×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/57/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ερώτημα της Διοικήσεως προς το Ν.Σ.Κ., με το οποίο καλείται να εκτιμήσει ορισμένα έγγραφα και να διαγνώσει αν από αυτά προκύπτει η διάπραξη ποινικών αδικημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ερώτημα της Διοικήσεως προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, με το οποίο τούτο καλείται να εκτιμήσει ένα σύνολο εγγράφων και να διαγνώσει αν από αυτά προκύπτουν ποινικά αδικήματα αναφερομένων σ’ αυτά προσώπων, χωρίς όμως αυτό (ερώτημα) να συνοδεύεται από το αναγκαίο, κατά τις σχετικές διατάξεις του Οργανισμού του Ν.Σ.Κ., ιστορικό και τους συναφείς προβληματισμούς της Διοικήσεως για την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένων διατάξεων, δεν μπορεί να τύχει απαντήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/378/2010

Σύμβαση Ανάθεσης Έργου για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο: «Επεξεργασία Ιστορικών και Αρχαιολογικών Δεδομένων σε Συνάφεια με το Τουριστικό Ελληνικό Προϊόν» - Αρμοδιότητα γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το διδόμενο ιστορικό στο υπ’ αριθμ. 1749/15-9-2010 ερώτημα του Γενικού Γραμματέα Τουρισμού της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού σε σχέση με τα ερωτήματα που τίθενται σ’ αυτό, δεν περιέχει προβληματισμούς της Διοίκησης για την έννοια και το περιεχόμενο συγκεκριμένης νομοθετικής διάταξης και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εισαχθεί προς συζήτηση παραδεκτά στο αρμόδιο Τμήμα του Ν.Σ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/168/2006

Ερωτήματα της Διοικήσεως στα οποία δεν παρατίθενται ως δεδομένα τα πραγματικά περιστατικά. Τροποποίηση της επωνυμίας και επέκταση του σκοπού Σωματείου. Δικαιώματα τρίτου προσώπου, μη συμπεριλαμβανομένου σε πράξη παραχωρήσεως ακινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Δεν δύναται νομίμως να τύχει απαντήσεως ερώτημα της Διοικήσεως περί της δυνατότητας ή μη ανακλήσεως πράξεως παραχωρήσεως ακινήτου σε Σωματείο υπό τον όρο της υπ’ αυτού ανιστορήσεως Ιεράς Μονής, εφ’ όσον η Διοίκηση δεν θέτει ως πραγματικό δεδομένο την τήρηση ή μη του τεθέντος όρου. 2) Τροποποίηση της επωνυμίας και επέκταση του σκοπού Σωματείου κατά νόμιμη διαδικασία δεν συνεπάγεται εγκατάλειψη του αρχικού σκοπού του. 3) Από ατομική πράξη παραχωρήσεως ακινήτου η οποία παραμένει σε νόμιμη ισχύ δεν συνάγονται δικαιώματα τρίτου προσώπου μη συμπεριλαμβανομένου στην πράξη παραχωρήσεως. 4) Δεν δύναται νομίμως να τύχει απαντήσεως ερώτημα της Διοικήσεως περί της κοινωφέλειας ή μη του σκοπού παραχωρήσεως ακινήτου σε Σωματείο υπό την προϋπόθεση ότι ήθελε κριθεί ότι ο ως άνω σκοπός έχει εκπληρωθεί, δεδομένου ότι η Διοίκηση δεν θέτει ως πραγματικό δεδομένο την εκπλήρωση του ως άνω σκοπού.


ΔΕΚ/C-176/1998

Περίληψη $$Η οδηγία 92/50, για τον συντονισμό των διαδικασιών συνάψεως δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών, έχει την έννοια ότι επιτρέπει σε παρέχοντα υπηρεσίες, ο οποίος καλείται να αποδείξει ότι πληροί τις οικονομικές, χρηματοδοτικές και τεχνικές προϋποθέσεις συμμετοχής του σε διαδικασία προσκλήσεως για την υποβολή προσφορών, με σκοπό τη σύναψη δημόσιας συμβάσεως υπηρεσιών, να κάνει χρήση των ικανοτήτων άλλων οντοτήτων, ανεξάρτητα από τη νομική φύση των δεσμών που διατηρεί με αυτές, υπό την προϋπόθεση ότι είναι σε θέση να αποδείξει ότι όντως βρίσκονται στη διάθεσή του τα μέσα των εν λόγω οντοτήτων που είναι αναγκαία για την εκτέλεση της συμβάσεως. Εναπόκειται στον εθνικό δικαστή να εκτιμήσει αν έχει προσκομιστεί, στο πλαίσιο της κύριας δίκης, το αποδεικτικό αυτό στοιχείο.


ΝΣΚ/432/2013

Ερωτήματα περί της ερμηνείας διατάξεων σχετικά με τις εν γένει συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις συνταξιούχων στρατιωτικών της ΕΛ.ΑΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί μεν των 1ου, 2ου, 4ου και 5ου ερωτημάτων παρέλκει η απάντηση του Ν.Σ.Κ., κατά τις ειδικότερες επιμέρους αιτιολογίες, επί δε του 3ου τούτων ότι εναπόκειται στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης, τόσο το αν τα τιθέμενα με νεότερες αιτήσεις των ενδιαφερομένων στοιχεία έχουν αποτελέσει ή όχι αντικείμενο κρίσης της όσο και, σε αρνητική περίπτωση, και στο πλαίσιο της επιτρεπόμενης τότε ουσιαστικής τους εξέτασης, το αν αυτή θα εκτιμήσει τα εν λόγω στοιχεία ως τέτοια που μπορούν να ασκήσουν ουσιώδη επιρροή στην έκταση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος των ανωτέρω θιγομένων προσώπων, υπό την έννοια ότι τα στοιχεία αυτά προϋπήρχαν της οικείας (οριστικής) τροποποιητικής συνταξιοδοτικής πράξης ή πάντως βεβαιώνουν πραγματικά περιστατικά προγενέστερα αυτών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/180/2012

Υπόχρεος καταβολής αποδοχών σε εργαζομένους, οι οποίοι δυνάμει προσωρινής διαταγής και στη συνέχεια με την έκδοση αποφάσεως επί αιτήσεως λήψεως ασφαλιστικών μέτρων, παρέχουν προσωρινά τις υπηρεσίες τους στο Δημόσιο και με ποιο τρόπο θα υπολογιστούν οι αποδοχές αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοικήσεως δεν δύναται νομίμως να απευθύνει προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ερώτημα, το οποίο αφορά την υποχρέωση συμμόρφωσης του Δημοσίου σε προσωρινή διαταγή και δικαστική απόφαση λήψεως ασφαλιστικών μέτρων επί κυρίας αγωγής για την μετατροπή συμβάσεων έργου σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, διότι το ερώτημα αυτό αφορά θέμα γενικού ενδιαφέροντος και για τον λόγο αυτό πρέπει να υποβληθεί νομοτύπως δια του αρμοδίου Υπουργού. Ανακαλείται η με αριθμό 332/2010 Γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/281/2012

Εφαρμογή από τη Διοίκηση, της διάταξης του άρθρου 57 παρ.6 του Ν. 3421/2005, στις περιπτώσεις που καταγράφονται στο ερώτημα, το οποίο υπογράφεται από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από της ενάρξεως ισχύος της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 περίπτ.γ’ του Ν. 3086/2002, με την οποία ορίζεται ότι το Ν.Σ.Κ. γνωμοδοτεί επί ερωτημάτων της Διοικήσεως που υπογράφονται από τον Υπουργό, Αναπληρωτή Υπουργό, Υφυπουργό και Γενικό Γραμματέα Υπουργείου, εφόσον ο τελευταίος είναι ειδικά εξουσιοδοτημένος και μόνο για θέματα της αρμοδιότητάς του, καταργήθηκε η διάταξη του κεφαλαίου Γ΄, αριθ.18, του Παραρτήματος Α΄ της υπ’ αριθμ. Φ.010/163897/Σ.1258/12-3-2002 αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που είχε εκδοθεί υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. (Π.Δ. 282/1996) και με την οποία η αρμοδιότητα υποβολής ερωτημάτων προς το Ν.Σ.Κ. είχε μεταβιβαστεί στους Αρχηγούς ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ και ΓΕΑ. Κατόπιν αυτού το υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.429.1/4/240702/Σ.171/26-1-2012 ερώτημα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που υπογράφεται από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, δεν υποβάλλεται νομίμως και, ως εκ τούτου, το Νομικό Συμβούλιο του κράτους δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επ’ αυτού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/444/2010

Νομιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών εκ των μνημονευομένων στο Παράρτημα του Π.Δ/τος 4/2002 κατά την «προεκλογική» περίοδο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α. Νόμιμα στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επιχειρηματικότητα και Ανταγωνιστικότητα» 2007-2013, Άξονας Προτεραιότητας 9: Τεχνική Βοήθεια, Υποπρόγραμμα Β΄, η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων (ΕΥΣΔΕΔ) του τ. Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και κατ’ ανάλογο εφαρμογή του άρθρου 3 παρ.3 του Π.Δ/τος 4/2002 συνήψε τις στο ερώτημα αναφερόμενες συμβάσεις μελετών, παρ’ ότι η διαδικασία σύναψης των συμβάσεων ολοκληρώθηκε εντός του χρονικού διαστήματος του έτους 2009 που είχε διαλυθεί η Βουλή και είχαν προκηρυχθεί βουλευτικές εκλογές ως την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης. Β. Το σκέλος του ερωτήματος με το οποίο ζητείται να γνωμοδοτήσει το Ν.Σ.Κ. «…. επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης εκτέλεσης των ανωτέρω έργων» δεν εισάγεται προς συζήτηση, καθόσον δεν περιέχει συγκεκριμένους προβληματισμούς της ερωτώσας υπηρεσίας για την έννοια και το περιεχόμενο διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας που θα κληθεί να εφαρμόσει κατά την άσκηση της αρμοδιότητάς της.


ΝΣΚ/155/2009

Αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει επί ερωτήματος που αφορά στη βασιμότητα λόγου ανακοπής, σύμφωνα με το Κ.Πολ.Δ., κατά της αναγκαστικής εκτελέσεως, εφόσον το σχετικό ερώτημα υποβάλλεται νομοτύπως από τη Διοίκηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έχει αρμοδιότητα να εκφέρει γνώμη επί τιθεμένου εκ μέρους της Διοικήσεως ερωτήματος, που αφορά στη βασιμότητα λόγου ανακοπής, σύμφωνα με το Κ.Πολ.Δ., κατά της αναγκαστικής εκτελέσεως, χωρίς τούτο να αποτελεί παρέμβαση στο δικαιοδοτικό έργο των Δικαστηρίων ή να προσβάλει τη λειτουργική και προσωπική ανεξαρτησία των δικαστικών λειτουργών, καθόσον η έκδοση της γνωμοδοτήσεως λειτουργεί ως ερμηνευτικός οδηγός για τη Διοίκηση και ουδόλως δεσμεύει τα δικαστήρια που τυχόν μελλοντικώς θα επιληφθούν της σχετικής διαφοράς. (πλειοψ.)


ΕλΣυν/ΣΤ/Κλιμ/22/2006

Απαραδέκτως υποβάλλεται από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ. Α.Έ.) ερώτημα, με το οποίο καλείται το Κλιμάκιο τούτο να εκφέρει γνώμη σχετικά με το αν υπάρχει υποχρέωση της ως άνω εταιρείας να υποβάλει στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Έλεγκτικού Συνεδρίου τα σχέδια συμβάσεων προμηθειών των διαγωνισμών που διενεργεί, καθόσον δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα του Κλιμακίου του Έλεγκτικού Συνεδρίου η διατύπωση γνώμης επί νομικών ζητημάτων, που υποβάλλονται σε αυτό από τον αρμόδιο Υπουργό ή φορέα, στο πλαίσιο ή επ' αφορμή της διενέργειας διαγωνισμού για την ανάθεση ορισμένης προμήθειας, καθώς αυτό θα είχε ως συνέπεια να μεταβληθεί το Κλιμάκιο, χωρίς να υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο νόμο, σε γνωμοδοτικό όργανο της Διοίκησης, καλούμενο να εκφέρει άποψη επί οποιουδήποτε ανακύπτοντος στο πλαίσιο της διαδικασίας του διαγωνισμού προμήθειας ζητήματος.


ΝΣΚ/428/2005

Σύμβαση προμήθειας. Ελληνική Προστιθέμενη Αξία (ΕΠΑ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή, υπό το διδόμενο πραγματικό, η προτεινομένη από την υπηρεσία μέθοδος απολογιστικού υπολογισμού της ΕΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 288 Α.Κ. Παρά ταύτα, όμως, το ειδικότερο ερώτημα αν η εφαρμογή της προταθείσης μεθόδου προκαλεί ή όχι βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου δεν μπορεί να απαντηθεί από το Ν.Σ.Κ., διότι η απάντησή του προϋποθέτει κρίση τεχνική, δηλαδή κρίση που απαιτεί ειδικές γνώσεις και ουσιαστική εκτίμηση των οικονομικοτεχνικών στοιχείων της προμηθείας, αρμοδιότητα, όμως, που ανήκει στην ενεργό διοίκηση.