×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/697/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η εταιρεία αιτείται να ακυρωθεί η με αριθ. 34/6-4-2020 απόφαση της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση ελήφθη στα πλαίσια του διαγωνισμού για την Προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών για την προβολή του Μουσείου Ολοκαυτώματος, κατά το μέρος που απέρριψε την προσφορά της προσφεύγουσας και έκανε δεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος. Η σύμβαση αφορά σε υπηρεσίες όπως περισυλλογή-τεκμηρίωση ιστορικού/πληροφοριακού υλικού, δημιουργία έντυπου υλικού προβολής, εικαστικών συνθέσεων και εκθεσιακού υλικού, προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού Αμφιθεάτρου & Χώρου Μνήμης, ψηφιοποίηση και ψηφιακή επεξεργασία ιστορικού υλικού, δημιουργία ιστορικού ντοκιμαντέρ, διαδραστικό ιστορικό χρονολόγιο, διαδραστικός χάρτης Β' Παγκοσμίου πολέμου, εφαρμογή τότε και τώρα, ψηφιακή εκπαιδευτική εφαρμογή, ανάπτυξη δικτυακής πύλης προβολής και εφαρμογή περιήγησης με εγκατάσταση εξοπλισμού QR codes.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/616/2020

Το προσφεύγον ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 249/Θέμα 9/30-3-2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία ματαίωσε τον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης με αντικείμενο τη δημιουργία και λειτουργία ψηφιακών εφαρμογών προβολής των γεωμνημείων του Γεωπάρκου Λέσβου – Παγκόσμιου Γεωπάρκου της UNESCO. Η σύμβαση αφορά ανάπτυξη εφαρμογών για κινητές συσκευές, διαδραστικούς χάρτες, ψηφιακή σήμανση με beacons & QR codes, τρισδιάστατες παρουσιάσεις, ψηφιακά βίντεο, εκπαίδευση και προμήθεια εξοπλισμού. Ο διαγωνισμός ματαιώθηκε με την αιτιολογία της εξέλιξης της πανδημίας COVID-19, κάτι που το προσφεύγον θεωρεί παράνομο και αβάσιμο, αφού το αντικείμενο της σύμβασης δεν επηρεάζεται ουσιωδώς από τους περιορισμούς της πανδημίας.


ΑΕΠΠ/505/2020

Το προσφεύγον ζητά μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που είχε απορρίψει την προσφορά του για τον διαγωνισμό ανάθεσης Ψηφιακών Υπηρεσιών Προβολής και Διαχείρισης Πολιτιστικών Χώρων και Δράσεων. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η δημιουργία διαδικτυακού πληροφοριακού συστήματος για ενιαία προβολή και διαχείριση χώρων και εκδηλώσεων πολιτισμού, ψηφιακή σήμανση, ζωντανή ψηφιακή μετάδοση δράσεων (live streaming) και ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της Δημοτικής Πινακοθήκης μέσω ψηφιακών υπηρεσιών.


ΑΕΠΠ/670/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. πρωτ. 7/2021 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της και αποφασίστηκε η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υπηρεσία «Καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες τουριστικής προβολής της πόλης της …», που περιλαμβάνει τέσσερις δράσεις: 1) μελέτη προετοιμασίας για τον σχεδιασμό ψηφιακών υπηρεσιών προβολής, 2) παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου, 3) ψηφιακή πλατφόρμα τουριστικής ενημέρωσης, και 4) ψηφιακή σήμανση και εφαρμογή περιήγησης. Η προσφυγή ασκείται λόγω αμφισβήτησης της νομιμότητας των αιτιολογιών απόρριψης, ιδίως όσον αφορά την τεκμηρίωση της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας και την προσκόμιση απαιτούμενων δικαιολογητικών.


ΑΕΠΠ/1312/2019

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία ανακηρύχθηκε η παρεμβαίνουσα ως οριστική ανάδοχος του έργου 'ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ Τ.Κ. …'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει: α) Δημιουργία πλακόστρωτων χώρων κίνησης πεζών, β) Κατασκευή μικρού αμφιθεάτρου, γ) Πρόβλεψη κατάλληλου φωτισμού και τοποθέτηση εξοπλισμού (κάδοι, παγκάκια), δ) Κατασκευή ράμπας Α.Μ.Ε.Α. για είσοδο σχολείου, ε) Κατασκευή χώρου αθλοπαιδιών από συνθετικό χλοοτάπητα, στ) Φύτευση για ανάδειξη του φυσικού πλούτου της περιοχής. Η προσφυγή επικαλείται παραβιάσεις διατάξεων της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποβολή προθεσμιασμένων υπευθύνων δηλώσεων και την έλλειψη απαιτούμενων δικαιολογητικών από την παρεμβαίνουσα.


ΑΕΠΠ/328/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής η οποία αποδέχθηκε και βαθμολόγησε τις τεχνικές προσφορές των πρώτου και τρίτου στη σειρά διαγωνιζομένων (ενώσεις εταιρειών «...» και «...»). Αιτείται τον αποκλεισμό των εν λόγω ενώσεων από τον διαγωνισμό, ώστε αυτός να συνεχιστεί μόνο με τους υπόλοιπους δύο διαγωνιζόμενους (την ίδια και την εταιρεία «...»). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Καβάλας σε Ελλάδα και εξωτερικό, με εργασίες όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες τουριστικής προβολής, συμμετοχή σε εκθέσεις, ταξίδια εξοκείωσης (fam-press trips), ανάπτυξη και διαχείριση κοινωνικών δικτύων, σχεδιασμό και παραγωγή προωθητικού υλικού, δημιουργία αναμνηστικών δώρων (merchandise), υπηρεσίες προβολής στα ΜΜΕ και ειδικές προωθητικές εκδηλώσεις. Η προσφεύγουσα εκτιμά ότι με τον αποκλεισμό των εν λόγω ενώσεων θα αυξηθούν οι πιθανότητες να της ανατεθεί η σύμβαση.


ΑΕΠΠ/564/2021

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά του και καθόριζε την κατακύρωση του διαγωνισμού. Επίσης, ζήτησε την ακύρωση της κατακύρωσης και την εκ νέου εκχώρηση της σύμβασης σε αυτόν, ειδικά για το είδος με α/α 10. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια εξοπλισμού ατομικής προστασίας για τα μέλη των κινητών ομάδων, στο πλαίσιο του Υποέργου 26 'Προμήθεια εξοπλισμού ατομικής προστασίας για τα μέλη των κινητών συνεργείων - Φάση ΙΙ', της Πράξης 'Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για τη λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού και νοσηλευτική βοήθεια στα ύποπτα κρούσματα Κορωνοϊού κατ' οίκον'. Η εκτιμώμενη συνολική δαπάνη ήταν 1.164.812,00€ (συν ΦΠΑ).


ΕλΣυν/Τμ.7/52/2007

Προμήθεια 2000 χάρτινων τσαντών με το λογότυπο του Δήμου για την συσκευασία πληροφοριακού υλικού και δώρων φιλοφρόνησης:(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, δεν εξυπηρετεί τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε συντελεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από αυτόν σκοπών, όπως αυτοί ορίζονται στις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 24 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (π.δ/τος 410/1995), καθώς δεν συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με την προώθηση κάποιου από τους αναφερόμενους σε αυτές σκοπούς. Εξάλλου, η χάραξη της τουριστικής πολιτικής καθώς και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή του προγράμματος τουριστικής προβολής της Χώρας αποτελούν σε κάθε περίπτωση αντικείμενο κρατικής μέριμνας και ανατίθενται σε όργανα της Κεντρικής Διοίκησης (Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, Ε.Ο.Τ.), εφόσον αφορούν ζητήματα που δεν εντάσσονται στον κύκλο των τοπικών υποθέσεων, αλλά σε γενικότερης σημασίας θέματα, η μελέτη και ο σχεδιασμός των οποίων επιβάλλεται να εκπονείται σε πλαίσιο ευρύτερο από το πλαίσιο της περιφέρειας του συγκεκριμένου Δήμου. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός του Δήμου ..... σύμφωνα με το οποίο οι τσάντες διατίθενται σε σχολεία, για τη συγκέντρωση και συσκευασία υλικού με πληροφορίες για την εδαφική περιφέρεια του Δήμου και προσφέρονται σε αντιπροσωπείες μαθητών και δασκάλων του εξωτερικού, πρέπει να απορριφθεί, δεδομένου ότι τέτοιος σκοπός δεν προκύπτει από την Τεχνική Περιγραφή, ενώ ο βαρυνόμενος με τη δαπάνη Κ.Α.Ε (00.6434.001) αφορά αποκλειστικά και μόνο σε δαπάνες δημοσίων σχέσεων του Δήμου. Κατόπιν αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά τον βάσιμο πρώτο λόγο του Επιτρόπου, και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/17/2019

Επιχορηγήσεις...:ζητείται η ανάκληση της 97/2019 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες. Τούτο δε, καθόσον, πράγματι, οι επιχορηγούμενες εκδηλώσεις και εν γένει δράσεις του εν λόγω αθλητικού σωματείου, ανεξαρτήτως εάν δεν συνδέονται, κατά το πλείστον, με την πραγματοποίηση συγκεκριμένων αθλητικών αγώνων που έχουν προγραμματιστεί, ως εκ του σαφώς αθλητικού περιεχομένου τους, συμβάλλουν στην ανάπτυξη και προαγωγή του αθλητισμού. Και τούτο, μέσω της προσπάθειας για τη δημιουργία της κατάλληλης σχετικής υποδομής, και μάλιστα όχι μόνο από άποψη εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, αλλά κυρίως από άποψη έμψυχου υλικού. Εφόσον, επομένως, οι δαπάνες αυτές εξυπηρετούν αθλητικούς σκοπούς και μόνο, δεν συντρέχει περίπτωση υπέρβασης των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας του οικείου δημοτικού συμβουλίου που έλαβε τις αποφάσεις για την επιχορήγηση των ανωτέρω δράσεων του συγκεκριμένου αθλητικού σωματείου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση και να ανακληθεί η 97/2019 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο. Τα δε ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/446/2023

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ συστημάτων απολύμανσης​:ζητείται η ανάκληση της 622/2022 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Στα έγγραφα της ελεγχόμενης σύμβασης δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία (λ.χ. τυχόν έρευνα αγοράς, λήψη μη δεσμευτικών προσφορών, προηγούμενες συμβάσεις) που έλαβε υπόψη του ο αναθέτων Φορέας για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του, με συγκεκριμένες αναφορές σε στοιχεία για τον προσδιορισμό της τιμής μονάδας έκαστου προμηθευόμενου είδους και των υποομάδων που το συνθέτουν. Εξάλλου, μολονότι ο αναθέτων Φορέας επικαλείται ότι ο προϋπολογισμός της διαμορφώθηκε βάσει των αποτελεσμάτων της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου, κανένα στοιχείο δεν προσκομίζεται σχετικά με την εν λόγω πιλοτική εφαρμογή, προς τεκμηρίωση του ισχυρισμού αυτού. Στη δε μνημονευθείσα «Έκθεση Ανάλυσης Κοστολογίου», που αποτελεί, κατ’ ουσίαν, το μοναδικό έγγραφο, με το οποίο ο αναθέτων Φορέας επιχειρεί να τεκμηριώσει τον προϋπολογισμό της ελεγχόμενης σύμβασης, αποτυπώνεται (υπό μορφή πίνακα) το συνολικό κόστος του εξοπλισμού ανά κατηγορία οχήματος και αναφέρεται το κόστος των επί μέρους υλικών/εξαρτημάτων που απαρτίζουν τα συστήματα απολύμανσης ανά κατηγορία οχήματος, χωρίς όμως να προσκομίζονται περαιτέρω στοιχεία για το πώς προέκυψε το κόστος κάθε επί μέρους υλικού (π.χ. με βάση τις τρέχουσες τιμές της αγοράς για κάθε εξάρτημα), ενώ αναφέρεται το κόστος των λοιπών ειδών και υπηρεσιών (κόστος τοποθέτησης εξοπλισμού, κόστος αγοράς απολυμαντικού υγρού κ.λπ.), χωρίς να γίνεται αναφορά στον τρόπο προσδιορισμού αυτού. Ενόψει των ανωτέρω, διαπιστώνεται ότι, όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, ότι ο αναθέτων Φορέας δεν έχει τηρήσει την απαίτηση, κατ’ άρθρο 277 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4412/2016, τεκμηρίωσης του προϋπολογισμού της ελεγχόμενης σύμβασης. Δεν ανακαλεί την 622/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και


ΕΣ/ΤΜ.6/1878/2018

Προγραμματική σύμβαση:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι ορθώς ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο νομό ......., έκρινε  με την προσβαλλόμενη 40/2018 Πράξη του ότι έχει εξαντληθεί η κατά χρόνο αρμοδιότητα του για τη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης. Και τούτο διότι, ως χρόνος υλοποίησης του Υποέργου 1, που περιλαμβανόταν στο αντικείμενο της προγραμματικής σύμβασης «Πολιτιστικό Φεστιβάλ “Δρόμοι Πολιτισμού .......”» είχε ορισθεί ο  μήνας Ιούνιος και Ιούλιος 2018, συνεπώς ο χρόνος αυτός σε σχέση με το χρόνο υποβολής της σύμβασης προς έλεγχο, στις 12.6.2018, υπολειπόταν του χρονικού διαστήματος των τριάντα (30) ημερών, που κατά νόμο προβλέπεται για την έκδοση Πράξης προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εξάλλου, όπως προκύπτει, πριν ακόμη παρέλθει το ως άνω χρονικό διάστημα από τη διαβίβαση του φακέλου της σύμβασης στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου προς έλεγχο από την ήδη αιτούσα Περιφέρεια ......., ήταν σε εξέλιξη και εκτελούνταν, οι προβλεπόμενες, για την υλοποίηση του 1ου Υποέργου της προγραμματικής σύμβασης, εργασίες (σχεδιασμός και οργάνωση των επιμέρους εκδηλώσεων αυτού, δημιουργία και εκτύπωση έντυπου υλικού προβολής τους), αφού ήδη την 1η Ιουλίου 2018 έλαβαν χώρα επιμέρους πολιτιστικές εκδηλώσεις αυτού, σύμφωνα με το προσκομισθέν ενώπιον του παρόντος Τμήματος “Πρόγραμμα εκδηλώσεων “δρόμοι Πολιτισμού .......” 1-30 Ιουλίου 2018”. Εξάλλου, όταν εκδόθηκε η Πράξη προσυμβατικού ελέγχου (12-10-2018) του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είχαν ήδη υλοποιηθεί και οι εκδηλώσεις των Υποέργων 2 – 4 της σύμβασης, ήτοι η «Οργάνωση της εκδήλωσης Danaon CUP 2018 – Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παμπαίδων (Υποέργο 2) τον Ιούλιο 2018, το «6ο Φεστιβάλ «Πελοπόννησος: Γεύσεις και Όψεις» (Υποέργο 3) το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου 2018, καθώς και η «3η έκθεση “Οι Καρποί της Αργολικής Γης” (Υποέργο 4) το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2018. Κατ΄ακολουθίαν τούτων δεν καταλείπεται, όπως ορθώς έκρινε ο Επίτροπος με την προσβαλλόμενη Πράξη του, πεδίο για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί της υποβληθείσας προγραμματικής σύμβασης και η υπό κρίση αίτηση πρέπει για το λόγο αυτό να απορριφθεί, παρελκούσης της εξετάσεως των λοιπών λόγων  ανάκλησης που άπτονται της  βασιμότητας των λοιπών διακωλυτικών της υπογραφής της σύμβασης λόγων.