×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/347/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συμμόρφωση Διοικήσεως. Ανακοπές προς ακύρωση ταμειακών βεβαιώσεων και πράξεων διοικητικής εκτελέσεως. Ύπαρξη ή μη συνυπευθυνότητας για την πληρωμή των χρεών στο πρόσωπο του καθ’ ού η εκτέλεση τρίτου ανακόπτοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δ.Ο.Υ. Α΄ Πατρών υποχρεούται να προβεί στις δέουσες ενέργειες για την εξάλειψη της 701/13-3-2006 εκθέσεως αναγκαστικής κατασχέσεως ακινήτων της δικαστικής επιμελήτριας του Πρωτοδικείου Πάτρας, Γ. Κ. και να επιστρέψει τα εισπραχθέντα ποσά βάσει της 27185/147/2-11-2005 εκθέσεως αναγκαστικής κατασχέσεως εις χείρας τρίτου του Προϊσταμένου της πιο πάνω Δ.Ο.Υ. μετά την έκδοση των υπ’ αριθμ. 737/2008, 738/2008 και 740/2008 οριστικών και μη τελεσίδικων αποφάσεων του Διοικητικού Πρωτοδικείου Πάτρας (Τμήμα 4ο Μονομελές), ότι με τις οποίες, κατ’ αποδοχή αντίστοιχων ανακοπών του Θ.Κ. και με την αιτιολογία ότι δεν προβλεπόταν από καμιά διάταξη νόμου αλληλέγγυα και εις ολόκληρο ευθύνη του ανακόπτοντα, ακυρώθηκαν η υπ’ αριθμ. 171/12-1-2004 πράξη ταμειακής βεβαιώσεως ποσού 621.616 € σε βάρος της ανώνυμης εταιρείας «Κ… Α.Ε.Β.Ε.» και οι πιο πάνω πράξης διοικητικής εκτελέσεως σε βάρος του ανακόπτοντα, κατά το μέρος που μ’ αυτές επιδιωκόταν η είσπραξη απ’ αυτόν (ανακόπτοντα), ως αλληλέγγυα συνευθυνόμενου κατά τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 6 του Ν 1892/1990 (Φ.Ε.Κ. Α΄101), του πιο πάνω βεβαιωθέντος ποσού σε βάρος της ανώνυμης εταιρείας «Κ… Α.Ε.Β.Ε.» και του βεβαιωθέντος ποσού 712.160,40 € σε βάρος της ανώνυμης εταιρείας «Χ…Γ. Κ……. Α.Ε.» από επιστρεπτέα ποσά επιχορηγήσεως και επιδοτήσεως επιτοκίου σύμφωνα τον πιο πάνω Ν 1892/1990. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/191/2010

Κρίσεις Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν είναι νόμιμη απόφαση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), διότι στηρίχθηκε σε ακυρωθείσα με απόφαση του Διοικ. Εφετείου Αθηνών πράξη οριστικής αξιολογήσεως του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) /Βασικής Συνθέσεως, επί της από 1-1-2004 έως 1-8-2004 εκθέσεως οριστικής αξιολόγησης. β) Στην πιο πάνω περίπτωση η επανάληψη της κρίσεως πρέπει να γίνει από το πρωτοβάθμιο όργανο κρίσεων.


ΜΠρΑθ/733/2011

Η κατάσχεση στα χέρια της Τράπεζας ως τρίτης έχει ρυθμιστεί ειδικότερα με τα άρθρα 87-94 του νδ της 17-7/13-8-1923 «Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών», του οποίου η ισχύς διατηρήθηκε με το άρθρο 52 αρ. 3 ΕισΝΚΠολΔ. Συμπληρωματικά εφαρμόζονται οι γενικές ρυθμίσεις των άρθρων 982 επ. που ισχύουν άμεσα, όπου υπάρχουν κενά, σύμφωνα με τα άρθρα 42 § 3 και 53 § του πιο πάνω νδ. Οταν υποβάλλεται καταφατική δήλωση, η Τράπεζα αποκτά δυνάμει του άρθρου 87 § 1 του πιο πάνω νδ το δικαίωμα, είτε να παρακαταθέσει τα κατασχεθέντα, απαλλασσόμενη ούτω πάσης ευθύνης και έναντι του κατασχόντος και έναντι του δικαιούχου, είτε να ζητήσει από τον Πρόεδρο Πρωτοδικών την άρση της κατασχέσεως με ή και χωρίς εγγύηση. Αν πρόκειται για την ....... της ....... ΑΕ, η κατάθεση μπορεί να γίνει στην ίδια ή σε ειδικό λογαριασμό όψεως. Η ανάληψη από τον κατασχόντα του ποσού, που κατασχέθηκε, γίνεται κατά το άρθρο 88 του νδ με άδεια του Προέδρου Πρωτοδικών. Οι διατάξεις των άρθρων 87 και 88 του πιο πάνω νδ έχουν διατηρηθεί σε ισχύ και δεν καταργήθηκαν με την εισαγωγή του ΚΠολΔ, που είναι νεώτερο νομοθέτημα, γιατί οι γενικές διατάξεις του ΚΠολΔ δεν μπορούν να καταργήσουν τις ειδικές του νδ. Οπου αυτό έχει συμβεί, ορίζεται ρητά στον ΚΠολΔ ή στον ΕισΝΚΠολΔ. Η διάταξη του άρθρου 88 δεν προσκρούει στο Σύνταγμα, εφόσον δεν εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση υπέρ της καθ' ης Τράπεζας και δεν θεσπίζει ανεπίτρεπτο εμπόδιο εκτέλεσης τελεσίδικης απόφασης. Περαιτέρω στο άρθρο 3 § 2 ΕισΝΚΠολΔ ορίζεται, ότι «2. Στις περιπτώσεις που διατάξεις του ΑΚ ή άλλου νόμου παραπέμπουν στην αρμοδιότητα και στην επ' αναφορά διαδικασία γενικά του προέδρου πρωτοδικών ..... από την εισαγωγή του ΚΠολΔ είναι αρμόδιο το μονομελές πρωτοδικείο, δικάζοντας κατά τη διαδικασία των άρθρων 686 επ ΚΠολΔ, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά».


ΝΣΚ/255/2007

Ευρωπαϊκή Ένωση - Καταλογισμός - Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως προς τη διαδικασία καταλογισμού σε βάρος των υπόλογων διαχειριστών αχρεωστήτων ή παράνομων καταβολών κατά την υλοποίηση εκ μέρους του σωματείου, με την επωνυμία «Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης», ως τελικού δικαιούχου-φορέα υλοποίησης, προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης ομογενών Ποντίων, που χρηματοδοτήθηκαν, με τη συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου από τη Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στα πλαίσια υλοποίησης κοινοτικών πολιτικών κατά το Α΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και προέκυψαν κατά τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου δυνάμει των διατάξεων του ΝΔ 1264/1942, του Ν 2343/1995 και του Ν 2362/1995, θα τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις της υπ’ αριθμ. 2007892/461/27-5-1998 ΚΥΑ, όπως ίσχυε τροποποιηθείσα με την υπ’ αριθμ. 2/57858/Γ0041/9-8-2000 όμοια απόφαση. Η ακύρωση με αμετάκλητη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της εκδοθείσης στα πλαίσια της αναζήτησης των πιο πάνω ποσών καταλογιστικής αποφάσεως για πλημμέλειες στην αιτιολογία τόσο της ιδίας, όσο και της πορισματικής εκθέσεως ελέγχου στην οποία αυτή στηρίχθηκε, έχει ως αποτέλεσμα την απόλυτη ακυρότητά τους, ώστε αυτές να θεωρούνται ως μηδέποτε υπάρξασες και εκδοθείσες.


ΝΣΚ/138/2003

Αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την αναγνώριση απαιτήσεων σε βάρος του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έχει, κατά το Σύνταγμα και τον Οργανισμό του αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί για τη συμβιβαστική επίλυση διαφορών και την αναγνώριση απαιτήσεων τρίτων κατά του Δημοσίου, αλλά η τελική απόφαση και έγκριση ανήκει στον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ. για ποσά μέχρι 6.000 Ευρώ και τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών για ποσά υπερβαίνοντα το πιο πάνω όριο, οι οποίοι μπορούν να τροποποιούν τα οικεία πρακτικά του μόνο προς όφελος του Δημοσίου.


ΝΣΚ/17/2011

Πτώχευση ανώνυμης εταιρείας – Δυνατότητα ή μη συμψηφισμού του συνόλου ή μέρους του ποσού της επιστροφής, επιβληθέντος σε βάρος της εταιρείας προστίμου Κ.Β.Σ., με απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι δυνατός ο συμψηφισμός, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 83 του ΚΕΔΕ, του μέρους εκείνου του ποσού της επιστροφής του επιβληθέντος σε βάρος της πτωχεύσασας εταιρείας, προστίμου Κ.Β.Σ., που διαγράφηκε βάσει δικαστικής απόφασης, το οποίο είχε εξοφληθεί με ατομικά φύλα έκπτωσης (Α.Φ.Ε.Κ.) με συμψηφισμό, με απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου κατά της ίδιας εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι οι, κατά τις διατάξεις του ουσιαστικού δικαίου, που διέπουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις, όροι συμψηφισμού τους, συνέτρεχαν πριν από την κήρυξη της εταιρείας σε κατάσταση πτώχευσης. (ομοφ.) β) Το μέρος του ποσού του ανωτέρω προστίμου Κ.Β.Σ., που εισπράχθηκε με εκπλειστηριάσματα, προϊόντα αναγκαστικών πλειστηριασμών, που πραγματοποιήθηκαν πριν από την κήρυξη της καθ’ ης η εκτέλεση εταιρείας σε κατάσταση πτώχευσης, πρέπει, μετά την ακύρωση, με εκτελεστή δικαστική απόφαση, της πράξης επιβολής του ανωτέρω προστίμου, να επιστραφεί στους συμβολαιογράφους των πιο πάνω αναγκαστικών πλειστηριασμών, προκειμένου αυτοί να συντάξουν συμπληρωματικούς πίνακες κατάταξης και να διανείμουν το χρηματικό ποσό που προκύπτει στους αναγγελθέντες σ’ αυτούς και μη ικανοποιηθέντες πλήρως δανειστές. (ομοφ.)


ΝΣΚ/122/2009

Είσπραξη από την Τελωνειακή Αρχή, των ποσών των προσαυξήσεων για τις ακάλυπτες επιταγές από το ποσό της διαθέσιμης εγγύησης, η οποία είχε κατατεθεί για την με αναστολή καταβολής παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης – Υποβολή σχετικής έγκλησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η είσπραξη από την κατάπτωση της κατατεθείσης, κατά τα τελευταία εδάφια της παρ.5 του άρθρου 109 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001), όπως αυτά προστέθηκαν με την παρ.2 του άρθρου 28 του Ν 3634/2008, εγγυητικής επιστολής του επιβληθέντος, κατά το άρθρο 5 του ΑΝ 1819/1951, όπως αυτό ίσχυε, προστίμου σε βάρος της υπόχρεης για την καταβολή των αναφερόμενων στις πιο πάνω διατάξεις φορολογικών και λοιπών επιβαρύνσεων εταιρείας λόγω μη πληρωμής των επιταγών που εκδόθηκαν για την πληρωμή των εν λόγω επιβαρύνσεων έγινε εκτός της εκ της εγγυητικής επιστολής πηγαζούσης σχέσεως εγγυήσεως και πρέπει να επιστραφεί στην χορηγήσασα την επιστολή εταιρεία, που το κατέβαλε, ως αχρεωστήτως εισπραχθέν απ αυτήν, κατ εφαρμογή του εδ.β της παρ.1 του άρθρου 32 του Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001) και να αναζητηθεί η εξόφλησή του από την πράγματι υπόχρεο για την καταβολή του πιο πάνω εταιρεία και στην περίπτωση που η τελευταία, παρά την προς τούτο ειδοποίησή της, δεν το εξοφλήσει, ο Προϊστάμενος της Τελωνειακής Αρχής οφείλει να υποβάλλει σχετική έγκληση σε βάρος του εκδότη των μη πληρωθέντων επιταγών, εντός της τρίμηνης προθεσμίας του άρθρου 117 Π.Κ.


ΝΣΚ/438/2003

Ανάκτηση παράνομης κρατικής ενίσχυσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Νομίμως προέβη στη βεβαίωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΝΔ 356/1974 (ΦΕΚ Α’ 90) «Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων», ποσού 41.085.840, 06 Ευρώ, πλέον τόκων, σε βάρος της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Α.Ε.» που είχε χορηγηθεί σ’ αυτήν, ως ενίσχυση κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, η οποία κηρύχθηκε ως ασυμβίβαστη προς την κοινή αγορά, για το ποσό αυτό, με την 4831/11-12-2002 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 87 (πρώην 92) της Συνθήκης Ε.Κ. Β) Νομίμως μπορεί να επιδιώξει την αναγκαστική είσπραξη του βεβαιωθέντος ποσού, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ιδίου Ν.Δ., εάν η άνω οφειλέτρια εταιρεία δεν συμμορφωθεί οικειοθελώς προς την υποχρέωσή της να καταβάλει το ποσό αυτό. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/205/2014

Δυνατότητα ή μη επιβολής διοικητικού προστίμου λόγω παράβασης της νομοθεσίας περί ζωοτροφών, τελεσθείσης εντός αγροτικής φυλακής και η προβλεπόμενη στην σχετική νομοθεσία διαδικασία συμμόρφωσης των αρμοδίων υπηρεσιών του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Ζωϊκής Παραγωγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν έχει τη δυνατότητα επιβολής του διοικητικού προστίμου, που προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 23 παρ. 2γ περ.13 του Ν. 4235/2014 τόσο σε βάρος του Αγροτικού Σωφρονιστικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Κασσαβέτειας (Ε.Α.Κ.Κ.Ν.), που αποτελεί Υπηρεσία του Δημοσίου σε επίπεδο Διεύθυνσης υπαγόμενη στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, όσο και σε βάρος των υπαλλήλων των αντίστοιχων κλάδων ειδικοτήτων του πιο πάνω Αγροτικού Σωφρονιστικού Καταστήματος, στους οποίους την 09.10.2012 είχαν ανατεθεί αρμοδίως καθήκοντα τήρησης των διατάξεων περί ζωοτροφών. Οι ανωτέρω υπάλληλοι όμως υπέχουν πειθαρχική ευθύνη για παράβαση της νομοθεσίας περί ζωοτροφών και σε βάρος τους θα πρέπει να κινηθεί η προβλεπόμενη από τον Υπαλληλικό Κώδικα πειθαρχική διαδικασία, ενόψει του ότι ο επόπτης ελέγχου ζωοτροφών της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας έχει ήδη προχωρήσει σε δέσμευση της ακατάλληλης ποσότητας αραβοσίτου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/36/2020

Εάν η έκδοση διαπιστωτικής διοικητικής πράξης θέσεως αιρετού τοπικής αυτοδιοίκησης σε κατάσταση αργίας, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, προϋποθέτει να συνέτρεξαν άπαξ στο πρόσωπο του αιρετού η αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα και η επιβολή σε βάρος του περιοριστικών όρων ή προσωρινής κράτησης, χωρίς να απαιτείται να εξακολουθούν να συντρέχουν οι καταστάσεις αυτές και κατά το χρόνο έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης και, σε καταφατική περίπτωση, εάν το επιβληθέν με τη διαπιστωτική πράξη διοικητικό μέτρο της αργίας ανατρέχει και σε προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο, κατά την οποία συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις στο πρόσωπο του αιρετού.Η έκδοση σε βάρος αιρετού διαπιστωτικής πράξης περί θέσεώς του σε αργία, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, επιβάλλεται όταν συντρέξουν άπαξ στο πρόσωπό του οι καταστάσεις που περιγράφονται στη διάταξη αυτή, ήτοι παραπομπή για κακούργημα με αμετάκλητο βούλευμα ή κλητήριο θέσπισμα με περιοριστικούς όρους ή προσωρινή κράτηση σε βάρος του που, είτε ίσχυαν κατά το χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα έγιναν αμετάκλητα, είτε επιβλήθηκαν μετά την αμετάκλητη παραπομπή μέχρι τη λήξη της υποδικίας με την έκδοση είτε καταδικαστικής σε πρώτο βαθμό είτε τελεσίδικης αθωωτικής απόφασης και εφόσον ο αμετακλήτως παραπεμπόμενος κατείχε ή απέκτησε την ιδιότητα του αιρετού από το χρόνο που συνέτρεξαν οι καταστάσεις αυτές μέχρι τη λήξη της ως άνω υποδικίας. Η ισχύς του μέτρου της αργίας θα ανάγεται, είτε στο χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα κατέστησαν αμετάκλητα, όταν οι περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση ίσχυαν κατά το χρόνο αυτό, είτε στο χρόνο που επιβλήθηκαν σε βάρος του παραπεμπόμενου αιρετού περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση, όταν οι τελευταίοι επιβλήθηκαν μετά το αμετάκλητο της παραπομπής και μέχρι τη λήξη της υποδικίας. Η αναδρομικότητα, όμως, της διαπιστωτικής πράξης δεν μπορεί να επεκταθεί σε προηγούμενη και ήδη λήξασα αυτοδιοικητική περίοδο, ούτε επεκτείνεται σε επακολουθούσα αυτοδιοικητική περίοδο, ώστε, στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η έκδοση νέας πράξης περί θέσεως του αιρετού σε αργία, εφόσον εξακολουθεί να ισχύει η κατάσταση της υποδικίας και κατά τη νέα αυτοδιοικητική περίοδο, με χρόνο έναρξης αυτό της ανάληψης των καθηκόντων του. Στη δε περίπτωση που συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις σε ορισμένο πρόσωπο προτού αυτό αποκτήσει την ιδιότητα του αιρετού, η πράξη θα ισχύσει από το χρόνο που απέκτησε το πρόσωπο αυτό την ιδιότητα του αιρετού και μέχρι τη λήξη της υποδικίας (ομόφωνα).


ΕΣ/ΤΜ.1/78/2011

Αναδρομική καταβολή, επιδόματος εξόδων ιατρείου:Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, νομίμως καταβάλλεται στον φερόμενο ως δικαιούχο, του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, γιατρό το οφειλόμενο σ’ αυτόν επίδομα εξόδων ιατρείων εντός των ορίων της πενταετούς παραγραφής της σχετικής αξίωσής του. Το ανωτέρω επίδομα οφείλεται απ’ ευθείας εκ του νόμου, η δε μνημονευθείσα στην προηγούμενη σκέψη Μ21/31267/18.2.2010 απόφαση του Διευθυντή Υγειονομικού Προσωπικού του Ι.Κ.Α. δεν έχει συστατικό χαρακτήρα, όπως αβασίμως προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο, αλλά διαπιστωτικό του οικείου δικαιώματός του και, ως εκ τούτου, νομίμως ανατρέχει στην ημερομηνία, από την οποία ο φερόμενος ως δικαιούχος γιατρός δικαιούται να λάβει το εν λόγω επίδομα. Επομένως, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα, με το οποίο εντέλλεται η πληρωμή της πιο πάνω νόμιμης δαπάνης, θα μπορούσε να θεωρηθεί αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκε.