×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/486/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μίσθωση έργου. Παροχή βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παροχή υπηρεσιών τριών επιστημόνων, νομικών με ειδίκευση στο δημόσιο ή το ιδιωτικό δίκαιο και σχετική εμπειρία, που συνίσταται στη νομική υποστήριξη της υπηρεσίας στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται με την τριτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (ΑΔΕΔΥ) και τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις των δημοσίων υπαλλήλων, στην κατάρτιση των συλλογικών συμβάσεων και συμφωνιών που θα προκύψουν από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων, στη δημιουργία βάσεων δεδομένων των συνδικαλιστικών οργανώσεων και στη συλλογή της σχετικής με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις νομοθεσίας και νομολογίας, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεων έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, δοθέντος ότι δεν είναι απαραίτητη η εξάρτηση των παραπάνω από τον εργοδότη, οι δε συμβαλλόμενοι μπορούν να αποβλέπουν στο αποτέλεσμα. Άλλωστε, από το νόμο δεν επιβάλλεται η παροχή τέτοιου επιστημονικού έργου μόνο στα πλαίσια συμβάσεως εργασίας. Η καταβολή της εργολαβικής αμοιβής πρέπει να είναι είτε συνολική είτε τμηματική εφόσον συναρτάται με την πρόοδο του έργου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/289/2004

Συλλογικές Συμβάσεις Ναυτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο πλαίσιο της συλλογικής αυτονομίας κατά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις των ναυτικών μπορεί να συμφωνηθεί η ενσωμάτωση του επιδόματος εορτών στο βασικό μισθό, χωρίς τούτο να συνιστά συνταξιοδοτική ρύθμιση, όταν μάλιστα υπάρχει παράλληλη διάταξη τυπικού νόμου για τη σύνταξη των ναυτικών.


ΝΣΚ/183/2005

Ομοιοεπαγγελματικές και κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και διαιτητικές αποφάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι κλαδικές σ.σ.ε. και διαιτητικές αποφάσεις περιέχουν τους όρους εργασίας που αφορούν τους εργαζόμενους ομοειδών ή συναφών εκμεταλλεύσεων ή επιχειρήσεων και συνάπτονται από συνδικαλιστικές οργανώσεις που εκπροσωπούν εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών ανεξάρτητα από το επάγγελμα ή την ειδικότητά τους. Οι ομοιοεπαγγελματικές σ.σ.ε. και διαιτητικές αποφάσεις ρυθμίζουν τους όρους εργασίας εργαζομένων του ιδίου επαγγέλματος ή και των συναφών ειδικοτήτων ανεξάρτητα από το είδος των επιχειρήσεων στις οποίες απασχολούνται και από το εάν αυτές είναι ή όχι ομοειδείς ή συναφείς, συνάπτονται δε από ομοιοεπαγγελματικές συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων. Η υπ’ αριθ. 31/2004 διαιτητική απόφαση «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των καθηγητών ξένων γλωσσών όλης της χώρας με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας», η οποία ρυθμίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας εργαζομένων του ιδίου επαγγέλματος (καθηγητών ξένων γλωσσών) και εκδόθηκε μετά από διένεξη στην οποία μετείχε από την πλευρά των εργαζομένων η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, που αποτελεί ομοιοεπαγγελματική συνδικαλιστική οργάνωση, είναι ομοιοεπαγγελματική.


ΝΣΚ/182/2009

Ενώσεις αστυνομικών υπαλλήλων – Συνδικαλιστική δράση ειδικών φρουρών και συνοριακών φυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι ειδικοί φρουροί και συνοριακοί φύλακες του άρθρου 13 του Ν 3686/2008, από την ένταξή τους σε οργανικές θέσεις αστυφυλάκων, δικαιούνται να συμμετέχουν, εφόσον το επιθυμούν, μόνο στην ήδη συσταθείσα πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση των αστυνομικών του νομού όπου τοποθετήθηκαν και υπηρετούν, δεν μπορεί δε να συμμετέχουν ως μέλη σε οποιαδήποτε άλλη πρωτοβάθμια συνδικαλιστική επαγγελματική οργάνωση. β) Εξαιτίας αφενός μεν της ελλείψεως νομιμότητας της ίδρυσης και δεύτερης πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης από αστυνομικούς υπαλλήλους, στους οποίους ανήκουν πλέον οι ως άνω εντασσόμενοι, αλλά και της, εκ του νόμου, αναγνώρισης της εκπροσώπησης των συμφερόντων των αστυνομικών υπαλλήλων μόνο από τις ενώσεις που έχουν συσταθεί, σύμφωνα με το άρθρο 30α του Ν 1264/1982, οι εκπρόσωποι οποιασδήποτε άλλης ενώσεως, που ήθελε τυχόν συσταθεί, δεν θεωρείται ότι εκπροσωπούν τα συμφέροντα των αστυνομικών, συνακολούθως δε αυτοί δεν δικαιούνται τις συναφείς συνδικαλιστικές διευκολύνσεις.


ΝΣΚ/436/2006

Συνδικαλιστικές οργανώσεις.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Με το Ν 1264/1982 αντιδιαστέλλονται οι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι από τους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου υπαλλήλους, τα δε θέματα των συνδικαλιστικών οργανώσεών τους ρυθμίζονται με διαφορετικές διατάξεις, οι οποίες αφορούν καθεμιά από τις ως άνω κατηγορίες υπαλλήλων και δεν μπορούν να εφαρμοσθούν επί της άλλης. Ενόψει αυτών πρέπει να γίνει δεκτό ότι κατά τον ως άνω νόμο, αν και δεν απαγορεύονται ρητά οι ενιαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις, ισχύει το καθεστώς των αμιγών δημοσιοϋπαλληλικών οργανώσεων σε όλες τις βαθμίδες. Συνεπώς το σωματείο με την επωνυμία Πανελλήνια Ένωση Πολιτικών Υπαλλήλων Υ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.Σ., τακτικά μέλη του οποίου σύμφωνα με το καταστατικό του, μπορούν να γίνουν τόσο οι υπάλληλοι του Γενικού Επιτελείου Στρατού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου όσο και οι υπάλληλοί του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, δεν αποτελεί συνδικαλιστική οργάνωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ως άνω νόμου.


ΝΣΚ/377/2007

Διάλυση εργολαβικής συμβάσεως με υπαιτιότητα του κυρίου του έργου – Ματαίωση διάλυσης εργολαβικής συμβάσεως – Αποζημίωση αναδόχου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη η απαίτηση αναδόχου δημοσίου έργου να συμπεριληφθεί στο ποσό της αποζημίωσής του, στην περίπτωση ματαίωσης της διάλυσης της σχετικής σύμβασης κατ’ άρθρο 9 παρ.4 του Ν 1418/1984, και το επιπλέον κόστος, το οποίο θα προκύψει κατά την αγορά ηλεκτρικών καλωδίων λόγω της απρόβλεπτα μεγάλης αύξησης της τιμής τους, το οποίο δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί από τις προβλεπόμενες αναθεωρήσεις στα αντίστοιχα άρθρα που περιλαμβάνονται στην συμβατική μελέτη του έργου. Η αποζημίωση του αναδόχου σε περίπτωση διάλυσης της εργολαβικής σύμβασης προβλέπεται ειδικώς στις διατάξεις των άρθρων 9 παρ.3 του Ν 1418/1984 (σε συνδυασμό με το άρθρο 700 Α.Κ. εδ.β’ και 50 του ΠΔ 609/1985.


ΝΣΚ/262/2005

Υπαγωγή ή μη συνδικαλιστών, μελών Δ.Σ. σωματείου, μη μέλους της Ο.Τ.Ο.Ε. στις διατάξεις σ.σ.ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. με θέμα «Συνδικαλιστικές ρυθμίσεις».(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η κλαδική σ.σ.ε. δεσμεύει μόνο τα μέλη των συνδικαλιστικών οργανώσεων που την συνήψαν. Η ιδιότητα του μέλους μπορεί να είναι άμεση ή έμμεση. Περιλαμβάνεται, δηλαδή, και η περίπτωση κατά την οποία την σ.σ.ε. υπογράφει υπερκείμενη συνδικαλιστική οργάνωση στην οποία μετέχει και η οργάνωση στην οποία ο εργαζόμενος είναι μέλος. Με την κήρυξη της σ.σ.ε. ως γενικά υποχρεωτικής με απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας η δεσμευτικότητά της επεκτείνεται και σε μη μέλη των οργανώσεων που την υπέγραψαν. Η κήρυξη υποχρεωτικής σ.σ.ε. στην οποία περιέχεται ο όρος ότι «όλες οι προηγούμενες σ.σ.ε. του κλάδου αποτελούν αδιάσπαστο σύνολο και εφόσον δεν τροποποιούνται με τις διατάξεις της παρούσας εξακολουθούν να ισχύουν παράλληλα με αυτές», δεν έχει ως αποτέλεσμα να καταστεί γενικά υποχρεωτική προγενέστερη μεν χρονικά σ.σ.ε. με την οποία, όμως, ρυθμίζονται διαφορετικά θέματα. Μη υπαγωγή των συνδικαλιστών μελών του Δ.Σ. του σωματείου με την επωνυμία «Πανελλήνιος Σύνδεσμος μη Πτυχιούχων Υπαλλήλων Ε.Τ.Ε.», το οποίο δεν είναι μέλος της Ο.Τ.Ο.Ε., στην από 30-7-1997 σ.σ.ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. με θέμα «Συνδικαλιστικές ρυθμίσεις». (πλειοψ.)


ΝΣΚ/82/2009

Δεσμευτικότητα τελεσίδικης δικαστικής απόφασης επί προσώπου, που δεν κατέστη διάδικος σε διοικητική δίκη επί εργολαβικής προσφυγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. δεν υποχρεώνεται από το διατακτικό δικαστικής απόφασης, εκδοθείσης επί εργολαβικής προσφυγής, στο οποίο αναγνωρίζεται η υποχρέωσή του να καταβάλει στον εργολάβο προσφεύγοντα, οφειλές του καθ ου η προσφυγή και εργοδότη Ελληνικού Δημοσίου, επειδή δεν υπήρξε διάδικος στη δίκη επί της οποίας εκδόθηκε η απόφαση αυτή.


ΝΣΚ/83/2005

Υπαγωγή ή μη συνδικαλιστών, μελών Δ.Σ. σωματείου, μη μέλους της Ο.Τ.Ο.Ε., στις διατάξεις σ.σ.ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. με θέμα «Συνδικαλιστικές ρυθμίσεις».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας (σ.σ.ε.) δεσμεύει μόνο τα μέλη των συνδικαλιστικών οργανώσεων που την συνήψαν. Η ιδιότητα του μέλους μπορεί να είναι άμεση ή έμμεση. Περιλαμβάνεται, δηλαδή, και η περίπτωση κατά την οποία την σ.σ.ε. υπογράφει υπερκείμενη συνδικαλιστική οργάνωση, στην οποία μετέχει και η οργάνωση, της οποίας ο εργαζόμενος είναι μέλος. Με την κήρυξη της σ.σ.ε. ως γενικά υποχρεωτικής με απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας η δεσμευτικότητά της επεκτείνεται και σε μη μέλη των οργανώσεων που την υπέγραψαν. Η κήρυξη υποχρεωτικής σ.σ.ε., στην οποία περιέχεται ο όρος ότι «όλες οι προηγούμενες σ.σ.ε. του κλάδου αποτελούν αδιάσπαστο σύνολο και εφόσον δεν τροποποιούνται με τις διατάξεις της παρούσας εξακολουθούν να ισχύουν παράλληλα με αυτές», δεν έχει ως αποτέλεσμα να καταστεί γενικά υποχρεωτική προγενέστερη μεν χρονικά σ.σ.ε. του κλάδου με την οποία, όμως, ρυθμίζονται διαφορετικά θέματα. Μη υπαγωγή των συνδικαλιστών μελών του Δ.Σ. του σωματείου με την επωνυμία «Πανελλήνιος Σύνδεσμος μη Πτυχιούχων Υπαλλήλων Ε.Τ.Ε.», το οποίο δεν είναι μέλος της Ο.Τ.Ο.Ε., στην από 30-7-1997 σ.σ.ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. με θέμα «Συνδικαλιστικές ρυθμίσεις».


Ελσυν/Τμ7/80/2009

Νόμιμη η προμήθεια μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πλύσεως κάδων. Ο Δήμος έχει το συμβατικό δικαίωμα να κηρύξει τον προμηθευτή έκπτωτο για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 35 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., το οποίο είναι στην ουσία δικαίωμα συμβατικής υπαναχώρησης στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μη εκπλήρωση της σύμβασης ή η πλημμελής εκπλήρωση αυτής οφείλεται σε υπαιτιότητα του προμηθευτή, οπότε τότε η σύμβαση διαλύεται ενοχικώς, αυτοδικαίως και αναδρομικώς. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος έχει αθροιστικά τις δυνατότητες να αναθέσει την προμήθεια είτε σε κάποιον από τους υπόλοιπους προμηθευτές που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό είτε είχαν κληθεί σε διαπραγματεύσεις, να καταλογίσει κάθε άμεση ή έμμεση ζημιά σε βάρος του έκπτωτου προμηθευτή και να προβεί σε κατάπτωση ολική ή μερική της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης.


ΝΣΚ/24/2003

Δυνατότητα διαδοχής της ΕΥΔΑΠ εκ μέρους του Δημοσίου σε συμβάσεις εκπόνησης μελετών και κατασκευής δημοσίων έργων. Δεν είναι επιτρεπτή (κατ’ εφαρμογή της αρχής της νομιμότητας της δράσης της Διοικήσεως και λόγω της ελλείψεως γενικής ή ειδικής ρύθμισης είτε κατά τη νομοθεσία των δημοσίων έργων, είτε κατ’ άλλη διάταξη, η οποία να επιτρέπει και να ρυθμίζει την αλλαγή του προσώπου του κυρίου του έργου), η υπεισέλευση του Δημοσίου, στη θέση του κυρίου του έργου (ή της μελέτης) καθ’ υποκατάσταση της ΕΥΔΑΠ, στις εν εξελίξει συμβάσεις εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης δημοσίων έργων με αντικείμενο την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων ή δικτύων αποχέτευσης ομβρίων υδάτων, τα οποία ανέθεσε και εκτελεί η ΕΥΔΑΠ.