×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/1027/2022

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ:οι όροι της διακήρυξης που καθορίζουν την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης στο ποσό των 58.500 €, το οποίο (δίχως να συνυπολογίζονται και τα πάσης φύσεως λοιπά ποσά περί εύλογου διοικητικού κόστους κλπ. που πρέπει να συμπεριλάβει ο εκάστοτε οικονομικός φορέας στην προσφορά του) υπολείπεται σημαντικά του ελάχιστου (νόμιμου) εργοδοτικού κόστους, ως αυτό διαμορφώνεται από την υπερέχουσα εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/110/2023

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.(...)ζητείται η αναθεώρηση της 1605/2022 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (...)Νομίμως, επίσης, κρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση ότι οι οικονομικές προσφορές της προσφεύγουσας για το σύνολο των Τμημάτων του διαγωνισμού παρίστανται πλημμελείς, λόγω μη νόμιμου υπολογισμού του εργοδοτικού κόστους, αφού, κατά παράβαση των οικείων διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και της διακήρυξης (ενδ. περ. 23 του Κεφ. Δ του Παρ. Α, άρθρο 1.3 περ.iii), δεν συμπεριλήφθηκε σε αυτό το κόστος αντικατάστασης των αντικαταστατών, γεγονός το οποίο και η ίδια συνομολογεί. Τυγχάνει δε απορριπτέος ως αβάσιμος ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας ότι η εταιρεία συμμορφώθηκε πλήρως με τους όρους της διακήρυξης, η οποία αποτελεί το κανονιστικό πλαίσιο του διαγωνισμού, συμπεριλαμβάνοντας στην προσφορά της τα αναγραφόμενα στους οικείους πίνακες της διακήρυξης ποσά του εργοδοτικού κόστους, καθόσον τα εν λόγω ποσά μόνον ως ενδεικτικά μπορούν να θεωρηθούν, όπως άλλωστε τούτο ρητά αναφέρεται στο σώμα αυτής (άρθρο. 1.3 περ. iii) και συνομολογείται από την ίδια την προσφεύγουσα. Περαιτέρω, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας ότι το υπολογιζόμενο για τους αντικαταστάτες κόστος υπερκαλύπτει το νόμιμο κόστος αντικαταστατών, καθόσον αυτή μη νομίμως και κατά παράβαση του νόμου και της διακήρυξης, δεν συνυπολόγισε διακριτά το κόστος αντικατάστασης των αντικαταστατών στις οικονομικές της προσφορές.Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την προσφυγή αναθεώρησης.


ΑΕΠΠ/555/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 7/θέμα 4 από 11-3-2020, η οποία αφορά την αποδοχή της οικονομικής προσφοράς της εταιρείας «ΓΕΝΚΑ» και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου για την σύμβαση καθαριότητας των χώρων του Νοσοκομείου και του Ξενώνα «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ» για τρεις μήνες. Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της εταιρείας υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργοδοτικού κόστους, έχει υπολογίσει ασυνήθιστα χακιμή διοικητικό κόστος και εσφαλμένο ύψος νομίμων κρατήσεων, παραβιάζοντας τις διατάξεις του νόμου και τις αρχές της διαφάνειας και ισότητας.


ΑΕΠΠ/586/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών καθαρισμού κτιρίων, η οποία εκτιμάται σε 767.738,16 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και έφταναν τα 2.303.214,40 ευρώ με τις προαιρέσεις. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι ο προϋπολογισμός της σύμβασης υπολείπεται του νόμιμου κόστους απασχόλησης και ασφάλισης του προσωπικού, εμποδίζοντας έτσι την υποβολή νόμιμων προσφορών. Ο προσφεύγων εξέθεσε αναλυτικά τον υπολογισμό του εργατικού κόστους, το οποίο υπερβαίνει σημαντικά τον προϋπολογισμό της σύμβασης, κάτι που το διαπιστώνει η Αρχή ως παράνομο σύμφωνα με τον νόμο και οδηγεί στην ακύρωση της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1867/2021

Ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες αποφάσεις της αναθέτουσας αρχής, ειδικά στο σκέλος που απορρίπτεται η δική του προσφορά στον διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού για κτιριακές εγκαταστάσεις, με προϋπολογισμένη αξία 230.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής και η απόρριψη της προσφοράς του προσφεύγοντος βασίστηκε στον υπολογισμό του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους, το οποίο κρίθηκε ανεπαρκές σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης και την εργατική νομοθεσία.


ΑΕΠΠ/398/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά την ανάδειξη της εταιρείας «*****» ως προσωρινής αναδόχου για το Τμήμα 1 της σύμβασης «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ****». Αναλυτικά, ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η προσφορά της αναδειχθείσας εταιρείας έπρεπε να απορριφθεί λόγω μη ορθού υπολογισμού της παρακράτησης φόρου 8% και μη εύλογου διοικητικού κόστους, καθώς δεν καλύπτει τα έξοδα δημοσιεύσεων και άλλες αναγκαίες δαπάνες, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες καθαριότητας για τρία τμήματα, με συνολική εκτιμώμενη αξία 104.838,71€ (συμπ. ΦΠΑ), διάρκειας 12 μηνών για τα έτη 2021 και 2022.


ΑΕΠΠ/1556/2021

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά τη συμμετοχή και κατάταξη της παρεμβαίνουσας στον διαγωνισμό για σύμβαση υπηρεσιών καθαρισμού, με εκτιμώμενη αξία 143.548,39 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι ασυνήθιστα χαμηλή, με εργολαβικό κέρδος μόνο 8,33 ευρώ (0,08%), υπολείπεται του νόμιμου εργατικού κόστους και παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επίσης, κατηγορεί την αναθέτουσα αρχή για παράλειψη ελέγχου της χαμηλής προσφοράς και ζητεί την ανάθεση της σύμβασης σε αυτήν ως δεύτερη στη σειρά μειοδοσίας.


ΑΕΠΠ/637/2019

Οι προσφυγόντες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης που έγινε δεκτή στις 24/04/2019, με την οποία έγιναν αποδεκτές οι προσφορές των οικονομικών φορέων και αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες καθαρισμού κτιρίων που προκηρύχθηκε με ανοιχτό τακτικό ηλεκτρονικό διαγωνισμό, με συνολικό προϋπολογισμό έως 767.520 ευρώ με ΦΠΑ. Οι προσφυγόντες επικαλούνται ότι δεν ελήφθη υπόψη η υπουργική απόφαση για τον κατώτατο μισθό και ότι οι προσφορές υπολείπονται του νόμιμου εργατικού κόστους, ζητώντας την ανακατάταξη των προσφορών και τη διαπίστωση της μη συμμόρφωσης με την εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.


ΑΕΠΠ/1183/2019

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 110/26.07.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάθεση σύμβασης για υπηρεσίες φύλαξης των ιχθυοσκαλών '...' και λαχαναγοράς '...'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την φύλαξη και εύρυθμη λειτουργία των παραπάνω χώρων με προϋπολογιζόμενη αξία 495.898,77€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι ασυνήθιστα χαμηλή, υπολείπεται του κατώτερου νόμιμου εργατικού κόστους και παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, καθώς δεν επαρκεί για την κάλυψη του προσωπικού απαιτούμενου για την εκτέλεση της σύμβασης.


ΑΕΠΠ/782/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκρινε αποδεκτή την οικονομική προσφορά του διαγωνιζόμενου «...» για τα Τμήματα Ι και ΙΙ του διαγωνισμού, καθώς ισχυρίζεται ότι η προσφορά αυτή παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους και δεν πληροί τους όρους της διακήρυξης όσον αφορά στην αναγραφή τιμών με δύο δεκαδικά ψηφία. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών φύλαξης σε δύο δομές στην Αθήνα για διάρκεια 12 μηνών (01/01/2020-31/12/2020), με 24ωρη κάλυψη ανά δομή και προϋπολογισμένη αξία 166.656€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/461/2019

Η προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της διακήρυξης υπ’ αριθμ. 72/2018 του Νοσοκομείου «ΜΕΤΑΞΑ», όπως τροποποιήθηκε, σε δύο βασικά σημεία: α) Το προβληματικό ύψος της προϋπολογισμένης δαπάνης (663.998,93€), το οποίο θεωρείται ανεπαρκές για την κάλυψη του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους (588.199,20€) και λοιπών δαπανών (75.799,73€), παραβιάζοντας εργατική νομοθεσία και αρχές διαφάνειας. β) Την απαίτηση για 81.770 εργατοώρες ετησίως, ενώ οι τεχνικές προδιαγραφές προβλέπουν 81.607,50 ώρες, λόγω εσφαλμένου υπολογισμού των αργιών (59 αντί 58). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για υπηρεσίες καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του νοσοκομείου για ένα έτος, με προαίρεση για ένα ακόμη έτος.