ΑΕΠΠ/431/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της διακήρυξης ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την εκτέλεση του έργου «Κάθετος Άξονας 56 - Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου και με τον 6ο προβλήτα Λιμένα και το οδικό δίκτυο της περιοχής», το οποίο έχει εκτιμώμενη αξία 59.770.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και 65.000.000 ευρώ μετά τις προαιρέσεις. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή οδικών τμημάτων, τεχνικών έργων όπως γεφυρές με συνολικό μήκος 1.374μ, αναβαθμίσεις υφιστάμενων δικτύων, εργασίες σήμανσης, αποχέτευσης και οδοφωτισμού. Επιπλέον, ζητούν την ακύρωση της πράξης περί διευκρινίσεων του αναθέτοντος και γενικά την ακύρωση των προσβαλλόμενων όρων που περιορίζουν τη συμμετοχή τους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/98/2025
Η Πράξη 98/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της επί έλαττον τροποποίησης της σύμβασης του έργου «Κάθετος Άξονας 56 - Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου». Η τροποποίηση μειώνει το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο κατά 11.766.208,70 ευρώ, λόγω αδυναμίας εκτέλεσης εργασιών στο Βόρειο Τμήμα του έργου. Η αδυναμία οφείλεται στη συνεχιζόμενη μη απόδοση των απαλλοτριωθεισών εκτάσεων από τους ιδιοκτήτες, κατάσταση που κρίθηκε ως απρόβλεπτη περίσταση. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ του ν. 4412/2016, καθώς η τροποποίηση δεν μεταβάλλει τη συνολική φύση της σύμβασης και οδηγεί σε μείωση της αξίας. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποιητικής σύμβασης.
ΑΕΠΠ/304/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή την ανάκληση ή ακύρωση του Πρακτικού Νο1 της Επιτροπής Διαγωνισμού Ανάθεσης Υπηρεσιών Λειτουργίας Χώρου Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Κεντρικό Προβλήτα, καθώς και της απόφασης με αριθμό 4387/14-01-2019 του Διοικητικού Συμβουλίου της Αναθέτουσας Αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση υπηρεσιών λειτουργίας χώρου ελεγχόμενης στάθμευσης στον κεντρικό προβλήτα, με εκτιμώμενη αξία 250.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην ακύρωση της απόφασης που εγκρίνει το πρακτικό και ανακηρύσσει προσωρινή ανάδοχο μια άλλη συμμετέχουσα, με επιχειρήματα σχετικά με την απόκλιση της προσφοράς της από τον προϋπολογισμό και την ασυνήθιστη χαμηλή τιμή.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/536/2024
Η Πράξη 536/2024 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της 1ης τροποποιητικής σύμβασης για το έργο "Κάθετος Άξονας 56...". Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η υποβληθείσα τροποποίηση, η οποία αφορούσε την πρόσθετη δαπάνη διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (Α.Ε.Κ.Κ.) ύψους 979.239,38 ευρώ, δεν υπάγεται αυτοτελώς στον έλεγχο νομιμότητας καθώς αποτελεί τροποποίηση de minimis. Ωστόσο, διαπίστωσε ότι μέσω της έγκρισης του 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.), συντελέστηκε ουσιώδης μείωση του αντικειμένου της αρχικής σύμβασης (αφαίρεση του Βόρειου Τμήματος του έργου), ύψους 11,7 εκατ. ευρώ. Επειδή αυτή η μείωση συνιστά ουσιώδη τροποποίηση που απαιτεί έλεγχο, το Κλιμάκιο έκρινε απαράδεκτη την υποβολή του σχεδίου και ζητά την υποβολή σχεδίου σύμβασης για την συνολική ουσιώδη τροποποίηση.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/12/2024
Η Πράξη 012/2024 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 1ης τροποποιητικής σύμβασης του έργου «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Αρδάνιο – Ορμένιο: Εργασίες ολοκλήρωσης παράκαμψης Προβατώνα», της εταιρείας «Εγνατία οδός Α.Ε.». Η τροποποιητική σύμβαση, δαπάνης 1.011.111,20 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), αφορούσε το κόστος χρηματικής εισφοράς παράδοσης προϊόντων ΑΕΚΚ σε μονάδα ανακύκλωσης. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι το σχέδιο της σύμβασης απαραδέκτως εισάγεται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας. Αυτό συμβαίνει επειδή η αξία της τροποποίησης είναι κατώτερη των σωρευτικών ορίων του άρθρου 5 και του 15% της αξίας της αρχικής σύμβασης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 132 του ν.4412/2016, και επομένως εξαιρείται από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εφόσον η κύρια σύμβαση είχε ήδη ελεγχθεί.
ΑΕΠΠ/1176/2021
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του αίτησε την ακύρωση της απόφασης με την οποία απορρίφθηκε η δική του προσφορά και έγινε δεκτή η προσφορά της εταιρείας «...» στον διαγωνισμό για την προμήθεια υδρομέτρων (υδρόμετρα, φίλβρες, λάστιχα, κανάβια κ.α.), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη χωρίς ΦΠΑ 130.765,00 €. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια συγκεκριμένων υδρομετρητών με τεχνικές προδιαγραφές που καθορίστηκαν στην διακήρυξη, όπως μήκος 130 mm για υδρομετρητές DN 20 και τύπου σωληνωτού φίλτρου. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η απορριφθείσα προσφορά του ήταν σύμφωνη με τις τεχνικές προδιαγραφές, εκτός από το μήκος, ενώ η δεκτή προσφορά της άλλης εταιρείας είχε το σωστό μήκος αλλά όχι τον απαιτούμενο τύπο φίλτρου, παραβιάζοντας το ενιαίο μέτρο κρίσης.
ΕΑΔΗΣΥ/1378/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της υπ’ αρ. πρωτ. … διακήρυξης διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την επιλογή αναδόχου εκτέλεσης του έργου «Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις σε επιλεγμένα δημοτικά κτίρια του Δήμου …», εκτιμώμενης αξίας 1.903.047,58 ευρώ άνευ ΦΠΑ, που δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μον. ΑΔΑΜ … την 25-7-2022 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστ. α/α ... Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 24-8-2022 Απόψεις της.
ΕΑΔΗΣΥ/892/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 20/2023 στο μέτρο που σε αυτήν περιλαμβάνεται ο όρος 3 της Προσθήκης 1 στο Παράρτημα Ι με τίτλο «Τεχνικές Προδιαγραφές των προς Προμήθεια Υλικών», άλλως να τροποποιηθεί ο παραπάνω όρος προκειμένου να εξαλειφθεί η απαίτηση, κατά την οποία η ζητούμενη συσκευή θα πρέπει να διαθέτει «μήκος από 270cm έως 320cm» και να επαναδιατυπωθεί ο όρος ως εξής: «να διαθέτει μήκος από 230cm έως 320cm».
ΑΕΠΠ/903/2020
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 366/26.05.2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο για τη σύμβαση με αντικείμενο την «Προμήθεια πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης και ονοματοθεσίας». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια ειδίων κατατασσόμενων στους κωδικούς CPV «Εξοπλισμός Πινακίδων Σήμανσης», «Στύλοι Πινακίδων Σήμανσης», «Οδικά Σήματα» και «Σήματα Αστικού Οδικού Δικτύου». Η προσφυγή κατατέθηκε λόγω παραβιάσεων των όρων της Διακήρυξης και του νόμου, ιδίως ως προς την κατάλληλη επαγγελματική δραστηριότητα, τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, πληρότητα των δικαιολογητικών, και συμμόρφωση με τα πρότυπα ποιότητας.
ΑΕΠΠ/993/2019
Οι προσφεύγουσες με τις προδικαστικές προσφυγές αίτησαν την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 101/24.06.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία εγκρίνει το Πρακτικό Αξιολόγησης Δικαιολογητικών Συμμετοχής και Τεχνικών Προσφορών για τον δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο «Προμήθεια εξοπλισμού για την αναβάθμιση οδοφωτισμού». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια εξοπλισμού για αναβάθμιση του δημοτικού οδοφωτισμού, με προϋπολογισμό 2.205.645,16€ (συμπ. ΦΠΑ 24%), σύμφωνα με το CPV 31527200-4, και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει κόστους, με χρήση μεθόδου κόστους-αποτελεσματικότητας και κοστολόγησης του κύκλου ζωής, σύμφωνα με τα άρθρα 86 και 87 του ν.4412/2016.
ΑΕΠΠ/1009/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα οικονομική ένωση αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας με αριθμό 14/755/05.06.2020, η οποία αφορά στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου του έργου «Αναβάθμιση του Οδοφωτισμού στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Περιφέρειας» με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Το αντικείμενο της Σύμπραξης περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, χρηματοδότηση, προμήθεια/εγκατάσταση, αναβάθμιση υφιστάμενου δικτύου και τεχνική διαχείριση (συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση) του συστήματος και των υποδομών οδοφωτισμού για χρονικό διάστημα έως 16 έτη, με συνολικό ενδεικτικό προϋπολογισμό πληρωμών διαθεσιμότητας 8.038.831,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.