ΑΕΠΠ/1262/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης αριθμού 971/06.09.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο για το Τμήμα 11 της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια και εγκατάσταση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα μίας «επιδαπέδιας ιστοκινέτας κλειστού τύπου» για την Παθολογοανατομική Κλινική, με προϋπολογισμένη δαπάνη 45.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Οι προσφερόμενες τεχνικές προδιαγραφές της παρεμβαίνουσας (Logos ONE της Milestone) δεν πληρούσαν – κατά τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας – ουσιώδεις απαιτήσεις της Διακήρυξης, όπως ο αριθμός δοχείων αντιδραστηρίων (6 αντί 10) και ο τρόπος λειτουργίας (ένιαιος κάδος παραφίνης αντί τριών δοχείων). Η προσφεύγουσα επισημαίνει ότι οι αποκλίσεις δεν ελήφθησαν υπόψη από την Επιτροπή, παρά τον εκ διαμέτρου αποκλειστικό χαρακτήρα των τεχνικών προδιαγραφών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/636/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει την απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας «...» για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων η μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι η προσφορά της εταιρείας «...» δεν πληρούσε τις απαιτήσεις ως προς το στόμιο εξαγωγής νερού (διαμέτρου DN 80mm αντί για DN 125mm), την δοσομετρική αντλία (με κεφαλή PVDF αντί για PP), τον ηλεκτρικό πίνακα (χωρίς τα απαραίτητα τεχνικά έντυπα) και τα ηλεκτρικά καλώδια (με ληγμένο πιστοποιητικό ISO). Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος επεξεργασίας νερού για την απομάκρυνση σιδήρου και μαγγανίου από γεώτρηση στον Δήμο Αριστοτέλη, με εκτιμώμενη αξία 269.470,00 Ευρώ.
ΑΕΠΠ/758/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 125/15-02-2021, όσον αφορά την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας και την ανάδειξή της ως προσωρινής ανάδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης διαχείρισης εκτυπώσεων (Managed Print Services - MPS) για 52 μήνες, με προϋπολογισμό 800.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης 400.000 ευρώ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν πληροί ορισμένες απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές, όπως οι απαιτήσεις για τον αυτόματο τροφοδότη (one path duplex ADF), τις γλώσσες εκτύπωσης και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς και ότι δεν προσκομίστηκαν οι απαιτούμενες μεταφράσεις πιστοποιητικών (CE Marking, RoHS κ.ά.). Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι ασαφής και ανεπίδεκτη αξιολόγησης, με αποτέλεσμα να έπρεπε να απορριφθεί σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/791/2019
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή εναντίον της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνίας-πλαισίου διετούς διάρκειας (2019-2020) για την προμήθεια πλαστικών κουμπιών (6.017.088 τεμάχια κουμπιών διαμέτρου 18 χιλ. και 1.151.400 τεμάχια διαμέτρου 22 χιλ. ετησίως), που προορίζονταν για το διακλαδικό πρόγραμμα παραγωγής του Ελληνικού Στρατού. Επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης τόσο ως προς την απόρριψη της δικής της προσφοράς, όσο και ως προς την αποδοχή των προσφορών των άλλων συμμετεχόντων, με κύριο επιχείρημα τυπικά και ουσιαστικά σφάλματα στην αξιολόγηση των προσφορών.
ΑΕΠΠ/1228/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ) με την οποία ανακηρύχθηκε η εταιρεία ... ως προσωρινή ανάδοχος για την προμήθεια τριών συγκεκριμένων ειδών (1. Βελόνες αιμόστασης άνω και κάτω πεπτικού μιας χρήσεως, 2. Βρόγχοι πολυποδεκτομής διαμέτρου βρόγχου 15 mm, 3. Βρόγχοι πολυποδεκτομής διαμέτρου βρόγχου 25 mm) της κατηγορίας Δ (ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ), στον πλαίσιο του διαγωνισμού για την προμήθεια «ΜΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ». Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι προσέφερε τις χαμηλότερες τιμές για τα εν λόγω είδη και ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τους όρους της διακήρυξης και τη νομοθεσία λαμβάνοντας υπόψη τον ΦΠΑ κατά την αξιολόγηση των προσφορών.
ΑΕΠΠ/335/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα της αναθέτουσας αρχής, με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής του διαγωνισμού και κρίθηκε νόμιμη η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας, η οποία αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας του κτηρίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου 37 στο Μαρούσι. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τον καθημερινό γενικό καθαρισμό των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του κτηρίου, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών όπως ξεσκόνισμα επίπλων, άδειασμα δοχείων απορριμμάτων, σκούπισμα δαπέδων, καθαρισμός WC και τουαλετών, καθαρισμός ανελκυστήρων και κοινόχρηστων χώρων, αποκομιδή σκουπιδιών, καθώς και περιοδικούς καθαρισμούς όπως εβδομαδιαίος, μηνιαίος και τριμηνιαίος.
ΝΣΚ/262/2011
Ο.Γ.Α. – Νομιμότητα καταβολής δαπάνης νοσηλείας α) σε συμβεβλημένη ιδιωτική κλινική και β) απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, οι οποίοι νοσηλεύθηκαν σε μη συμβεβλημένη κλινική – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η καταβολή δαπάνης νοσηλείας σε συμβεβλημένη μετά του Ο.Γ.Α. κλινική, προϋποθέτει νόμιμη λειτουργία της κλινικής, ενώ η καταβολή δαπάνης απ’ ευθείας σε ασφαλισμένους, προϋποθέτει νόμιμη εισαγωγή του ασφαλισμένου. (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/1008/2021
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την «Παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του [...]», με προϋπολογισμό 174.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι παράνομη, καθώς υπολόγισε τις ασφαλιστικές εισφορές με λάθος ποσοστό (22,54% για όλη τη διάρκεια της σύμβασης) αντί για 24,33% για τους τελευταίους μήνες (μετά τις 31/12/2021), παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και την κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία. Ζητεί την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας.
ΑΕΠΠ/657/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία έγκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το είδος με α/α 5 του διαγωνισμού (προμήθεια καθετήρων παρoχετέυσης). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν πληροί τους απαιτούμενους τεχνικούς όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς το μήκος του συρμάτινου οδηγού (45 cm αντί των απαιτούμενων 60 cm), παρόμοια με την περίπτωση της δικής της προσφοράς που αποκλείστηκε. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια καθετήρων με συγκεκριμένες διαστάσεις και τεχνικές προδιαγραφές.
ΕΣ/ΚΛΙΜ/Ζ/123/2023
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ SAP BUSINESS ONE ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ SAP BUSINESS ONE ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ & 2 SLA (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ), ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΈΝΩΝ ΛΥΣΕΩΝ:Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, δοθέντος ότι η συνολική αξία της υποβληθείσας προς έλεγχο σύμβασης της δημόσιας επιχείρησης «......» δεν υπερβαίνει το κατώτατο όριο του 1.700.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), το οποίο ισχύει κατά τον χρόνο που το Κλιμάκιο επιλαμβάνεται του ελέγχου, η εν λόγω σύμβαση δεν υπάγεται σε προσυμβατικό έλεγχο. Κατά συνέπεια, απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο ο φάκελος με τα στοιχεία αυτής, καθόσον το Κλιμάκιο έχει πλέον καταστεί αναρμόδιο για τη διενέργειά του.
ΕΑΔΗΣΥ/67/2025
Η προδικαστική προσφυγή της προσφεύγουσας εταιρείας αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό Ν.2 για την αποσφράγιση των δικαιολογητικών κατακύρωσης προσωρινού ανάδοχου και κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για την Ομάδα Β2 της σύμβασης. Η προσφυγή ισχυρίστηκε ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να απορριφθεί λόγω παράβασης του όρου 2.4.3.2 της Διακήρυξης, καθώς περιείχε ελλιπή στοιχεία για τα είδη με α/α 4 και 5, συγκεκριμένα αναφορές σε χώρα προέλευσης 'ΕΛΛΑΔΑ ή ΧΩΡΕΣ Ε.Ε.' αντί της συγκεκριμένης χώρας παραγωγής και έλειπαν τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας των εταιρειών παραγωγής.