×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1154/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης έγκρισης και κατακύρωσης του έργου «Αναβάθμιση Επικοινωνιών GAG Α/Δ ...», συνολικού προϋπολογισμού 289.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι ο προσωρινός μειοδότης («...») είχε αποσύρει την προσφορά του λόγω οψιγενών μεταβολών και αδυναμίας εκπλήρωσης των προδιαγραφών της σύμβασης, όπως η έλλειψη ISO 9001/2015 και η ανάγκη στήριξης σε τρίτους. Κατακρίνει τη νομιμότητα της κατακύρωσης, καθώς ο μειοδότης δεν πληρούσε πλέον τις απαιτήσεις της Διακήρυξης, παραβιάζοντας τις αρχές ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/65/2019

Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα εταιρία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης της σύμβασης «Προμήθεια έτοιμων γευμάτων σίτισης των μαθητών μουσικού σχολείου για το σχολικό έτος 2018-2019» στη συνδιαγωνιζόμενη εταιρία. Ισχυρίζεται ότι η ανάδοχος δεν προσκόμισε έγκυρα δικαιολογητικά, όπως πιστοποιητικό ISO 9001 που να καλύπτει τον χρόνο κατακύρωσης, επικαιροποιημένο πιστοποιητικό μη πτώχευσης, έγκυρο ποινικό μητρώο του διαχειριστή της και υπεύθυνη δήλωση τεχνικού εξοπλισμού. Επιπλέον, κατακρίνει την παρατεταμένη και επαναλαμβανόμενη πρόσκληση για συμπλήρωση ελλειπόντων δικαιολογητικών ως κατάχρηση του άρθρου 103 παρ. 2 του Ν. 4412/2016.


ΑΕΠΠ/465/2018

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία απέρριψε την προσφορά της εταιρίας του για την ανάθεση του έργου 'κατασκευής έργου' (CPV: 45233141-9), εκτιμώμενης αξίας 1.111.111,11 € χωρίς ΦΠΑ. Επιπλέον, ζητήθηκε η αποκλεισμός της εταιρίας που κρίθηκε ως μειοδότης, λόγω σύγκρουσης συμφερόντων, καθώς ο Προϊστάμενος του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Περιφέρειας, ο οποίος είχε θεωρήσει τη μελέτη του έργου, ήταν αδελφός του Προέδρου του Δ.Σ. της εν λόγω εταιρίας. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στη μη θεώρηση/επικύρωση πιστοποιητικών ISO 9001:2008 και ISO 14001:2004, καθώς και στην παράβαση αρχών διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.


ΑΕΠΠ/325/2020

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου του έργου «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ)» στην παρεμβαίνουσα ένωση εταιρειών. Η προσφυγή επικαλείται ότι η παρεμβαίνουσα ένωση δεν πληρούσε τους όρους συμμετοχής, συγκεκριμένα όσον αφορά τη μη σύμμορφη συμμετοχή μελών της με εξωχώριες εταιρείες από φορολογικά μη συνεργάσιμα κράτη, καθώς και την έλλειψη απαραίτητων πιστοποιητικών διασφάλισης ποιότητας (ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάπτυξη και εγκατάσταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τη διασφάλιση δραστηριοτήτων και ελέγχων.


ΕΣ/ΤΜ.6/453/2018

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. (..) ζητείται η ανάκληση της 7/2018 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για την εγκατάσταση τηλεθέρμανσης ...» της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης ...,(..)Με την προσβαλλόμενη Πράξη το Στ΄ Κλιμάκιο έκρινε ότι η προσφορά της αναδόχου εταιρείας .... είναι αντίθετη με τους όρους της διακήρυξης, διότι: α) δεν περιέχει πιστοποιητικό ISO 9001:2008 ή ISO 9001:2015 που να καλύπτει τις διαδικασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων, κατά παράβαση των άρθρων 2.2.6 περ. γ΄ και 2.2.9.2 περ. Β.5 και του Παραρτήματος Η΄ της διακήρυξης, β) δεν περιέχει πιστοποιητικά ορθής εκτέλεσης των επικαλούμενων από αυτή συμβάσεων προμήθειας, κατά παράβαση των άρθρων 2.2.6 περ. β΄ και 2.2.9.2 περ. Β.4.α΄ της διακήρυξης και γ) περιλαμβάνει όρους παράδοσης και ελέγχου των καυσίμων που αποκλίνουν από τους όρους της διακήρυξης, ως προς τις προθεσμίες ελέγχου (άμεσος έλεγχος κατά την παράδοση των καυσίμων, αντί του προβλεπόμενου 15νθήμερου μακροσκοπικού και 30νθήμερου ποιοτικού ελέγχου), τη σύνταξη των πρωτοκόλλων ελέγχου (άμεση αναγραφή των παρατηρήσεων της αναθέτουσας αρχής στο δελτίο αποστολής - τιμολόγιο μετά την παράδοση, αντί της σύνταξης προσωρινού και οριστικού πρωτοκόλλου παραλαβής εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών ελέγχου) και την απαλλαγή της εταιρείας από την ευθύνη αποζημίωσης, σε περίπτωση μη τήρησης της, αναφερόμενης στην προσφορά της, διαδικασίας παραλαβής και ελέγχου των καυσίμων (βλ. άρθρο 6.2 - 6.4, Παράρτημα Γ΄, άρθρο 7 και Παράρτημα Δ΄, άρθρα 3 - 5 της διακήρυξης)...(..)Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει, ότι η προσφορά της αναδόχου εταιρείας .... είναι αντίθετη με τους όρους της διακήρυξης καθόσον έπρεπε, να προσκομίσει με τα δικαιολογητικά κατακύρωσης, αφενός πιστοποιητικό ISO 9001:2008 ή ISO 9001:2015 που να καλύπτει τις διαδικασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων (άρθρα 2.2.6 περ. γ΄ και 2.2.9.2 περ. Β.5 και του Παραρτήματος Η΄ της διακήρυξης), αφετέρου, πιστοποιητικά ορθής εκτέλεσης των επικαλούμενων από αυτή συμβάσεων προμήθειας (άρθρα 2.2.6 περ. β΄ και 2.2.9.2 περ. Β.4.α΄ της διακήρυξης)...Εξάλλου, η προσκόμιση του πιστοποιητικού ISO 9001:2008 ή ISO 9001:2015 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της ποιότητας της προμήθειας και πρόκειται για ουσιώδη πλημμέλεια, ο οποία δεν δύναται να θεραπευθεί με την επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος που αφορούν στην κάλυψη της ανελαστικής δαπάνης προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης για την ΔΕΥΑ ....Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί για τις αναδειχθείσες, πρώτη και δεύτερη, πλημμέλειες με την προσβαλλόμενη Πράξη, ήτοι για τη μη προσκόμιση από την ανάδοχο εταιρεία, με τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της, του πιστοποιητικού ΙSΟ 9001 : 2008 ή ΙSO 9001 : 2015 που να καλύπτει τις διαδικασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων, καθώς και της μη προσκόμισης των πιστοποιητικών ορθής εκτέλεσης των επικαλουμένων από αυτή όμοιων συμβάσεων προμήθειας....Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης της ΔΕΥΑ ... κατά της 7/2018 Πράξης του Στ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΑΕΠΠ/453/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης του ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών παρασκευής και διανομής γευμάτων στο νοσοκομείο με προϋπολογισμό 494.274,19€ χωρίς ΦΠΑ. Ειδικότερα, αιτείται η ακύρωση: (1) του όρου που απαιτεί πιστοποίηση ISO 9001:2008 για υπηρεσίες καθαρισμού, καθώς και (2) του όρου για βεβαιώσεις καλής συνεργασίας με νοσοκομεία άνω των 200 κλινών. Ισχυρίζεται ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν δυσανάλογα τον ανταγωνισμό και δεν συνδέονται άμεσα με το αντικείμενο της σύμβασης (παρασκευή/διανομή γευμάτων), παραβιάζοντας τις αρχές της αναλογικότητας και ίσης μεταχείρισης.


ΑΕΠΠ/1683/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε την προσφορά της για το Τμήμα 5 της σύμβασης, σχετικά με την προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού, ιδιαίτερα ως προς τα γάντια ελαστικά κουζίνας. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα γάντια δεν εντάσσονται στις κατηγορίες για τις οποίες απαιτείται πιστοποιητικό ποιότητας (ISO 9001), όπως ορίζει η Διακήρυξη, και ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε λανθασμένη ερμηνεία των όρων της σύμβασης, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας.


ΑΕΠΠ/236/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αφορά το Τμήμα 1 (Τρόφιμα: Είδη Παντοπωλείου) του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου (εταιρεία «***») δεν πληρούν τους όρους της Διακήρυξης. Ειδικότερα, επικαλείται ότι η εταιρεία δεν προσέφερε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ποιότητας (EN ISO 9001:2015 και ISO 22000:2005) από τους κατασκευαστικούς οίκους των προϊόντων «***» και «***», όπως απαιτεί ο όρος 2.2.7 της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (Τ.Ε.Β.Α.).


ΑΕΠΠ/1324/2021

Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της Απόφασης 256/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης και ανέδειξε ως ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «...» για το Τμήμα Δ (Κρέας Μοσχάρι) της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια Τροφίμων και Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής» με εκτιμώμενη αξία 737.818,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι ο ανάδοχος δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής, καθώς τα πιστοποιητικά ISO 9001:2015 και ISO 22000:2005 που προσκομίστηκαν δεν κάλυπταν πλήρως τους απαιτούμενους όρους για παραγωγή, επεξεργασία και αποθήκευση νωπού βοείου κρέατος όπως όριζαν οι όροι της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1314/2021

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1155/21.05.2021, με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό Αξιολόγησης και αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος ο παρεμβαίνων οικονομικός φορέας για το Τμήμα 1 της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια έξι (6) ηλεκτροπαραγωγών ζευγών (Η/Ζ) για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Δικτύου Αποχέτευσης, με συνολικό προϋπολογισμό 413.000,00 €. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η τεχνική προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα ήταν ελλιπής, καθώς δεν είχε υποβάλει τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ISO 9001:2015 για τον κατασκευαστή του κινητήρα και της γεννήτριας, όπως ορίζει η διακήρυξη. Ζητεί την ανάθεση της σύμβασης στην ίδια, καθώς ήταν η δεύτερη κατά σειρά μειοδότης.


ΑΕΠΠ/1471/2019

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέδειξε ως αποδεκτά τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του νυν αναδόχου και ανέδειξε αυτόν ως νικητή του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τις υπηρεσίες απολυμάνσεων, μυοκτονιών, απεντόμωσης φρεατίων και ομβρίων υδάτων, καθώς και δημοτικών κτιρίων και ελεύθερων κοινοχρήστων χώρων, με εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ 131.820,96 ευρώ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή αποδέχτηκε παράνομα τα δικαιολογητικά του ανάδοχου, καθώς αυτά δεν υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατυπώσεις της διακήρυξης και του νόμου, ειδικότερα όσον αφορά τα πιστοποιητικά ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 και OHSAS 45001:2008, τα οποία δεν ήταν επικυρωμένα κατάλληλα.