×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/410/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τέλεση λαθρεμπορίας από πολλά πρόσωπα. Δυνατότητα εφαρμογής της ευνοϊκής ρύθμισης του άρθρου 158 παρ. 1 του Τελωνειακού Κώδικα περί καταβολής μειωμένου πολλαπλού τέλους, στους συνυπαιτίους, αιτούντες την εφαρμογή αυτής και μη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί συμμετοχής περισσοτέρων προσώπων στην τέλεση λαθρεμπορίας, η ευνοϊκή ρύθμιση της παρ. 1 του άρθρου 158 του Τελωνειακού Κώδικα (Ν 2960/2001), η οποία προβλέπει την καταβολή μειωμένου πολλαπλού τέλους, εφαρμόζεται σε όσους από τους συμμετέχοντες ζητήσουν να υπαχθούν σ’ αυτή και πληρούν τις προϋποθέσεις εφαρμογής της, ενώ όσοι από τους συμμετέχοντες είτε δεν έχουν ζητήσει την υπαγωγή τους σ’ αυτή είτε εμπίπτουν στην εξαίρεση της παρ. 3 του ιδίου ως άνω άρθρου εξακολουθούν να ευθύνονται, καθένας εις ολόκληρον, για το πέραν του καταβληθέντος υπόλοιπο ποσό του πολλαπλού τέλους μέχρι την πλήρη εξόφλησή του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/70/2019

Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις στοιχειοθέτησης της αντικειμενικής και υποκειμενικής υπόστασης της λαθρεμπορίας. Το διοικητικό δικαστήριο, όταν κρίνει επί υποθέσεως επιβολής πολλαπλού τέλους, δεν δεσμεύεται από την αμετάκλητη αθωωτική απόφαση ποινικού δικαστηρίου, αλλά υποχρεούται να τη συνεκτιμήσει, ενώ δεν οφείλει να εξετάσει αυτεπαγγέλτως αν αυτή έχει καταστεί αμετάκλητη. Μαρτυρικές καταθέσεις που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο ποινικής δίκης δεν αποτελούν νόμιμα αποδεικτικά μέσα ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων. Πότε επιτρέπεται η επίκληση και προσαγωγή το πρώτον κατ’ έφεση νέων αποδεικτικών μέσων. Ο ειδικότερος νομικός χαρακτηρισμός από τα δικαστήρια της ουσίας της πράξης ως απόπειρας τελέσεως λαθρεμπορίας, δεν συνιστά ανεπίτρεπτη μεταβολή της νομικής βάσης της. Αιτιολογημένη η επιβολή του πολλαπλού τέλους για λαθρεμπορία καυσίμων και απόπειρα λαθρεμπορίας. Απορρίπτεται η αναίρεση (επικυρώνει την αριθμ. 1878/2006 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς).


ΝΣΚ/274/2000

Τελωνειακή νομοθεσία - δασμοί. Επανέκδοση πράξεως επιβολής πολλαπλού τέλους λόγω ακυρώσεώς του (δικαστικώς) για νομική πλημμέλεια. Συντελεστής ΕΦΚ νέας πράξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην περίπτωση ακυρώσεως με πρωτόδικη δικαστική απόφαση καταλογιστικής πράξεως επιβολής πολλαπλού τέλους, επιβληθέντος από τελωνειακή αρχή λόγω παρανόμου κυκλοφορίας στην επικράτεια αυτοκινήτου κοινοτικής προελεύσεως από πρόσωπο μη δικαιούχο, με την αιτιολογία (ακυρώσεως) το εσφαλμένο του υπολογισμού του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), που αποτελεί στοιχείο της βάσης προσδιορισμού του πολλαπλού τέλους, οι συντελεστές που είναι πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επαναχρέωση του πολλαπλού τέλους, είναι οι συντελεστές που ίσχυαν για τα όμοια καινουργή αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως δέχεται η ακυρωτική του τέλους δικαστική απόφαση, σε εκτέλεση της οποίας επανεκδίδεται η πράξη.


ΝΣΚ/435/2005

Τελωνειακοί υπάλληλοι. Λαθρεμπορία. Υποχρεωτική αργία. Παύση ποινικής διώξεως λόγω παραγραφής. Αποδοχές. Απόδοση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση παύσεως της σε βάρος τελωνειακού υπαλλήλου ποινικής διώξεως για το αδίκημα της λαθρεμπορίας, της συμμετοχής ή συνέργειας σ’ αυτή, τεθέντος σε υποχρεωτική αργία κατά τις διατάξεις του άρθρου 159 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, η απόδοση των παρακρατηθεισών κατά το διάστημα της αργίας αυτής αποδοχών ανάγεται στη διακριτική εξουσία του υπηρεσιακού συμβουλίου, εκδοθησομένης προς τούτο σχετικής αιτιολογημένης αποφάσεως.


ΝΣΚ/220/2007

Τελωνειακή νομοθεσία. Κυρώσεις. Επιβολή πολλαπλού τέλους σε βάρος ανηλίκου (εφήβου).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομίμως επιβλήθηκε σε βάρος ανηλίκου πολλαπλό τέλος για συμμετοχή σε τελωνειακή παράβαση λαθρεμπορίας που τελέστηκε από αυτόν σε ηλικία 16 ετών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των γενικών διατάξεων περί της ευθύνης ανηλίκων άνω των δεκατριών (13) ετών του Ποινικού Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατή η ανάκληση της σχετικής καταλογιστικής πράξεως, μετά την οριστικοποίησή της, λόγω μη ασκήσεως κατ’ αυτής ενδίκων μέσων, σύμφωνα με την αρχή της βεβαιότητας των πράξεων επιβολής φόρων, δασμών και συναφών προς αυτούς διοικητικών κυρώσεων (νομολογία ΣτΕ – Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ).


ΝΣΚ/383/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως. Ακύρωση συμπληρωματικής καταλογιστικής πράξης επιβολής πολλαπλών τελών ως προς τον επιμερισμό τους μεταξύ των αρχικών υπαιτίων και των εκ των υστέρων καταλογιζομένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση που κατόπιν ασκήσεως προσφυγής κατά συμπληρωματικής πράξης από τον καταλογιζόμενο με αυτή το πρώτον συνυπαίτιο ή εφέσεως ακυρωθεί η πράξη (συμπληρωματική) όχι ως το τμήμα του συνολικού πολλαπλού τέλους και της αλληλέγγυας ευθύνης του συνυπαιτίου για την καταβολή του πολλαπλού τέλους αλλά μόνο ως προς το τμήμα του επιμερισμού και παραπέμπεται η υπόθεση στη Διοίκηση, όπως προβεί στον επιμερισμό τούτου μεταξύ του προσφεύγοντος και των καταλογισθέντων με την αρχική πράξη συνυπαιτίων, ο επιμερισμός που θα γίνει με την πράξη που θα εκδοθεί προς συμμόρφωση με την δικαστική απόφαση δεν αφορά, και δεν ανατρέπει την νομική θέση των υπαιτίων της αρχικής πράξης, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατόπιν ασκήσεως προσφυγών ή βεβαίωσης του συνόλου των πολλαπλών τελών λόγω μη ασκήσεως προσφυγής. Ο επιμερισμός γίνεται για τον καθορισμό της ιδιαίτερης ευθύνης του το πρώτον καταλογιζόμενου, αφού, όπως προαναφέρθηκε, ο προσδιορισμός αυτής ευθυγραμμίζεται με την αρχή της υπαιτιότητας (δόλος) και συνιστά προϋπόθεση για την επιβολή του πολλαπλού τέλους εις βάρος του.


ΝΣΚ/90/2009

Πολύτεκνη μητέρα υπάλληλος ΤΕ Νοσηλευτικής και εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ 18 – Χρήση μειωμένου ωραρίου για ανατροφή τέκνου – Διευκολύνσεις της διατάξεως του άρθρου 53 παρ.2 του Ν 3528/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 53 παρ.2 του Ν 3528/2007, θα πρέπει να τύχει εφαρμογής στην προκειμένη περίπτωση, και για την αιτούσα νοσηλεύτρια – εκπαιδευτικό, ήτοι να χορηγηθούν σ αυτήν, οι αιτούμενες διευκολύνσεις, δηλ. είτε μειωμένο ωράριο, το οποίο, για τους γονείς εκπαιδευτικούς διέπεται από την ειδική νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 30 παρ.14 του Ν 2083/1992 και τυγχάνει εφαρμογής δυνάμει της προαναφερθείσας διατάξεως του άρθρου 53 παρ.2 του Ν 3528/2007, είτε η εννέα μηνών γονική άδεια ανατροφής τέκνου, από την εργασία της, ως εκπαιδευτικού.


ΝΣΚ/71/2021

α) Εάν είναι επιτρεπτή από το νόμο η τέλεση ιερατικών καθηκόντων, κατόπιν χειροτονίας κατά τις αρχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος και κάλυψης σχετικής οργανικής θέσης, μισθοδοτούμενης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέσης, παράλληλα με την κατοχή οργανικής θέσης δημοσίου, και ειδικότερα τελωνειακού, υπαλλήλου και β) εάν η κατά τα άνω τέλεση ιερατικών καθηκόντων θεωρείται επάγγελμα και, σε καταφατική περίπτωση, εάν απαιτείται χορήγηση άδειας στον υπάλληλο για την άσκησή τους, κατόπιν γνωμοδότησης από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(...)α) Δεν απαγορεύεται από το Σύνταγμα και το νόμο η χειροτονία και τέλεση από δημόσιο υπάλληλο ιερατικών καθηκόντων, κατά τις αρχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, με κάλυψη οργανικής (εφημεριακής) θέσης, μισθοδοτούμενης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, παράλληλα με την κατοχή της οργανικής του θέσης στο Δημόσιο, με την έννοια ότι η παραπάνω παράλληλη απασχόληση δεν εμπίπτει στην έννοια της κατοχής δεύτερης θέσης στον δημόσιο τομέα (ομόφωνα). β) Δεν υφίσταται, από της πλευράς του Κράτους, ασυμβίβαστο και άρα επιτρέπεται η άσκηση ιερατικών καθηκόντων από τον τελωνειακό, ειδικότερα, υπάλληλο, κατόπιν της χειροτονίας του και της κάλυψης σχετικής οργανικής θέσης, το τυχόν δε, από της πλευράς της Εκκλησίας, ασυμβίβαστο της ιδιότητας του κληρικού με την ιδιότητα του τελωνειακού υπαλλήλου δεν αναιρεί την κατά το Σύνταγμα και τους νόμους υποχρέωση εκτέλεσης από τον τελευταίο του συνόλου των καθηκόντων που συνάπτονται με τη θέση του, ακόμη και εκείνων που κρίνονται από την Εκκλησία ασυμβίβαστα προς την ιδιότητα του κληρικού (κατά πλειοψηφία). γ) Η κατά τα άνω τέλεση ιερατικών καθηκόντων δεν θεωρείται επάγγελμα, για την άσκηση του οποίου θα απαιτείτο η παροχή στον υπάλληλο άδειας κατόπιν σύμφωνης γνωμοδότησης από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/188/2020

Ζητήματα σχετικά με επιβολή διοικητικής κύρωσης για λαθρεμπορία και τελωνειακής οφειλής σε βάρος ανηλίκων παραβατών και τρόπος είσπραξης αυτών.(...)α) Σε βάρος ανήλικου, που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του και ο οποίος κατά την κρίση της Τελωνειακής Αρχής διέπραξε λαθρεμπορία, η αρχή αυτή μπορεί να επιβάλλει, με καταλογιστική πράξη τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους κλπ επιβαρύνσεις (τελωνειακή οφειλή). Δεν μπορεί να επιβάλλει πολλαπλά τέλη, διότι ο ανήλικος, όταν δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, στερείται ικανότητας καταλογισμού. Δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις και επομένως δεν μπορεί να επιβάλλει τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, ούτε τα πολλαπλά τέλη, σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. β) Σε βάρος ανήλικου παραβάτη, ο οποίος διέπραξε λαθρεμπορία, ενώ έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, η Τελωνειακή Αρχή, μπορεί να επιβάλλει με καταλογιστική πράξη, τόσο τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, όσο και τα πολλαπλά τέλη, όχι όμως σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων του, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. γ) Αναγκαστικά μέτρα, για την είσπραξη των καταλογισθέντων χρηματικών ποσών μπορούν να ληφθούν μόνο σε βάρος της περιουσίας του ανήλικου παραβάτη, φερόμενου ως οφειλέτη στην καταλογιστική πράξη, εφόσον διαθέτει ατομική περιουσία, ακόμη και μετά την ενηλικίωσή του, μέχρι τη συμπλήρωση της παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για είσπραξη (κατά πλειοψηφία).


Αριθμ. οικ. 78387/6468/2015

Καθορισμός του τρόπου πληρωμής του μειωμένου πρόσθετου τέλους, των οργάνων, της διαδικασίας και του τρόπου πληρωμής του προστίμου του άρθρου 18 Α΄ του Ν. 3446/ 2006 (Α΄ 49) από τους ιδιοκτήτες οχημάτων στα οποία δεν έχει διενεργηθεί περιοδικός τεχνικός έλεγχος εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, της διαδικασίας εντοπισμού τους και κάθε άλλης λεπτομέρειας αναγκαίας για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού


ΝΣΚ/165/2012

Λαθρεμπορία – Ανάκληση πράξεων Τελωνειακής Αρχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στοιχειοθετείται αντικειμενικά η τελωνειακή παράβαση της λαθρεμπορίας, σε περίπτωση μη δήλωσης του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, κοινοτικής προέλευσης, το ζήτημα, όμως, αν πληρούνται ή όχι υποκειμενικά οι προϋποθέσεις της συγκεκριμένης πράξης, ως λαθρεμπορίας, εκφεύγει της αρμοδιότητος του Ν.Σ.Κ., αποτελεί δε ευθέως αντικείμενο του δικαιοδοτικού έργου της δικαιοσύνης. Νόμιμο τίτλο αποτελούν οι καταλογιστικές πράξεις, με τις οποίες προσδιορίζονται οι αναλογούσες δασμοφορολογικές και λοιπές επιβαρύνσεις, καθώς και οι προβλεπόμενες, με την μορφή των αναλογούντων πολλαπλών τελών, κυρώσεις, λόγω διαπίστωσης της παράβασης. Οι δασμολογικές επιβαρύνσεις, βεβαιώνονται συμπληρωματικά επί του οικείου παραστατικού και επομένως, η σχετική συμπληρωματική βεβαίωση επί του οικείου παραστατικού αποτελεί τον νόμιμο, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, τίτλο για την είσπραξη των αναλογουσών δασμολογικών επιβαρύνσεων. Η τελωνειακή αρχή δεν έχει την εξουσία ή αρμοδιότητα ανάκλησης ή ακύρωσης της συμπληρωματικής βεβαίωσης, αρμοδιότητα που ανήκει στα δικαστήρια. Το τυχόν ακυρωτικό, βάσει δικαστικής απόφασης, αποτέλεσμα επί της καταλογιστικής πράξης, δεν καταλαμβάνει και την συμπληρωματική βεβαίωση επί του αντίστοιχου τελωνειακού παραστατικού. (ομοφ.)