×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/117/2017

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Φυλής, η οποία αποκλείει την εταιρία από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια γάλακτος για τους εργαζόμενους του Δήμου Φυλής και των νομικών του προσώπων. Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της σύμβασης ανέρχεται σε 162.547,20 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και το κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Δήμου, η οποία θεωρήθηκε έκθεση αναιτιολόγητη και παράνομη, καθώς βασίστηκε σε μη τελεσίδικη απόφαση για ψευδείς δηλώσεις σε προηγούμενη διαδικασία, χωρίς να εξεταστεί επαρκώς η αρχή της αναλογικότητας και τα μέτρα αυτοκάθαρσης της εταιρίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1138/2018

Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή με στόχο την ακύρωση της απόφασης 308/16.10.2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Φυλής, η οποία αφορά την κατακύρωση του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την 'Προμήθεια Ειδών Καθαριότητας - Ευπρεπισμού & Ειδών Υγιεινής του Δήμου Φυλής και των Νομικών Προσώπων του'. Η προσφυγή εντοπίζει παραβάσεις σε ουσιώδεις όρους της διακήρυξης και του νόμου, ιδιαίτερα σχετικά με την υποβολή δικαιολογητικών κατακύρωσης (ασφαλιστική/φορολογική ενημερότητα και έντυπο μητρώου επιχείρησης) που αποδεικνύουν τη μη συνδρομή λόγων αποκλεισμού κατά τον χρόνο υποβολής προσφοράς.


ΑΕΠΠ/1107/2018

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία κατακυρώθηκε στην εταιρία «……….» η προμήθεια του είδους ΣΟΡΤΣ ΛΕΥΚΑ, μετά από ηλεκτρονικό διαγωνισμό ανοικτής διαδικασίας για προμήθεια ειδών στολών μαθητών παραγωγικών σχολών και ναυτοδιόπων, συνολικής αξίας 864.800,00€. Ζητήθηκε επίσης να κηρυχθεί έκπτωτη η συμμετέχουσα εταιρία και να αποβληθεί από την κατακύρωση, καθώς και να μη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, επειδή θεωρήθηκε ότι η εταιρία δεν πληρούσε τους όρους της διακήρυξης και τα κριτήρια επιλογής, ιδίως ως προς την ικανότητα κατασκευής των ειδών. Η προσφυγή απορρίφθηκε και έγινε δεκτή η παρέμβαση της εταιρίας που κρίθηκε ότι πληρούσε τους όρους.


ΑΕΠΠ/1073/2019

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. 195/31.07.2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Φυλής. Αυτή η απόφαση αφορά την ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ως προσωρινής αναδόχου στο πλαίσιο της διακήρυξης υπ' αριθμ. 21524/12.06.2019. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια και διανομή ειδών διατροφής για τις ανάγκες του Δήμου Φυλής και των νομικών του προσώπων για τα έτη 2019-2022». Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόφαση είναι εσφαλμένη τόσο ως προς την απόρριψη της δικής της τεχνικής προσφοράς όσο και ως προς την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας. Η προσφεύγουσα αιτείται επίσης να της ανατεθεί ο διαγωνισμός ή να επαναπροκηρυχθεί.


ΑΕΠΠ/552/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέκλεισε την εταιρία από τη διαδικασία σύναψης σύμβασης παροχής υπηρεσιών ασφάλειας για το κτίριο όπου στεγάζεται η Αρχή, καθώς και την ακύρωση της αρνητικής σύμφωνης γνώμης της Γνωμοδοτικής Επιτροπής. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών ασφάλειας των γραφείων της Αρχής για ένα έτος (1/1/2020 έως 31/12/2020) με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 67.900,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έλαβε ήταν επαρκή και ότι η απόρριψή τους από την Επιτροπή ήταν αδικαιολόγητη.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/564/2024

Η απόφαση 564/2024 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης κατά της 1285/2018 απόφασης του VII Τμήματος, η οποία έκανε εν μέρει δεκτή την ανακοπή του αιτούντος κατά κατασχετήριας έκθεσης για οφειλές άνω των 52 εκατομμυρίων ευρώ προς το Ελληνικό Δημόσιο και τον Δήμο Φυλής. Το Δικαστήριο, εξετάζοντας αυτεπαγγέλτως την πρόοδο της δίκης, διαπίστωσε ότι ο Δήμος Φυλής, ως διάδικος, ούτε είχε παραστεί ούτε είχε κλητευθεί νόμιμα για τη συζήτηση της αίτησης αναίρεσης. Κατά συνέπεια, κήρυξε απαράδεκτη τη συζήτηση, διέταξε την κοινοποίηση αντιγράφου της αίτησης αναίρεσης στον νόμιμο εκπρόσωπο του Δήμου Φυλής και του Δημοσίου, και αποφάσισε τον ορισμό νέας δικασίμου με τη νόμιμη κλήτευση όλων των διαδίκων.


ΑΕΠΠ/1266/2019

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τα είδη «Επενδυτές ισχυρού ψύχους» και «Στολές εργασίας (χιτώνιο-παντελόνι)» και ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα εταιρία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια Ειδών Ιματισμού» με προϋπολογισμένη αξία 234.758,06 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η οποία περιλαμβάνει οκτώ κατηγορίες ειδών. Η διαδικασία διενεργήθηκε μέσω ηλεκτρονικού, ανοικτού διαγωνισμού άνω των ορίων, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Η προσφυγή θεωρήθηκε απαράδεκτη λόγω έλλειψης ηλεκτρονικής υπογραφής, όπως απαιτεί η νομοθεσία.


ΑΕΠΠ/1004/2019

Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμ. 198/2019 της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της προσφεύγουσας για την προμήθεια φρέσκου γάλακτος για τους εργαζόμενους του Συνδέσμου το έτος 2019-2020. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια φρέσκου γάλακτος με προϋπολογισμό 70.500,07€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 13%. Οι προσφεύγουσες επικαλέστηκαν παραβάσεις των διατάξεων του Ν. 4412/2016, ιδίως του άρθρου 73 για λόγους αποκλεισμού, αμφισβητώντας τον αποκλεισμό τους λόγω μη επάρκειας μέτρων αυτοκάθαρσης για προηγούμενη παράβαση ανταγωνισμού. Επίσης, αμφισβητήθηκε η νομιμότητα της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της μη αποσφράγισης της οικονομικής προσφοράς και της πρόσβασης στα έγγραφα του διαγωνισμού.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/178/2025

Η Πράξη 178/2025 του Ε΄ Κλιμακίου αφορά στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας για το έργο «Ολοκλήρωση του 8ου 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων Δήμου Φυλής», με συμβατική δαπάνη 3.669.224,24 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το έργο αυτό είχε αρχικά διακοπεί και διαλυθεί το 2024 λόγω αστοχιών στη σύνταξη του προϋπολογισμού της μελέτης και μη επάρκειας κονδυλίων. Το Κλιμάκιο εξέτασε τη νέα διαδικασία ανάθεσης, η οποία έγινε μέσω ανοικτού διαγωνισμού με κριτήριο την βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, και αποφάνθηκε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με τον προσωρινό ανάδοχο, υπό τον όρο να καταρτιστεί συμπληρωματική δανειακή σύμβαση μεταξύ του Δήμου Φυλής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.


ΑΕΠΠ/675/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή της αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Δήμου {…} που αναγνώριζε την απόσυρση της προσφοράς της και επέβαλε κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της ποσού 66.945,80 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την «Προμήθεια Διαφόρων Ειδών Τροφίμων και Γάλακτος για τους Δικαιούχους Εργαζόμενους, των ετών 2018 και 2019» για τον εν λόγω Δήμο, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 11.165.645,62 €. Η προσφεύγουσα υποστήριζε ότι η απόφαση επιβλήθηκε χωρίς νόμιμη αιτιολόγηση και με παράβαση του δικαιώματος ακρόασης, καθώς έκρινε ότι η απόσυρση της προσφοράς της οφειλόταν σε οψιγενείς μεταβολές (αποκλειστική αντιπ representation της προμηθεύτριας από ανταγωνίστρια) που δεν λήφθηκαν υπόψη.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/254/2024

Ανάπλαση Λεωφόρου (...) Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη σύμβαση είναι μη νόμιμη, καθώς η εγκριτική αυτής (205/12.7.2023) απόφαση της προσφεύγουσας Α.Α. εκδόθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο είχε εκπνεύσει (στις 16.4.2023) τόσο η αρχική προθεσμία περάτωσης του έργου όσο και οι νόμιμες παρατάσεις αυτής. Εξάλλου, η προμνησθείσα 347/23.11.2023 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της προσφεύγουσας Α.Α., με την οποία χορηγήθηκε η «8η παράταση» της προθεσμίας περάτωσης του έργου, μέχρι τις 29.2.2024, είναι ομοίως μη νόμιμη, καθόσον εκδόθηκε πέντε (5) περίπου μήνες μετά τη λήξη (στις 16.6.2023) της προβλεπόμενης από τον νόμο τρίμηνης προθεσμίας (βλ. ανωτέρω σκ. 5) από την υποβληθείσα (στις 16.3.2023) αίτηση της παρεμβαίνουσας αναδόχου και σε κάθε περίπτωση σε χρόνο που υπερβαίνει τον εύλογο χρόνο. .Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, και Δεν ανακαλεί την 687/2023 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/781/2024 ΑΝΑΘΕΩΡΕΙ (ΤΗΝ 254/2024) ως προς τις λοιπές δαπάνες της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης, πλην της απολογιστικής δαπάνης για τη διαχείριση των ΑΕΚΚ, ύψους 115.000,00 ευρώ. Αναθεωρεί εν μέρει τη 254/2024 απόφαση του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Δέχεται εν μέρει την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση και ανακαλεί εν μέρει την 687/2023 πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Ανάπλαση Λεωφόρου Φυλής στο Δήμο Φυλής», μεταξύ του Δήμου Φυλής και της ανώνυμης εταιρείας «…Α.Τ.Ε.», μόνο ως προς την απολογιστική δαπάνη για τη διαχείριση των ΑΕΚΚ, ύψους 115.000,00 ευρώ.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Ανάπλαση Λεωφόρου Φυλής στο Δήμο Φυλής», μεταξύ του Δήμου Φυλής και της ανώνυμης εταιρείας «…Α.Τ.Ε.», ως προς τις λοιπές εργασίες αυτής, κατά τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης.