού ως άνω Ν.Δ/τος είναι, ότι αίτηση, υποβληθείσα στο αρμόδιο Ν.Π.Δ.Δ. πριν από την έναρξη του χρόνου παραγραφής αναστέλλει την έναρξη της παραγραφής αυτής επί ένα εξάμηνο.


ΠΟΛ.1165/2018

Κοινοποίηση της υπ’ αριθμ. 147/2018 γνωμοδότησης της Α΄ Ολομέλειας Διακοπών του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με την οποία η εξαιρετική δεκαπενταετής προθεσμία παραγραφής για τον καταλογισμό φόρου τυγχάνει εφαρμογής μόνο στην περίπτωση της μη υποβολής δήλωσης φόρου εισοδήματος ή απόδοσης παρακρατούμενων φόρων, ενώ επί εκπροθέσμου υποβολής ισχύει ο κανόνας της 5ετούς παραγραφής της παραγράφου 1 του άρθρου 84 του ν. 2238/1994, με την παρέκτασή της κατά τρία (3) έτη στην περίπτωση που η εκπρόθεσμη δήλωση υποβληθεί κατά το τελευταίο έτος της προθεσμίας αυτής.(6Ε7Χ46ΜΠ3Ζ-ΧΦΜ )

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Ε.2123/2019 ΑΔΑ: 6ΧΛΤ46ΜΠ3Ζ-ΥΩ0


ΔΕΔ/Αθ/194/2025

Η απόφαση 194/4.2.2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης υπό εκκαθάριση και του νομίμου εκπροσώπου της, επικυρώνοντας έξι οριστικές πράξεις επιβολής προστίμου ΚΒΣ από τη Δ.Ο.Υ. Λιβαδειάς, που αφορούν τις διαχειριστικές περιόδους 2003 έως 2008. Οι πράξεις είχαν αρχικά ακυρωθεί από το δικαστήριο για τυπικούς λόγους (μη σύνταξη απόδειξης παραλαβής βιβλίων) και εκδόθηκαν εκ νέου. Οι προσφεύγοντες ισχυρίστηκαν παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου, μη νόμιμη κοινοποίηση και παραλείψεις στη διαδικασία του ελέγχου (όπως η μη πρόσκληση του άρθρου 4 του Ν. 3610/2007). Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς περί παραγραφής, καθώς οι πράξεις κοινοποιήθηκαν εντός της ετήσιας προθεσμίας. Επίσης, έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου είναι βάσιμες, καθώς η μη προσκόμιση των βιβλίων κατέστησε αδύνατη την πραγματοποίηση επαληθεύσεων, ενώ οι προσφεύγοντες δεν αμφισβήτησαν την ουσία των παραβάσεων.


ΔΕΔ/Αθ/588/2025

Η απόφαση 588/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων απόρριψης της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου. Οι απορριφθείσες πράξεις αφορούσαν αιτήματα τροποποίησης δηλώσεων Φ.Α.Π. (2012, 2013) και ΕΝ.Φ.Ι.Α. (2014-2018). Η προσφεύγουσα υποστήριζε ότι εκ παραδρομής δήλωσε ακίνητο 70383,17 τ.μ. ως εντός οικισμού αντί εκτός. Οι τροποποιητικές δηλώσεις, μείωσης φόρου, απορρίφθηκαν αρχικά λόγω παραγραφής των ετών. Ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας περί πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης (άρθρο 74 ΚΦΔ) απορρίφθηκε από τη ΔΕΔ, καθώς η διόρθωση απαιτεί εξελεγκτική αρμοδιότητα της Δ.Ο.Υ. για την πραγματική κατάσταση του ακινήτου και δεν προκύπτει άμεσα από τα προσκομιζόμενα στοιχεία.