ΑΕΠΠ/465/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφυγή της εταιρείας επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 12918/11.02.2020, καθώς με αυτήν έγιναν δεκτές οι οικονομικές προσφορές των διαγωνιζόμενων εταιριών «…………………», «………………….» και «…………», ενώ αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος η παρεμβαίνουσα εταιρία «………………». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην παροχή υπηρεσιών φύλαξης για την κάλυψη των αναγκών αποκεντρωμένων δομών της αρμοδιότητας της αναθέτουσας αρχής, με εκτιμώμενη αξία 470.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Οι προσφύγουσες κατακρίνουν την απόφαση επειδή οι δεκθείσες προσφορές δεν περιλάμβαναν το ποσό της παρακράτησης φόρου εισοδήματος 8%, το οποίο υποστηρίζουν ότι αποτελεί νόμιμη κράτηση που έπρεπε να συμπεριληφθεί στις οικονομικές προσφορές σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/464/2020
Η απόφαση αφορά δύο προδικαστικές προσφυγές. Η πρώτη, με ΓΑΚ Α.Ε.Π.Π. 203/21.02.2020, υποβλήθηκε από την εταιρεία «………………» και το διακριτικό τίτλο «…………..». Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 12918/11.02.2020 Απόφασης της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που έγιναν δεκτές οι οικονομικές προσφορές των παρεμβαινουσών «……………………………» και «……………», καθώς και της διαγωνιζόμενης «……………», και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος η «…………..». Οι παρεμβαίνουσες ζητούν την απόρριψη της προσφυγής και τη διατήρηση της προσβαλλόμενης πράξης. Η δεύτερη προσφυγή, με ΓΑΚ Α.Ε.Π.Π. 204/21.02.2020, υποβλήθηκε από την ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας «……………» και το διακριτικό τίτλο «………...». Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της ίδιας απόφασης της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που έγιναν δεκτές οι οικονομικές προσφορές της παρεμβαίνουσας «……………» και της διαγωνιζόμενης «………………», και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος η «…………….». Η παρεμβαίνουσα στην δεύτερη προσφυγή ζητά την απόρριψή της. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΟΜΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ …………………………… (CPV: …………)», με εκτιμώμενη αξία 470.000,00€ πλέον ΦΠΑ, και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει της τιμής.
ΕΑΔΗΣΥ/443/2023
Με τις προδικαστικές προσφυγές ζητείται η ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που επικύρωσε το Πρακτικό 1 της Επιτροπής του διαγωνισμού και ανέδειξε τον οικονομικό φορέα «…» ως προσωρινό ανάδοχο για το έργο με τίτλο «…» και προϋπολογισμό 339.516,13 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες επικαλούνται ότι η αποδεκτή προσφορά του προσωρινού αναδόχου είναι ασυνήθιστα χαμηλή και ζημιογόνα, καθώς ο υπολογισμός του κόστους δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα και δεν αφήνει περιθώριο κέρδους. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι οι προσφορές των άλλων διαγωνιζόμενων δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς τα δικαιολογητικά συμμετοχής και την τεκμηρίωση της οικονομικής επάρκειας.
ΑΕΠΠ/1657/2021
Οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 5472/13-04-2021, η οποία απέρριψε τις οικονομικές τους προσφορές και ανέδειξε ως προσωρινή ανάδοχο για το Τμήμα Β΄ της σύμβασης την εταιρία «………………». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των εγκαταστάσεων της αναθέτουσας αρχής στη Θεσσαλονίκη για δύο (2) έτη, με δικαίωμα προαίρεσης για ένα (1) επιπλέον έτος. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι απορρίψεις των προσφορών τους δεν ήταν νόμιμες, καθώς δεν υπήρχε υποχρέωση υποβολής αυτοτελούς ΕΕΕΣ από συνεργαζόμενη εταιρία και ότι η αναθέτουσα αρχή δεν τους κάλεσε για παροχή διευκρινίσεων σύμφωνα με το άρθρο 102 του ν.4412/2016.
ΑΕΠΠ/565/2021
Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς αιτούνται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε τις προσφορές τους για τη σύμβαση «ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ». Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι η απόρριψη βασίστηκε εσφαλμένα στην μη συμπερίληψη της προκαταβολής φόρου εισοδήματος 8% στις προσφορές τους, παρότι η διακήρυξη δεν όριζε ρητά αυτή την υποχρέωση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για δημοτικά κτίρια με διάρκεια 12 μήνες και εκτιμώμενη αξία 108.870,96€. Η ΑΕΠΠ κρίνει ότι η παρακράτηση φόρου δεν αποτελούσε νόμιμη κράτηση υπέρ τρίτων και η απόφαση ακυρώνεται.
ΑΕΠΠ/23/2020
Οι προσφύγουσες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης 116/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε τις προσφορές των παρεμβαινουσών για τη σύμβαση 'Αποκατάσταση και Επέκταση-Αναβάθμιση-Λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά αναβάθμιση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων με προϋπολογισμό 1.171.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφύγουσες διεκδικούν τη νόμιμη διενέργεια του διαγωνισμού και την απόρριψη των άλλων προσφορών λόγω σημαντικών τυπικών και ουσιαστικών ελλείψεων.
ΑΕΠΠ/549/2021
Οι προσφεύγουσες εταιρείες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής του Νοσοκομείου που έκανε δεκτές τις οικονομικές προσφορές των ανταγωνιστών τους και ανέδειξε την εταιρεία «...» ως προσωρινή ανάδοχο για τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών φύλαξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή φυλακτικής υπηρεσίας για το νοσοκομείο με απασχόληση 12 ατόμων σε τρεις βάρδιες (5 πρωινή, 4 απογευματινή, 3 νυχτερινή), με διάρκεια 12 μηνών και δυνατότητα παράτασης. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι αποδεκτές προσφορές παραβιάζουν τη νομοθεσία, ειδικά ως προς τον υπολογισμό νυχτερινών προσαυξήσεων, διοικητικών εξόδων και κρατήσεων, και ότι συνιστούν ασυνήθιστα χαμηλές τιμές.
ΑΕΠΠ/645/2021
Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 105/2021, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια ειδών βασικής υλικής συνδρομής και τροφίμων στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» του Ταμείου Βοήθειας προς τους Απορούς (ΤΕΒΑ) 2014-2020, με εκτιμώμενη αξία 2.939.222,56 € χωρίς ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, οι προσφεύγοντες κατακρίνουν τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία καθώς και την αποδοχή του πρώτου παρεμβαίνοντα, ενώ ζητούν την προσθήκη βάσεων αποκλεισμού κατά άλλων διαγωνιζόμενων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τρόφιμα σε ψύξη και συντήρηση, καθώς και είδη βασικής υλικής συνδρομής (π.χ. σαμπουάν, αφρόλουτρο κ.ά.).
ΑΕΠΠ/284/2021
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 379/27.22.2020, η οποία έγραψε δεκτές τις προσφορές των λοιπών διαγωνιζομένων για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού με αντικείμενο την «Προμήθεια και εγκατάσταση ιατροτεχνολογικού, ξενοδοχειακού, ηλεκτρονικού εξοπλισμού και εξοπλισμού νεκροτομείου των νέων πτερύγων του [...], συνολικής εκτιμώμενης αξίας 434.723,13 ευρώ πλέον ΦΠΑ». Συνολικά, οι προσφύγουσες κατατέθηκαν κατά των αποφάσεων που έγραψαν δεκτές τις προσφορές των υπολοίπων διαγωνιζομένων, αναφέροντας λόγους μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης και τις τεχνικές προδιαγραφές, όπως η έλλειψη πιστοποιητικών, ανακρίβειες στις τεχνικές προδιαγραφές των προϊόντων και παραβάσεις των διεθνών προτύπων.
ΕΑΔΗΣΥ/34/2025
Οι προσφεύγουσες εταιρείες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε τις προσφορές τους στον διεθνή, ανοιχτό, ηλεκτρονικό διαγωνισμό για τη σύναψη Συμφωνίας Πλαίσιο για την προμήθεια του είδους «…» (CPV …). Συγκεκριμένα, ζητούν να ακυρωθούν το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και η απόφαση της αναθέτουσας αρχής, τα οποία απέρριψαν τις προσφορές τους ως προς ορισμένα είδη, με αιτιολογία ότι συνέβαλαν στη στρέβλωση του ανταγωνισμού λόγω κοινών μελών στα διοικητικά τους συμβούλια και της υποβολής ισότιμων προσφορών. Υποστηρίζουν ότι οι προσφορές τους ήταν αυτοτελείς και ανεξάρτητες, ότι η απόφαση δεν βασίστηκε σε αντικειμενικές ενδείξεις και ότι παραβιάστηκε το δικαίωμα ακρόασής τους πριν την απόρριψη των προσφορών τους.
ΑΕΠΠ/98/2017
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λαρισαίων (αναθέτουσας αρχής), η οποία ενέκρινε τις τεχνικές προσφορές δύο άλλων διαγωνιζόμενων (παρεμβαινόντων) στο τμήμα «Λιπαντικά» (CPV 2495100-5) εκτιμώμενης αξίας 32.176,80 ευρώ. Επιχειρηματολογεί ότι οι εν λόγω προσφορές δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως λόγω έλλειψης πιστοποιητικών από το Γενικό Χημείο του Κράτους (ΓΧΚ) και εγγράφων ένταξης σε σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης, παραβιάζοντας τις αρχές ισότητας, διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού. Ζητεί τον αποκλεισμό των εν λόγω διαγωνιζόμενων από τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού. Η αρμόδια επιτροπή ακύρωσε εν μέρει την προσβαλλόμενη απόφαση, αποκλείοντας τον έναν παρεμβαίνοντα, αλλά έκρινε νόμιμη τη συμμετοχή του άλλου.