ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/275/2025
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Η Πράξη 275/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίνει απαράδεκτη την εισαγωγή φακέλου για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχετικά με τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου του έργου «Ανάδειξη, αποκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση και εσωτερικές λειτουργικές παρεμβάσεις διατηρητέου κτιρίου ΧΑΝΘ», προϋπολογισμού 2.500.000,00 ευρώ (με ΦΠΑ). Ο φάκελος υποβλήθηκε από τη Χριστιανική Αδελφότης Νέων Θεσσαλονίκης (Χ.Α.Ν.Θ.), ένα κοινωφελές σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι η Χ.Α.Ν.Θ. δεν εξομοιώνεται με το Δημόσιο για τους σκοπούς του ελέγχου, καθώς δεν πληροί τα σχετικά κριτήρια, κυρίως επειδή το ποσοστό δημόσιας χρηματοδότησης για το κρίσιμο έτος 2024 ανερχόταν μόλις στο 11,95% των συνολικών της εσόδων, ποσοστό πολύ κατώτερο από το απαιτούμενο 50%.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/226/2025
Η Πράξη 226/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο: «Ανάδειξη, αποκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση και εσωτερικές λειτουργικές παρεμβάσεις διατηρητέου κτιρίου ΧΑΝΘ», προϋπολογισμού 2.500.000,00 ευρώ, που ανατέθηκε από τη Χριστιανική Αδελφότης Νέων Θεσσαλονίκης (Χ.Α.Ν.Θ.). Το Κλιμάκιο διαπίστωσε την έλλειψη κρίσιμων εγγράφων, όπως το ισχύον Καταστατικό της Χ.Α.Ν.Θ., οικονομικά στοιχεία του 2024 για τη δημόσια χρηματοδότηση, όλα τα τεύχη δημοπράτησης και τα δικαιολογητικά συμμετοχής και κατακύρωσης. Εξαιτίας των ελλείψεων, το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης και διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου.
ΔΕΑΦ 1114190/2018
Φορολογική μεταχείριση της οικονομικής ενίσχυσης που διαθέτει το κοινωφελές ίδρυμα με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΛΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ» στο σωματείο Ημιονηγών Νήσου Θήρας «Ο Άγιος Γεώργιος», με σκοπό να αποδοθεί στα μέλη του. ΑΔΑ: 6Ι6Ψ46ΜΠ3Ζ-ΒΤΠ
ΑΕΠΠ/1064/2022
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα εταιρεία ως οριστική ανάδοχο του έργου «Αποκατάσταση ιστορικού Διατηρητέου Νεοκλασσικού κτηρίου, Αρχοντικό». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την αρχιτεκτονική, μορφολογική και στερεωτική αποκατάσταση του περιβλήματος του διατηρητέου μνημείου, καθώς και εσωτερικές επεμβάσεις που σχετίζονται με την προστασία του. Το κτήριο αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα (υπόγειο, ισόγειο, όροφο) και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, στεγαζόμενο τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 324.707,26 € συν ΦΠΑ 24% με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.
ΔΕΔ/Θεσ/880/2025
Η απόφαση αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, Φ.Π.Α. και προστίμων των ετών 2018 και 2019. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό του προσφεύγοντα σχετικά με μη εκπιπτόμενες δαπάνες μισθοδοσίας λόγω μη εξόφλησης μέσω τραπεζικού συστήματος. Ωστόσο, έγινε δεκτός ο ισχυρισμός του σχετικά με δαπάνες για λυόμενες κατασκευές (ύψους 3.701,67€ πλέον Φ.Π.Α. για το 2018 και 236,25€ πλέον Φ.Π.Α. για το 2019). Επιπλέον, επαναπροσδιορίστηκαν τα ακαθάριστα έσοδα του εστιατορίου εφαρμόζοντας ποσοστό φύρας 30% στις αγορές α΄ υλών κατά τη χρήση της έμμεσης τεχνικής προσδιορισμού. Οι διορθώσεις αυτές οδήγησαν σε μείωση των συνολικών καταλογιζόμενων φόρων και προστίμων για αμφότερα τα φορολογικά έτη.
40448/1236/849/2003
Σχετικά με το ποσοστό συμμετοχής στην αγορά φαρμάκων
ΝΣΚ/176/2015
Δέσμευση ή μη του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» ως προς τον περιορισμό των συνολικών οφειλών της σε αυτό σε ποσοστό 30%.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεσμεύει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το υποβληθέν σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» και νυν «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας – Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη ΑΕ», που έχει υποβληθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011, ανεξαρτήτως εάν στην κύρια οφειλή της ΕΑΣ Σητείας υπάρχει κατά το 1/3 οφειλή από εισφορές εργαζομένων, των οποίων η μη απόδοση διώκεται σύμφωνα με τον α.ν. 86/1967. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 133/2015.
ΣτΕ/3399/2005
Δημόσια έργα. Πότε ακυρώνεται το αποτέλεσμα των δημοπρασιών. Ο σχετικά μικρός και περιορισμένος αριθμός των διαγωνιζομένων δεν ισοδυναμεί άνευ ετέρου με ανεπαρκή συναγωνισμό. Ποσοστό έκπτωσης που κρίνεται ως μικρό δεν αρκεί από μόνο του για να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι υπάρχουν ενδείξεις προσυνεννόησης των συναγωνιζομένων. Ανεπαρκώς αιτιολογείται η κρίση της Διοίκησης ότι το ποσοστό έκπτωσης κρίνεται οικονομικά μή ικανοποιητικό για τα συμφέροντα του Δημοσίου. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/2489/2012
Ανάθεση υπηρεσίας..ζητείται η ανάκληση της 254/2012 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κατά πλειοψηφία κρίνει ότι αναρμοδίως το Κλιμάκιο επελήφθη του ελέγχου της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης, που αφορά στην ανάθεση της συγχρηματοδοτούμενης από το .... υπηρεσίας «Προσαρμογή λειτουργικότητας και παροχή πρόσθετης υποστήριξης στους χρήστες Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών», αφού αυτή αποτελεί ανεξάρτητο τμήμα (υποέργο) της προαναφερθείσας πράξης και έχει αυτοτελή προϋπολογισμό κατώτερο του ποσού των 5.000.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Κατά συνέπεια, για το λόγο αυτό, που εξετάζεται αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριο, η προσβαλλόμενη Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου πρέπει να ανακληθεί. Κατά τη μειοψηφούσα όμως γνώμη, το Κλιμάκιο αρμοδίως επελήφθη του ελέγχου του σχεδίου σύμβασης, καθώς η προς ανάθεση υπηρεσία που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο .... σε ποσοστό 85% και από εθνικούς πόρους σε ποσοστό 15% αποτελεί υποέργο της Πράξης «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών», ο συνολικός προϋπολογισμός της οποίας υπερβαίνει το όριο ελέγχου που τίθεται στο άρθρο 25 παρ. 3 του ν. 3614/2007.Ανακαλεί την 254/2012 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΝΣΚ/133/2015
Δέσμευση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» ως προς τον περιορισμό των συνολικών οφειλών της ως άνω αιτούσας Α.Ε. προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε ποσοστό 30%, σύμφωνα με την παρ.3 εδ.εε΄ του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεσμεύει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το υποβληθέν σχέδιο εξυγίανσης της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας και νυν «Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας- Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη ΑΕ» που έχει περιβληθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011, ανεξάρτητα εάν στην κύρια οφειλή της ΕΑΣ Σητείας υπάρχει κατά το 1/3 οφειλή από εισφορές εργαζομένων που η μη απόδοση διώκεται σύμφωνα με τον ΑΝ 86/1967, καθόσον για το σκέλος και των ποινικών οφειλών υπάρχει εκ του νόμου (άρθρο 19α Ν. 4015/2011) αναστολή ποινικής δίωξης. (ομοφ.). ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 176/2015 ΓΝ. ΟΛΟΜ.
ΔΕΑΦ Β 1071298 ΕΞ 2016
Συμπληρωματικές οδηγίες σχετικά με το φορολογικό έτος ημεδαπού νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας που ανήκει κατά ποσοστό που υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) σε αλλοδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα,με βάση τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν.4172/2013.(ΑΔΑ:6ΑΟΘΗ-ΒΜΓ)