ΑΕΠΠ/545/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης 221/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία αφορά στον διαγωνισμό για την προμήθεια γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου (Τμήμα 1 της διακήρυξης). Επιπλέον, ζητά την κήρυξη του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα ως εκπτώτου ή τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία, καθώς και την ανάθεση του Τμήματος 1 στον εαυτό του ως επόμενο μειοδότη. Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισθείσα αξία 93.000 ευρώ με ΦΠΑ 13% και αφορά την προμήθεια γάλακτος. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να κηρύξει έκπτωτο τον προσωρινό ανάδοχο λόγω ελλιπών δικαιολογητικών και να προχωρήσει στην ανάθεση σε αυτόν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/333/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία έκρινε πλήρη τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του άλλου οικονομικού φορέα (παρεμβαίνουσας) για το Τμήμα 1 της διακήρυξης (προμήθεια γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου). Επιπλέον, ζητεί την κήρυξη της παρεμβαίνουσας ως έκπτωτης και τον αποκλεισμό της από τον διαγωνισμό, καθώς και την ανάθεση του τμήματος στον εαυτό του. Οι λόγοι αφορούν την μη προσκόμιση απαιτούμενων δικαιολογητικών, όπως πιστοποιητικού ποινικού μητρώου με συγκεκριμένο περιεχόμενο και πιστοποιητικού περί μη πτώχευσης ή διαδικασίας εξυγίανσης, όπως απαιτεί η διακήρυξη.
ΑΕΠΠ/737/2018
Ο προσφεύγων επιδιώκει: 1) **Ακύρωση της απόφασης 378/2018** της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, 2) **Δήλωση οριστικής λήξης** της εξέτασης των δικαιολογητικών κατακύρωσης της προσωρινής αναδόχου, 3) **Κήρυξη έκπτωσης** της προσωρινής αναδόχου ως προς το Τμήμα 1 της διακήρυξης (Προμήθεια γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου), και 4) **Ανάθεση του Τμήματος 1** στον ίδιο, ως επόμενο μειοδότη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά **διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό** για την **«Προμήθεια τροφίμων για βρεφονηπιακούς/παιδικούς σταθμούς και γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου»**, με προϋπολογισμό 305.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το Τμήμα 1, στο οποίο αφορά η διαμαρτυρία, έχει εκτιμώμενη αξία **93.000 € (πλέον ΦΠΑ 13%)** και αφορά αποκλειστικά την προμήθεια γάλακτος.
ΑΕΠΠ/745/2021
Ο ενστάμενος οικονομικός φορέας ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (Δήμος) σχετικά με τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την 'Προμήθεια Καδών Απορριμμάτων' με εκτιμώμενη αξία 51.957 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Η προσφυγή υποβλήθηκε ως ένσταση κατά του άρθρου 127 του Ν. 4412/2016 και όχι ως προδικαστική προσφυγή, με αποτέλεσμα η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) να κηρύξει τον εαυτό της αναρμόδιο, καθώς η αξία της σύμβασης ήταν κάτω των 60.000 ευρώ. Η υπόθεση θα πρέπει να εξεταστεί από την αναθέτουσα αρχή.
ΝΣΚ/455/2000
Πολεοδομία. Οικοδομική άδεια. Αναθεώρηση. Εκπτωτος εργολάβος. Παρεμπίπτων έλεγχος ιδιοκτησίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Δεν χορηγείται αναθεώρηση οικοδομικής άδειας που έχει εκδοθεί στο όνομα του αιτούντος εργολάβου, κατασκευαστού πολυκατοικίας κατά το σύστημα αντιπαροχής, όταν ο οικοπεδούχος, με τον οποίο έχει υπογράψει εργολαβικό προσύμφωνο, αλλά όχι πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας και έχει κηρύξει τον εργολάβο έκπτωτο, κατά ρητό όρο της συμφωνίας τους, λόγω μη έγκαιρης εκτέλεσης του έργου. 2. Κατά τον παρεμπίπτοντα έλεγχο ιδιοκτησίας, η Πολεοδομική Αρχή περιορίζεται στον έλεγχο των στοιχείων του φακέλλου, της ουσιαστικής διερεύνησης της υπόθεσης ανηκούσης στην αρμοδιότητα των Δικαστηρίων.
ΑΕΠΠ/101/2018
Με την Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που εγκρίνει την κατακύρωση της σύμβασης στην εταιρία «…». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια ασφάλτου» με συνολικό προϋπολογισμό 161.145,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η ανάδοχος εταιρία δεν πληροί τον όρο της διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο ο τόπος παραλαβής των υλικών (φόρτωσης στα φορτηγά του Δήμου) δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 40 χιλιόμετρα από την έδρα του Δήμου. Ισχυρίζεται ότι η εταιρία δεν προσκόμισε επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για την τήρηση αυτού του όρου, ειδικά για την προμήθεια ψυχρού ασφαλτομίγματος, και ζητεί την ανάθεση της σύμβασης στον επόμενο κατά σειρά μειοδότη, δηλαδή στον εαυτό του.
Ελσυν/Τμ7/80/2009
Νόμιμη η προμήθεια μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πλύσεως κάδων. Ο Δήμος έχει το συμβατικό δικαίωμα να κηρύξει τον προμηθευτή έκπτωτο για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 35 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., το οποίο είναι στην ουσία δικαίωμα συμβατικής υπαναχώρησης στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μη εκπλήρωση της σύμβασης ή η πλημμελής εκπλήρωση αυτής οφείλεται σε υπαιτιότητα του προμηθευτή, οπότε τότε η σύμβαση διαλύεται ενοχικώς, αυτοδικαίως και αναδρομικώς. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος έχει αθροιστικά τις δυνατότητες να αναθέσει την προμήθεια είτε σε κάποιον από τους υπόλοιπους προμηθευτές που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό είτε είχαν κληθεί σε διαπραγματεύσεις, να καταλογίσει κάθε άμεση ή έμμεση ζημιά σε βάρος του έκπτωτου προμηθευτή και να προβεί σε κατάπτωση ολική ή μερική της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/776/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 460/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Πειραιώς, η οποία απέρριψε την προσφορά του για την προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας (γιαντία, γυαλιά, μάσκες, προστατευτική ενδυμασία, υποδήματα κλπ) και έκρινε τον προσφεύγοντα έκπτωτο λόγω μη δήλωσης προηγούμενης έκπτωσης από σύμβαση με τον Δήμο Αγίας Παρασκευής. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόφαση παραβιάζει τις διατάξεις του ν.4412/2016 και τις αρχές αναλογικότητας και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς η μη δήλωση δεν συνίστατο σε σοβαρή ή επαναλαμβανόμενη πλημμέλεια.
ΑΕΠΠ/17/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την προμήθεια φρέσκου αγελαδινού γάλακτος για το προσωπικό του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια πλήρους (3,5%) φρέσκου παστεριωμένου ομογενοποιημένου γάλακτος σε συσκευασία 1 λίτρου, σύμφωνα με προδιαγραφές της διακήρυξης, συμπεριλαμβανομένων εγκρίσεων εργοστασίων και θρεπτικών συστατικών. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της ήταν παράνομη, επειδή η διακήρυξη δεν διευκρίνιζε ότι απαιτείται ειδικά εμπειρία σε φρέσκο γάλα (όχι εβαπορέ), ενώ επιπλέον καταλογίζει ελλείψεις στην τεχνική προσφορά του εις βάρος της επιλεγέντος οικονομικού φορέα.
ΝΣΚ/180/2001
Συμπράττοντα Γραφεία Μελετών - Αντικατάσταση του νομίμου ή του αναπληρωτή εκπροσώπου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Συμπραττόντων Γραφείων Μελετών εκπροσωπεί αυτά μόνο σε περίπτωση απουσίας, κωλύματος, θανάτου ή ανικανότητας του νομίμου εκπροσώπου. Η υπηρεσία πρέπει να απορρίπτει ως απαράδεκτες ενστάσεις που υπογράφει ο αναπληρωτής εκπρόσωπος ΣΓΜ, εφόσον ο νόμιμος εκπρόσωπος αντιτίθεται στο περιεχόμενο και την υποβολή τους. Δεν μπορεί να ζητηθεί και επιβληθεί από την υπηρεσία στα ΣΓΜ η αντικατάσταση του νομίμου ή του αναπληρωτή εκπροσώπου. Η υπηρεσία δικαιούται να κηρύξει έκπτωτο της συμβάσεως Γραφείο Μελετών που δεν έχει πλέον σε ισχύ το πτυχίο του και περαιτέρω, σε περίπτωση συμπράξεώς του με άλλα Γραφεία, να αποφασίσει την υποκατάστασή του με τις νόμιμες προϋποθέσεις είτε από τρίτο, εκτός της αρχικής συμβάσεως Γραφείο ή από τα λοιπά Συμπράττοντα Γραφεία. Η προστασία των οργάνων της Διοίκησης από ανυπόστατες αναφορές προς την πολιτική ηγεσία τις εισαγγελικές αρχές συνίσταται στη δυνατότητα προσφυγής, με τους όρους και τις προϋποθέσεις του νόμου, στην ποινική δικαιοσύνη.
ΑΕΠΠ/27/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης 36/2268/02.11.2018 της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός στον παρεμβαίνοντα για την κατασκευή του έργου «...» (εκτιμώμενης αξίας 150.000€). Ο προσφεύγων επικαλείται σοβαρές παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως η μη υποβολή αναλυτικού πίνακα ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων και η εσφαλμένη ένορκη βεβαίωση για εργασιακές παραβάσεις. Καταλογίζει στην αναθέτουσα αρχή αδικαιολόγητη αποδοχή ελλιπών δικαιολογητικών του παρεμβαίνοντος, διαμαρτυρόμενος για τη διαμόρφωση όψιμων κρίσεων κατά τη διαδικασία επιβεβαίωσης των δικαιολογητικών κατακύρωσης.