×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/723/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της διακήρυξης ΑΔΑΜ …………….., η οποία προκήρυξε ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου «Επαναφορά οδοστρωμάτων δικτύων» με προϋπολογισμένη δαπάνη 480.000,00 € πλέον ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση διαφόρων επεμβάσεων οδοποιίας, συμπεριλαμβανομένων ανακατασκευών, επισκευών, βελτιώσεων και αποκαταστάσεων οδοστρωμάτων σε όλη την περιοχή δραστηριότητας της αναθέτουσας αρχής. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης περιορίζουν άδικα τη διαμόρφωση της προσφοράς της, καθώς δεν προσδιορίζονται με σαφήνεια οι θέσεις των επεμβάσεων, οι οποίες είναι κρίσιμες για την ορθή κοστολόγηση. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή γνωρίζει ήδη τις θέσεις επέμβασης και θα έπρεπε να τις έχει δηλώσει στους διαγωνιζόμενους. Ζητεί την επαναδημοπράτηση του έργου με νέους, πληρέστερους όρους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.6/1502/2017

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 234/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι οι εργασίες οδοποιίας - οδοστρωσίας (αποξήλωση πλακοστρώσεων πεζοδρομίων, αποκατάσταση επίστρωσης πεζοδρομίου νησίδας ή πλατείας στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων, αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων ‘αναλογική τιμή σε μια στρώση ασφαλτοτάπητα’, ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση μεταβλητού πάχους και ανακατασκευή, επαναφορά οδού από άοπλο σκυρόδεμα πάχους 10 cm) ανέκυψαν, όπως εξάλλου αναφέρεται στα συμπεράσματα της αιτιολογικής έκθεσης που συνοδεύει τον 3ο ΑΠΕ και τεκμηριώνεται από τα λοιπά στοιχεία που προσκομίσθηκαν σχετικώς, από τα πλημμυρικά φαινόμενα και τη μεταβαλλόμενη στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα που διαπιστώθηκαν στο παράλιο μέτωπο των οικισμών ..... και…. του Δήμου ….κατά το χρονικό διάστημα από 7.12.2014 έως 13.6.2017. Ειδικότερα, τα γεγονότα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την πρόκληση κατολισθήσεων με καταπτώσεις χωματισμών, τη διεύρυνση του πλάτους των ορυγμάτων εντός των οποίων τοποθετούνται οι αγωγοί και εν τέλει την καταστροφή του οδοστρώματος σε πλάτος μεγαλύτερο του αρχικώς προβλεπόμενου. Άλλωστε, η εργασία με ΝΤ2 «Αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων», η οποία είχε ήδη περιληφθεί στον 1ο Α.Π.Ε. και συνεπώς δεν συνιστά εργασία που περιλαμβάνεται το πρώτον στην 1η συμπληρωματική σύμβαση, ήταν οικονομικότερη λόγω του πάχους της χρησιμοποιούμενης στρώσης ασφαλτοτάπητα από την αρχικώς προβλεφθείσα «Αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων δικτύων» με ΑΤ 19, δεδομένου ότι προέκυψε μετά από αναλογική μείωση της τιμής του ως άνω άρθρου. Τέλος, όλες οι ανωτέρω εργασίες είναι απολύτως αναγκαίες για την αποκατάσταση του οδοστρώματος, ώστε το έργο «Kατασκευή εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης, αντλιοστασίων και καταθλιπτικών αγωγών των οικισμών ….και…. του Δήμου …» να ολοκληρωθεί με ασφάλεια για τους χρήστες του οδικού δικτύου των δυο ως άνω παράλιων οικισμών. Συνεπώς, συντρέχουν και για την ως άνω κατηγορία εργασιών απρόβλεπτες περιστάσεις που δικαιολογούν την κατάρτιση συμπληρωματικής σύμβασης.Ανακαλεί την 234/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.​


ΑΕΠΠ/484/2018

Η προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμ. 17/2018, η οποία προκήρυξε συνοπτικό διαγωνισμό για την «Προμήθεια ενός μηχανήματος φακοθρυψίας» σύμφωνα με το άρθρο 117 του Ν.4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε όχι μόνο την προμήθεια του μηχανήματος (προϋπολογιζόμενη δαπάνη 60.000€ χωρίς ΦΠΑ), αλλά και την υποχρέωση του προμηθευτή για πλήρη υπηρεσία συντήρησης και επισκευών για 10 έτη μετά τη λήξη της εγγύησης, με ετήσιο κόστος έως 5% της αξίας του μηχανήματος. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η συνολική αξία της σύμβασης υπερέβαινε τα 60.000€ (εκτός ΦΠΑ), γεγονός που καθιστούσε παράνομη τη χρήση της διαδικασίας του συνοπτικού διαγωνισμού, αποκλείοντας άδικα τη συμμετοχή της. Κατακυρώθηκε η προσφυγή και ακυρώθηκε η διακήρυξη.


ΝΣΚ/303/2001

Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ). Ιδρυση και λειτουργία αυτών. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι διατάξεις του ΒΔ της 13-9/7-11-1959 περί Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων υπερισχύουν των καταστατικών τους. β) Η προσθήκη άρθρου στον Κανονισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων πρέπει να εγκριθεί από το Υπουργείο Γεωργίας και να δημοσιευθεί στην ΕτΚ. γ) Η απόφαση του ΔΣ ΓΟΕΒ που είναι αντίθετη στην σχετική με αυτόν νομοθεσία είναι παράνομη. δ) Ο ΚΕΥ ΓΟΕΒ, που είναι αντίθετος με την νομοθεσία για τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων πρέπει να προσαρμοσθεί σε αυτήν. ε) Απόφαση Νομάρχου σχετική με την ανάθεση καθηκόντων αναπληρωτή προϊσταμένου ΓΟΕΒ είναι άκυρη. στ) Η σύνθεση του ΔΣ ΓΟΕΒ είναι νόμιμη όταν μετέχει σ αυτό υπάλληλος της υπηρεσίας που τον ελέγχει. ζ) Νόμιμη η προσωρινή ανάθεση καθηκόντων ταμία του ΓΟΕΒ σε γεωπόνο υπάλληλό του.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/168/2017

Παροχή υπηρεσιών.(..) Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ, ΙΙΙ και IV της παρούσας το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Κατά παράβαση των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και της διαφάνειας, από τα στοιχεία του φακέλου που συνοδεύουν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού της προϋπολογισθείσας δαπάνης της σύμβασης και συνακόλουθα εάν το Νοσοκομείο προέβη στις απολύτως αναγκαίες δαπάνες για την κάλυψη των αναγκών του. (..)Συνεπώς, για τον υπολογισμό της προϋπολογιζόμενης δαπάνης θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη ο εκτιμώμενος αυτός αριθμός επεμβάσεων και οι τιμές των επεμβάσεων που είχαν επιτευχθεί τα προηγούμενα έτη. β) Δοθέντος ότι με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι ενδιαφερόμενοι κλήθηκαν να προσφέρουν τιμή ανά επέμβαση και ότι το συμβατικό τίμημα υπολογίστηκε με βάση τον αριθμό των εκτιμώμενων επεμβάσεων και την τιμή της επέμβασης, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ. 118/2007, δεν προσδιορίστηκε στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η κατ’ εκτίμηση ποσότητα των ζητούμενων εργασιών, ώστε να λάβουν γνώση οι συμμετέχοντες και να διαμορφώσουν αναλόγως την προσφορά τους....γ) Κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 του π.δ. 118/2007 ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία, η οποία αν και κλήθηκε να υποβάλει βελτιωμένη οικονομική προσφορά, αυτή υπέβαλε προσφορά υψηλότερη σε σχέση με την αρχική. (..) Ωστόσο, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη ότι α) στην προκειμένη περίπτωση διενεργήθηκε ανοικτή διαδικασία διαπραγμάτευσης, παρότι η  προϋπολογιζόμενη δαπάνη της επίμαχης σύμβασης ανερχόταν σε 12.300 ευρώ με ΦΠΑ, β) σύμφωνα με το 10134/11.5.2017 έγγραφο, η επιτροπή αξιολόγησης, εκ παραδρομής και λόγω φόρτου εργασίας δεν αντελήφθη άμεσα την υποβολή υψηλότερων προσφορών, γ) η διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικώς υποβληθείσας προσφοράς ανέρχεται μόλις σε 670 ευρώ ετησίως (χωρίς ΦΠΑ) και δ) η συμβατική δαπάνη δεν υπερβαίνει την προϋπολογισθείσα, κρίνει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, πρέπει να αναγνωριστεί η συνδρομή συγγνωστής πλάνης υπέρ των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.(Συγγνωστή πλανη)


ΔΕΑΦ Β΄1102518/2015

Φορολογική μεταχείριση των εισοδημάτων που αποκτούν οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (Ο.Ε.Β.), μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν.4172/2013.(ΑΔΑ:7ΩΤ4Η-4ΗΗ )


ΕΣ/ΕΛΑΣ.ΟΛΟΜ./1146/2023

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ «ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ – EYΠΡΕΠΙΣΜΟΣ ΤΑΦΡΩΝ, ΠΡΑΝΩΝ & ΛΟΙΠΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ & ΚΛΑΔΟΚΟΠΕΣ ΣΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Π.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ»: επιδιώκεται η αναθεώρηση της 462/2023 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Οι ισχυρισμοί αυτοί προβάλλονται αλυσιτελώς, καθόσον και στην περίπτωση που γίνονταν δεκτοί, δεν θα οδηγούσαν σε κρίση περί νομιμότητας σύναψης της επίμαχης σύμβασης, δοθέντος ότι κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω (σκέψη 15) οι επίμαχες συμπληρωματικές υπηρεσίες εμπίπτουν και μπορούν να αντιμετωπιστούν με βάση το σχεδιασμό εκτέλεσης της αρχικής σύμβασης, με συνέπεια να καθίσταται μη νόμιμη η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016. Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, οι ισχυρισμοί αυτοί παρίστανται και αβάσιμοι. Τούτο διότι, όπως ορθώς επισημάνθηκε ... δεν προσδιορίζονται οι ακριβείς θέσεις επέμβασης της συμπληρωματικής σύμβασης, πλην αναφέρεται ότι οι «επείγουσες εργασίες» αυτής αφορούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν σε διάφορα τμήματα του επαρχιακού οδικού δικτύου στο δυτικό τμήμα της Π.Ε. Ηρακλείου, στους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, συνεπεία των ισχυρών βροχοπτώσεων του Μαρτίου 2022.(...)Με τα δεδομένα αυτά, αβασίμως υποστηρίζει η προσφεύγουσα ότι όλες οι εργασίες της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης συνδέονται αιτιωδώς με το επικαλούμενο απρόβλεπτο γεγονός των βροχοπτώσεων, αφού με βάση το σύνολο των προσκομισθέντων και επικαλούμενων στοιχείων δεν προέκυψε σύνδεση των προσδιορισθέντων ως θέσεων επέμβασης της συμπληρωματικής σύμβασης με το γεγονός αυτό. Απορρίπτει την προσφυγή αναθεώρησης.


ΕΑΔΗΣΥ/442/2024

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθούν και, σε κάθε περίπτωση, τροποποιηθούν ανάλογα, οι προσβαλλόμενοι όροι της υπ’ αρ. … /2023 διακήρυξης του διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης … που προκήρυξε η Αναθέτουσα Αρχή.


Δ2α/16893/2009

Διαβίβαση γνωμοδότησης του ΚΕΣΥ η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης με την οποία καθορίζονται οι προϋποθέσεις που πρέπει να έχουν οι κλινικές και τα Νοσοκομεία για τη διενέργεια βαριατρικών επεμβάσεων.


790/72347/2018

Υπηρεσίες Περιφέρειας αρμόδιες για θέματα Έργων και Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων και στοιχεία Ο.Ε.Β.(ΑΔΑ:6ΨΘ64653ΠΓ-504) 

ΣΧΕΤ.: Η με αριθμ. πρωτ. 3854/137946/21-12-2017 εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας (ΑΔΑ: ΩΤ2Ο4653ΠΓ-ΙΨ2),Κ.Υ.Α. 3252/99092/22.09.2017 (ΦΕΚ Β΄3452)Αρμοδιότητες που ασκούν οι Περιφέρειες για θέματα εγγειοβελτιωτικών έργων και Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων και καθορισμός περιπτώσεων για τις οποίες γνωμοδοτούν τα Περιφερειακά Γνωμοδοτικά Συμβούλια Εγγειοβελτιωτικών Έργων.

ΝΣΚ/204/2019

Εάν οι προσλήψεις, οι οποίες διενεργούνται σε θέσεις που έχουν μετατραπεί από θέσεις αγροτικών ιατρών σε θέσεις κλάδων ιατρών ΕΣΥ, εξαιρούνται από την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 της ΠΥΣ 33/2006 και των διατάξεων του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την πλήρωση των θέσεων, οι οποίες έχουν μετατραπεί από θέσεις αγροτικών ιατρών σε θέσεις κλάδων ιατρών ΕΣΥ, με τη διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 26 του ν. 2519/1997, είναι υποχρεωτική η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012 (έκδοση απόφασης κατανομής) και της ΠΥΣ 33/2006 (ομόφ.).