×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/416/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έκδοση ομολογιών για αποζημίωση απαλλοτρίωσης βάσει του ν.δ/τος 2185/1952 προς αποκατάσταση ακτημόνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι σύννομη η έκδοση υπουργικής απόφασης για έκδοση ομολογιών σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ/τος 2185/1952.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/361/2000

Αποκατάσταση ακτημόνων. Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Δημόσιο πρέπει να ανακαλέσει την αναγκαστική απαλλοτρίωση που κηρύχθηκε με την 34927/7-3-1953 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας για αποκατάσταση ακτημόνων κτηνοτρόφων, σύμφωνα με το Ν.Δ.2185/52.


ΝΣΚ/122/2003

Ανάκληση απαλλοτριωτικής απόφασης που έχει εκδοθεί για αποκατάσταση ακτημόνων καλλιεργητών, επειδή δεν πραγματοποιήθηκε ο σκοπός αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί σε ανάκληση της απαλλοτριώσεως που κηρύχθηκε με την με αριθμό Ε3/2-1-1954 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας, δεδομένου ότι ο σκοπός για τον οποίο κηρύχθηκε έχει ήδη καταστεί ανέφικτος εφόσον: α) ουδέποτε εκδικάστηκε το απαλλοτριωθέν δασοαγρόκτημα από την αρμοδία Επιτροπή Απαλλοτριώσεων, λόγω της μακρόχρονης διαμάχης μεταξύ των Κοινοτήτων Μάτεσι και Σέκουλας σχετικά με τα διοικητικά όρια εκάστης, β) ουδέποτε επακολούθησε κατάληψη από το Δημόσιο, ούτε εγκατάσταση αυτού, αλλά ούτε και αποκατάσταση ακτημόνων με αποφάσεις της ΕΑ, γ) έχει παρέλθει, από την κήρυξη χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της πεντηκονταετίας, δ) δεν αποδεικνύεται από τα τεθέντα υπόψη στοιχεία, η ύπαρξη ακτημόνων οι οποίοι να ήσαν ακτήμονες και κατά την κήρυξη της απαλλοτριώσεως ή έστω κατά τη χρονική διάρκεια της ισχύος της διατάξεως του άρθρου 104 του Συντάγματος του 1952 (τριετία) από την έναρξη ισχύος του, με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζεται πλέον το άρθρο 104 του Συντάγματος του 1952 (άρθρο 117 ισχύοντος Συντάγματος), αλλά το άρθρο 17 αυτού περί προστασίας της ιδιοκτησίας.


ΝΣΚ/65/2015

Αυτοδίκαιη άρση μη συντελεσθείσας απαλλοτρίωσης – Διατήρηση ή μη απαλλοτρίωσης μετά από αίτημα ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη – Κήρυξη νέας απαλλοτρίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μη συντελεσθείσα αναγκαστική απαλλοτρίωση, που κηρύχθηκε με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής για την κατασκευή του σιδηροδρομικού διαδρόμου, καθ’ ο μέρος αφορά μία μόνο ιδιοκτησία του κτηματολογικού πίνακα που τη συνοδεύει, έχει αρθεί αυτοδικαίως, αρμόδιος για την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης είναι ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και συνεπώς αυτός μπορεί να προβεί στην έκδοσή της. Σύννομη η κήρυξη νέας απαλλοτρίωσης του ιδίου ακινήτου για τον ίδιο σκοπό. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/20/2008

Σύννομη ή μη η αναγραφή χαρακτηρισμού στο Π.Δ/γμα αποστρατείας Υποναυάρχου (ε.α.) Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι σύννομη η, κατά διασταλτική ερμηνεία των άρθρων 43 παρ.1, 2 και 55 του Ν.Δ/τος 139/1969 και του άρθρου 39 του Ν 3079/2002, αναγραφή από την Διοίκηση στο Π.Δ/γμα αποστρατείας Υποναυάρχου (ε.α.) Λ.Σ. του χαρακτηρισμού «ευδοκίμως τερματίσας την σταδιοδρομία του».


ΝΣΚ/126/2010

Παραγραφή ή μη αξιώσεων του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Η αξίωση του ΤΕΣ από αποζημίωση ως κυρίου κατά ποσοστό εξ αδιαιρέτου 1,38% κτήματος στην θέση «Μεγάλη Λειχοτινιά», που βρίσκεται στην περιοχή Αγίων Πάντων Παρνασσίδας, εκτάσεως 4.000 στρεμμάτων περίπου λόγω της απαλλοτρίωσης 3.000 περίπου στρεμμάτων του κτήματος αυτού προς αποκατάσταση μικρών ακτημόνων κτηνοτρόφων, που έλαβε χώρα με την υπ’ αριθμ. Ε 46276/26-11-1954 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας έχει υποπέσει σε παραγραφή και σε κάθε περίπτωση οι αναφερόμενοι στο ιστορικό της παρούσας λόγοι δεν συνηγορούν στην τυχόν δικαστική διεκδίκηση αυτής. Β) Η αξίωση του ΤΕΣ από αποζημίωση ως κυρίου του προπεριγραφόμενου κτήματος αλλά και κατά ποσοστό εξ αδιαιρέτου 3,7% κτήματος 4.000 στρεμμάτων περίπου στη θέση «Μικρή Λειχοτινιά» της ίδιας περιοχής λόγω της απαλλοτρίωσης μέρους των εναπομεινάντων 1.000 στρεμμάτων των παραπάνω κτημάτων για την κατασκευή της Εθνικής Οδού Ναυπάκτου – Ιτέας – Αντιρρίου, που έλαβε χώρα με την υπ’ αριθμ. Δ 5364/5251/17-7-1973 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δημοσίων Έργων δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή καθ’ όσον αφορά στην διεκδίκηση της αποζημίωσης, που αναλογεί σε αυτό από το ποσό που παρακατατέθηκε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και δεν έχει εισπραχθεί από τρίτο και ενδείκνυται η δικαστική αναγνώριση αυτού ως δικαιούχο, με τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται στο ιστορικό της παρούσας και κυρίως εφ’ όσον μετά από εκτίμηση του ύψους της αποζημίωσης, που δικαιούνται, τούτο κρίνεται συμφέρον.


ΝΣΚ/295/2015

Υπαγωγή ή όχι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στις ρυθμίσεις των διατάξεων των άρθρων 2 παρ.2 του α.ν. 173/1967 και 1 παρ.1 του ν.δ/τος 618/1970.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής των ρυθμίσεων των άρθρων 2 παρ.2 του α.ν. 173/1967 και 1 παρ.1 του ν.δ/τος 618/1970, με τις οποίες θεσπίζεται ανώτατο όριο στην προβλεπόμενη από το ν. 2112/1920 αποζημίωση, προκειμένου για τον καθορισμό αποζημίωσης προσωπικού με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, το οποίο αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/10/2023

Ζητήματα που γεννώνται σχετικά με τη δυνατότητα καταβολής από τη διοίκηση της δικαστικά καθορισμένης αποζημίωσης λόγω αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ύστερα από την επελθούσα κατά το νόμο αυτοδίκαιη άρση της απαλλοτρίωσης, λόγω μη έγκαιρης παρακατάθεσης της αποζημίωσης .(...)α) Η έκδοση από τη διοίκηση βεβαιωτικής πράξης για την επελθούσα αυτοδίκαιη άρση της απαλλοτρίωσης λόγω παρέλευσης της 18μηνης προθεσμίας συντέλεσης, δεν αναιρεί την υποχρέωσή της να καταβάλει το σύνολο της αποζημίωσης που προσδιορίστηκε οριστικά, στον ιδιοκτήτη που επιθυμεί τη διατήρηση της απαλλοτρίωσης (ομόφωνα). β) Η παραπάνω υποχρέωση για καταβολή αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη που επιθυμεί τη διατήρηση της απαλλοτρίωσης, υφίσταται τόσο στην περίπτωση κατά την οποία τηρήθηκαν απ’ αυτόν οι κατά νόμο διατυπώσεις (αίτηση και υπεύθυνη δήλωση στη διοικητική αρχή) όσο και στην περίπτωση που η βούλησή του εκδηλώνεται με την άσκηση αγωγής ή την έκδοση διαταγής πληρωμής για την είσπραξη της αποζημίωσης (ομόφωνα). Στη δε ως άνω (β’) υποπερίπτωση υφίσταται υποχρέωση προς πληρωμή του νομίμου τόκου από την επίδοση της αγωγής ή της διαταγής πληρωμής και μέχρι την εξόφληση (κατά πλειοψηφία). γ) Η καταβολή της αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη που επιθυμεί την αναβίωση της απαλλοτρίωσης είναι ανεξάρτητη από την κατάληψη ή μη της απαλλοτριωθείσας έκτασης από τον υπερού η απαλλοτρίωση (ομόφωνα). δ) Εάν τελικώς καταβληθεί η αποζημίωση στον καθ’ ου η απαλλοτρίωση, η διοίκηση υποχρεούται να ενεργήσει χωρίς υπαίτια καθυστέρηση για τη μεταγραφή της απόφασης κήρυξης αυτής, στο κατά τόπον αρμόδιο υποθηκοφυλακείο και Κτηματολογικό Γραφείο, προσκομίζοντας μεταξύ άλλων, τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης για τη συγκεκριμένη ιδιοκτησία. Περαιτέρω για λόγους ασφαλείας του δικαίου, δύναται να ανακαλέσει την προηγουμένως εκδοθείσα διαπιστωτική πράξη περί αυτοδίκαιης άρσης της απαλλοτρίωσης, ως εκδοθείσα για πλάνη περί τα πράγματα, με τον τύπο και διαδικασία που επιβάλλονται από το νόμο για την έκδοσή της (ομόφωνα). ε) Στην περίπτωση διατήρησης της απαλλοτρίωσης μετά από υποβολή αίτησης και υπεύθυνης δήλωσης του καθ’ου η απαλλοτρίωση, οι αξιώσεις του για καταβολή ιδιαίτερης αποζημίωσης λόγω μείωσης της αξίας του εδαφικού τμήματος ακινήτου που απέμεινε εκτός απαλλοτρίωσης και αποζημίωσης μετά την αναγνώριση μη ύπαρξης ωφέλειάς του ιδιοκτήτη του απαλλοτριωμένου ακινήτου που αποκτά πρόσωπο σε διανοιγόμενη εθνική οδό, δεν συνιστούν περίπτωση απαγορευμένου ανακαθορισμού σύμφωνα με την παρ. 3 του αρ. 11 του Κ.Α.Α.Α (ομόφωνα).


ΑΕΔ/2/2012

Ουσιαστική συνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 91 παρ. 3 του Ν. Δ/τος 321/1969, η οποία ανέκυψε με την έκδοση αντιθέτων αποφάσεων της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου.(...)

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Αίρει την αμφισβήτηση που ανέκυψε από τις αποφάσεις 954/2011 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και 1270/1983 του Αρείου Πάγου και εμμέσως και από τις υπ' αριθμ. 882/1980, 1294/1983, 941/1988, 535/1992 1010/1993 1110/1994 όμοιες του Αρείου Πάγου ως προς την ουσιαστική συνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 91 παρ. 3 του ν.δ/τος 321/1969.

 Αποφαίνεται ότι η διάταξη του άρθρου 91 παρ. 3 του ν.δ/τος 321/1969, δεν αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος.


ΝΣΚ/381/2014

Δυνατότητα ή μη του Τ.Π. & Δανείων να αποδώσει, σε ποιον και με ποιες προϋποθέσεις, αποζημίωση από απαλλοτρίωση, για την είσπραξη της οποίας η δικαστικώς αναγνωρισθείσα δικαιούχος χορήγησε συμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα προς τρίτο πρόσωπο, την οποία στη συνέχεια ανακάλεσε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Τ.Π. & Δανείων, δεσμευόμενο από το δεδικασμένο της απόφασης αναγνώρισης δικαιούχων αποζημίωσης της απαλλοτρίωσης, υποχρεούται να καταβάλλει την αποζημίωση στην δικαστικώς αναγνωρισθείσα δικαιούχο Α. Π., η οποία εξακολουθεί να είναι φορέας του δικαιώματός της, βάσει της σύμβασης παρακατάθεσης, ενώ οφείλει να αρνηθεί την καταβολή αυτής στη φερόμενη ως πληρεξουσία Ε. Π., άνευ προσκομίσεως νεώτερου πληρεξουσίου, με το οποίο θα αίρεται η όποια αμφισβήτηση προέκυψε εκ μέρους της τελευταίας, σχετικά με την εγκυρότητα ή μη της ανάκλησης της πληρεξουσιότητας. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)39/2016

ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από τέως Νομαρχία σε ιατρό Γενικού Νοσοκομείου, σε εκτέλεση αποφάσεων Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου και Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου, καθόσον η αξίωση της ανωτέρω ιατρού, έχει υποπέσει σε παραγραφή, μετά την πάροδο πενταετίας από την έκδοση της απόφασης του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου, με την οποία κατέστη τελεσίδικη η  απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου (άρθρο 48 παρ. του ν.δ./τος 496/1974, ΦΕΚ Α΄ 204/1974).