ΑΕΠΠ/862/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (Ανώνυμη Εταιρεία) επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης, ιδίως όσον αφορά το ζήτημα της υποχρεωτικής προσφοράς των επιμέρους ειδών (βελόνες, σωληνάρια κ.λπ.) ως ενιαίου πακέτου (σύστημα συλλογής αίματος με α/α 1). Υποστηρίζει ότι αυτό παραβιάζει τις αρχές του ανταγωνισμού και το αρχείο «divide or explain» της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, καθώς εμποδίζει την ανεξάρτητη προσφορά για ξεχωριστά είδη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια αναλώσιμων υλικών εργαστηρίων (σύνολο 17 είδη, με κύριο το σύστημα αιμοληψίας) για Κέντρα Υγείας, με προϋπολογισμό 107.179,78 € (χωρίς ΦΠΑ). Η ΑΑ υποστηρίζει ότι η ομοιογένεια των ειδών ως πακέτο είναι απαραίτητη για λειτουργική ασφάλεια και αποφυγή επιπλοκών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/619/2018
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. πρωτ. 7541/2018 Διακήρυξης ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού για την προμήθεια 'ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΕΙΔΗ, ΕΙΔΗ ΥΓΙΕΙΝΗΣ Ή ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΑΠΟ ΓΥΑΛΙ' (νοσηλευτική μονάδα Αγρινίου, νοσηλευτική μονάδα Μεσολογγίου). Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εργαστηριακά είδη όπως σωληνάρια κενού, βελόνες αιμοληψίας, φιαλίδια με αντιπηκτικά, μικροαιματοκρίτες και άλλα, με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 126.170,30 ευρώ. Η προσφυγή αμφισβητεί ειδικότερα την υποχρεωτική συσκευασία του συστήματος συλλογής αίματος (Ομάδα Β) ως πακέτο και τους όρους πληρωμής που αντίκεινται στο Ν.4152/2013.
ΑΕΠΠ/1011/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Γλυφάδας, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά ενός άλλου διαγωνιζόμενου για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου στην προμήθεια τροφίμων και λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων και αναλώσιμων ειδών για τον Δήμο Γλυφάδας και το Κ.Α.Π.Π.Α., με εκτιμώμενη αξία 830.878,47 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο προσωρινός ανάδοχος έπρεπε να αποκλειστεί λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποβολή μη συμβατών δειγμάτων για συγκεκριμένα είδη στις ομάδες Α1 και Β6 της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/1212/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της ως τεχνικά μη αποδεκτή για το είδος με κωδικό 181507, ένα πακέτο στεφανιογραφίας που περιλάμβανε διάφορα ιατροχειρουργικά είδη όπως σάκους κάλυψης συσκευών, βελόνες, γάζες και άλλα. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα προσφερόμενα είδη πληρούν πλήρως τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και ότι οι αποκλίσεις στις διαστάσεις των σάκων κάλυψης είναι αμελητέες και δεν επηρεάζουν την ποιότητα ή τη λειτουργικότητα των προϊόντων. Το συνολικό προϋπολογιζόμενο ποσό της σύμβασης ανερχόταν σε 241.935,48 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%).
ΕΑΔΗΣΥ/1171/2023
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση των αποφάσεων του Διοικητή της αναθέτουσας Αρχής, με τις οποίες έγιναν αποδεκτές οι προσφορές των εταιρειών «...» και «...» και ανακηρύχθηκε ως οριστική ανάδοχος η εταιρεία «...» για την ομάδα ειδών «...» της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ιατροχειρουργικών προϊόντων, συγκεκριμένα είδη όπως πεταλούδες αιμοληψίας, σωληνάρια αίματος με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. μήκος βελόνας, τύπος αποστείρωσης), τα οποία αποτελούν τμήμα ενός συστήματος. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι τεχνικές προσφορές των ανταγωνιστών δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, οπότε έπρεπε να απορριφθούν.
ΑΕΠΠ/1483/2020
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθ. 32/2020 της αναθέτουσας αρχής, με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος της Ομάδας Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τεσσάρων ειδών εξοπλισμού για την Ομάδα Β, συγκεκριμένα: 1) Αυτόματο σύστημα πρόσβασης ατόμων με κινητικά προβλήματα (ράμπα πρόσβασης κολύμβησης), 2) Ντους, 3) Πακέτο τηλεμετρίας (χωρίς την συνδρομή για την απαραίτητη κάρτα SIM), και 4) Φωτοσυναγερμός, με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 136.400 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1228/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ) με την οποία ανακηρύχθηκε η εταιρεία ... ως προσωρινή ανάδοχος για την προμήθεια τριών συγκεκριμένων ειδών (1. Βελόνες αιμόστασης άνω και κάτω πεπτικού μιας χρήσεως, 2. Βρόγχοι πολυποδεκτομής διαμέτρου βρόγχου 15 mm, 3. Βρόγχοι πολυποδεκτομής διαμέτρου βρόγχου 25 mm) της κατηγορίας Δ (ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ), στον πλαίσιο του διαγωνισμού για την προμήθεια «ΜΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ». Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι προσέφερε τις χαμηλότερες τιμές για τα εν λόγω είδη και ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τους όρους της διακήρυξης και τη νομοθεσία λαμβάνοντας υπόψη τον ΦΠΑ κατά την αξιολόγηση των προσφορών.
ΑΕΠΠ/595/2021
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά του για τις Ομάδες Η΄ και Θ΄ του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων, ειδών παντοπωλείου και φρέσκου γάλακτος για τις ανάγκες των υπηρεσιών του φορέα και των Νομικών Προσώπων του για δύο έτη, με συνολικό προϋπολογισμό 405.458,69 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός υποδιαιρείται σε 16 Ομάδες, μεταξύ των οποίων οι Ομάδες Η΄ (Είδη παντοπωλείου για Παιδικούς Σταθμούς, Μαθητική Εστία, κ.λπ.) και Θ΄ (Είδη παντοπωλείου για αποκριάτικες εκδηλώσεις). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του για τις συγκεκριμένες Ομάδες ήταν παράνομη, καθώς είχε καταθέσει όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων πιστοποιητικών ISO 22000 των παραγωγών των προσφερόμενων ειδών.
ΝΣΚ/205/2009
Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. – Υπογραφή σύμβασης παροχής οπτικών ειδών με την Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών – Σύναψη αντίστοιχης σύμβασης και με άλλο επαγγελματικό σωματείο ή μεμονωμένο κατάστημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών, πρωτοβάθμια επαγγελματική οργάνωση οπτικών, ήτοι μη κερδοσκοπικό σωματείο, συνεβλήθη με το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., προκειμένου τα μέλη της να προμηθεύουν τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους του Ιδρύματος είδη οράσεως, που διατίθενται αποκλειστικά από τα καταστήματα οπτικών ειδών, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασθενείας, τις εγκυκλίους και τις οδηγίες του Ιδρύματος. Η σύμβαση αυτή δεν παρέχει αποκλειστικό δικαίωμα στα μέλη της Ενώσεως και δεν εμποδίζει το Ίδρυμα να συμβληθεί και με άλλη πρωτοβάθμια οργάνωση οπτικών προς εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού, ακόμη δε και με μεμονωμένα καταστήματα οπτικών, ούτε δικαιολογεί, άνευ άλλου τινός, την άρνηση του Ιδρύματος να συνάψει και άλλη σύμβαση για την εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού με άλλο επαγγελματικό σωματείο ή μεμονωμένο κατάστημα.
ΕΑΔΗΣΥ/79/2025
Η πρώτη προσφυγή της εταιρείας ασκείται κατά της διακήρυξης του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια «…», ισχυριζόμενη ότι ο τρόπος ομαδοποίησης των τριών διαφορετικών ειδών (α) ενός συγκεκριμένου εξοπλισμού, (β) μιας συσκευής και (γ) ενός άλλου οργάνου στο Τμήμα 17 της διακήρυξης αποτελεί παράβαση των αρχών της ίσης μεταχείρισης, αναλογικότητας και ανταγωνισμού. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι η υποχρεωτική υποβολή προσφοράς για όλα τα είδη μαζί αποκλείει τη συμμετοχή της, καθώς διαθέτει μόνο ένα από τα τρία ζητούμενα είδη. Αντίστοιχα, η δεύτερη προσφυγή προσβάλλει τεχνικές προδιαγραφές του ίδιου τμήματος (άρθρα 3, 5, 8 και 11), ισχυριζόμενη ότι ευνοούν συγκεκριμένο κατασκευαστή, παραβιάζοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό και την ίση μεταχείριση, με αποτέλεσμα να αποκλείεται η συμμετοχή της.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/95/2025
Η Πράξη 95/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κωλύει την υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων για τον διαγωνισμό «Ανάδειξη χορηγητών προμηθευτών λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, υλικών καθαριότητας & ευπρεπισμού» του Δήμου Αθηναίων και εποπτευόμενων φορέων. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε πλείονες ουσιώδεις πλημμέλειες. Πρώτον, η επιλογή της Αναθέτουσας Αρχής να μην υποδιαιρέσει τη σύμβαση σε τμήματα κρίθηκε μη νομικά αιτιολογημένη και περιοριστική του ανταγωνισμού, καθώς τα είδη ήταν διακριτά. Δεύτερον, τέθηκαν μη νόμιμα, δυσανάλογα και αυθαίρετα κριτήρια τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, όπως η απαίτηση για ασφαλιστική κάλυψη τουλάχιστον διπλάσιας αξίας του προϋπολογισμού και η υποχρέωση κατοχής εγκατάστασης "Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής" (ΚΑΔ) κατ' ελάχιστο 2.000 τ.μ. στην Αττική. Οι πλημμέλειες αυτές οδήγησαν σε μη ανάπτυξη ανταγωνισμού και πληγή το δημόσιο συμφέρον.